Рішення
від 19.11.2018 по справі 826/10166/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

19 листопада 2018 року № 826/10166/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі колегії суддів: головуючого судді Вєкуа Н.Г., суддів Бояринцевої М.А., Васильченко І.П., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомКооперативу по будівництву та експлуатації індивідуальних гаражів "Деснянський" доДержавної фіскальної служби України про зобов'язання вчинити дії, - В С Т А Н О В И В:

Кооператив по будівництву та експлуатації індивідуальних гаражів Деснянський звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Державної фіскальної служби України, в якому просить суд зобов'язати Державну фіскальну службу України розглянути скаргу Кооперативу по будівництву та експлуатації індивідуальних гаражів Деснянський від 02.06.2016 року та винести вмотивоване та законне рішення про скасування податкового повідомлення-рішення №0001131204 від 23.05.2017 року або про відмову в скасуванні.

В обґрунтування позовних вимог зазначається, що Кооперативом по будівництву та експлуатації індивідуальних гаражів Деснянський при поданні скарги до Державної фіскальної служби України дотримано всі вимоги пунктів 56.3, 56.6статті 56 ПК України, проте, у порушення приписів податкового законодавства, відповідачем скарга залишена без розгляду з тих підстав, що порушено строки оскарження.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив позов задовольнити.

Представник відповідача проти задоволення позову заперечував з підстав викладених в письмових запереченнях.

Розгляд справи здійснено у порядку письмового провадження на підставі частини четвертої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України.

Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Як убачається з матеріалів справи, Головним управлінням Державної фіскальної служби у м. Києві прийнято податкове повідомлення-рішення №0001131204.

Керуючись нормами чинного податкового законодавства України, Кооперативом по будівництву та експлуатації індивідуальних гаражів Деснянський 03.06.2017 року на адресу Державної фіскальної служби України надіслано скаргу (заяву) №б/н від 02.06.2017 року на податкове повідомлення - рішення №0001131204 від 23.05.2017 року.

Рішенням Державної фіскальної служби України № 15648/6/99-99-11-03-01-25 від 20.07.2017 року скаргу залишено без розгляду. Підставою для прийняття даного рішення стало порушення платником податків вимог п. 5633 та 56.6 Податкового кодексу України.

Кооператив по будівництву та експлуатації індивідуальних гаражів Деснянський вважаючи, що рішення Державної фіскальної служби України про залишення скарги без розгляду є таким, що порушує законні права та інтереси позивача, звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи спір по суті, суд зазначає наступне.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з приписами п. 56.1 ст. 56 Податкового кодексу України (надалі по тексту також - ПК України) рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення. (п. 56.2 ст. 56 ПК України)

Положеннями абз. 1 п. 56.3 ст. 56 ПК України визначено, що скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (за потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 цього Кодексу) протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення - рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

У разі коли контролюючий орган приймає рішення про повне або часткове незадоволення скарги платника податків, такий платник податків має право звернутися протягом 10 календарних днів, наступних за днем отримання рішення про результати розгляду скарги, зі скаргою до контролюючого органу вищого рівня. (п. 56.6 ст. 56 ПК України)

Згідно з п. 56.7 ст. 56 ПК України у разі порушення платником податків вимог пунктів 56.3 і 56.6 подані ним скарги не розглядаються та повертаються йому із зазначенням причин повернення.

Відповідно до п. 56.20 ст. 56 ПК України вимоги до оформлення скарги, порядок подання та розгляду скарг встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

У свою чергу, Наказом Міністерства фінансів України № 916 від 21.10.2015 затверджено Порядок оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами (надалі по тексту також - Порядок), яким визначено процедуру оскарження платниками податків податкових повідомлень - рішень або інших рішень контролюючих органів під час адміністративного оскарження.

Згідно з 4 розділу VIII Порядку, контролюючий орган залишає скаргу без розгляду повністю або частково у разі, якщо скаргу подано з пропуском строку, крім випадків, передбачених пунктом 5 розділу III цього Порядку.

Відповідно до п.п. 56.13 ст. 56 ПК України, у разі коли останній день строків, зазначених у цій статті, припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

Судом встановлено, що податкове повідомлення-рішення №0001131204 від 23.05.2017 позивач отримав 25.05.2017 року. Таким чином, строк на його оскарження в адміністративному порядку розпочався 26.05.2017 року. Останній день для звернення зі скаргою на рішення припадав на 04.06.2017 року, однак цей день є вихідним. Враховуючи вимоги п.п. 56.13 ст. 56 ПК України останнім днем на оскарження рішення контролюючого органу вважається 05.06 2017 року, оскільки цей день є наступним робочим після вихідного та святкового дня.

Звертаючись 03.06.2017 року зі скаргою на рішення позивач подав її у строк, встановлений законодавством, тому відповідач безпідставно прийняв рішення № 15648/6/99-99-11-03-01-25, яким залишив скаргу без розгляду.

Відповідно до ч.2 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод та інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно - правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень, а тому суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог для ефективного захисту прав позивача шляхом визнання протиправним та скасування рішення Державної фіскальної служби України № 15648/6/99-99-11-03-01-25 від 20.07.2017 року.

Виходячи з викладеного, суд вважає необхідним визнати протиправним та скасувати рішення відповідача № 15648/6/99-99-11-03-01-25 від 20.07.2017 року про залишення скарги без розгляду, зобов'язати відповідача розглянути скаргу Кооперативу по будівництву та експлуатації індивідуальних гаражів Деснянський від 02.06.2016 року.

Відповідно до частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно з статтею 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.

Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування (частина перша статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України).

Згідно частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Між тим відповідач зазначеного обв'язку не виконав.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З урахуванням ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України суд присуджує на користь позивача здійснені ним документально підтверджені витрати по сплаті судового збору у розмірі 1600 грн. з бюджетних асигнувань з Державної фіскальної служби України.

Керуючись ст.ст. 77, 139, 246, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Кооперативу по будівництву та експлуатації індивідуальних гаражів Деснянський (03150, м. Київ, вул. Горького, буд. 156, кв. 53, код ЄДРПОУ 30572728) задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України № 15648/6/99-99-11-03-01-25 від 20.07.2017 року про залишення скарги без розгляду.

3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України розглянути скаргу Кооперативу по будівництву та експлуатації індивідуальних гаражів Деснянський від 02.06.2017 року.

4. Присудити з бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04119, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 39292197) на користь Кооперативу по будівництву та експлуатації індивідуальних гаражів Деснянський (03150, м. Київ, вул. Горького, буд. 156, кв. 53, код ЄДРПОУ 30572728) понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 1600 грн. (одна тисяча шістсот гривень).

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295-297 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги).

Головуючий суддя Н.Г. Вєкуа

Судді М.А. Бояринцева

І.П. Васильченко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.11.2018
Оприлюднено20.11.2018
Номер документу77922789
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/10166/17

Ухвала від 26.06.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 17.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 18.03.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 18.03.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Рішення від 19.11.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 07.09.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 16.08.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні