Рішення
від 13.11.2018 по справі 0740/856/18
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

13 листопада 2018 року м. Ужгород№ 0740/856/18 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Шешеня О.М.

при секретарі Стенавська А.М.

за участю:

позивача: Управління Держпраці у Закарпатській області, представник - ОСОБА_1;

відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю ВГЦ , представник - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Управління Держпраці у Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю ВГЦ про стягнення штрафу, -

В С Т А Н О В И В:

Управління Держпраці у Закарпатській області (далі - позивач) звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю ВГЦ (далі - відповідач, ТОВ ВГЦ ) про стягнення штрафу у розмірі 7446,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за результатами проведеної позапланової перевірки позивачем виявлено порушення вимог п. 4 ч. 4 ст. 36 Закону України Про зайнятість населення . У зв'язку з виявленням порушень вимог законодавства про зайнятість населення, головним державним інспектором Управління Держпраці у Закарпатській області складено Акт за результатами проведення перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства про зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю від 02.05.2018 року за № ЗК 143/07/ОСОБА_2 акт перевірки підписаний без зауважень за заперечень директором ТОВ ВГЦ ОСОБА_3, а також отриманий нею примірник цього акту, про що свідчить її підпис.

Під час проведеної позапланової перевірки додержання законодавства про зайнятість населення у ТОВ ВГЦ , яке надає послуги з посередництва у працевлаштуванні в Україні, встановлено, що ТОВ ВГЦ не подало форму звітності 1-ПА Інформація про кількість працевлаштованих громадян суб'єктами господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні та здійснюють наймання для подальшого виконання ними роботи в Україні в інших роботодавців , чим порушило вимоги п. 4 ч. 4 ст. 36 Закону України Про зайнятість населення .

17.05.2018 року першим заступником начальника Управління Держпраці у Закарпатській області ОСОБА_4 винесено Постанову про накладення штрафу № ЗК143/07/П-ФС-51, якою на ТОВ ВГЦ , відповідно до ч. 4 ст. 53 Закону України Про зайнятість населення , накладено штраф у розмірі 7446,00 гривень за неподання звіту за формою 1-ПА Інформація про кількість працевлаштованих громадян суб'єктами господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні та здійснюють наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в інших роботодавців .

Постанова про накладення штрафу № ЗК143/07/П-ФС-51 від 17.05.2018 року винесена на підставі Акту за результатами проведення перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства про зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю від 02.05.2018 року за № ЗК 143/07/П.

Дану постанову, згідно з реєстром поштових відправлень ПАТ Укрпошта , ТОВ ВГЦ отримало 23.05.2018 року.

ТОВ ВГЦ у добровільному порядку штраф у розмірі 7446 гривень до державного бюджету не сплатило, жодних повідомлень до Управління Держпраці у Закарпатській області не надіслало.

Відповідач у встановлений судом строк відзив на позовну заяву до суду не надав.

Згідно з ч. 6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України): у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив адміністративний позов задовольнити повністю.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, заяву про розгляд справи без його участі до суду не надав, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що Управлінням Держпраці у Закарпатській області на підставі направлення про проведення перевірки від 23.04.2018р. № 308 (а.с.17), було проведено перевірку Товариства з обмеженою відповідальності ВГЦ щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства про зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю.

Результати перевірки викладено в Акті перевірки № ЗК 143/07/П від 02.05.2018р. (а.с.18-22).

Перевіркою встановлено порушення позивачем п. 4 ч. 4 ст. 36 Закону України Про зайнятість населення , а саме: при проведенні інспекційного відвідування у Товаристві з обмеженою відповідальністю ВГЦ , яке зареєстроване за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1, відповідно до листа Закарпатського обласного центру зайнятості № 334-02 від 14.02.2018 року, яке надає послуги з посередництва у працевлаштуванні в Україні, та яке не подало форму звітності 1-ПА Інформація про кількість працевлаштованих громадян суб'єктами господарювання, що надають послуги з посередництва у працевлаштуванні (а.с.20).

Даний акт перевірки підписано директором ТОВ ВГЦ ОСОБА_3 без жодних заперечень та зауважень, про що свідчить її підпис на акті перевірки (а.с.22).

За наслідками перевірки позивачем було прийнято постанову про накладення штрафу від 17 травня 2018 року № ЗК 143/07/П-ФС-51 та накладено штраф у розмірі 7446,00 грн. (а.с.31-32).

Дану постанову надіслано відповідачу 18.05.2018р. згідно з супровідним листом від 18.05.2018р. № 07-02/1626 (а.с.28) та отримано відповідачем 23.05.2018р. відповідно до реєстру поштових відправлень (а.с.30).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам у даній справі, суд виходить із наступного.

Закону України Про зайнятість населення визначає правові, економічні та організаційні засади реалізації державної політики у сфері зайнятості населення, гарантії держави щодо захисту прав громадян на працю та реалізації їхніх прав на соціальний захист від безробіття.

Відповідно до ч. 1 ст. 52 Закону України Про зайнятість населення : державний контроль за додержанням законодавства про зайнятість населення здійснює уповноважений орган з реалізації державної політики з питань державного нагляду та контролю за дотриманням законодавства про зайнятість населення та центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, в межах їх повноважень.

Згідно з п. 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015р. № 95: Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення , загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Відповідно до п. 1 Положення про Управління Держпраці у Закарпатській області, затвердженого Наказом Державної служби України з питань праці від 22.06.2017р. № 75 (далі - Положення), Управління Держпраці у Закарпатській області є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується.

Згідно з пп. 5 п. 4 Положення: Управління Держпраці відповідно до покладених на нього завдань здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням законодавства про працю юридичними особами, у тому числі їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами, та фізичними особами, які використовують найману працю.

У відповідності до пп. 8 п. 4 Положення: Управління Держпраці відповідно до покладених на нього завдань здійснює державний контроль за дотриманням вимог законодавства про зайнятість населення з питань дотримання прав громадян під час прийому на роботу та працівників під час звільнення з роботи; використання праці іноземців та осіб без громадянства; наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в іншого роботодавця; дотримання прав і гарантій стосовно працевлаштування громадян, які мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню; провадження діяльності з надання послуг з посередництва та працевлаштування.

Стаття 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності визначає підстави проведення позапланових заходів зі здійснення державного нагляду (контролю), в тому числі щодо додержання законодавства про зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю.

Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , підставами для здійснення позапланових заходів є, зокрема, неподання суб'єктом господарювання документів обов'язкової звітності за два звітні періоди підряд без поважних причин або без надання письмових пояснень про причини, що перешкоджали поданню таких документів.

Статтею ч. 4 ст. 36 Закону України Про зайнятість населення : суб'єкти господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні, та суб'єкти господарювання, які здійснюють наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні у інших роботодавців, зобов'язані:

1) надавати громадянам повну та достовірну інформацію про попит роботодавця на робочу силу (вакансії), його вимоги щодо кваліфікації, досвіду роботи, про умови, характер та оплату праці;

2) співпрацювати з відповідним територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, підприємствами, установами та організаціями, профспілками та їх об'єднаннями, організаціями роботодавців та їх об'єднаннями;

3) забезпечувати захист інформації, що надійшла від громадян, які звертаються з метою працевлаштування, та дотримання правил використання і поширення такої інформації, встановлених законами України Про інформацію та Про захист персональних даних , а також конфіденційність комерційної інформації роботодавців відповідно до закону;

4) подавати територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, відомості про чисельність працевлаштованих ними осіб у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, за погодженням з центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у галузі статистики.

Відповідно до п. 3 Розділу І Порядку подання форми звітності № 1-ПА Інформація про кількість працевлаштованих громадян суб'єктами господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні та здійснюють наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в інших роботодавців , затвердженого Наказом Міністрства соціальної політики України від 07.08.2015 року № 815, звітність подається щороку не пізніше 15 січня після звітного року районним, міським, міськрайонним, районним у містах органам державної служби зайнятості за місцем здійснення діяльності. Якщо останній день строку попадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, днем закінчення строку подачі звіту є перший після нього робочий день.

Станом на 15 січня 2018 року та до дати проведення перевірки, звіт за формою 1-ПА Інформація про кількість працевлаштованих громадян суб'єктами господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні та здійснюють наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в інших роботодавців , до органу державної служби зайнятості за місцем здійснення діяльності ТОВ ВГЦ не подало.

У своєму листі-поясненні від 24.04.2018р. директор ТОВ ВГЦ ОСОБА_5 повідомила, що у зв'язку з відсутністю послуг з посередництва у працевлаштуванні, звіт за формою 1-ПА Інформація про кількість працевлаштованих громадян суб'єктами господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні ТОВ ВГЦ за 2017-2018 роки не подавався (а.с.25).

Вказаний лист-пояснення фактично підтверджує вину відповідача, у зв'язку з тим, що норма п. 4 ч. 4 ст. 36 Закону України Про зайнятість населення не звільняє відповідача від обов'язку подання звітності про чисельність працевлаштованих ним осіб навіть у зв'язку з відсутністю послуг з посередництва у працевлаштуванні (тобто, в такому разі у графі звітності щодо кількості працевлаштованих осіб ставиться відмітка 0 ).

Таким чином, на дату проведення перевірки звіт за формою 1-ПА Інформація про кількість працевлаштованих громадян суб'єктами господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні та здійснюють наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в інших роботодавців до органів державної служби зайнятості ТОВ ВГЦ не надало, чим порушено п. 4 ч. 4 ст. 36 Закону України Про зайнятість населення .

Відповідно до ч. 4 ст. 53 Закону України Про зайнятість населення : у разі неподання або порушення порядку подання суб'єктом господарювання, який надає послуги з посередництва у працевлаштуванні, відповідно до цього закону відомостей про працевлаштованих ним осіб стягується штраф у двократному розмірі мінімальної заробітної плати , встановленої на момент виявлення порушення.

Станом на 17.05.2018 року розмір мінімальної заробітної плати складав 3723,00 грн., відтак сума штрафу становить 3723,00 х 2 = 7446 (сім тисяч чотириста сорок шість гривень) грн.

Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2013 року № 509 (далі - Порядок).

Відповідно до п. 2 Порядку: штрафи накладаються Головою Держпраці, його заступниками, начальниками управлінь і відділів Держпраці та їх заступниками (з питань, що належать до їх компетенції), начальниками територіальних органів Держпраці та їх заступниками, керівниками виконавчих органів міських рад міст обласного значення, сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад та їх заступниками.

Згідно з п. 6 Порядку: про розгляд справи уповноважені посадові особи письмово повідомляють суб'єктів господарювання та роботодавців не пізніше ніж за п'ять днів до дати розгляду рекомендованим листом чи телеграмою, телефаксом, телефонограмою або шляхом вручення повідомлення їх представникам, про що на копії повідомлення, яка залишається в уповноваженої посадової особи, що надіслала таке повідомлення, робиться відповідна позначка, засвідчена підписом такого представника.

Відповідача було повідомлено про розгляд справи відповідно до листа позивача від 08.05.2018р. № 07-02/1510 (а.с.26).

Відповідно до п. 7 Порядку: справа розглядається за участю представника суб'єкта господарювання або роботодавця, щодо якого її порушено. Справу може бути розглянуто без участі такого представника у разі, коли його поінформовано відповідно до пункту 6 цього Порядку і від нього не надійшло обґрунтоване клопотання про відкладення її розгляду.

На розгляд справи директор ТОВ ВГЦ ОСОБА_5 не з'явилася, про дату, час та місце розгляду справи була повідомлена належним чином. Клопотань про перенесення розгляду справи на інший день директор ТОВ ВГЦ ОСОБА_5 не надала.

Вказану постанову відповідач в судовому порядку не оскаржив. Доказів протилежного відповідач не надав. У добровільному порядку штраф у розмірі 7446,00 грн. до державного бюджету відповідач не сплатив. Ніяких повідомлень про сплату штрафу чи квитанцій, які б підтверджували сплату штрафу, відповідач позивачу не надсилав, що підтверджується відсутністю таких в матеріалах справи.

Відповідно до ст. 19 Конституції України: органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до ч. 1 ст. 2 КАС України: завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Відповідно до ч. 1 ст. 7 КАС України: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною ОСОБА_1 України.

Суд застосовує інші правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, визначені Конституцією та законами України.

У відповідності до ч. 1 ст. 77 КАС України: кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 КАС України.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України: в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. При цьому, суд вважає за потрібне наголосити на необхідності дотримуватися й позиції, висловленої у рішенні Європейського Суду з прав людини у п. 53 рішення у справі Федорченко та Лозенко проти України , відповідно до якої суд при оцінці доказів керується критерієм доведення поза розумним сумнівом .

Позивачем, як суб'єктом владних повноважень доведено правомірність стягнення з відповідача штрафу в розмірі 7446,00 грн.

За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними і допустимими доказами (відзив на позовну заяву відповідач не надав) та підлягають до задоволення повністю.

З огляду на викладене, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись статтями 243, 245, 246, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1.Позов Управління Держпраці у Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю ВГЦ про стягнення штрафу - задовольнити.

2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ВГЦ (88000, Закарпатська обл., м. Ужгород, вул. Швабська, буд. 66, КОД ЄДРПОУ 40926350) на користь Державного бюджету України (Банк отримувача: ГУДКСУ у Закарпатській області МФО 899998, 38015610, УК у м. Ужгороді/м. Ужгород/21081100, № рахунку 31118106007002) штраф у розмірі 7446,00 (сім тисяч чотириста сорок шість гривень) грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного тексту судового рішення.

Апеляційна скарга на рішення суду подається у відповідності до вимог п. 15.5 Розділу VII Перехідні положення КАС України (у редакції Закону України № 2147-VIII від 03.10.2017р.).

Суддя ОСОБА_6

Відповідно до статті 243 частини 3 КАС України 13 листопада 2018 року було проголошено вступну та резолютивну частини рішення. Повний текст рішення було виготовлено та підписано 16 листопада 2018 року.

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.11.2018
Оприлюднено19.11.2018
Номер документу77908006
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0740/856/18

Рішення від 13.11.2018

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Шешеня О.М.

Ухвала від 14.08.2018

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Шешеня О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні