Рішення
від 08.11.2018 по справі 593/1248/17
БЕРЕЖАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2/593/26/2018

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"08" листопада 2018 р. Бережанський районний суд Тернопільської області в складі:

головуючого судді Музики Я.М.

при секретарі Лещук Л.Б.

з участю:

позивачки ОСОБА_1

представника позивача ОСОБА_2

представника позивача ОСОБА_3

представника відповідача

ОСОБА_4 міської ради ОСОБА_5

та співвідповідача ОСББ Сакура-26А ОСОБА_6

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м.Бережани Тернопільської області цивільну справу за позовом ОСОБА_7, ОСОБА_1 та ОСОБА_8 до ОСОБА_4 міської ради, об»єднання співвласників багатоквартирного будинку «Сакура-26 «А» з участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог - Головного управління держгеокадастру у Тернопільській області, фізичної особи підприємця ОСОБА_9 про визнання недійсним та скасування рішення міської ради,-

ВСТАНОВИВ:

Позивачі ОСОБА_7, ОСОБА_1, ОСОБА_8 звернулися в суд із позовом доОСОБА_4 міської ради, ОСББ «Сакура-26 «А» з участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог - Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області, фізичної особи підприємця ОСОБА_9 про визнання недійсним та скасування рішення міської ради і уточнивши свої позовні вимоги просять: визнати незаконним та скасувати рішення VI сесії (II засідання) ОСОБА_4 міської ради Тернопільської області VI скликання від 23.12.2016 року №434 Про затвердження проектів із землеустрою та передачу у власність та оренду земельних ділянок ( п.1, пп.1.1, пп.1.2, пп. 1.3); скасувати у державному реєстрі речових прав на нерухоме майно запис про право власності на об'єкт нерухомого майна №1176944661105, а саме земельну ділянку, розташовану за адресою: м. Бережани, вул. Шевченка (вул. Леніна), 26А, Тернопільської області, площею 0,0819 га, кадастровий номер 6120410100:04:010:0243, за №19092798 від 15.02.2017 р. про право власності за Об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку Сакура - 26 А (код ЄДРПОУ: 39881254, країна реєстрації: Україна, адреса: Тернопільська область м. Бережани, вул. Шевченка (вул. Леніна), будинок 26 а у розмірі 1/1 частки здійснений на підставі ОСОБА_3 з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, серія та номер: НВ-6102931582016, виданий 08.12.2016р. та рішення ОСОБА_4 міської ради Тернопільської області від 23.12.2016 р. №434.

В обґрунтування позову зазначено, що рішенням ОСОБА_4 міської ради №434 від 23.12.2016р. (VI сесія VII скликання) було затверджено проект землеустрою, щодо відведення у власність ОСББ Сакура -26 А земельної ділянки площею 819 кв.м. кадастровий номер 6120410100:04:010:0243 та надано у власність вказану землю. ОСОБА_1, ОСОБА_8 та ОСОБА_7 є власниками сусідніх земельних ділянок з відповідними кадастровими номерами 6120410100:04:010:1005, 6120410100:04:010:1006,

6120410100:04:010:1007, що підтверджується Державними актами. Вказані земельні ділянки безпосередньо межують із земельною ділянкою з кадастровим номером 6120410100:04:010:0243, яка на підставі вищезазначеного рішення була надана у власність ОСББ Сакура - 26 А . Однак дана ділянка сформована таким чином, що позивачі не мають можливості проїзду та проходу до земельних ділянок, які перебувають у їх власності, оскільки єдину дорогу передано у власність ОСББ. Передання у власність вказаної земельної ділянки ОСББ Сакура - 26 А здійснювалось на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, який затверджений оскаржуваним рішенням міської ради. А також позивачі зазначили, що при формуванні земельної ділянки з кадастровим №6120410100:04:010:0243 та при наданні її у власність ОСББ Сакура - 26 А , їм як суміжним землевласникам жодних актів щодо передачі межових знаків на зберігання підписувати не надавали. Крім цього, при формуванні земельних ділянок позивачів, які належать їм на праві власності та при встановленні їхніх меж, було чітко зазначено, що вказані земельні ділянки в точках з Б до В межують із земельною ділянкою загального користування (проїздом). Це також підтверджено технічною документацією із землеустрою, щодо складання документів, що посвідчують право на сформовані їхні земельні ділянки. Дана технічна документація розроблена СПД-ФОП ОСОБА_9, він одночасно являється розробником технічної документації і для ОСББ Сакура-26 А , який керуючись одним і тим ж кадастровим планом при розробленні цих технічних документацій не погодив з ними як з суміжними власниками межу земельної ділянки загального користування (проїзду), в результаті чого позивачі звернулися до суду із даним позовом.

У судовому засіданні позивачка ОСОБА_1, яка також представляє інтереси ОСОБА_8 уточнені позовні вимоги підтримала, просить суд задоволити даний позов в повному обсязі, вважає його обґрунтованим та таким, що підлягає до задоволення. Крім цього суду пояснила, що в 2011 році їм (позивачам) були передані земельні ділянки і при формуванні та встановленні меж її земельної ділянки та земельних ділянок позивачів ОСОБА_8 і ОСОБА_7 було чітко зазначено, що вказані земельні ділянки в точках з Б до В межують із земельною ділянкою загального користування (проїздом). Однак при формуванні та переданні у власність земельної ділянки ОСББ Сакура - 26 А з ними як з суміжними власниками не було погоджено меж земельної ділянки загального користування (проїзду) і його було передано у власність ОСББ Сакура-26 А . Позивачка стверджує, що заїзд до їхніх земельних ділянок переданий у власність ОСББ Сакура - 26 А , про це свідчить схема генплану, яка є у матеріалах справи. В результаті чого вони не мають можливості проїзду та проходу до своїх земельних ділянок, що унеможливлює користування ними.

У судовому засіданні представник позивача ОСОБА_7 - ОСОБА_2 уточнений позов підтримала, суду пояснила, що в супереч вимогам земельного законодавства ОСОБА_4 міською радою було надано у власність земельну ділянку ОСББ Сакура - 26 А загального користування (проїзду), чим грубо порушено їх право (позивачів) як власників суміжних земельних ділянок, оскільки вони позбавлені права проїзду та проходу до власних земельних ділянок.

У судовому засіданні представник позивача ОСОБА_7 - ОСОБА_3 уточнений позов підтримав, суду пояснив, що рішення ОСОБА_4 міської ради №434 від 23.12.2016р., яким було затверджено проект землеустрою, щодо відведення у власність ОСББ Сакура -26 А земельної ділянки площею 819 кв.м. кадастровий номер 6120410100:04:010:0243 та надано у власність вказану землю ОСББ Сакура -26 А є незаконним та підлягає скасуванню, оскільки позивачам не було надано для підписання як суміжним землевласникам актів щодо передачі межових знаків на зберігання, а також СПД-ФОП ОСОБА_9 при розроблені технічних документацій не було погоджено з позивачами як з суміжними власниками меж земельної ділянки загального користування (проїзду). Крім того, передача у власність ОСББ Сакура-26 А єдиного проїзду до земельних ділянок унеможливлює власників у вільному користуванні ними. У судовому засіданні представник відповідача ОСОБА_4 міської ради - ОСОБА_5 даного позову не визнала, просить відмовити у його задоволенні, про, що надала суду письмове заперечення. А також пояснила, щорішення міської ради №434 від 23.12.2016 року є ненормативним правовим актом одноразового застосування, який вичерпав свою дію після реалізації, а саме після отримання головою ОСББ Сакура-26 А ОСОБА_3 з державного реєстру речових прав на нерухоме майно - земельну ділянку по вул. Шевченка, 26 А в м. Бережани, а отже не може бути предметом окремого позову. Щодо аргументації про незаконність рішення міської ради через відсутність погодження межових знаків власниками суміжних земельних ділянок, ОСОБА_4 міська рада повністю підтримує письмові пояснення надані ФОП ОСОБА_9 - вважає їх вичерпними та такими, що базуються на вимогам Земельного кодексу України. Позивачі трактують, що спірна земельна ділянка є земельною ділянкою загального користування- проїздом, проте у відповідності до генерального плану забудови м. Бережани спірна земельна ділянка не значиться проїздом/заїздом, а є прибудинковою територією. При прийнятті рішення сесією міської ради №1249 від 30.09.2015р. про надання дозволу ОСББ Сакура -26 А на складання проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки, враховувався генеральний план забудови та матеріали технічної інвентаризації. У відповідності до ст. 123 Земельного кодексу України орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації. З огляду на вище зазначене, рішення сесій міської ради №1249 від 30.09.2015 року та №434 від 23.12.2016 року прийняті в межах повноважень та у спосіб визначений чинним законодавством України.

У судовому засіданні представник співвідповідача ОСББ Сакура - 26 А ОСОБА_6 уточненого позову не визнала, вважає його не обґрунтованим та таким, що до задоволення не підлягає. Також суду пояснила, що рішення ОСОБА_4 міської ради №434 від 23.12.2016 р., яким було затверджено проект землеустрою, щодо відведення у власність ОСББ Сакура -26 А земельної ділянки площею 819 кв.м., кадастровий номер 6120410100:04:010:0243 та надано у власність вказану землю ОСББ Сакура -26 А є законним і скасованим бути не може, оскільки спірна земельна ділянка є земельною ділянкою загального користування - проїздом, проте у відповідності до генерального плану забудови м. Бережани спірна земельна ділянка не значиться проїздом/заїздом, а є прибудинковою територією.

У судове засідання не з`явився представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог ГУ Держгеокадастру у Тернопільській області, однак на адресу суду начальником відділу у ОСОБА_4 районі ГУ Держгеокадастру у Тернопільській області ОСОБА_10 надіслано письмове клопотання про слухання справи по суті без участі відділу.

У судове засідання не з`явилася третя особа, яка не заявляє самостійних вимог СПД-ФОП ОСОБА_9, однак на адресу суду надіслав письмове повідомлення про слухання справи у його відсутності, а також надав суду письмове пояснення, із змісту якого вбачається, що посилання на Інструкцію про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками про обов'язковість погодження усіма суміжними землекористувачами акту приймання передачі межових знаків безпідставне, оскільки згідно пункту 3.8 даної Інструкції раніше встановлені межові знаки у спільних поворотних точках меж земельної ділянки повторно не встановлюються, дослівно - межові знаки не встановлюються: у спільних поворотних точках меж суміжних земельних ділянок, на яких раніше встановлено межові знаки. У такому випадку раніше встановлений межовий знак використовується для опису кожної суміжної

земельної ділянки (суміжних земельних ділянок) у складі відповідної документації із землеустрою; зовнішні межі земельних ділянок позивачів були визначені та погоджені усіма сторонами та внесені в базу Державного земельного кадастру в 2009 році при складанні відповідної документації із землеустрою на земельну ділянку за кадастровим номером 6120410100:04:010:0134. Дана земельна ділянка за нотаріально посвідченою заявою власників №3878 від 29.07.2010 року була поділена на 3 окремі земельні ділянки. В даному випадку було визначено, що наявні межові знаки у спільних поворотних точках меж суміжних земельних ділянок з кадастровими номерами 6120410100:04:010:1006, 6120410100:04:010:1007 не змінилися, а тому нові межові знаки не встановлювались (не відновлювались). Усі раніше встановлені межові знаки були використані для опису меж земельної ділянки ОСББ Сакура-26А в проекті землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Земельне законодавство України не передбачає додаткових, повторних погоджень чи перепогоджень раніше встановлених, погоджених та внесених в державний реєстр межових знаків. Крім цього, в 2009 році при складанні відповідної документації землеустрою на кадастровому плані земельної ділянки позивачів ОСОБА_7 та ОСОБА_8 за кадастровим номером 6120410100:04:010:0134 з точки Б до точки В , дійсно було вказано суміжні землі - землі загального користування (проїзд). Фактично даний проїзд було вказано з причин потреби під'їзду до вигрібних ям спільних вбиралень розміщених у задньому дворі житлового будинку, який передано ОСББ Сакура-26 А , а також необхідністю під'їзду чи проходу до задньої частини ділянки позивачів. З цього моменту пройшло 7 років, відбулись певні зміни, а саме - комунальні вбиральні в дворі стали не потрібні та ліквідовані, також наявною в ОСОБА_4 міській раді містобудівною документацією в даному місці не встановлено проїздів, вулиць, площадок, тощо, тому в 2016 році під час складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСББ Сакура-26 А земель загального користування між земельною ділянкою позивачів та ОСББ не було вказано. У відповідності до ст.ст. 79 , 98, 99, 123 Земельного кодексу України, ст. 50 Закону України Про землеустрій при формуванні земельної ділянки ОСББ Сакура-26 А для обслуговування шестиквартирного житлового будинку на підставі рішення ОСОБА_4 міської ради .№ 1249 від 30.09.2015 року та у відповідності до наданої містобудівної документації в проекті землеустрою було передбаченою встановлення на частині даної земельної ділянки земельного сервітуту щодо проходу та проїзду по наявному шляху площею 60 кв.м. Визначений та закладений в проекті землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСББ Сакура-26 А земельний сервітут, за ініціативою ОСОБА_7, ОСОБА_1, ОСОБА_8, може бути встановлений відповідним договором між ними. ОСББ Сакура-26 А заперечує щодо встановлення земельного сервітуту. А також, згідно матеріалів ОСОБА_4 бюро технічної інвентаризації (земельний облік міста за радянського періоду вівся даним бюро) частина земельної ділянки, на яку визначено земельний сервітут повністю відносилась до прибудинкової території даного будинку та перебувала в землях загального користування. Копія плану з технічного паспорта будинку наявна в ОСОБА_4 міській раді та бралась до уваги при прийнятті рішення №1249 від 30 вересня 2015 р.

Допитаний у судовому засіданні в якості свідка ОСОБА_11, який являється начальником відділу житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури ОСОБА_4 міської ради Тернопільської області суду пояснив, щов жодних документах і генплані щодо проїзду про який йде мова не вказано як вулиця, чи проїзд, чи заїзд, чи будь яка інша назва, на всіх документах зазначено, як при будинкова територія, а також загальна прибудинкова територія як і до 24 будинку, 26, 26 А і 26 Б. Вказані землі відносяться до категорії земель житлово-громадської забудови. Режим забудови цієї земельної ділянки - це земельна ділянка для обслуговування багатоквартирного житлового будинку ОСББ Сакура -26 А . Із технічної документації ОСББ Сакура -26 А вбачається, що заїзд до земельної ділянки позивачів не є захоплений. Крім цього є топографічне знімання з 1984 року, де чітко вказано, що ці землі для обслуговування будівель. До прибудинкової території ОСББ Сакура -26 А можна накласти сервітут проїзду до гаражу, який там знаходиться. Проте сервітут не укладався і на генплані його немає, хоча він відображений у технічній документації позивачів. У 2016 році при виділенні земельної ділянки ОСББ Сакура- 26 А ніякі зміни у генплан не вносилися. Сервітут був вказаний виключно у кадастровому плані на земельну ділянку. Схема генплану складена проектною організацією щодо розрахунку обслуговування цього будинку. Це схема генплану, яка складена проектною організацією щодо розрахунку необхідності площі ОСББ Сакура- 26 А .Міською радою було затверджено кадастровий план, а проект землеустрою затверджено на сесії міської ради.

Із копії рішення VI сесії (II засідання) ОСОБА_4 міської ради Тернопільської області VI скликання від 23.12.2016 року №434 Про затвердження проектів із землеустрою та передачу у власність та оренду земельних ділянок вбачається, що сесія ОСОБА_4 міської ради п.1 затвердила проект землеустрою щодо відведення у власність ОСББ Сакура-26 А м.Бережани вул.Шевченка,26 а земельну ділянку площею 819 кв.м. для будівництва та обслуговування житлового будинку по вул.Шевченка,26 а в м.Бережани із земель міста не наданих у власність користування. Крім цього п.1.1 встановлено обмеження та сервітути щодо відведеної земельної ділянки:- зміна цільового використання земельної ділянки. А також п.1.2 вирішено надати ОСББ Сакура-26 А м.Бережани по вул.Шевченка,26 у власність земельну ділянку площею 819 кв.м. для будівництва та обслуговування житлового будинку по вул. Шевченка,26 а м.Бережани код по КВЦПЗ- 02.03- для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку, кадастровий номер 6120410100040100243 землі житлової та громадської забудови земель міста не наданих у власність чи користування; п.1.3. вирішено зареєструвати речове право на вищевказану земельну ділянку у встановленому законодавством порядку.

Із копії Державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯК №201830 від 29.08.2011 р. вбачається, що ОСОБА_8 являється власником земельної ділянки площею 0,0124 га, кадастровий номер якої 6120410100:04:010:1006.

Із копії Державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯК №201831 від 29.08.2011 р. вбачається, що ОСОБА_7 являється власником земельної ділянки площею 0,0135 га, кадастровий номер якої 6120410100:04:010:1007.

Із копії списку співвласників земельної ділянки серія АА №267465 вбачається, що ОСОБА_8 та ОСОБА_7 є співвласниками земельних ділянок.

Із копії пояснювальної записки ФОП ОСОБА_9 вбачається, що згідно заяви ОСОБА_8 та ОСОБА_7 від 29.07.2010 року №3878 проведено розподіл земельної ділянки площею 0,0707 га з наступним оформленням сформованих нових земельних ділянок площами 0,0448 га, 0,0124 га та 0,0135 га. Розміри земельних ділянок погоджено із органами місцевого самоврядування та управлінням Держкомзему у ОСОБА_4 районі.

Із копії технічного завдання №148 від 15.09.2010 року, де замовником є ОСОБА_8 та яке погоджено із начальником управління Держкомзему у ОСОБА_4 районі ОСОБА_12 вбачається, що метою роботи є виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки при поділі земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд гр.ОСОБА_8 та гр.ОСОБА_7 по вул. Шевченка,24 м.Бережани.

Той факт, що ОСОБА_8 та ОСОБА_7 надали згоду на поділ належної їм земельної ділянки пл.0,0707 га, яка розташована у м.Бережани по вул. Шевченка,24 на три земельні ділянки розмірами: 0,0448 га, 0,0124 га та 0,0135 га підтверджується копією письмової заяви від 29.07.2010р., посвідченої приватним нотаріусом ОСОБА_4 нотаріального округу ОСОБА_13 та занесеної у реєстр №3878.

Із копії акту про відновлення та поділу на місцевості земельної ділянки від 14.08.2010 р. вбачається, що в результаті проведеної роботи у відповідності до заяви співвласників ОСОБА_8 та ОСОБА_7 поділ земельної ділянки проведено з сформуванням 3-х нових земельних ділянок з площами 0,0448 га, 0,0124 га, 0,0135 га.

При відновленні зовнішніх меж земельної ділянки, яка ділиться та меж і конфігурацій сформованих 3-х нових земельних ділянок, претензій не заявлено.

Із копії акту прийомки-передачі межових знаків на зберігання при поділі земельної ділянки по межі поділу від 14.08.2010 р. вбачається, що в результаті поділу земельної ділянки, проведеного згідно заяви співвласників ОСОБА_8 та ОСОБА_7 від 29.07.2010 р. всього співвласникам сформованих нових земельних ділянок ОСОБА_8 та ОСОБА_7 передано 7 межових знаків, по межах поділу, під нагляд на збереження.

Той факт, що ОСОБА_7 належить на праві приватної власності квартира, що знаходиться по вул.Шевченка (Леніна), 24 кв.1 в м.Бережани Тернопільської області підтверджується копією ОСОБА_3 про реєстрацію права власності на нерухоме майно серія ССІ №769167.

Із копії ОСОБА_3 про державну реєстрацію прав серія СНА №843670, вбачається, що ОСОБА_1 на підставі договору дарування стала власником земельної ділянки кадастровий номер 6120410100:04:010:1006, яка розташована за адресою вул.Шевченка (Леніна), 24 а в м.Бережани Тернопільської області.

Із копії реєстраційного посвідчення, яке видане ОСОБА_4 міжрайонним бюро технічної інвентаризації 30.04.1991 року вбачається, що житловий будинок із надвірними побудовами №24, який по вул.Леніна в м.Бережани зареєстрований за ОСОБА_8 на підставі договору купівлі-продажу посвідченого 23.04.1991 р.

Із копії рішення ОСОБА_4 міської ради (VI скликання XXVII сесія) №1249 від 30.09.2015р. вбачається, що ОСББ Сакура-26 А надано дозвіл на складання проекту землеустрою.

Із копії рішення ОСОБА_4 міської ради (VI скликання Vсесія) №40 від 08.11.2016р. вбачається, що ОСББ Сакура-26 А продовжено термін до 01.10.2017 р. щодо складання проекту із землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для обслуговування житлового будинку по вул. Шевченка, 26 а /2.

Із копії витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав власності індексний номер 80724116 від 20.02.2017 року вбачається, що земельна ділянка реєстраційний номер 1176944661105, кадастровий №6120410100:04:010:0243, площею 0,0819 га. призначена для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку за адресою м.Бережани, вул.Шевченка, земельна ділянка 26А, форма власності приватна, розмір частки 1/1.

Згідно проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСББ Сакура-26 А для обслуговування багатоквартирного будинку в м.Бережани, вул.Шевченка,26а, спірна земельна ділянка /4/ на схемі генплану позначена як земельний сервітут. Також згідно комісійного Акту про розгляд заяви ОСОБА_1 та ОСОБА_7 комісією встановлено наявність сервітуту на частину земельної ділянки переданої у власність ОСББ Сакура-26 А площею 60 кв.м., для проходу та проїзду та прокладання і обслуговування комунікацій суміжних земельних ділянок, однак як встановлено в судовому засіданні сервітут не встановлювався, а просто позначений на схемі без жодного правового обґрунтування.

Згідно відповіді ГУ Держгеокадастру в Тернопільській області №Щ-5/0-0,21-6/131-17 від 19.08.2017 року у відомостях Держгеокадастру відсутня інформація про державну реєстрацію права сервітут на частину земельної ділянки з кадастровим №6120410100:04:010:0243.

Як вбачається із технічної документації позивачів при формуванні земельних ділянок, які належать їм на праві власності, зазначено що дані земельні ділянки в точках з Б до В межують із земельною ділянкою загального користування проїздом, який слугує під їздом до даних земельних ділянок і можливості під їзду з іншого місця до ділянок немає.

Крім цього, як вбачається із відповіді позивачам №11 від 05.09.2017 року ФОП ОСОБА_9 жодних кадастрових зйомок у спірному місці не здійснював і договорів на здійснення таких робіт не укладав.

Суд вислухавши учасників судового розгляду, дослідивши докази подані сторонами приходить до наступного висновку.

Згідно ст.12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст відноситься розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб, тощо.

Відповідно до ч.ч.1,2 ст.78 ЗК України право власності на землю - це право володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками. Право власності на землю набувається та реалізується на підставі Конституції України, цього Кодексу, а також інших законів, що видаються відповідно до них.

Згідно ст.79-1 ЗК України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об'єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Формування земельних ділянок здійснюється: у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності; шляхом поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок; шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; шляхом інвентаризації земель державної чи комунальної власності у випадках, передбачених законом; за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).

Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Формування земельних ділянок шляхом поділу та об'єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок.

Винесення в натуру (на місцевість) меж сформованої земельної ділянки до її державної реєстрації здійснюється за документацією із землеустрою, яка стала підставою для її формування.

У разі встановлення (відновлення) меж земельних ділянок за їх фактичним використанням у зв'язку з неможливістю виявлення дійсних меж, формування нових земельних ділянок не здійснюється, а зміни до відомостей про межі земельних ділянок вносяться до Державного земельного кадастру.

Земельна ділянка може бути об'єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї.

Державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.

Державна реєстрація прав суборенди, сервітуту, які поширюються на частину земельної ділянки, здійснюється після внесення відомостей про таку частину до Державного земельного кадастру.

Межі суміжних земельних ділянок приватної власності можуть бути змінені їх власниками без формування нових земельних ділянок за технічною документацією із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Згідно п. А ч.4 ст.83 ЗК України до земель комунальної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, належать землі загального користування населених пунктів (майдани, вулиці, проїзди, шляхи, набережні, пляжі, парки, сквери, бульвари, кладовища, місця знешкодження та утилізації відходів тощо).

Враховуючи вищенаведене земельні ділянки, що знаходяться під проїздом загального користування не можуть передаватися у приватну власність.

Як встановлено в судовому засіданні частина земельної ділянки площею 60 кв.м., що передана у власність ОСББ Сакура-26 А і на яку нібито встановлено сервітут (не знайшло свого підтвердження у суді), є фактично проїздом загального користування до земельних ділянок позивачів, іншого заїзду до ділянок не має і саме цю частину вказаної ділянки передано у власність ОСББ Сакура-26 А . Таким чином, передача частини земельної ділянки у власність ОСББ Сакура-26 А створює перешкоди позивачам у користуванні власними земельними ділянками, адже інший проїзд до їх земельних ділянок відсутній.

Відповідно ст.152 ЗК України держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю.

Власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.

Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом:

визнання прав; відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; визнання угоди недійсною; визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; відшкодування заподіяних збитків; застосування інших, передбачених законом, способів.

Згідно норм ст.155 ЗК України у разі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акта, яким порушуються права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним.

Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що ОСОБА_4 міська рада приймаючи рішення № 434 від 23.12.2016 року Про затвердження проектів із землеустрою та передачу у власність земельних ділянок перевищила межі своїх повноважень, а тому позовні вимоги позивачів в частині скасування зазначеного рішення ОСОБА_4 міської ради підлягають до задоволення.

Щодо позовної вимоги про скасування у державному реєстрі речових прав на нерухоме майно запису про право власності на об єкт нерухомого майна №11769444661105, а саме земельну ділянку, розташовану за адресою: м.Бережани, вул.Шевченка /Леніна/,26А, Бережанського району, Тернопільської області, площею

0,0819 га., кадастровий номер 6120410100:04:010:0243, за №19092798 від 15.02.2017 року про право власності за ОСББ Сакура-26 А /код ЄДРПОУ39881254, України, Тернопільська область м.Бережани, вул.Шевченка /Леніна/,26А у розмірі 1/1 частки, здійсненого на підставі ОСОБА_3 з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, серія та номер НВ-6102931582016 виданого 08.12.2016 року, слід зазначити наступне.

Так, у відповідності до ч. 2 ст. 26 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у редакції, яка діє станом на момент розгляду справи судом), у разі скасування на підставі рішення суду рішення про державну реєстрацію прав, документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування записів про проведену державну реєстрацію прав, а також у випадку, передбаченому підпунктом "а" пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону, до Державного реєстру прав вноситься запис про скасування державної реєстрації прав.

З урахуванням викладеного, у разі набрання даним судовим рішенням законної сили позивач не позбавлений права на звернення до відповідного органу реєстрації з вимогою про скасування запису про державну реєстрацію, внесеного на підставі рішення, скасованого у судовому порядку. Таким чином, законодавством України передбачений обов'язок Реєстратора внести записи про скасування записів до Державного реєстру прав незалежно від участі у судовій справі.

Отже, суд дійшов до висновку, що наразі вказана позовна вимога є передчасною, а обов'язок в частині скасування реєстраційного запису, внесеного на підставі рішення, скасованого у судовому порядку, є законодавчо закріпленим обов'язком відповідного органу державної реєстрації.

Враховуючи вищенаведене, суд вважає, що заявлені позовні вимоги підлягають до часткового задоволення в частині визнання незаконним та скасування рішення VI сесії (II засідання) ОСОБА_4 міської ради Тернопільської області VI скликання від 23.12.2016 року №434 Про затвердження проектів із землеустрою та передачу у власність та оренду земельних ділянок ( п.1, пп.1.1, пп.1.2, пп. 1.3), а у решті позовних вимог слід відмовити.

Згідно із ст.141 ЦПК України, стягнути із відповідачів солідарно в користь позивачів документально підтвердженні судові витрати у справі.

На підставі наведеного та керуючись ст.ст.10-13, 263-265, 268, 273 ЦПК України, суд,-

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задоволити частково.

Визнати незаконним та скасувати рішення VI сесії (II засідання) ОСОБА_4 міської ради Тернопільської області VI скликання від 23.12.2016 року №434 Про затвердження проектів із землеустрою та передачу у власність та оренду земельних ділянок ( п.1, пп.1.1, пп.1.2, пп. 1.3).

В решті заявлених вимог відмовити.

Стягнути солідарно із відповідачів ОСОБА_4 міської ради Тернопільської області та об»єднання співвласників багатоквартирного будинку «Сакура-26 «А» в користь позивачів ОСОБА_7, ОСОБА_1, ОСОБА_8 сплачений ними судовий збір в розмірі 640 (шістсот сорок) грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

На рішення суду може бути подана апеляційна скарга до Тернопільського апеляційного суду через Бережанський районний суд Тернопільської області протягом 30 днів з дня його проголошення.

Повний текст судового рішення виготовлено 13.11.2018 року.

Суддя Я.М. Музика

СудБережанський районний суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення08.11.2018
Оприлюднено19.11.2018
Номер документу77899685
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —593/1248/17

Постанова від 21.02.2019

Цивільне

Тернопільський апеляційний суд

Хома М. В.

Постанова від 21.02.2019

Цивільне

Тернопільський апеляційний суд

Хома М. В.

Ухвала від 07.02.2019

Цивільне

Тернопільський апеляційний суд

Хома М. В.

Ухвала від 07.02.2019

Цивільне

Тернопільський апеляційний суд

Хома М. В.

Ухвала від 28.01.2019

Цивільне

Тернопільський апеляційний суд

Хома М. В.

Ухвала від 08.01.2019

Цивільне

Тернопільський апеляційний суд

Хома М. В.

Ухвала від 18.12.2018

Цивільне

Тернопільський апеляційний суд

Хома М. В.

Рішення від 08.11.2018

Цивільне

Бережанський районний суд Тернопільської області

Музика Я. М.

Ухвала від 04.09.2018

Цивільне

Бережанський районний суд Тернопільської області

Музика Я. М.

Ухвала від 20.07.2018

Цивільне

Бережанський районний суд Тернопільської області

Музика Я. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні