Справа № 569/21481/18
УХВАЛА
14 листопада 2018 року м. Рівне
Слідчий суддя Рівненського міського суду Рівненської області ОСОБА_1 з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 розглянувши клопотання начальника відділення СВ Рівненського відділу поліції ГУНП в Рівненській області майора поліції ОСОБА_3 , про призначення судово-економічної експертизи-
В С Т А Н О В И В:
Начальник відділення СВ Рівненського відділу поліції ГУНП в Рівненській області майор поліції ОСОБА_3 , звернувся до Рівненського міського суду з клопотанням про призначення судово-економічної експертизи.
В обґрунтування клопотання зазначено, що у провадженні СВ Рівненського відділу поліції Головного управління поліції Національної поліції в Рівненській області перебувають матеріали досудового розслідування, внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12017180010001573 від 04.03.2017 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.
Досудовим розслідуванням установлено, що у 2016 році Комунальним підприємством «Рівнеелектроавтотранс» Рівненської міської ради проведено відкриті торги, предметом яких було придбання (закупівля) тролейбуса пасажирського з низьким рівнем підлоги.
Учасниками вказаної процедури закупівлі були: Приватне підприємство «Метаюрсервіс» (код ЄДРПОУ 35460008, Україна, м. Кривий Ріг, вул. Кобилянського, будинок 219), із сумою пропозиції 7500000 грн. та Товариство з обмеженою відповідальністю «ТД Літан» (код ЄДРПОУ 36440036, Україна, м. Дніпро, вул. Криворізька, будинок 1) із сумою пропозиції 6477000 грн.
02.06.2016 комітетом конкурсних торгів найбільш економічно вигідною пропозицією визнано пропозицію ТОВ «ТД Літан» з сумою 6477000 грн., з яким КП «Рівнеелектроавтотранс» повинно було б укласти договір поставки.
Проте, 29.06.2016 ТОВ «ТД Літан» відмовилось від підписання договору, тому договір про закупівлю укладено з наступним учасником - ПП «Метаюрсервіс» із завищеною пропозицією в сумі 7500000 грн., що на 1023000 грн. більше ніж пропозиція ТОВ «ТД Літан».
В результаті, тролейбус пасажирський з низьким рівнем підлоги, ввезений на митну територію України Товариством з обмеженою відповідальністю «СП«Янікс» (код ЄДРПОУ 32964061, Україна, м.Луцьк, вул. Єршова 11, офіс 808), відповідно до договору поставки від 02.11.2016 з заводом - виробником ОАО УКХ«Белкоммунмаш» (м. Мінськ, вул.Переходна 64), яке являлось одночасно офіційним дилером вказаного заводу, з використанням ПП «Метаюрсервіс» як стороннього суб`єкта господарювання для можливого завищення ціни поставленого тролейбусу.
В ході проведеного аналізу фінансово-господарської діяльності ПП «Метаюрсервіс» стало відомо, що останнє за період здійснення своєї діяльності здійснило придбання та реалізацію лише одного пасажирського тролейбуса, та взагалі за 2016 рік будь-яку фінансово-господарську діяльність не здійснювало і не здійснює, а фактично було використано як транзитер для штучного завищення ціни на тролейбус з метою заволодіння бюджетними коштами.
Крім того, встановлено, що ТОВ «СП «Янікс» вказаний пасажирський тролейбус з низьким рівнем підлоги було імпортовано фактурною вартістю 4,9 млн. грн., проте для ПП «Метаюрсервіс» був реалізований вже за ціною 6,2 мільйона гривень та в подальшому поставлено для «Рівнеелектроавтотранс» за ціною 7,5 мільйона гривень, чим було штучно збільшено фактичну вартість тролейбуса, наслідком чого є можливе заволодіння бюджетними коштами у особливо великих розмірах.
Висновком аналітичного дослідження сектору боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Рівненській області від 16.02.2018 № 7/17-00-16-16/3362844 «Про результати дослідження фінансово-господарської діяльності ПП «Метаюрсервіс» та ТОВ «СП «Янікс» за період з 01.01.2016р. по 31.12.2017р. та ТОВ «БКМ-Україна» та ТОВ «СП «Янікс» за період з 01.09.2017р. по 31.12.2017р. під час виконання договорів закупівлі (постачання) тролейбусів для КП «Рівнеелектроавтотранс» Рівненської міської ради та щодо вчинення фінансових операцій, які можуть бути пов`язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом» встановлено, що протягом 2016 року у ПП «Метаюрсервіс» відсутня буд-яка фінансово-господарська діяльність окрім придбання у ТОВ «СП «Янікс» та реалізації для КП «Рівнеелектроавтотранс» РМР Тролейбусу пасажирський моделі 43303А (дані ЄРПН). Проте, ПП «Метаюрсервіс» здійснювало розрахунки з СПД, в тому числі перераховано на рахунок ПП «Експо-Трейд» кошти в сумі 470000 грн, та на рахунок ТОВ "Фітнес-М" у сумі 134 700,00 грн без подальшого відображення в податковому обліку, що свідчить про ознаки легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом. Тобто шляхом складного ланцюга транзитних фінансових операцій, службові особи ТОВ «СП«Янікс» ПП «Метаюрсервіс» можливо заволоділи бюджетними коштами сумі 2613742,75 грн, (1412311,80 грн та 1287612,86 грн. відповідно).
На даний час виникла необхідність у проведенні судово-економічної експертизи з метою підтвердження або ж спростування висновків аналітичного дослідження сектору боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Рівненській області від 16.02.2018 № 7/17-00-16-16/3362844.
В судове засідання слідчий не з`явився з поважних причин, однак подав суду клопотання про проведення розгляду клопотання за його відсутності, крім того просить клопотання задоволити повністю та призначити судову експертизу.
Дослідивши надані матеріали, слід прийти до наступного висновку.
Судом встановлено, що у провадженні СВ Рівненського відділу поліції Головного управління поліції Національної поліції в Рівненській області перебувають матеріали досудового розслідування, внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12017180010001573 від 04.03.2017 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.
Відповідно до ч. 4ст. 107 КПК України, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Згідно ч. 3 ст. 244 КПК України, клопотання розглядається слідчим суддею місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, не пізніше п`яти днів із дня його надходження до суду. Особа, яка подала клопотання, повідомляється про місце та час його розгляду, проте її неприбуття не перешкоджає розгляду клопотання, крім випадків, коли її участь визнана слідчим суддею обов`язковою.
Так, згідно ст.. 243 КПК України, експерт залучається за наявності підстав для проведення експертизи за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження.
Відповідно до ч. 6 ст. 244 КПК України, слідчий суддя задовольняє клопотання, якщо особа, яка звернулася з відповідним клопотанням, доведе, що для вирішення питань, що мають істотне значення для кримінального провадження, необхідне залучення експерта.
Враховуючи викладене, а також те, що для з`ясування обставин, які мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання, слідчий суддя прийшов до висновку, що клопотання підлягає до задоволення.
Керуючись 242-244, 309 КПК України, -
УХВАЛИВ :
Клопотання начальника відділення СВ Рівненського відділу поліції ГУНП в Рівненській області майора поліції ОСОБА_3 про призначення судово-економічної експертизи - задоволити.
Доручити проведення судово економічної експертизи, до проведення якої залучити експертів Волинського відділення Львівського науково-дослідного інституту судових експертиз (м. Луцьк, вул. Ч.Хреста, 16).
На вирішення експертам поставити такі питання:
- Чи підтверджується документально те, що імпортований ТОВ «СП«Янікс» пасажирський тролейбус з низьким рівнем підлоги, фактурна вартість якого становила 4886257,25 грн., що був реалізований для КП «Рівнеелектроавтотранс» РМР за ціною 7500000,00 через транзитне підприємство ПП «Метаюрсервіс», яке використане для заволодіння бюджетними коштами шляхом штучного збільшення фактичної вартості троллейбуса, встановлене Дослідженням сектору боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Рівненській області від 16.02.2018 № 7/17-00-16-16/3362844?
- Чи підтверджується документально легалізація службовими особами ТОВ «СП«Янікс» та ПП «Метаюрсервіс» незаконних доходів від їх джерел шляхом складного ланцюга фінансових операцій у загальній сумі 2613742,75 грн. шляхом використання у власній господарській діяльності, в тому числі:
а) коштів у сумі 470000 грн ПП «Метаюрсервіс», які перерахувано на рахунок ПП «Експо-Трейд»;
б) коштів у сумі 134 700,00 грн ПП «Метаюрсервіс», які перераховано на рахунок ТОВ "Фітнес-М";
в) коштів у сумі 138627,22 грн, які знято готівкою в касі банку з рахунків ТОВ «СП«Янікс»?.
Надати в розпорядження експертів:
- примірник даної постанови на 3 арк.;
- копію дослідження від 16.02.2018 № 7/17-00-16-16/3362844, на 53 арк.
У разі необхідності на дослідження експерту(-ам) надати додаткові матеріали для проведення судово-почеркознавчої експертизи.
Зобов`язати експертів Львівського науково-дослідного інституту судових експертиз після проведення експертизи, скерувати до СВ Рівненського ВП ГУНП в Рівненській області, що за адресою м. Рівне, вул. Пушкіна, 4, висновок експерта разом з об`єктами дослідження.
Попередити експерта(експертів) про кримінальну відповідальність за ст.384, 385 КК України за завідомо неправдивий висновок експерта та відмову експерта без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків у суді чи під час проведення досудового слідства.
Ухвала остаточна, в апеляційному порядку оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя Рівненського міського суду ОСОБА_1
Суд | Рівненський міський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2018 |
Оприлюднено | 20.03.2023 |
Номер документу | 77896487 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Рівненський міський суд Рівненської області
Ореховська К. Е.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні