Герб України

Постанова від 12.11.2018 по справі 593/1363/18

Борщівський районний суд тернопільської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 3/593/564/2018

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"12" листопада 2018 р. м.Бережани

Суддя Бережанського районного суду Тернопільської області Музика Я.М., з участю прокурора Оляніцького О.С. та особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, розглянувши матеріали, які надійшли від Управління захисту економіки в Тернопільській області Департаменту захисту економіки національної поліції про притягнення до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.172-7 КУпАП та ч.2 ст.172-7 КУпАП ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, громадянина України, українця, працюючого на посаді сільського голови Надрічнянської сільської ради Тернопільської області, зареєстрованого та проживаючого по АДРЕСА_1, -

ВСТАНОВИВ :

ОСОБА_1, працюючи на посаді голови Надрічнянської сільської ради, що знаходиться в АДРЕСА_1 та будучи посадовою особою місцевого самоврядування 8 рангу 4 категорії та відповідно до підпункту б п.1 ч. 1 ст. 3 Закону України Про запобігання корупції суб'єктом відповідальності за правопорушення, пов'язане з корупцією, всупереч інтересам держави та Надрічнянської сільської ради Бережанського району Тернопільської області, обвинувачується у вчиненні адміністративних правопорушеннь, пов'язаних з корупцією, відповідальність за які передбачена ч. 1 ст.172-7 КУпАП та ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.

Із протоколу №0900143 вбачається, що ОСОБА_1, працюючи на посаді голови Надрічнянської сільської ради та всупереч інтересам держави та Надрічнянської сільської ради Бережанського району Тернопільської області не повідомив ні в усній, ні в письмовій формі, у тому числі самостійно публічно не оголосив, маючи реальну можливість без жодних перешкод це зробити у встановлених Законом України "Про запобігання корупції" випадках та порядку колегіальний орган, а саме сесію Надрічнянської сільської ради про наявність у нього реального конфлікту інтересів при укладанні договору №4 від 16.02.2018 року, яким він одноосібно прийняв рішення про купівлю канцелярських товарів на суму 2000,00 грн. у ФОП ОСОБА_2, який зареєстрований за місцем проживання Надрічнянського сільського голови ОСОБА_1 та являється головою громадського об`єднання Бережанська районна федерація футболу (код ЄДРПОУ - 36202191), в якому ОСОБА_1 є його заступником, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.

Із протоколу №0900144 вбачається, що ОСОБА_1, працюючи на посаді голови Надрічнянської сільської ради, всупереч інтересам держави та Надрічнянської сільської ради Бережанського району Тернопільської області, вчинив дії та прийняв рішення в умовах конфлікту інтересів, що виразилось у підписанні договору №4 від 16.02.2018 року, яким він одноосібно прийняв рішення про купівлю канцелярських товарів на суму 2000,00 грн. у ФОП ОСОБА_2, який зареєстрований за місцем проживання Надрічнянського сільського голови ОСОБА_1 та являється головою громадського об`єднання Бережанська районна федерація футболу (код ЄДРПОУ - 36202191), в якому ОСОБА_1 є його заступником, тобто в порушення п.3 ч.1 ст.28 Законом України "Про запобігання корупції" вчинив дії (прийняв рішення та підписав договір) в умовах реального конфлікту інтересів, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.

Із протоколу №0900145 вбачається, що ОСОБА_1, працюючи на посаді голови Надрічнянської сільської ради та всупереч інтересам держави та Надрічнянської сільської ради Бережанського району Тернопільської області не повідомив ні в усній, ні в письмовій формі, у тому числі самостійно публічно не оголосив, маючи реальну можливість без жодних перешкод це зробити у встановлених Законом України "Про запобігання корупції" випадках та порядку колегіальний орган, а саме сесію Надрічнянської сільської ради про наявність у нього реального конфлікту інтересів при укладанні договору №1 від 26.01.2018 року, яким він одноосібно прийняв рішення про купівлю канцелярських товарів на суму 1000,00 грн. у ФОП ОСОБА_2, який зареєстрований за місцем проживання Надрічнянського сільського голови ОСОБА_1 та являється головою громадського об`єднання Бережанська районна федерація футболу (код ЄДРПОУ - 36202191), в якому ОСОБА_1 є його заступником, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.

Із протоколу №0900146 вбачається, що ОСОБА_1, працюючи на посаді голови Надрічнянської сільської ради, всупереч інтересам держави та Надрічнянської сільської ради Бережанського району Тернопільської області, вчинив дії та прийняв рішення в умовах конфлікту інтересів, що виразилось у підписанні договору №1 від 26.01.2018 року, яким він одноосібно прийняв рішення про купівлю канцелярських товарів на суму 1000,00 грн. у ФОП ОСОБА_2, який зареєстрований за місцем проживання Надрічнянського сільського голови ОСОБА_1 та являється головою громадського об`єднання Бережанська районна федерація футболу (код ЄДРПОУ - 36202191), в якому ОСОБА_1 є його заступником, тобто в порушення п.3 ч.1 ст.28 Законом України "Про запобігання корупції" вчинив дії (прийняв рішення та підписав договір) в умовах реального конфлікту інтересів, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.

Із протоколу №0900147 вбачається, що ОСОБА_1, працюючи на посаді голови Надрічнянської сільської ради та всупереч інтересам держави та Надрічнянської сільської ради Бережанського району Тернопільської області не повідомив ні в усній, ні в письмовій формі, у тому числі самостійно публічно не оголосив, маючи реальну можливість без жодних перешкод це зробити у встановлених Законом України "Про запобігання корупції" випадках та порядку колегіальний орган, а саме сесію Надрічнянської сільської ради про наявність у нього реального конфлікту інтересів при укладанні договору №6 від 20.04.2018 року, яким він одноосібно прийняв рішення про купівлю канцелярських товарів на суму 2000,00 грн. у ФОП ОСОБА_2, який зареєстрований за місцем проживання Надрічнянського сільського голови ОСОБА_1 та являється головою громадського об`єднання Бережанська районна федерація футболу (код ЄДРПОУ - 36202191), в якому ОСОБА_1 є його заступником, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.

Із протоколу №0900148 вбачається, що ОСОБА_1, працюючи на посаді голови Надрічнянської сільської ради, всупереч інтересам держави та Надрічнянської сільської ради Бережанського району Тернопільської області, вчинив дії та прийняв рішення в умовах конфлікту інтересів, що виразилось у підписанні договору №6 від 20.04.2018 року, яким він одноосібно прийняв рішення про купівлю канцелярських товарів на суму 2000,00 грн. у ФОП ОСОБА_2, який зареєстрований за місцем проживання Надрічнянського сільського голови ОСОБА_1 та являється головою громадського об`єднання Бережанська районна федерація футболу (код ЄДРПОУ - 36202191), в якому ОСОБА_1 є його заступником, тобто в порушення п.3 ч.1 ст.28 Законом України "Про запобігання корупції" вчинив дії (прийняв рішення та підписав договір) в умовах реального конфлікту інтересів, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.

Із протоколу №0900149 вбачається, що ОСОБА_1, працюючи на посаді голови Надрічнянської сільської ради та всупереч інтересам держави та Надрічнянської сільської ради Бережанського району Тернопільської області не повідомив ні в усній, ні в письмовій формі, у тому числі самостійно публічно не оголосив, маючи реальну можливість без жодних перешкод це зробити у встановлених Законом України "Про запобігання корупції" випадках та порядку колегіальний орган, а саме сесію Надрічнянської сільської ради про наявність у нього реального конфлікту інтересів при укладанні договору №8 від 24.05.2018 року, яким він одноосібно прийняв рішення про купівлю канцелярських товарів на суму 2000,00 грн. у ФОП ОСОБА_2, який зареєстрований за місцем проживання Надрічнянського сільського голови ОСОБА_1 та являється головою громадського об`єднання Бережанська районна федерація футболу (код ЄДРПОУ - 36202191), в якому ОСОБА_1 є його заступником, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.

Із протоколу №0900150 вбачається, що ОСОБА_1, працюючи на посаді голови Надрічнянської сільської ради, всупереч інтересам держави та Надрічнянської сільської ради Бережанського району Тернопільської області, вчинив дії та прийняв рішення в умовах конфлікту інтересів, що виразилось у підписанні договору №8 від 24.05.2018 року, яким він одноосібно прийняв рішення про купівлю канцелярських товарів на суму 2000,00 грн. у ФОП ОСОБА_2, який зареєстрований за місцем проживання Надрічнянського сільського голови ОСОБА_1 та являється головою громадського об`єднання Бережанська районна федерація футболу (код ЄДРПОУ - 36202191), в якому ОСОБА_1 є його заступником, тобто в порушення п.3 ч.1 ст.28 Законом України "Про запобігання корупції" вчинив дії (прийняв рішення та підписав договір) в умовах реального конфлікту інтересів, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.

Із протоколу №0900151 вбачається, що ОСОБА_1, працюючи на посаді голови Надрічнянської сільської ради та всупереч інтересам держави та Надрічнянської сільської ради Бережанського району Тернопільської області не повідомив ні в усній, ні в письмовій формі, у тому числі самостійно публічно не оголосив, маючи реальну можливість без жодних перешкод це зробити у встановлених Законом України "Про запобігання корупції" випадках та порядку колегіальний орган, а саме сесію Надрічнянської сільської ради про наявність у нього реального конфлікту інтересів при укладанні договору №16 від 12.10.2017 року, яким він одноосібно прийняв рішення про купівлю канцелярських товарів на суму 700,00 грн. у ФОП ОСОБА_2, який зареєстрований за місцем проживання Надрічнянського сільського голови ОСОБА_1 та являється головою громадського об`єднання Бережанська районна федерація футболу (код ЄДРПОУ - 36202191), в якому ОСОБА_1 є його заступником, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.

Із протоколу №0900152 вбачається, що ОСОБА_1, працюючи на посаді голови Надрічнянської сільської ради, всупереч інтересам держави та Надрічнянської сільської ради Бережанського району Тернопільської області, вчинив дії та прийняв рішення в умовах конфлікту інтересів, що виразилось у підписанні договору №16 від 12.10.2017 року, яким він одноосібно прийняв рішення про купівлю канцелярських товарів на суму 700,00 грн. у ФОП ОСОБА_2, який зареєстрований за місцем проживання Надрічнянського сільського голови ОСОБА_1 та являється головою громадського об`єднання Бережанська районна федерація футболу (код ЄДРПОУ - 36202191), в якому ОСОБА_1 є його заступником, тобто в порушення п.3 ч.1 ст.28 Законом України "Про запобігання корупції" вчинив дії (прийняв рішення та підписав договір) в умовах реального конфлікту інтересів, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.

Із протоколу №0900153 вбачається, що ОСОБА_1, працюючи на посаді голови Надрічнянської сільської ради та всупереч інтересам держави та Надрічнянської сільської ради Бережанського району Тернопільської області не повідомив ні в усній, ні в письмовій формі, у тому числі самостійно публічно не оголосив, маючи реальну можливість без жодних перешкод це зробити у встановлених Законом України "Про запобігання корупції" випадках та порядку колегіальний орган, а саме сесію Надрічнянської сільської ради про наявність у нього реального конфлікту інтересів при укладанні договору №19 від 08.11.2017 року, яким він одноосібно прийняв рішення про купівлю канцелярських товарів на суму 800,00 грн. у ФОП ОСОБА_2, який зареєстрований за місцем проживання Надрічнянського сільського голови ОСОБА_1 та являється головою громадського об`єднання Бережанська районна федерація футболу (код ЄДРПОУ - 36202191), в якому ОСОБА_1 є його заступником, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.

Із протоколу №0900154 вбачається, що ОСОБА_1, працюючи на посаді голови Надрічнянської сільської ради, всупереч інтересам держави та Надрічнянської сільської ради Бережанського району Тернопільської області, вчинив дії та прийняв рішення в умовах конфлікту інтересів, що виразилось у підписанні договору №19 від 08.11.2017 року, яким він одноосібно прийняв рішення про купівлю канцелярських товарів на суму 800,00 грн. у ФОП ОСОБА_2, який зареєстрований за місцем проживання Надрічнянського сільського голови ОСОБА_1 та являється головою громадського об`єднання Бережанська районна федерація футболу (код ЄДРПОУ - 36202191), в якому ОСОБА_1 є його заступником, тобто в порушення п.3 ч.1 ст.28 Законом України "Про запобігання корупції" вчинив дії (прийняв рішення та підписав договір) в умовах реального конфлікту інтересів, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.

Із протоколу №0900155 вбачається, що ОСОБА_1, працюючи на посаді голови Надрічнянської сільської ради та всупереч інтересам держави та Надрічнянської сільської ради Бережанського району Тернопільської області не повідомив ні в усній, ні в письмовій формі, у тому числі самостійно публічно не оголосив, маючи реальну можливість без жодних перешкод це зробити у встановлених Законом України "Про запобігання корупції" випадках та порядку колегіальний орган, а саме сесію Надрічнянської сільської ради про наявність у нього реального конфлікту інтересів при укладанні договору №21 від 04.12.2017 року, яким він одноосібно прийняв рішення про купівлю канцелярських товарів на суму 2000,00 грн. у ФОП ОСОБА_2, який зареєстрований за місцем проживання Надрічнянського сільського голови ОСОБА_1 та являється головою громадського об`єднання Бережанська районна федерація футболу (код ЄДРПОУ - 36202191), в якому ОСОБА_1 є його заступником, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.

Із протоколу №0900156 вбачається, що ОСОБА_1, працюючи на посаді голови Надрічнянської сільської ради, всупереч інтересам держави та Надрічнянської сільської ради Бережанського району Тернопільської області, вчинив дії та прийняв рішення в умовах конфлікту інтересів, що виразилось у підписанні договору №21 від 04.12.2017 року, яким він одноосібно прийняв рішення про купівлю канцелярських товарів на суму 2000,00 грн. у ФОП ОСОБА_2, який зареєстрований за місцем проживання Надрічнянського сільського голови ОСОБА_1 та являється головою громадського об`єднання Бережанська районна федерація футболу (код ЄДРПОУ - 36202191), в якому ОСОБА_1 є його заступником, тобто в порушення п.3 ч.1 ст.28 Законом України "Про запобігання корупції" вчинив дії (прийняв рішення та підписав договір) в умовах реального конфлікту інтересів, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.

У судовому засіданні правопорушник ОСОБА_1 своєї вини не визнав, долучив до матеріалів справи письмові пояснення та в судовому засіданні пояснив, що з ОСОБА_2 знайомий з початку 2010-тих років. Він /ОСОБА_2/ в якості головного арбітра іноді обслуговував матчі футбольної команди Надрічне . З фізичною особою - підприємцем ОСОБА_2- власником магазину НЕ формат - Надрічнянська сільська рада співпрацює з 12 грудня 2015 року, коли було укладено договір № 42 про закупівлю канцелярських товарів. Однією з переваг, окрім низьких цін, широкого асортименту та можливості замовляти відсутні товари, пропозицією ОСОБА_2 була доставка канцелярських товарів в с.Надрічне, що в умовах відсутності приватного транспорту в працівників Надрічнянської сільської ради, була вкрай зручною. З 2016 року всі договори Надрічнянської сільської ради публікуються на майданчику E-TENDER електронної системи публічних закупівель ProZorro. За даними Громадської ініціатива Антикорупційний монітор , яка проводить громадську антикорупційну експертизу результатів державних тендерів України від 01 жовтня 2015 року, всі опубліковані договори між Надрічнянською сільською радою та фізичною особою -підприємцем ОСОБА_2 - формалізовані ознаки корупційної складової для переможця державного тендеру фізичної особи-підприємця складають мінімум - лише 5 відсотків.

Крім того пояснив, що дійсно 30 серпня 2017 року було зареєстровано місце проживання ОСОБА_2 за адресою: АДРЕСА_1. За вказаною адресою також зареєстрований з 04 квітня 2018 року і він - ОСОБА_1, однак ОСОБА_2 ніколи не проживав і не проживає за вказаною адресою.

Також, в електронній Декларації про майновий стан та доходи за 2017 рік, яку він як Надрічнянський сільський голова подав в НАЗК 19 березня 2018 року, серед іншого зазначив членство в громадських організаціях Навігатор та Бережанська районна федерація футболу , а також вказав ОСОБА_2 як особу з яким не перебуває в сімейних відносинах та зареєстрований за однією адресою.

31 серпня 2017 р. він як Надрічнянський сільський голова зробив письмову заяву про конфлікт інтересів.

07 вересня 2017 р. на двадцять другій (позачерговій) сесії Надрічнянської сільської ради він /ОСОБА_1/ проінформував присутніх депутатів про конфлікт інтересів. Протокольним рішенням було вирішено: всі наступні укладені договори між Надрічнянською сільською радою та фізичною особою - підприємцем ОСОБА_2 публікувати на майданчику E-TENDER електронної системи публічних закупівель ProZorro . Невдовзі після цього протокольного рішення Надрічнянська сільська рада відновила закупівлі канцелярських товарів у фізичної особи - підприємця ОСОБА_2

Таким чином вважає, що, конфлікт інтересів відсутній, оскільки: відсутні ознаки передбаченого законодавством протиправного діяння, так як у відповідності з законом у визначений термін була подана заява про конфлікт інтересів у відповідний колегіальний орган, до того ж законодавець вказує на проживання, а не на реєстрацію за місцем проживання; відсутні негативні наслідки протиправного діяння. Реєстрація місця проживання громадянина ОСОБА_2 принесла до місцевого бюджету 8 520 гривень, в той час як на канцтовари витрачено 10 500 грн. і це без врахування зекономлених коштів на транспорт. Фактично 85 відсотків витрат було перекрито надходженням до бюджету, а отже мова йде не про негативні, а надзвичайно позитивні наслідки; відсутній протиправний зв'язок між ознаками протиправного діяння і негативними наслідками. Таким чином склад адміністративного правопорушення відсутній. Крім того вважає, що в діях працівників поліції наявні порушення процесуального права.

Допитаний у судовому засіданні у якості свідка ОСОБА_2 дав покази аналогічні показам ОСОБА_3, а також пояснив, що він являється ФОП та власником магазину Не формат , де Надрічнянська сільська рада закупляє канцтовари, крім того пояснив, що дійсно з 30 серпня 2017 року його було зареєстровано за адресою: АДРЕСА_1, де проживає сільський голова Надрічнянської сільської ради ОСОБА_1, однак він там ніколи не проживав. Передумовою його реєстрації за вказаним місцем проживання являлося нераціональне витрачання його податків міською радою за попереднім місцем реєстрації. Крім того, пояснив, що він також являється головою об єднання Бережанська районна федерація футболу , а сільський голова Надрічнянської сільської ради є його заступником.

Свідок ОСОБА_4 у судовому засіданні суду пояснила, що вона працює секретарем Надрічнянської сільської ради і нею 30 серпня 2017 року було проведено реєстрація місця проживання ОСОБА_2, за адресою де проживає сільський голова, крім того пояснила, що Надрічнянська с/р, почала закупляти канцелярські товари у ФОП ОСОБА_2 з 2015 року, відколи сільським головою було обрано ОСОБА_1

Допитана у судовому засіданні свідок ОСОБА_5 суду пояснила, що вона працює на посаді бухгалтера Надрічнянської с/р., всі договора про закупівлі сільською радою публікоються через Prozoro , в тому числі і договори з ФОП ОСОБА_2

Свідок ОСОБА_6 у судовому засіданні жодних показів стосовно вчинення сільським головою ОСОБА_1 адміністративних правопорушень не надав.

У судовому засіданні прокурор Оляніцький О.С. вважає, що у даному випадку відсутній склад адміністративного правопорушення передбаченого ч.1 ст.172-7 КУпАП, оскільки 31 серпня 2017 року ОСОБА_1 як Надрічнянський сільський голова подав на розгляд сесії сільської ради письмову заяву про конфлікт інтересів, яка 07 вересня 2017 р. на двадцять другій (позачерговій) сесії Надрічнянської сільської ради була розглянута і протокольним рішенням було вирішено: всі наступні укладені договори між Надрічнянською сільською радою та фізичною особою - підприємцем ОСОБА_2 публікувати на майданчику E-TENDER електронної системи публічних закупівель ProZorro . Письмова заява від 31 серпня 2017 року щодо конфлікту інтересів долучена до Протоколу двадцять другої (позачергової) сесії Надрічнянської сільської ради від 07 вересня 2017 року. Таким чином, було вчинено передбачені ЗУ Про запобігання корупції дії із сторони сільського голови Надрічнянської сільської ради. Однак поряд з цим, вважає, що ОСОБА_1 вчинив дії та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, що виразилися у підписанні договорів на закупівлю канцелярських товарів у ФОП ОСОБА_2, який зареєстрований за місцем проживання сільського голови - ОСОБА_1, а також являється головою ГО Бережанська районна федерація футболу в якій ОСОБА_1 є його заступником, тобто в порушення п.3 ч.1 ст.28 Закону України Про запобігання корупції вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів, чим скоїв адміністративне правопорушення пов язане з корупцією, передбачене ч.2 ст.172-7 КУпАП і вина в якому повністю доведена під час розгляду справи.

Вислухавши пояснення особи, щодо якої складено протоколи про адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, думку прокурора та покази свідків, суд приходить до наступних висновків.

До суду надійшло 14 справ про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності: за ч.1 ст.172-7 КУПАП №593/1363/18; за ч.2 ст.172-7 КУПАП №593/1368/18; за ч.1 ст.172-7 КУАПА №593/1367/18; за ч.2 ст.172-7 КУПАП №593/1374/18; за ч.1 ст.172-7 КУПАП №593/1375/18; за ч.2 ст.172-7 КУПАП №593/1376/18; за ч.2 ст.172-7 КУПАП №593/1370/18; за ч.1 ст.172-7 КУПАП №593/1369/18; за ч.2 ст.172-7 КУПАП № 593/1366/18; за ч.1 ст.172-7 КУПАП №593/1365/18; за ч.1 ст.172-7 КУПАП №593/1373/18; за ч.2 ст.172-7 КУПАП №593/1372/18; за ч.1 ст.172-7 КУПАП №593/1371/18; за ч.2 ст.172-7 КУПАП №593/1364/18.

На підставі ст.36 КУпАП зазначені справи підлягають об єднанню в одне провадження з присвоєнням єдиного унікального №593/1363/18 (провадження №3/593/564/2018).

Відповідно до вимог ст. 245 вищевказаного Кодексу завданням провадження у справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян в дусі додержання законів, зміцнення законності.

Згідно з вимогами ст. 280 цього ж Кодексу орган, посадова особа при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язана з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують або обтяжують відповідальність, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ст.ст. 251, 252 Кодексу України про адміністративні правопорушення орган, посадова особа оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності. Доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та ін.

Так, в ході судового розгляду встановлено, що згідно з рішенням № 1 першої сесії сьомого скликання Надрічнянської сільської ради від 08.11.2015 року ОСОБА_1 визнано обраним на посаду голови Надрічнянської сільської ради.

У відповідності до рішення 1 сесії 7 скликання Надрічнянської сільської ради від 08.11.2015 року №11, ОСОБА_1 присвоєно 9 ранг посадової особи місцевого самоврядування 4 категорії посад.

У відповідності до рішення 14 сесії 7 скликання Надрічнянської сільської ради від 06.12.2016 року №97, ОСОБА_1 присвоєно 8 ранг посадової особи місцевого самоврядування 4 категорії посад.

Відповідно до відомостей відділу обліку та моніторингу інформації про реєстрацію місця проживання УДМС України в Тернопільській області голова Надрічнянської сільської ради ОСОБА_1 та ОСОБА_2 (підприємець) є зареєстрованими за одною адресою місця проживання: АДРЕСА_1.

Згідно Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування та декларації Надрічнянського сільського голови ОСОБА_1 встановлено, що суб'єктом декларування в розділі 2.2 Інформація про членів сім`ї суб'єкта декларування зазначено зв'язок ОСОБА_2 із суб'єктом декларування, як інший зв'язок , що підтверджується скріншотом сторінки Інтернету з сайту НАЗК та відповідною декларацією. Крім цього у розділі 16 Членство суб'єкта декларування в організаціях та їх органах відображено, що ОСОБА_1 являється заступником голови та членом громадського об`єднання Бережанська районна федерація футболу , де відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб , фізичних осіб підприємців та громадських формувань, ОСОБА_2 є головою зазначеного громадського об`єднання.

12.10.2017 року між фізичною особою - підприємцем ОСОБА_2 в особі продавця та Надрічнянською сільською радою (покупця) в особі сільського голови ОСОБА_1 було укладено договір №16 про купівлю Надрічнянською сільською радою канцелярських товарів на суму 700,00 грн. Відповідно до цього договору, накладної №25 від 12.10.2017 р. та платіжного доручення №106 від 12.10.2017 р. Надрічнянською сільською радою було отримано матеріальні цінності на зазначену суму коштів.

08.11.2017 року між фізичною особою - підприємцем ОСОБА_2 в особі продавця та Надрічнянською сільською радою (покупця) в особі сільського голови ОСОБА_1 було укладено договір №19 про купівлю Надрічнянською сільською радою канцелярських товарів на суму 800,00 грн. Відповідно до цього договору, накладної №32 від 08.11.2017 р. та платіжного доручення №118 від 08.11.2017 р. Надрічнянською сільською радою було отримано матеріальні цінності на зазначену суму коштів.

04.12.2017 року між фізичною особою - підприємцем ОСОБА_2 в особі продавця та Надрічнянською сільською радою (покупця) в особі сільського голови ОСОБА_1 було укладено договір №21 про купівлю Надрічнянською сільською радою канцелярських товарів на суму 2000,00 грн. Відповідно до цього договору, накладної №33 від 04.12.2017 р. та платіжного доручення №136 від 08.12.2017 р. Надрічнянською сільською радою було отримано матеріальні цінності на зазначену суму коштів.

26.01.2018 року між фізичною особою - підприємцем ОСОБА_2 в особі продавця та Надрічнянською сільською радою (покупця) в особі сільського голови ОСОБА_1 було укладено договір №1 про купівлю Надрічнянською сільською радою канцелярських товарів на суму 1000,00 грн. Відповідно до цього договору, накладної №34 від 26.01.2018 р. та платіжного доручення №14 від 29.01.2018 р. Надрічнянською сільською радою було отримано матеріальні цінності на зазначену суму коштів.

16.02.2018 року між фізичною особою - підприємцем ОСОБА_2 в особі продавця та Надрічнянською сільською радою (покупця) в особі сільського голови ОСОБА_1 було укладено договір №4 про купівлю Надрічнянською сільською радою канцелярських товарів на суму 2000,00 грн. Відповідно до цього договору, накладної №35 від 19.02.2018 р. та платіжного доручення №19 від 19.02.2018 р. Надрічнянською сільською радою було отримано матеріальні цінності на зазначену суму коштів.

20.04.2018 року між фізичною особою - підприємцем ОСОБА_2 в особі продавця та Надрічнянською сільською радою (покупця) в особі сільського голови ОСОБА_1 було укладено договір №6 про купівлю Надрічнянською сільською радою канцелярських товарів на суму 2000,00 грн. Відповідно до цього договору, накладної №38 від 25.04.2018 р. та платіжного доручення №60 від 25.04.2018 р. Надрічнянською сільською радою було отримано матеріальні цінності на зазначену суму коштів.

24.05.2018 року між фізичною особою - підприємцем ОСОБА_2 в особі продавця та Надрічнянською сільською радою (покупця) в особі сільського голови ОСОБА_1 було укладено договір №8 про купівлю Надрічнянською сільською радою канцелярських товарів на суму 2000,00 грн. Відповідно до цього договору, накладної №42 від 24.05.2018 р. та платіжного доручення №85 від 24.05.2018 р. Надрічнянською сільською радою було отримано матеріальні цінності на зазначену суму коштів.

В судовому засіданні встановлено, що 31 серпня 2017 року Надрічнянський сільський голова ОСОБА_1 подав на розгляд сесії сільської ради письмову заяву про конфлікт інтересів, яка 07 вересня 2017 р. на двадцять другій (позачерговій) сесії Надрічнянської сільської ради була розглянута і протокольним рішенням було вирішено: всі наступні укладені договори між Надрічнянською сільською радою та фізичною особою - підприємцем ОСОБА_2 публікувати на майданчику E-TENDER електронної системи публічних закупівель ProZorro . Письмова заява від 31 серпня 2017 року щодо конфлікту інтересів долучена до Протоколу двадцять другої (позачергової) сесії Надрічнянської сільської ради від 07 вересня 2017 року.

Тобто, Надрічнянський сільський голова ОСОБА_1, згідно вимог чинного законодавства, вжив до моменту підписання вищевказаних договорів, заходів щодо недопущення конфлікту інтересів та повідомив у встановлених Законом випадках та порядку колегіальний орган (сесію) Надрічнянської сільської ради про наявність у нього реального конфлікту інтересів.

Таким чином, суд вважає, що у діях Надрічнянського сільського голови відсутній склад адміністративного правопорушення пов язаного з корупцією передбаченого ч.1 ст. 172-7 КУпАП України, а саме неповідомлення особою у випадках передбачених Законом, про наявність конфлікту інтересів.

Відповідно до ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Суд вважає що провадженя по справі про адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.172-7 КУпАП відносно ОСОБА_1 слід закрити на підставі п.1 ч.1ст. 247 КУпАП.

Статтею 1 Закону передбачено, що реальний конфлікт інтересів - суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

Відповідно до п.п. б п.1 ч.1 ст. 3 Закону суб'єктами відповідальності за корупційні правопорушення є сільські голови.

Згідно ч. 5 ст. 12 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні на сільських, селищних, міських голів поширюються вимоги та обмеження, встановлені Законом України Про запобігання корупції .

Згідно з ч. 1 ст. 28 Закону України Про запобігання корупції особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов'язані: вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів, безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; вживати заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

В судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_1, працюючи на посаді голови Надрічнянської сільської ради Тернопільської області, будучи посадовою особою місцевого самоврядування 8 рангу 4 категорії та відповідно до пп. б п.1 ч.1 ст.3 Закону України Про запобігання корупції, всупереч інтересам держави та Надрічнянської сільської ради вчинив дії та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, що виразилося у підписанні договорів про купівлю канцелярських товарів у ФОП ОСОБА_2, який зареєстрований за місцем проживання Надрічнянського сільського голови ОСОБА_1 та являється головою ГО Бережанська районна федерація футболу у якій ОСОБА_1 являється його заступником. Таким чином, суд вважає, що ОСОБА_1 в супереч п.3 ч.1 ст.28 Закону України вчинив дії /прийняв рішення та підписав договори про закупівлю канцелярських товарів/ в умовах реального конфлікту інтересів, чим скоїв адміністративне правопорушення пов язане з корупцією, передбачене ч.2 ст.172-7 КупАП.

Відповідно до вимог ст. 36 КУпАП якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.

Проаналізувавши зібрані у справі докази в їх сукупності суд приходить до висновку про доведеність вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення передбаченого ч.2 ст.172-7 КУпАП.

При накладенні адміністративного стягнення правопорушнику, суд враховує його особу, характер вчиненого адміністративного правопорушення і вважає за доцільне накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу згідно санкції ч.2 ст.172-7 КУпАП.

З врахуванням наведених обставин, керуючись ст. 36, ч.1.2 ст. 172-7, ст.ст. 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст.. 4 Закону України Про судовий збір , суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Об єднати в одне провадження справи про притягнення ОСОБА_1 за ч.1 ст.172-7 КУпАП №593/1363/18; за ч.2 ст.172-7 КУпАП №593/1368/18; за ч.1 ст.172-7 КУпАП №593/1367/18; за ч.2 ст.172-7 КУпАП №593/1374/18; за ч.1 ст.172-7 КУпАП №593/1375/18; за ч.2 ст.172-7 КУпАП №593/1376/18; за ч.2 ст.172-7 КУпАП №593/1370/18; за ч.1 ст.172-7 КУпАП №593/1369/18; за ч.2 ст.172-7 КУпАП № 593/1366/18; за ч.1 ст.172-7 КУпАП №593/1365/18; за ч.1 ст.172-7 КУпАП №593/1373/18; за ч.2 ст.172-7 КУпАП №593/1372/18; за ч.1 ст.172-7 КУпАП №593/1371/18; за ч.2 ст.172-7 КУпАП №593/1364/18 та присвоїти об"єднаній справі єдиний унікальний №593/1363/18 (провадження №3/593/564/2018).

Провадження у справі про адміністративні правопорушення передбачені

ч.1 ст.172-7 КУпАП відносно ОСОБА_1 закрити у зв`язку з відсутністю складу адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст. 172-7 КУпАП.

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.172-7 КУпАП та накласти на нього стягнення у виді штрафу в розмірі 200/двісті/ неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3400 /три тисячі чотириста/ грн. в дохід держави.

Стягнути з ОСОБА_1 в користь держави судовий збір в розмірі 352/триста п ятдесять дві/ грн. 40 коп.

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом 10 днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених частиною п'ятою статті 7 та частиною першою статті 287 цього Кодексу.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Тернопільского апеляційного суду через Бережанський районний суд Тернопільської області.

Суддя Бережанського районного суду

Тернопільської області Я.М. Музика

СудБорщівський районний суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення12.11.2018
Оприлюднено19.11.2018
Номер документу77899706
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —593/1363/18

Постанова від 17.12.2018

Адмінправопорушення

Тернопільський апеляційний суд

Коструба Г. І.

Постанова від 12.11.2018

Адмінправопорушення

Бережанський районний суд Тернопільської області

Музика Я. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні