Постанова
від 12.11.2018 по справі 524/8619/18
АВТОЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КРЕМЕНЧУКА

Справа № 524/8619/18

Провадження 3/524/4366/18

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12.11.2018 року, Автозаводський районний суд м. Кременчука в складі:

головуючого судді - Обревко Л.О.,

за участю секретаря - Лобко А.О.

прокурора - Романова Я.В.

особи, яка притягається до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Кременчуці Полтавської області матеріал про адміністративне правопорушення, що надійшов з Департаменту захисту економіки Управління захисту економіки в Полтавській області НП України відносно:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця м.Кременчука, українця, громадянина України, заступник директора підприємства-фахівець з організації заходів охорони Комунального підприємства Муніципальна поліція Кременчуцької міської ради Полтавської області, проживає за адресою: АДРЕСА_1, ІПН: НОМЕР_1,

за ч.2 ст.172-6 КУпАП,

ВСТАНОВИВ:

18.10.18 р. старшим оперуповноваженим УЗЕ в Полтавській області ДЗЕ НП України складено протокол про адміністративне правопорушення № 259 відносно ОСОБА_1 за ч. 2 ст. 172-6 КУпАП, відповідно до якого ОСОБА_1, обіймаючи з 22 лютого 2017 року по теперішній час посаду заступника директора КП Муніципальна поліція Кременчуцької міської ради (ЄДРПОУ 41072883), що являється юридичної особою публічного права, будучи відповідно до підпункту а пункту 2 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції посадовою особою юридичної особи публічного права, які не зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті - суб'єктом відповідальності за правопорушення, пов'язані з корупцією, в порушення вимог ст.. 52 Додаткові заходи здійснення фінансового контролю Закону України Про запобігання корупції , не подав повідомлення про суттєві зміни у майновому стані, чим умисно вчинив адміністративне правопорушення, пов'язане з корупцією, передбачене частиною 2 статті 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

В судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину в інкримінованому йому правопорушенні не визнав та пояснив, що автомобіль Nissan-Tiida 2007 року випуску був придбаний у 2014 році та знаходився у спільній власності з дружиною. В 2017 році виникла необхідність в перереєстрації вказаного автомобіля для зміни номерного знаку. В сервісному центрі йому повідомили, що вказана процедура відбувається шляхом укладення типового договору купівлі-продажу без фактичної передачі грошових коштів. Таким чином відбулось переоформлення авто на нього. З огляду на вказане він не повідомляв НАЗК в 10-ти денний строк, оскільки його майновий стан не змінився: автомобіль як був фактично, так і залишився в користуванні його сім'ї і жодних коштів він в 2017 році за нього не сплачував ні ОСОБА_3, ні жодній іншій особі. Дана операцію ним була відображена під час подання щорічної декларації за 2017 рік.

Заслухавши пояснення ОСОБА_1, думку прокурора, який вважав, що в діях ОСОБА_1 вбачається склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 172-6 КУпАП та дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку закрити провадження у справі, у зв'язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 складу правопорушення, передбаченого ч.2 ст.172-6 КУпАП з наступних підстав.

Об'єктивна сторона складу правопорушення, передбаченого ч.2 ст.172-6 КУпАП полягає у неповідомленні про суттєві зміни у майновому стані. Разом з тим, диспозиція цієї норми за своїм змістом є бланкетною адміністративно-правовою нормою, тобто нормою, яка лише називає або описує правопорушення, а для повного визначення його ознак відсилає до інших норм.

Так, поняття суттєвих змін у майновому стані суб'єкта декларування визначено у ч.2 ст.52 Закону України Про запобігання корупції : у разі суттєвої зміни у майновому стані суб'єкта декларування, а саме отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року, зазначений суб'єкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна зобов'язаний письмово повідомити про це Національне агентство.

Практика Європейського суду з прав людини показує, що оцінюючи докази, суд застосовує критерії доведення поза розумним сумнівом , яке має випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій факту, достатньо вагомих, чітких і узгоджених між собою.

Особою, уповноваженою на складання протоколу про адміністративне правопорушення та прокурором не надано суду доказів фактичного придбання ОСОБА_1 майна на суму, яка б перевищувала 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року. Сам факт укладення формального договору купівлі-продажу в даному випадку не свідчить про придбання майна, оскільки, як заявляє ОСОБА_1, даний автомобіль був придбаний ще в 2014 році за власні кошти, авто було оформлене на дружину, однак володів, користувався ним також і ОСОБА_1 У 2017 році за допомогою договору купівлі-продажу ОСОБА_1 лише оформив право власності на свій автомобіль для зміни номеру, однак фактично жодного майна на суму, яка б перевищувала 50 прожиткових мінімумів він не придбавав, грошові кошти не витрачав. Позиція ОСОБА_1, крім пояснень, об'єктивно підтверджується і його деклараціями за 2016-2017 роки, в яких ОСОБА_1 добросовісно зазначав про наявність у 2016 році у власності вказаного автомобіля у дружини ОСОБА_3, а в 2017 році саме у його власності даного автомобіля. Доказів сплати ОСОБА_1 в 2017 році грошових коштів за автомобіль суду не надано.

Усе викладене вище складається в низку неспростовних презумпцій факту, достатньо вагомих, чітких і узгоджених між собою. Усі ж сумніви щодо доведеності вини особи, згідно вимог ст.62 Конституції України, тлумачаться на її користь.

Частина 2 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод передбачає, що кожен, кого обвинувачено у вчиненні кримінального правопорушення, вважається невинуватим доти, доки його вину не буде доведено в законному порядку.

Частина 2 статті 251 КУпАП покладає обов'язок щодо збирання доказів на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення.

У справах Лучанінова проти України (рішення від 09.06.2011) та Малафєєва проти Росії (рішення від 30.05.2013) Європейський суд з прав людини зазначив, що суд не вправі самостійно відшукувати докази винуватості особи у вчиненні правопорушення, оскільки перебиратиме на себе функції обвинувачення, позбавляючись статусу незалежного органу правосуддя, що є порушенням ст.6 вказаної Конвенції.

Аналізуючи зібрані у справі докази у їх сукупності, суд приходить до висновку, що уповноваженими особами Управління захисту економіки у Полтавській області не надано суду доказів на підтвердження того, що 21.12.2017 року фактично змінився майновий стан ОСОБА_1 в результаті переоформлення зазначеного вище автомобіля шляхом укладення формального договору купівлі-продажу транспортного засобу.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.247 КУпАП, провадження по справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю у разі відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Враховуючи викладене та керуючись п.1 ч.1 ст.247, 283, 284 ч.1 п.3 КУпАП,

ПОСТАНОВИВ:

Закрити провадження в справі відносно ОСОБА_1 про адміністративне правопорушення, передбачене ч.2 ст.172-6 КУпАП, у зв'язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених частиною п'ятою статті 7 КУпАП до Полтавського апеляційного суду через Автозаводський районний суд м. Кременчука.

Суддя Л.О.Обревко

Дата ухвалення рішення12.11.2018
Оприлюднено16.11.2018
Номер документу77866078
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —524/8619/18

Постанова від 12.11.2018

Адмінправопорушення

Автозаводський районний суд м.Кременчука

Обревко Л. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні