Постанова
від 01.02.2010 по справі 2а-12024/09/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-12024/09/1570

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 лютого 2010 року Одеський окружний адміністр ативний суд у складі:

головуючого - судді Зав альнюка І.В.,

при секретарі - Катеренчу к І.С.,

розглянувши у відкрито му судовому засіданні в м. О десі справу за адміністрати вним позовом Приватного підп риємства «Дункар» до Державн ої податкової інспекції у Пр иморському районі м. Одеси пр о скасування рішення про ану лювання реєстрації платника податку на додану вартість,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду із зазначеним позовом та про сив суд визнати протиправним та скасувати рішення Держав ної податкової інспекції у П риморському районі м. Одеси п ро анулювання реєстрації пла тника податку на додану варт ість Приватного підприємств а «Дункар», викладене в формі Акті про анулювання реєстра ції платника податку на дода ну вартість №1785 від 29.09.2009 року з м оменту його прийняття та зобов' язати Державну подат кову інспекцію у Приморськом у районі м. Одеси поновити при ватне підприємство «Дункар» в Реєстрі платників податку на додану вартість в якості п латника податку на додану ва ртість.

В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на те, що підставою для анулюван ня реєстрації платника подат ку на додану вартість відпов ідачем зазначено п.3 Розпоряд ження Кабінету Міністрів Укр аїни №1120-р «Деяки питання адмі ністрування податку на додан у вартість» та п.п. в п.9.8 ст.9 Зако ну України «Про податок на до дану вартість» - інші випад ки, передбачені законодавств ом, а саме у зв' язку з встанов ленням факту виписування под аткових накладних, згідно з я кими платник податку на дода ну вартість не задекларував податкові зобов' язання, що не передбачено в якості підс тави для анулювання реєстра ції платника податку на дода ну вартість Законом України «Про податок на додану варті сть». Зважаючи на протиправн ість рішення податкового орг ану, позивач звернувся до суд у.

Представник позивача в суд ове засідання не з' явився. В ідповідно до поданого клопот ання позовні вимоги підтрима в у повному обсязі та просив с уд розглянути справу без уча сті представника позивача.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, в задоволен ні позову просив відмовити, п ояснивши, що реєстрація пози вача як платника податку на д одану вартість була анульова на відповідно до розпоряджен ня Кабінету Міністрів Україн и №1120-р від 09.09.2009 та Закону Україн и «Про податок на додану варт ість». Зважаючи на відпов ідність прийнятого рішення ч инному законодавству, предст авник відповідача просив від мовити в задоволенні позову у повному обсязі.

Вислухавши пояснення пре дставника відповідача та дос лідивши матеріали справи, су д вважає позов обґрунтованим та підлягаючим задоволенню. Судом встановлено, що на підставі п. 7.7.5 п. 7.7 ст. 7 Закону Ук раїни «Про податок на додану вартість» співробітником ДП І у Приморському районі м. Оде си Чігренко Т.О. проведено документальну невиїзну (кам еральну) перевірку податкови х декларацій з податку на дод ану вартість за період січен ь-серпень 2009 року Приватного п ідприємства «Дункар».

Перевіркою встановлено, що згідно даних системи автома тизованого співставлення по даткових зобов'язань та пода ткового кредиту у розрізі ко нтрагентів по підприємству П П «Дункар», платником випису вались податкові накладні, а ле не задекларовано податков і зобов' язання у відповідно му періоді, чим порушено вимо ги розпорядження Кабінету Мі ністрів України № 1120-р від 09.09.2009 р оку, відповідно до якого орга ни державної податкової служ би, в разі встановлення факту виписування податкових нак ладних, згідно з якими платни к податку на додану вартість - постачальник товарів (робі т, послуг) не задекларував под аткові зобов' язання, мають право вжити заходів для анул ювання реєстрації такого пл атника відповідно до Закону України «Про податок на дода ну вартість».

На підставі вищевказаного податковим органом винесено рішення від 29.09.2009 року, викладе не у формі акту №1785, яким анульо вана реєстрація ПП «Дункар» в якості платника податку на додану вартість.

Однак, суд вважає зазначене рішення протиправним та так им, що підлягає скасуванню.

Порядок реєстрації осіб як платників податку на додану вартість та порядок її анулю вання визначено Законом Укра їни «Про податок на додану ва ртість» (далі - Закон).

Виключний перелік підстав для анулювання реєстрації п латника податку на додану ва ртість передбачений п. 9.8 ст. 9 З акону. Даною нормою передбач ено, що реєстрація діє до дати її анулювання, яка відбуваєт ься у випадках, якщо: а) платни к податку, який до місяця, в як ому подається заява про анул ювання реєстрації, є зареєст рованим згідно з положеннями підпункту 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 цього Закону більше двадцяти чотирьох календарних місяці в, включаючи місяць реєстрац ії, та має за останні двадцять поточних календарних місяці в обсяги оподаткованих опера цій, менше за визначені зазна ченим підпунктом; б) ліквідац ійна комісія платника податк у, оголошеного банкрутом, зак інчує роботу або платник под атку ліквідується за власним бажанням чи за рішенням суду (фізична особа позбувається статусу суб' єкта господарю вання); в) особа, зареєстрована як платник податку, реєструє ться як платник єдиного пода тку або стає суб' єктом інши х спрощених систем оподаткув ання, які визначають особлив ий порядок нарахування чи сп лати податку на додану варті сть, відмінний від тих, що вста новлені цим Законом, чи звіль няють таку особу від сплати ц ього податку за рішенням суд у або з будь-яких інших причин ; г) зареєстрована як платник п одатку особа обирає відповід но до цього Закону спеціальн ий режим оподаткування за ст авками, іншими, ніж зазначені у статті 6 та статті 81 цього Зак ону; ґ) особа, зареєстрована як платник податку, не надає под атковому органу декларації з цього податку протягом двад цяти послідовних податкових місяців або подає таку декла рацію (податковий рахунок), як а (який) свідчить про відсутні сть оподаткованих поставок п ротягом такого періоду, а так ож у випадку, визначених зако нодавством стосовно порядку реєстрації суб' єктів госпо дарювання.

Правомірність застосуван ня приписів розпорядження Ка бінету Міністрів України №1120- Р від 09.09.2009 року «Деякі питання адміністрування податку на д одану вартість» відповідач о бґрунтовує посиланням на під пункт «в» пункту 9.8 статті 9 Зак ону, а саме на слова «...або з буд ь-яких інших підстав».

Комплексний аналіз п. 9.8 Зако ну приводить до висновку, що с лова "...або з будь-яких інших пі дстав" не мають самостійного смислового навантаження, а п овинні застосовуватися разо м з частиною речення "..., чи звіл ьняють таку особу від сплати цього податку за рішенням су ду або з будь-яких інших підст ав". Тобто законодавцем розши рено лише перелік підстав, як і звільняють особу від сплат и податку на додану вартість , а не випадків, у яких анулюєт ься реєстрація платника пода тку на додану вартість.

Так, анулювання реєстрації на підставах, визначених у п.п . б-ґ п. 9.8 ст. 9 Закону, здійснюєть ся за ініціативою відповідно го податкового органу або та кої особи.

Порядок анулювання свідоц тва платника податку на дода ну вартість також передбачен ий Положенням про реєстраці ю платників податку на додан у вартість, затвердженим Нак азом Державної податкової ад міністрації України від 01.03.2000 р оку №79.

Так п.п. 25.2.1 вищезазначеного П оложення передбачає, що орга ни державної податкової служ би приймають рішення про ану лювання реєстрації відповід них платників податку на дод ану вартість у разі існуванн я підстав, визначених у підпу нктах «б»-«ґ» п. 25 цього Положе ння. Зокрема, рішення про ану лювання реєстрації відповід них платників податку на дод ану вартість у разі існуванн я підстав, визначених у підпу нкті «в» можуть бути прийнят і за наявності відповідних п ідтвердних документів (відом остей): Свідоцтва або корінця Свідоцтва про право сплати є диного податку суб'єктом мал ого підприємництва - юридичн ою особою за ставкою єдиного податку 10 відсотків чи докуме нта про застосування інших с прощених систем оподаткуван ня, які визначають особливий порядок нарахування чи спла ти податку на додану вартіст ь, відмінний від тих, що встано влені Законом; судового ріше ння про анулювання податково ї реєстрації чи Свідоцтва, пр о звільнення від сплати пода тку на додану вартість; докум ента, який свідчить, що згідно з відповідним законодавчим актом особа, яка зареєстрова на як платник податку на дода ну вартість, звільняється ві д сплати цього податку, не є пл атником податку або не має пр ава на збереження статусу пл атника податку; інформації о рганів реєстрації актів циві льного стану, повідомлення д ержавного реєстратора або ві домостей з Єдиного державног о реєстру щодо смерті фізичн ої особи - підприємця; судовог о рішення про оголошення фіз ичної особи - підприємця поме рлою, про визнання фізичної о соби - підприємця безвісно ві дсутньою, про визнання фізич ної особи - підприємця недієз датною або обмеження її циві льної дієздатності, або інфо рмації щодо такого рішення о рганів реєстрації актів циві льного стану, повідомлення д ержавного реєстратора або ві домостей з Єдиного державног о реєстру; - Свідоцтва або корі нця Свідоцтва, яким підтверд жується закінчення терміну д ії Свідоцтва; документа, який підтверджує закінчення стро ку, на який було створено плат ника податку, укладено догов ір про спільну діяльність, уг оду про розподіл продукції.

Відтак, зазначена норма мі стить вичерпний перелік доку ментів, за наявності яких под атковим органом може буде пр ийнято рішення про анулюванн я свідоцтва платника податку на додану вартість.

Таким чином, суд не знаходит ь обґрунтованим посилання ві дповідача на акт від 29.09.2009 року №12687/15-2, яким, зокрема встановлен о факт виписки податкових на кладних, за якими не задеклар овано податкові зобов' язан ня, обсяг яких за оподатковув аними операціями перевищує с уму 300000,00 гривень, як на підставу для анулювання реєстрації п латника податку на додану ва ртість. При цьому, суд врахову є, що п. 9.8 ст. 9 Закону є нормою пр ямої дії та не передбачає над ання органам державної подат кової служби функцій, які пер евищують їх повноваження, вс тановлені цією нормою Закону .

Відповідно до ст.19 Конститу ції України органи державної влади та органи місцевого са моврядування зобов'язані дія ти лише на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зако нами України.

Відповідно до ст. 3 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» органи де ржавної податкової служби Ук раїни у своїй діяльності кер уються Конституцією України , законами України, іншими нор мативно-правовими актами орг анів державної влади, а також рішеннями Верховної Ради Ав тономної Республіки Крим і Р ади міністрів Автономної Рес публіки Крим, органів місцев ого самоврядування з питань оподаткування, виданими у ме жах їх повноважень.

Відповідно до п. 11.4 ст. 11 Закон у зміни порядку оподаткуванн я податком на додану вартіст ь можуть здійснюватися лише шляхом внесення змін до цьог о Закону окремим законом з пи тань оподаткування цим подат ком. У разі, якщо іншим законом , незалежно від часу його прий няття, встановлюються правил а оподаткування цим податком , відмінні від зазначених у ць ому Законі, пріоритет мають н орми цього Закону. Це правило не поширюється на міжнародн ий договір (угоду), згода на об ов'язковість якого (якої) нада на Верховною Радою України.

Згідно ч. 2, 3 ст. 52 Закону Украї ни «Про Кабінет Міністрів Ук раїни» у формі розпоряджень видаються акти Кабінету Міні стрів України з організаційн о-розпорядчих та інших поточ них питань, тоді як акти норма тивного характеру видаються у формі постанов.

Відповідно до ст. 92 Конститу ції України, податки і збори (у тому числі механізми їх розр ахування та сплати) встановл юються виключно законами Укр аїни.

При викладених вище обстав инах, суд вважає, що ДПІ у Прим орському районі м. Одеси безп ідставно та неправомірно зас тосовано до позивача норми р озпорядження Кабінету Мініс трів України №1120-р від 09.09.2009 року .

Таким чином, беручи до уваги вищевикладене, суд дійшов ви сновку, що Державною податко вою інспекцією у Приморськом у районі м. Одеси прийнято рі шення про анулювання реєстра ції платника податку на дода ну вартість Приватного підпр иємства «Дункар, викладене в формі Акту про анулювання ре єстрації платника податку на додану вартість №1785 від 29.09.2009 ро ку, необґрунтовано та з підст ав, не передбачених п. 9.8 ст. 9 Зак ону, а тому воно є протиправни м та підлягає скасуванню, а по зов - задоволенню у повному обсязі.

Суд також вважає за необхід не зазначити, що рішення пода ткового органу є актом індив ідуальної дії. Оскільки у раз і визнання незаконним (проти правним), індивідуальний акт є таким, що не діє з моменту йо го прийняття, рішення Держав ної податкової інспекції у П риморському районі м. Одеси п ро анулювання реєстрації пла тника податку на додану варт ість Приватного підприємств а «Дункар», викладене в формі Акту про анулювання реєстра ції платника податку на дода ну вартість №1785 від 29.09.2009 року, вт рачає чинність з моменту йог о прийняття, після набрання с удовим рішенням законної сил и. У зв' язку із цим, зазначенн я в постанові суду, що рішення суб' єкта владних повноваже нь підлягає скасуванню з мом енту його прийняття, як того п росить позивач, є зайвим.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 11,69,71,86,159-162 КАС Укр аїни, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позов Приватного п ідприємства «Дункар» задово льнити .

Визнати протиправним та ск асувати рішення Державної по даткової інспекції у Приморс ькому районі м. Одеси про анул ювання реєстрації платника п одатку на додану вартість Пр иватного підприємства «Дунк ар» (код ЄДРПОУ 33312102), викладене в формі Акту про анулювання р еєстрації платника податку н а додану вартість №1785 від 29.09.2009 р оку.

Зобов' язати Державну под аткову інспекцію у Приморськ ому районі м. Одеси поновити п риватне підприємство «Дунка р» (код ЄДРПОУ 33312102) в Реєстрі пл атників податку на додану ва ртість в якості платника под атку на додану вартість.

Постанова може бути оскарж ена до Одеського апеляційног о адміністративного суду чер ез суд першої інстанції шлях ом подачі в 10-денний строк з дн я складання постанови у повн ому обсязі заяви про апеляці йне оскарження і поданням пі сля цього протягом 20 днів апел яційної скарги або в порядку ч. 5 ст. 186 КАС України.

Повний текст постанови скл адено та підписано «05» лютого 2010 року.

Суддя


І.В. Завальнюк

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.02.2010
Оприлюднено29.06.2010
Номер документу7792349
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12024/09/1570

Постанова від 01.02.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Завальнюк Ігор Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні