Рішення
від 13.11.2018 по справі 904/4093/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13.11.2018м. ДніпроСправа № 904/4093/18

Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Мельниченко І.Ф. за участю секретаря судового засідання Левицької К.Ю. розглянув спір

за позовом Новомосковської місцевої прокуратури Дніпропетровської області, м. Новомосковськ, Дніпропетровська область в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті, м. Київ

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Самара-Транс", м. Новомосковськ, Дніпропетровська обл.

про стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, в сумі 27 030,42 грн.

Представники:

від прокуратури: ОСОБА_1, дов. № 05/2-2298вих17 від 15.12.17 р., прокурор відділу забезпечення представництва в суді;

від позивача: ОСОБА_2, дов. № 39/05/14-18 від 10.01.18 р., представник;

від відповідача: не з'явився.

СУТЬ СПОРУ:

Новомосковська місцева прокуратура Дніпропетровської області в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті звернулась до господарського суду Дніпропетровської області з позовом про стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, в сумі 27 030,42 грн.

Ухвалою від 14.09.2018 р. господарським судом відкрито провадження у справі № 904/4093/18, розгляд справи вирішено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін та призначено її для розгляду спору по суті на 16.10.2018 р. о 14:10 год.

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 16.10.2018 р. розгляд справи відкладено до 13.11.2018 р. об 11 год. 15 хв.

16.10.2018 р. відповідачем подано відзив на позовну заяву, відповідно до якого останній заперечує проти задоволення позовних вимог.

Разом з тим, поданий відзив на позовну заяву господарський суд залишає без розгляду, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 251 Господарського процесуального кодексу України відзив подається протягом п'ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.

Як вже зазначено вище, ухвалою від 14.09.2018 р. господарським судом відкрито провадження у справі та роз'яснено відповідачу, що відповідно до ч. 1 ст. 251 ГПК України відзив на позовну заяву подається протягом 15 днів з дня вручення цієї ухвали та направляється на адресу сторін.

Вказана вище ухвала отримана відповідачем 20.09.2018 р., про що свідчить поштове повідомлення, яке повернулось на адресу суду (а.с. 42).

Таким чином, відповідач повинен був подати відзив на позовну заяву в строк до 05.10.2018 р.

Разом з тим, як свідчить поштовий штемпель на конверті, в якому відзив надійшов до суду та електронний витяг з сайту Укрпошта , відповідач направив відзив на позов лише 10.10.2018 р., тобто з порушенням встановленого процесуального строку.

Згідно ст. 118 ГПК України право на вчинення процесуальних дій втрачається із закінченням встановленого законом або призначеного судом строку.

Заяви, скарги і документи, подані після закінчення процесуальних строків, залишаються без розгляду, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

З огляду на викладене та зважаючи на відсутність жодного клопотання про поновлення строку на подання відзиву, останній залишається без розгляду.

Крім того, господарський суд звертає увагу на те, що поданий відзив не містить доказів його направлення на адресу позивача.

Залишенню без розгляду підлягає і відзив поданий відповідачем повторно 12.11.2018 р., з огляду на пропущення встановленого судом строку для його подання.

Крім того, 12.11.2018 р. відповідачем подано клопотання про відкладення розгляду справи, у зв'язку з хворобою представника останнього.

Зважаючи на відсутність жодних доказів в підтвердження викладених в клопотанні обставин та з огляду на обмеженість господарського суду строком розгляду справи, встановленим ст. 248 Господарського процесуального кодексу України, подане клопотання задоволенню не підлягає.

Таким чином, згідно ч. 9 ст. 165 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

13.11.2018 р. у судовому засіданні оголошені вступна та резолютивна частини рішення (ст.240 Господарського процесуального кодексу України.).

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представника позивача, дослідивши подані докази, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

21.02.2018 р. управлінням Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області під час проведення рейдової перевірки згідно наказу Державної служби з безпеки на транспорті № 153 від 15.02.2018 р. на автомобільній ділянці 24 км об'їзної дороги м. Новомосковськ а/д М 18 Харків - Сімферополь - Алушта - Ялта зупинено автомобіль MAN 26414, реєстраційний номер НОМЕР_1, причіп ACKERMANN FRUE, реєстраційний номер НОМЕР_2, право керування яким згідно тимчасових реєстраційних талонів серії ДАР № 016425, ДАР № 016420 належить Товариству з обмеженою відповідальністю Самара-Транс (далі - Відповідач).

За результатами вказаного контролю встановлено порушення п. 22.5. Правил дорожнього руху, а саме, встановлено навантаження на осі: 1) 7, 25 тонн (передня ось) - нормативно допустиме 11, 0 тонн, 2) 12, 95 тонн, 3) 6, 55 тонн (здвоєна ось 19,5 тонн) - нормативно допустиме 16 тонн, повна маса транспортного засобу склала 46, 15 тонн при нормативно допустимій 40, 0 тонн, що в свою чергу, є також порушенням ст. 48, абз. 3, ч. 1, ст. 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

Вказані вище порушення зафіксовані в акті № 0005822 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 21.02.2018 р., довідці про результати здійснення габаритно-вагового контролю № 0017646 від 21.02.208 р. та квитанції щодо результатів виміру ваги автомобіля MAN 26114, реєстраційний номер НОМЕР_1 (а.с.26-28).

З огляду на вказані порушення, працівниками управління Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області здійснено розрахунок плати за проїзд великовагових та великогабаритних транспортних засобів, яка склала 809, 10 Євро, що еквівалетно 27 030, 42 грн.

Вказаний вище акт № 0005822 від 21.02.2018 р. та розрахунок направлені на адресу відповідача та отримані останнім 07.03.2018 р., що підтверджується листом № 794/21/8 від 26.02.2018 р. та копією поштового повідомлення (а.с. 31 та зворотня сторона).

Звертаючись із даним позовом, Новомосковська місцева прокуратура посилається на те, що управління Укртрансбезпеки не є самостійною юридичною особою, а є структурним підрозділом Державної служби України з безпеки на транспорті. В свою чергу, Державна служба з безпеки на транспорті наділена повноваженнями звернення до суду щодо стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні.

Разом з тим, факт несвоєчасного подання до суду органом Державної служби України з безпеки на транспорті позову про стягнення з відповідача плати з проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю, свідчить про неналежне здійснення таким органом владних повноважень, у зв'язку з чим прокурор звертається до суду із даним позовом в інтересах Державної служби з безпеки на транспорті та просить господарський суд стягнути з відповідача вказану плату в сумі 27 030, 42 грн. на користь державного бюджету України.

Заявлені вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Правові та соціальні основи дорожнього руху з метою захисту життя та здоров'я громадян, створення безпечних і комфортних умов для учасників руху та охорони навколишнього природного середовища встановлюється Законом України Про дорожній рух .

Згідно ст. 29 Закону України Про дорожній рух до участі у дорожньому русі допускаються транспортні засоби, конструкція і технічний стан яких відповідають вимогам діючих в Україні правил, нормативів і стандартів, що мають сертифікат на відповідність цим вимогам, укомплектовані у встановленому порядку, а у разі, якщо транспортний засіб згідно з цим Законом підлягає обов'язковому технічному контролю, пройшов такий контроль.

З метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів. Порядок видачі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, та розмір плати за його отримання встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Статтею 33 Закону України Про автомобільні дороги встановлено, що рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч. 4 ст. 48 Закону України Про автомобільний транспорт , у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов'язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.

Згідно п. 3 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2001 року № 30, транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху.

Відповідно до п. 22.5 Правил дорожнього руху України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306, дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує фактичну масу 40 тон (для контейнеровозів понад 44 т), навантаження на одиночну вісь 11 т, здвоєні осі - 16 т, строєні осі - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) здійснюється за спеціальними правилами.

Відповідно до п. 16 Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.1994 № 198, перевезення небезпечних, великогабаритних і великовагових вантажів автомобільним транспортом по дорожніх обєктах допускається за окремим дозволом в порядку і за плату, що визначені окремими актами законодавства.

Пунктом 21 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2017 № 879 (далі - Порядок № 879) передбачено, що у разі виявлення факту перевищення хоча б одного вагового та/або габаритного нормативного параметра більш як на 2 відсотки, подальший рух транспортного засобу забороняється до внесення плати за його проїзд автомобільними дорогами загального користування. Плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, що рухався без відповідного дозволу, здійснюється у подвійному розмірі за пройдену частину маршруту по території України. У разі наявності підозри щодо перевищення нормативних габаритно-вагових параметрів транспортного засобу, працівники пунктів габаритно-вагового контролю проводять його повторне зважування.

Відповідно до п. 27 Порядку № 879, плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування справляється з транспортних засобів вітчизняних та іноземних власників, у тому числі тих, що визначені у статті 5 Закону України Про єдиний збір , який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України, справляється у разі виявлення факту перевищення їх фактичних параметрів над параметрами, які враховувалися під час встановлення розміру єдиного збору в пунктах пропуску через державний кордон, де відсутні вагові комплекси, та з транспортних засобів, які виїжджають за межі України і на які, в установленому порядку, не отримано дозвіл на рух або не внесено плату за проїзд.

Плата за проїзд справляється в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на день проведення розрахунку.

Абзацом 1 пункту 28 Порядку № 879 встановлено, що плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу вноситься перевізником за затвердженими ставками виходячи з вагових та/або габаритних параметрів транспортного засобу, протяжності маршруту, кількості перевезень.

Відповідно до п. 30 Порядку № 879 плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу справляється за встановленими ставками залежно від маси такого транспортного засобу, навантаження на вісь (осі), габаритів та протяжності маршруту за формулою: П = (Рзм + Рнв + Рг) х В, де П - розмір плати за проїзд; Рзм - розмір плати за перевищення загальної маси транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; Рнв - розмір плати за перевищення навантаження на вісь (осі) (за одиничну + за здвоєну + за строєну) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; Рг - розмір плати за перевищення габаритів (за висоту + за ширину + за довжину) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; В - відстань перевезення, кілометрів.

Пунктом 31 Порядку № 879 встановлено, що при визначенні розміру плати за проїзд транспортних засобів з осьовим сполученням більше трьох береться до рахунку схема, що спричиняє більші руйнування доріг з комбінацій одно-, двох- та трьохосьових сполучень, а найбільша сума навантаження на суміжні осі припадає на максимальну колісну формулу. Для строєних осей з одиночними шинами плата за перевищення допустимих навантажень на вісь (осі) збільшується у два рази.

Як було вказано вище, відповідачем порушено вимоги ст. 48 Закону України Про автомобільний транспорт , а саме: надання послуг із перевезення вантажу із перевищенням встановлених обмежень загальної маси та (або) осьових навантажень без оформлення дозволу, який дає право на рух автодорогами України, що підтверджується актом № 0005822 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 21.02.2018 р., довідкою про результати здійснення габаритно-вагового контролю № 0017646 від 21.02.208 р. та квитанцією щодо результатів виміру ваги автомобіля MAN 26114, реєстраційний номер НОМЕР_1 (а.с.26-28).

Доказів наявності такого дозволу відповідач, на момент розгляду спору, не надав.

Згідно наданого розрахунку плата за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні склала 809, 10 Євро, що в гривнях відповідно до офіційного курсу НБУ на день проведення розрахунку складає 27 030, 42 грн. (курс євро до гривні станом на 21.02.2018 р. складав 3340,8014 грн. за 100 євро).

Відповідно до п. 311 Порядку № 879 перевізник зобов'язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки.

Доказів здійснення оплати на вказану вище суму відповідач суду не надав.

З огляду на вище викладене, вимоги прокурора слід визнати обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст. 29 Закону України Про дорожній рух , ст. 33 Закону України Про автомобільні дороги , ст. 48 Про автомобільний транспорт , ст. 129, 236-238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Самара-Транс (51200, вул. Сучкова, буд. 54, офіс 118, м. Новомосковськ, код ЄДРПОУ 39272694) на користь Державного бюджету України (р/р 31213216004191 в ГУ ДКСУ в Новомосковському районі, МФО 899998, код ЄДРПОУ 37951057 (призначення платежу: 22160100) плату за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні у сумі 27 030, 42 грн. (двадцять сім тисяч тридцять гривень 42 коп.).

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Самара-Транс (51200, вул. Сучкова, буд. 54, офіс 118, м. Новомосковськ, код 39272694) на користь прокуратури Дніпропетровської області (49044, м. Дніпро, пр. Дмитра Яворницького, 38, МФО 820172, р/р 35217020000291 в ДКСУ в м. Київ, код ЄДРПОУ 02909938) 1 762 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні) судового збору.

Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Відповідно до статті 241 Господарського процесуального кодексу України, рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене протягом двадцяти днів з дня підписання рішення шляхом подання апеляційної скарги до Центрального апеляційного господарського суду через господарський суд Дніпропетровської області.

Повне рішення складено 16.11.2018

Суддя ОСОБА_3

Дата ухвалення рішення13.11.2018
Оприлюднено16.11.2018
Номер документу77880889
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, в сумі 27 030,42 грн

Судовий реєстр по справі —904/4093/18

Судовий наказ від 10.01.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Петренко Ігор Васильович

Судовий наказ від 10.01.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Петренко Ігор Васильович

Ухвала від 04.01.2019

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Чередко Антон Євгенович

Ухвала від 13.12.2018

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Чередко Антон Євгенович

Рішення від 13.11.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

Ухвала від 16.10.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

Ухвала від 14.09.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні