Рішення
від 12.11.2018 по справі 1940/1469/18
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 1940/1469/18

12 листопада 2018 рокум. Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючого судді Мартиць О.І.

за участю:

секретаря судового засідання Придаткевич Н.В.

представника позивача Бойко Л.О. довіреність №06-4/785 від 15.06.2018

представник відповідача Прокоп'юк О.О. довіреність №2605/10/19-00-10-04-12/6394 від 21.03.2018

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом дочірнього підприємства "Тернопільський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" до Головного управління ДФС у Тернопільській області про визнання протиправним та нечинним рішення, -

ВСТАНОВИВ:

24 липня 2018 року до Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява дочірнього підприємства "Тернопільський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" до Головного управління ДФС у Тернопільській області про визнання протиправним та нечинним рішення Головного управління ДФС у Тернопільській області від 23.04.2018 №0080041305.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що рішення Головного управління ДФС у Тернопільській області про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (не перерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 23.04.2018 №0080041305 на суму 115715,19 грн. згідно якого до філії "Тернопільська дорожня експлуатаційна дільниця" дочірнього підприємства "Тернопільський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" застосовано штрафну санкцію у розмірі 98081,73 грн. та пеню у розмірі 17633,46 грн. на підставі частини десятої та пункту 2 частини одинадцятої статті 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" за період з 23.09.2013 по 03.04.2018 на думку позивача є незаконним, необґрунтованим та неправомірним. При цьому зазначено, що позивачем дочірнім підприємством "Тернопільський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" сплачено єдиний соціальний внесок за філію "Тернопільська дорожня експлуатаційна дільниця" дочірнього підприємства "Тернопільський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" за жовтень 2017 року в сумі 48100,00 платіжним дорученням №345 від 21.11.2017, однак за даними електронного кабінету платника податків платіж зараховано у сплату єдиного соціального внеску лише 01.12.2017, внаслідок чого в спірному рішенні зайво нараховано пеню в розмірі 601,26 грн. та штраф в розмірі 6756,84 грн. за період з 21.11.2017 по 01.12.2017.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 30.07.2018 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін. Призначено у справі судове засідання на 30.08.2018.

17.08.2018 представником відповідача Головного управління ДФС у Тернопільській області через відділ документального забезпечення Тернопільського окружного адміністративного суду подано відзив на позовну заяву.(арк.спр.45-46)

В судовому засіданні 30.08.2018 за клопотанням представника відповідача Головного управління ДФС у Тернопільській області розгляд справи відкладено до 12.09.2018.

10.09.2018 представником позивача дочірнього підприємства "Тернопільський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" через відділ документального забезпечення Тернопільського окружного адміністративного суду подано відповідь на відзив. (арк.спр.57-58)

В судовому засіданні 12.09.2018 оголошено перерву до 19.09.2018.

19.09.2018 в судовому засіданні за клопотанням представника відповідача Головного управління ДФС у Тернопільській області оголошено перерву для подання додаткових доказів до 24.09.2018.

В судовому засіданні 24.09.2018 оголошено перерву до 25.10.2018, в подальшому до 02.11.2018.

Через відділ документального забезпечення Тернопільського окружного адміністративного суду 02.11.2018 представником позивача дочірнього підприємства "Тернопільський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" подано пояснення. (арк.спр.94)

02.11.2018 в судовому засіданні оголошено перерву до 12.11.2018 за клопотанням представника відповідача Головного управління ДФС у Тернопільській області.

Через відділ документального забезпечення Тернопільського окружного адміністративного суду 08.11.2018 представником відповідача Головного управління ДФС у Тернопільській області подано додаткові пояснення до відзиву на адміністративний позов.

В судовому засіданні 12.11.2018 представник позивача дочірнього підприємства "Тернопільський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" позов підтримала у повному обсязі з мотивів, викладених у позовній заяві, відповіді на відзив та поясненнях, просила його задовольнити та надала пояснення в його обґрунтування.

Представник відповідача в судовому засіданні 12.11.2018 позов не визнала у повному обсязі, свою позицію обґрунтувала в письмових запереченнях на адміністративний позов та додатованих поясненнях до відзиву на адміністративний позов.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши подані докази в їх сукупності, заслухавши пояснення учасників справи, судом встановлено наступне.

Дочірнє підприємство "Тернопільський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" (код ЄДРПОУ 31995099, місцезнаходження: вул. Крушельницької, будинок 8, місто Тернопіль, Тернопільська область, 46001) є платником єдиного внеску відповідно до пункту 1 частини першої статті 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".

23.04.2018 заступником начальника Головного управління ДФС у Тернопільській області на підставі частини десятої та пункту 2 частини одинадцятої статті 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" прийнято рішення №0080041305 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким до філії "Тернопільська дорожня експлуатаційна дільниця" дочірнього підприємства "Тернопільський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" застосовано штрафну санкцію у розмірі 98081,73 грн. та нараховано пеню у розмірі 17633,46 грн. за період з 23.09.2013 по 03.04.2018.

Дочірнє підприємство "Тернопільський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України", не погоджуючись з рішенням відповідача від 23.04.2018 №0080041305 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в розмірі 115715,19 грн., звернулося до суду з даним позовом.

Визначаючись щодо позовних вимог суд застосовує наступні правові норми.

Серед критеріїв оцінювання судом рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, які одночасно є принципами адміністративної процедури, є принцип законності, що закріплений у частині другій статті 19 Конституції України, відповідно до якого органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, усі рішення та дії суб'єкта владних повноважень мають підзаконний характер, тобто повинні бути прийняті (вчинені) на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені законом.

Судом також приймається до уваги, що відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначає Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.10 №2464-VI (надалі - Закон №2464-VI, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

За визначенням пункту 2 частини першої статті 1 Закону №2464-VI єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Так, пунктом 1 частини першої статті 4 Закону №2464-VI визначено, що платниками єдиного внеску є: роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Згідно з частиною першою статті 7 Закону №2464-VI (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), 2, 3, 6, 7 і 8 частини першої статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами

Відповідно до частини восьмої статті 9 Закону №2464-VI платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

За приписами частини 10 статті 9 Закону №2464 днем сплати єдиного внеску вважається:

1) у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів;

2) у разі сплати єдиного внеску готівкою - день прийняття до виконання банком або іншою установою - членом платіжної системи документа на переказ готівки разом із сумою коштів у готівковій формі;

3) у разі сплати єдиного внеску в іноземній валюті - день надходження коштів на відповідні рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.

Частиною одинадцятою статті 9 Закону №2464-VI встановлено, що у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника (частина дванадцята статті 9 Закону №2464-VI)

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 14 Закону №2464-VI органи доходів і зборів зобов'язані: здійснювати контроль за дотриманням платниками єдиного внеску вимог цього Закону.

Частиною третьою статті 25 Закону №2464-VI передбачено, що суми недоїмки стягуються з врахуванням пені та застосуванням штрафів.

Згідно з пунктом 6 частини першої статті 1 Закону №2464-VI недоїмка - це сума єдиного внеску, не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена ходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом.

Відповідно до пункту 2 частини одинадцятої статті 25 Закону №2464-VI за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум. Крім того, частиною 10 статті 25 цього Закону встановлено, що на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати кожний день прострочення платежу.

Отже, системний аналіз норм чинного законодавства свідчить, що фінансові санкції застосовуються до платника податків у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску.

Згідно з пунктом 1 розділу VIІ Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої 20.04.2015 наказом Міністерства фінансів України №449, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 07.05.2015 за №508/26953 (надалі - Інструкція), за порушення норм законодавства про єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до платників, на яких згідно із Законом покладено обов'язок нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок, застосовуються фінансові санкції (штрафи та пеня) відповідно до Закону.

У підпункті 2 пункту 2 розділу VIІ Інструкції вказано, що відповідно до частини одинадцятої статті 25 Закону до платників, визначених підпунктами 1 - 4 пункту 1 розділу II цієї Інструкції, фіскальні органи застосовують штрафні санкції у таких розмірах: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на платників, які допустили зазначене порушення у період до 01 січня 2015 року, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на платників, які допустили зазначене порушення, починаючи з 01 січня 2015 року та надалі, накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Розрахунок цієї фінансової санкції здійснюється на підставі даних інформаційної системи фіскального органу.

При застосуванні штрафів, зазначених у цьому підпункті, приймається одне рішення на всю суму сплаченої (погашеної) недоїмки, незалежно від періодів та кількості випадків сплати за вказані періоди.

Як вбачається з положень частини шостої статті 25 Закону №2464-VI, за рахунок сум, що надходять від платника єдиного внеску або від державної виконавчої служби, погашаються суми недоїмки, штрафних санкцій та пені у порядку календарної черговості їх виникнення. У разі якщо платник має несплачену суму недоїмки, штрафів та пені, сплачені ним суми єдиного внеску зараховуються в рахунок сплати недоїмки, штрафів та пені у порядку календарної черговості їх виникнення.

Суд звертає увагу позивача на те, що незалежно від того, з яких причин платником податку не було своєчасно погашено узгоджену суму грошового зобов'язання, такий платник після фактичного погашення боргу повинен сплатити суму штрафу у розмірі, який залежить від терміну прострочення.

Відповідно до статті 95 Цивільного кодексу України філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій. Представництвом є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює представництво і захист інтересів юридичної особи.

Також слід зазначити, що відокремлені підрозділи не є юридичною особою. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення.

Згідно з пунктом 8 розділу II Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 №1162 відокремлені підрозділи обліковуються страхувальники з урахуванням таких особливостей:

у разі отримання повідомлення від державного реєстратора або відомостей з Єдиного державного реєстру про створення відокремленого підрозділу юридичної особа такай новостворений підрозділ обліковується з приміткою "Неплатник";

у разі прийняття юридичною особою рішення про виділення відокремленого підрозділу на окремий баланс та перехід до самостійного ведення ним розрахунків із застрахованими особами юридична особа повідомляє про це в десятиденний строк з дня прийняття такого рішення контролюючий орган за місцезнаходженням відокремленого підрозділу. У зазначеному випадну на підставі такого повідомлення юридичної особи відокремлений підрозділ обліковується як платник єдиного внеску;

якщо юридичною особою прийнято рішення про реорганізацію відокремленого підрозділу - страхувальника в такий підрозділ, який не має обов'язків чи повноважень щодо ведення окремого балансу та самостійного ведення ним розрахунків із застрахованими особами, юридична особа повідомляє про це в десятиденний строк з дня прийняття такого рішення контролюючий орган за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу. У цьому випадку за умови відсутності заборгованості на підставі такого повідомлення юридичної особи відокремлений підрозділ обліковується з приміткою "Неплатник";

наявність у відокремленого підрозділу окремого балансу, самостійного ведення розрахунків з оплати праці із застрахованими особами може бути встановлена контролюючим органом під час проведення перевірки платника єдиного внеску, при опрацюванні його звітності.

Таким чином, нараховування і сплату (перерахування) єдиного внеску за відокремлені підрозділи, які не мають окремого балансу, здійснює централізовано головне підприємство - юридична особа за своїм місцезнаходженням.

У разі прийняття юридичною особою рішення про виділення відокремленого підрозділу на окремий баланс та перехід до самостійного ведення ним розрахунків із застрахованими особами, такий відокремлений підрозділ самостійно нараховує та перераховує суми єдиного внеску за своїм місцезнаходженням.

Згідно пункту 9 статті 25 Закону № 2464-VI визначено, що передача платниками єдиного внеску своїх обов'язків з його сплати третім особам заборонена, крім випадків передбачених законом.

Відповідно інформаційної бази ДФС України (витяг зроблений Print Screen) філія "Тернопільська дорожня експлуатаційна дільниця" дочірнього підприємства "Тернопільський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" (код ЄДРПОУ 26197721) зареєстрована як платник Єдиного соціального внеску: реєстраційний номер 19188665, дата взяття на облік 25.10.2010 року. Отже, згідно пункту 9 статті 25 Закону 2464-VI є платником Єдиного соціального внеску і обов'язок щодо його сплати лежить на філії.

Також філія "Тернопільська дорожня експлуатаційна дільниця" дочірнього підприємства "Тернопільський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" (код ЄДРПОУ 26197721) сплачувала єдиний соціальний внесок самостійно, що підтверджується інтегрованою карткою платника податків за 2017 рік та інтегрованою карткою платника податків за 2018 рік.

Тому судом критично оцінюється твердження позивача, що дочірнім підприємством "Тернопільський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" сплачено єдиний соціальний внесок за філію "Тернопільська дорожня експлуатаційна дільниця" дочірнього підприємства "Тернопільський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" за жовтень 2017 року в сумі 48100,00 платіжним дорученням №345 від 21.11.2017, а за даними електронного кабінету платника податків вказаний платіж зараховано у сплату єдиного соціального внеску лише 01.12.2017, внаслідок чого в спірному рішенні зайво нараховано пеню в розмірі 601,26 грн. та штраф в розмірі 6756,84 грн. за період з 21.11.2017 по 01.12.2017.

При вирішенні даного спору суд враховує, що в судовому засіданні представником позивача дочірнього підприємства "Тернопільський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" було визнано той факт що згідно його позовної заяви ніякого подвоєння штрафних санкцій і пені не має і рішення які були винесенні відповідачем є правомірними, а саме:

- №0027331705 від 19.12.2013 на суму 10632,78 грн. (сума штрафу та пені оплачена платіжним дорученням №32 від 04.02.2014).

- №0015851705 від 11.04.2014 на суму 5482,94 грн. (сума штрафу та пені оплачена платіжним дорученням №247 від 18.07.14 ).

- №0077291705 від 30.10.2014 на суму 12721,02 грн. (сума штрафу та пені оплачена платіжним дорученням №511 від 25.11.2014).

- №0033591705 від 08.07.2014 на суму 18166,49 грн. (сума штрафу та пені оплачена платіжним дорученням №510 від 25.11.2014).

- №0058461703 від 30.05.2015 на суму 12294,73 грн. (сума штрафу та пені оплачена платіжним дорученням №303 від 11.07.2016).

- №0029551703 від 22.03.2015 на суму 4308,54 грн. (сума штрафу та пені оплачена платіжним дорученням №303 від 11.07.2016).

- №0029541703 від 22.03.2015 на суму 17675,40 грн. (сума штрафу та пені оплачена платіжним дорученням №303 від 11.07.2016).

- №0058481703 від 30.05.2015 на суму 11815,25 грн. (сума штрафу та пені оплачена платіжним дорученням №303 від 11.07.2016).

- №0058491703 від 30.05.2015 року на суму 11073,93 грн. (сума штрафу та пені оплачена платіжним дорученням №488 від 30.09.2015).

- №0011831703 від 15.03.2016 на суму 13705,41 грн. (сума штрафу та пені оплачена платіжним дорученням №303 від 11.07.2016).

- №0027311304 від 21.06.2016 на суму 29063,16 грн. (сума штрафу та пені оплачена платіжним дорученням №303 від 11.07.2016).

- №0042111304 від 01.09.2016 на суму 22919,20 грн. (сума штрафу та пені оплачена платіжним дорученням №303 від 11.07.2016року.

- №0058571304 від 24.11.2016 на суму 10700,15 грн. (сума штрафу та пені оплачена платіжним дорученням №303 від 11.07.2016).

Крім того, відповідно до пункту 87.9 статті 87 Податкового кодексу України, у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. (частини друга статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України)

В ході судового розгляду справи позивачем не надано належних та допустимих доказів на підтвердження протиправності рішення Головного управління ДФС у Тернопільській області від 23.04.2018 №0080041305 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за період з 23.09.2013 до 03.04.2018 на загальну суму 115715,19 грн.

Таким чином, за сукупністю наведених обставин суд дійшов висновку, що рішення Головного управління ДФС у Тернопільській області від 23.04.2018 №0080041305 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску відповідає критеріям, встановленим частиною другою статті 2 КАС України, у зв'язку з чим, позовні вимоги не підлягають задоволенню повністю.

Підстави для відшкодування судових витрат у справі відповідно до положень статті 139 КАС України відсутні.

Керуючись статтями 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову дочірнього підприємства "Тернопільський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" до Головного управління ДФС у Тернопільській області про визнання протиправним та нечинним з моменту його прийняття і скасування рішення Головного управління ДФС у Тернопільській області від 23.04.2018 №0080041305 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за період з 23.09.2013 до 03.04.2018 на загальну суму 115715,19 грн. - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 19.11.2018.

Головуючий суддя Мартиць О.І.

копія вірна:

Суддя Мартиць О.І.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.11.2018
Оприлюднено20.11.2018
Номер документу77921160
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1940/1469/18

Рішення від 12.11.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Рішення від 12.11.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 30.07.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні