Рішення
від 13.11.2018 по справі 813/2586/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №813/2586/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 листопада 2018 року

м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючої судді Крутько О.В.,

за участю секретаря судового засідання Василько А.В.,

представника позивача Хрунь І.Ю.,

представника відповідачів Шийовича С.Я.,

розглянув у відкритому судовому засіданні у місті Львові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Статус МКС" (далі - ТОВ "Статус МКС", позивач) до Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України, відповідач 1), Головного управління ДФС у Львівській області (далі - ГУ ДФС у Львівській області, відповідач 2) про визнання протиправним та скасування рішень, зобов'язання до вчинення дій, -

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю "Статус МКС" звернулося з позовом у якому просить суд:

-визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації №713509/37123114 від 21.05.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №138 від 07.11.2017 року;

-зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №138 від 07.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Статус МКС" отримало рішення комісії Головного управління ДФС у Львівській області про відмову у реєстрації податкової накладної №138 від 07.11.2017 року та з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства. Додаткова інформація: відсутня заявка на перевезення бетону, відповідно пункт розвантаження не відповідає юридичній адресі покупця, а саме: м.Свідловодськ. Вважає вказане рішення протиправним, оскільки до повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено подано пояснення та належні документи на підтвердження господарських операцій.

Ухвалою від 20.06.2018 року відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання на 19.06.23018 року.

17.07.2018 року підготовче засідання відкладено на 18.09.2018 року.

18.09.2018 року протокольною ухвалою суду до участі у справі в якості відповідача залучено Головне управління ДФС у Львівській області. Підготовче засідання відкладено на 09.10.2018 року.

09.10.2018 року протокольною ухвалою закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 13.11.2018 року.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала та просила їх задоволити.

Представник відповідачів проти позову заперечив з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву. Вважає, що Комісією прийнято рішення від 21.05.2018 року №713509/37123114 про відмову у реєстрації податкової накладної у зв'язку надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, відсутня заявка на перевезення бетону, відповідно пункт розвантаження не відповідає юридичні адресі покупця, а саме Свідловодськ. Вважає, що ПН/РК від 07.11.2017 року №138 відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідачів, оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Основним видом діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "Статус МКС" за кодом КВЕД ДК 009:2010 є: 23.63 виробництво бетонних розчинів, готових для використання. Товариство реалізовує вироблені бетонні розчини, готові для використання за кодом 3824 зг з УКТ ЗЕД/ДК 016-2010.

06.11.2017 року між ТзОВ Статус МКС (постачальник) та ПАТ ПЕРЕСУВНА МЕХАНІЗОВАНА КОЛОНА-68 (далі - ПАТ ПМК-68 ) (покупець) укладено договір поставки №0611-01, відповідно до якого постачальник зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товарний бетон (надалі - Продукція ) у власність покупця на умовах, викладених у цьому договорі.

Відповідно до п.1.2 вказаного Договору за заявкою покупця постачальником надаються покупцю послуги з транспортування бетону на відстань за допомогою автобетононасосів. Надання послуг оформляється актом про надання послуг.

Відповідно до п.1.3 Договору кількість, строки поставки, асортимент та розгорнута номенклатура Продукції, що постачається за цим Договором, визначається на підставі заявок покупця та у рахунках-фактурах постачальника/ видаткових (відвантажувальних, товаро-транспортних) накладних, які є невід'ємними частинами договору.

Згідно п.2.1 Договору, загальна сума договору (ціна договору) визначається ціною фактично поставленої Продукції в період дії цього Договору згідно видаткових (відвантажувальних, товаро-транспортних) накладних, а також вартості послуг з транспортування згідно актів про надання послуг.

Відповідно до п.5.3. Договору форма оплати - безготівковий рахунок на поточний банківський рахунок постачальника. За письмовим погодженням сторін розрахунки можуть проводитися також і в іншій формі, що не суперечить чинному законодавству України. Датою платежу вважається дата надходження коштів на поточний рахунок постачальника.

Відповідно до п.5.5. Договору, порядок оплати - 100 % передплата на підставі виставленого постачальником рахунку протягом трьох днів з моменту його виставлення. У разі несплати рахунку протягом трьох дні з дати його виставлення, зазначеної в такому рахунку, постачальник звільняється від обов'язку поставити на адресу покупця продукцію.

Після укладання договору ПАТ ПЕРЕСУВНА МЕХАНІЗОВАНА КОЛОНА-68 (код ЄДРПОУ 01034538) припинена шляхом перетворення у ТзДВ ПЕРЕСУВНА МЕХАНІЗОВАНА КОЛОНА-68 (код ЄДРПОУ 01034538).

07.11.2017 року ПАТ ПМК-68 на підставі виставленого позивачем рахунку на оплату №724 від 06.11.2017 року в якості передоплати перерахована грошові кошти у сумі 8 050,00 грн.

07.11.2017 року позивачем за фактом зарахування вищевказаних коштів оформлено податкову накладну №138 на суму передплати 8050,00 грн. в тому числі 1 341,67 грн. ПДВ, яку подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

24.11.2017 року позивачем отримано квитанцію, в якій містилась інформація про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної відповідно до пункту 201.16 ст.201 ПК України, оскільки податкова накладна критеріям оцінки ступенів ризиків визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №267. За результатами оцінювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД:3824. Додатково запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України, вичерпний перелік. Який встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

Позивачем на підтвердження реальності операції відображеної у податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, надіслано відповідачу пояснення та документи на підтвердження реальності здійснення операції.

21.05.2018 року комісією Головного управління ДФС України у Львівській області прийнято рішення №713509/37123114 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

31.05.2018 року позивач звернувся до відповідача із скаргою на зазначене рішення, однак рішенням комісії з питань розгляду скарг від 11.06.2018, скаргу позивача залишено без задоволення, а рішення комісії контролюючого органу без змін.

Суд при вирішенні адміністративної справи виходив з наступного.

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

За приписами пункту 74.2 статті 74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 ПК України).

Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні норми містить підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно матеріалів справи, у Квитанції №9249112127 контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами оцінювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД:3824. Додатково запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України, вичерпний перелік. Який встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

Проте, у вказаній Квитанції не вказано, а ні конкретного виду критерію оцінки ступеня ризику, а ні конкретного переліку необхідних документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстру податкових накладних .

Пункт 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу №567 містить у собі визначення двох різних критеріїв: Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1)обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2)відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Відповідно до пункту 1 Вичерпного переліку документів Наказу №567 вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - Критерії):

1)для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2)для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідності до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (підпункт 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 ПК України).

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 ПК України.

Судом встановлено, що у порядку визначеному підпунктом 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України, позивачем були надані пояснення та копії документів на підтвердження реальності вчинення господарських операцій , а саме:

-договір поставки №0611-01 від 06.11.2017 року (ПАТ ПМК-68 ), видаткова накладна №8280 від 08.11.2017 року на суму 8050,00 грн., товаро-транспортна накладна №Р8280 від 08.11.2017 року, паспорт якості №ПЯ-8280 від 08.11.2017 року, довіреність №114 від 07.11.2017 року, банківська виписка від 07.11.2017 року;

-договір про продаж продукції від 25.02.2015 року №101/10-15 (ПАТ Івано-Франківськцемент ), видаткова накладна №53733 від 31.10.2017 року. Залізнична накладна від 31.10.2017 року, платіжне доручення №9417 від 07.11.2017 року;

-договір поставки №1 від 01.11.2016 року (ТзОВ Гірничовидобувна компанія СДК , видаткова накладна №1110000028 від 01.11.2017 року, товаро-транспортна накладна №1110000028 від 01.11.2017 року, платіжне доручення №9374 від 02.11.2017 року;

-договір купівлі-продажу №9-З-15 від 01.12.2015 року (ТзОВ НВ КДЗ ), видаткова накладна №КД-016182 від 03.11.2017 року, залізнична накладна від 03.1.2017 року, платіжне доручення №9389 від 03.11.2017 року;

-договір поставки №13/02/2014/UKR від 13.02.2014 року (ТзОВ Байхім Україна ), видаткова накладна №0611-1 від 06.11.2017 року, товаро-транспортна накладна №0611-1 від 06.11.2017 року, платіжне доручення №9373 від 02.11.2017 року.

Крім того, податковому органу було надано погоджену Таблицю даних платника податків, передбачену пунктом 4 наказу МФУ від 13.06.2017 року №567.

Незважаючи на це, комісією Головного управління ДФС України у Львівській області прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.05.2018 року №713509/3712114.

Відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 117, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

-ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

-ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

-надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Суд зазначає, що рішення відповідача 2 про відмову у реєстрації податкових накладних містить формальну підставу для його прийняття, що зазначена у Постанові КМУ №117, а саме надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, відсутня заявка на перевезення бетону, відповідно пункт розвантаження не відповідає юридичні адресі покупця, а саме Свідловодськ, однак в оскаржуваному рішенні не зазначено, якими мотивами керувалася Комісія ГУ ДФС у Львівській області, вважаючи, що надані документи не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію спірної податкової накладної.

Згідно матеріалів справи, договір поставки №0611-01 від 06.11.2017 року не визначає будь-якої форми заявки на поставку продукції, а відтак такі заявки подавались ПАТ ПМК-68 в усній формі засобами зв'язку, що не суперечить приписами чинного законодавства. Для поставки бетону 08.11.2017 року покупцем в заявці обумовлено місце доставки - Рясне (Львів).

Позивачем надано необхідні документи, які засвідчують факт поставки бетону, проведення оплати за поставлений товар, отримання з боку контрагента відповідної кількості товару на відповідну суму грошових коштів.

Суд також зазначає, що відмова у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує факту здійснення платником податків господарської операції, що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Таким чином, суд дійшов висновку, що, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарської операції позивачем, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.

Відповідно до ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1)на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2)з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3)обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4)безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6)розсудливо; 7)з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8)пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9)з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10)своєчасно, тобто протягом розумного строку.

У спірних правовідносин відповідач діяв не у спосіб, передбачений законом.

Відповідно до ст.90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Згідно ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на вищенаведене, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, не спростованими суб'єктом владних повноважень, а відтак позов належить задоволити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації №713509/37123114 від 21.05.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №138 від 07.11.2017 року. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №138 від 07.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до вимог ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст.14, 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Позов задоволити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації №713509/37123114 від 21.05.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №138 від 07.11.2017 року.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №138 від 07.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Львівській області (79003, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 39462700) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Статус МКС" (79035. м.Львів, вул.Зелена, 238Б, код ЄДРПОУ 37123114) 1762 грн. 00 коп. сплаченого судового збору.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 19.11.2018.

Суддя Крутько О.В.

Дата ухвалення рішення13.11.2018
Оприлюднено20.11.2018

Судовий реєстр по справі —813/2586/18

Ухвала від 06.03.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 13.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 11.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Рішення від 13.11.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 20.06.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні