Рішення
від 13.11.2018 по справі 1540/4922/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1540/4922/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 листопада 2018 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Танцюри К.О.,

за участю секретаря Орленко А.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Одесі справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Пріоритет -інвест" до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, третя особа Біляївська районна державна адміністрація Одеської області, про визнання протиправними та скасування рішення, наказу і зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Пріоритет-інвест" з адміністративним позовом до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №8 від 20.03.2017р. стосовно будівництва центру обслуговування монтажних автомобілів вздовж траси Одеса-Київ в районі території Нерубайської сільської ради за адресою: масив 25, ділянка 5/1, 10,11 с.Нерубайське, Біляївський район від 12.01.2018р., визнання протиправним та скасування рішення "Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт" від 11.05.2018р. №25, визнання протиправним та скасування наказу "Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт" від 11.05.2018р. №25 та зобов'язання поновити реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт від 23.05.2017р. за №ОДО83171431905 в Єдиному реєстрі.

Ухвалою суду від 01.10.2018р. відкрито провадження у справі та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження.

Ухвалою суду від 01.10.2018р. залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Біляївську районну державну адміністрацію Одеської області.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідно до вимог ст. 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" відділ містобудування та архітектури Біляївської районної державної адміністрації не мав встановлених Законом підстав для відмови позивачу у видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, що свідчить про законність їх видачі, а відповідач, в свою чергу оскарженим рішенням протиправно скасував їх дію, адже не встановив та не зазначив передбачених Законом підстав, які би обумовлювали би необхідність відмови у видачі. У зв'язку з викладеним, на думку позивача, рішення Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №8 від 20.03.2017р. стосовно будівництва центру обслуговування монтажних автомобілів вздовж траси Одеса- Київ в районі території Нерубайської сільської ради за адресою: масив 25, ділянка 5/1, 10, 11, с. Нерубайське, Біляївський район від 12.01.2018р. підлягає визнанню судом протиправним та скасуванню. Також, позивач вважає, що з протиправності рішення відповідача про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №8 від 20.03.2017р. стосовно будівництва центру обслуговування монтажних автомобілів вздовж траси Одеса- Київ в районі території Нерубайської сільської ради за адресою: масив 25, ділянка 5/1, 10, 11, с.Нерубайське, Біляївський район від 12.01.2018р. випливає протиправність рішення Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 11.05.2018р. №25, а отже і підстави для скасування його судом та відповідно і наявні підстави для скасування наказу Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 11.05.2018р. №25. При цьому, позивач посилаючись на те, що наказ відповідача від 11.05.2018р. №25 та рішення відповідача від 11.05.2018р. №25 є протиправними, з метою відновлення порушеного права позивача, вважає, що суд має зобов'язати відповідача поновити і реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт від 23.05.2017р. за №ОД083171431905 в Єдиному реєстрі.

22.10.2018р. до суду від Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області надійшов відзив на позовну заяву, згідно якого відповідач не погоджується із позовними вимогами ТОВ "Пріоритет -інвест" та просить суд відмовити у їх задоволенні, зазначивши що відповідно до ст. 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011р. №553, на підставі направлення для проведення планового заходу №29 від 16.04.2018р., наказу про проведення планової перевірки № 1943 від 29.12.2017р., плану перевірок об'єктів будівництва на 2018 рік, посадовими особами Департаменту було здійснено планову перевірку на об'єкті з будівництва центру по обслуговуванню вантажних автомобілів уздовж траси Київ-Одеса в районі території Нерубайської сільської ради, масив №25, земельна ділянка № 5/1, №10, №11 Біляївського району, Одеської області, за результатами якої складено акт №29 від 16.04.2018. Відповідач, посилаючись на те, що видані позивачу містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки за вищевказаною адресою містять порушення містобудівного законодавства, при їх видачі не був розроблений план зонування території або детальний план території, якщо ділянка знаходиться за межами населеного пункту зазначив, що головним інспектором прийнято рішення від 12.01.2018р. про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки прийняте за результатами проведеної перевірки та встановлених порушень законодавства. Також, відповідач зазначив, що на адресу Департаменту надійшли листи від Прокуратури Одеської області від 20.04.2018р. № 05/1-13846вих18 та від 02.05.2018 № 05/1-1483вих18 стосовно скасування зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт від 23.05.2017 № ОД 083171431905. Разом з тим, відповідач пояснив, що у зв'язку з встановленням факту скасування дії містобудівних умов, головним інспектором Кондратюком А.А. прийнято рішення №25 від 11.05.2018 р. про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт № ОД 083171431905 від 23.05.2017 р. з будівництва центру по обслуговуванню вантажних автомобілів уздовж траси Київ-Одеса в районі території Нерубайської сільської ради, Біляївського району, Одеської області, масив № 25, земельна ділянка № 5/1, № 10, № 11, замовник -ТОВ Пріоритет-Інвест та відповідно наказ Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області "Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт" від 11.05.2018р. №25. Таким чином, на думку відповідача, посадові особи Департаменту діяли в межах повноважень та у спосіб, що передбачено нормами діючого законодавства.

Представник третьої особи у судовому засіданні не заперечувала проти задоволення позовних вимог ТОВ Пріоритет-інвест , зазначивши, що вважає оскаржені рішення відповідача необгрунтованими та такими, що підлягають скасуванню оскільки Біляївською районною державною адміністрацією Одеської області при узгодженні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки стосовно будівництва центру обслуговування монтажних автомобілів вздовж траси Одеса-Київ в районі території Нерубайської сільської ради за адресою: масив 25, ділянка 5/1, 10,11 с.Нерубайське, Біляївський район було дотримано вимоги діючого законодавства.

Заслухавши пояснення представників позивача та третьої особи, дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

Згідно інформації з Державного реєстру прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, земельна ділянка з кадастровим номером №5121084200:01:002:0910 площею 2га. за адресою: Одеська область, Біляївський район, Нерубайська сільська рада, масив №25, земельні ділянки №5/1, №10, №11 належить на праві користування ТОВ Пріоритет-інвест ,цільове призначення цієї земельної ділянки - землі промисловості, надані для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд промислових, гірничодобувних, транспортних та інших підприємств (а.с.19-21).

Відділом містобудування та архітектури Біляївської районної державної адміністрації було надано містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки зареєстровані за №8 від 20.03.2017р. за адресою: Нерубайська сільська рада, Біляївський район Одеської області, масив №25, земельні ділянки №5/1, №10, №11, згідно п.7,8 якого цільове призначення земельної ділянки - землі промисловості, надані для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд промислових, гірничодобувних, транспортних та інших підприємств. Посилання на містобудівну документацію: генеральний план населеного пункту, план зонування, детальний план території та рішення про їх затвердження-затверджено розпорядженням Біляївської районної державної адміністрації від 25.12.2007р. №1991/2007 (а.с.22-24).

23.05.17р. Департаментом Державної архітектурно - будівельної інспекції в Одеській області зареєстровано декларацію про початок виконання будівельних робіт за №ОД083171431905 з будівництва центру по обслуговуванню вантажних автомобілів уздовж траси Київ - Одеса в районі території Нерубайської сільської ради, Біляївського району, масив, №25, земельна ділянка №5/1, №10, №11, замовник - ТОВ Пріоритет-інвест (а.с.16-18).

Рішенням головного інспектора будівельного нагляду Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Кшановським П.А. від 12.01.2018р. за результатами проведеної планової перевірки Відділу містобудування та архітектури Біляївської райдержадміністрації було скасовано дію містобудівних умов та обмеження забудови земельної ділянки за №8 від 20.03.2017р. стосовно будівництва центру обслуговування монтажних автомобілів вздовж траси Одеса-Київ в районі території Нерубайської сільської ради за адресою: масив №25, земельні ділянки №5/1, №10, №11, с.Нерубайське, Біляївський район (а.с.190).

Як вбачається з матеріалів справи, у період з 16.04.2018р. по 27.04.2018р. Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, на підставі наказу Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 29.12.2017р. №1943(а.с.187), направлення для проведення планового заходу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області №29 від 16.04.2018р. (а.с.186), проведено планову перевірку щодо дотримання ТОВ Пріоритет-Інвест законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт на об'єкті: будівництво центру по обслуговуванню вантажівок автомобілів уздовж траси Київ-Одеса в районі території Нерубайської сільської ради, Біляївського району, Одеської області, масив №25, земельна ділянка №5/1, №10, №11, за результатами якої складено акт №29. При цьому, власник або уповноважена особа ТОВ Пріоритет-Інвест під час проведення планового заходу були відсутні (а.с.191-197).

Згідно розділу VI вказаного акту №29 під час перевірки встановлено порушення ч.6 ст.37 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та п.15 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011р. №466, п.9 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011р. №553, а саме: відповідно до наказу від 23.06.2017р. №1000 та від 29.09.2017р. №1528 Державної архітектурно-будівельної інспекції України на підставі плану перевірок на III квартал 2017 року та направлення на проведення планової перевірки від 04.09.2017р. № 135 та від 02.10.2017 №141 посадовими особами Департаменту Держаної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області здійснено планову перевірку відділу містобудування та архітектури Біляївської райдержадміністрації за результатами якої прийнято рішення про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №8 від 20.03.2017р. стосовно будівництво центру по обслуговуванню вантажних автомобілів уздовж траси Київ - Одеса в районі території Нерубайської сільської ради, Біляївського району, Одеської області, масив 25, земельна ділянка №5/1, № 10, № 11 , замовник ТОВ Пріоритет-Інвест . Також, в акті зазначено, що відповідно до наказу Держархбудінспекції від 29.12.2017р. № 1943 Департаментом на адресу позивача було направлено лист від 29.03.2018р. № 1015-05/1- 2829 стосовно проведення планової перевірки на об'єкті: будівництво центру по обслуговуванню вантажних автомобілів уздовж траси Київ-Одеса в районі території Нерубайської сільської ради, Біляївського району, Одеської області, масив 25, земельна ділянка № 5/1, № 10, № 11 , який повернувся з відміткою про закінчення встановленого строку зберігання та у визначний планом перевірки термін посадовою особою Департаменту здійснено виїзд за вказаною адресою, власник або уповноважена особа були відсутні, відповідно до п.9 Порядку здійснення державного архітектурно - будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011р.№553 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб'єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об'єкт будівництва. Разом з тим в акті зазначено, що на адресу Департаменту надійшли листи від прокуратури Одеської області від 20.04.2018р. №05/1-13846вих18 та від 02.05.2018р. №05/1-1483вих18 стосовно скасування зареєстрованої декларації початок виконання будівельних робіт від 23.05.2017р. №ОД083171431905.

За результатами зазначеної перевірки рішенням головного інспектора будівельного нагляду Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Кондратюк А.А. "Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт" від 11.05.2018р. №25 було скасовано реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт №ОД 083171431905 від 23.05.2017р. з будівництва центру по обслуговуванню вантажних автомобілів уздовж траси Київ-Одеса в районі Нерубайської сільської ради, Біляївського району, Одеської області, масив №25, земельна ділянка №5/1, №10, №11, замовник-ТОВ Пріоритет-Інвест (а.с.189).

На підставі вказаного рішення рішенням головного інспектора будівельного нагляду Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт №ОД 083171431905 від 23.05.2017р. наказом заступника директора Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області Гайворонського С.Б. "Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт" від 11.05.2018р №25 було наказано ввважати скасованою реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт №ОД 083171431905 від 23.05.2017р. з будівництва центру по обслуговуванню вантажних автомобілів уздовж траси Київ-Одеса в районі Нерубайської сільської ради, Біляївського району, Одеської області, масив №25, земельна ділянка №5/1, №10, №11, замовник - ТОВ Пріоритет-Інвест , а також наказано Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області забезпечити невідкладне направлення копії наказу та рішення головного інспектора будівельного нагляду до Державної архітектурно - будівельної інспекції України для виключення запису щодо реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт №ОД 083171431905 від 23.05.2017р. з Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують пррийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмов у видачі, скасування та анулювання зазначених документів (а.с.188).

Згідно з ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів визначені в Законі України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 рокуN 3038-VI.

Частиною 2 ст.29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності визначено, що фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва.

Згідно із ч.3 ст.29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника, до якої додаються: 1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію; 2) копія документа, що посвідчує право власності на об'єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації); 3) викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; 4) витяг із Державного земельного кадастру. Цей перелік документів для надання містобудівних умов та обмежень є вичерпним.

Водночас ч.4. ст.29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності визначено вичерпний перелік підстав для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень, а саме: 1) неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень; 2) виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об'єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці; 3) невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Відповідно до ч. 8 ст.29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об'єкта незалежно від зміни замовника.

Скасування містобудівних умов та обмежень здійснюється:1) за заявою замовника; 2) головними інспекторами будівельного нагляду в порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду у разі невідповідності містобудівних умов та обмежень містобудівному законодавству, містобудівній документації на місцевому рівні, будівельним нормам, стандартам і правилам; 3) за рішенням суду.

При цьому, у разі скасування в порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду або за рішенням суду містобудівних умов та обмежень посадові особи відповідного уповноваженого органу містобудування та архітектури несуть відповідальність згідно із законом.

Як вбачається з оскаржуваного рішення головного інспектора будівельного нагляду Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №8 від 20.03.2017р. стосовно будівництва центру обслуговування монтажних автомобілів вздовж траси Одеса-Київ в районі території Нерубайської сільської ради за адресою: масив 25, ділянка 5/1, 10,11 с.Нерубайське, Біляївський район від 12.01.2018р., під час проведення перевірки інспектором встановлено, що містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки №8 від 20.03.2017р. надані на основі генерального плану населеного пункту, який згідно з ч.1 ст. 17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту, а не на основі плану зонування території чи детального плану території, які відповідно до ч.1 ст.18 та ч.4 ст.19 Закону України визначають містобудівні умови та обмеження використання території для містобудівних потреб.

При цьому, як вбачається з листа відділу містобудування та архітектури Біляївської районної ради державної адміністрації Одеської області №191 від 18.09.2018р. адресованого ТОВ Пріоритет -Інвест , містобудівна документація Проект районного планування Біляївського сільського адміністративного району Одеської області включає в себе територію Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області, який актуалізовано рішенням Біляївської районної ради Одеської області від 10.12.2014р. №41/684-VI (а.с.200).

Під час з'ясування офіційних обставин справи судом не встановлено а відповідачем у відзиві на позовну заяву не зазначено, наявність підстав для скасування містобудівних умов та обмежень, зокрема такі як :- встановлення неподання визначених ч.3 ст.29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності документів; - виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право користування земельною ділянкою; - невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Водночас, оскаржуване рішення не містить передбачені ч. 8 ст.29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності підстави для скасування головним інспектором будівельного нагляду містобудівних умов та обмежень, в порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду, а саме, невідповідності містобудівних умов та обмежень містобудівному законодавству, містобудівній документації на місцевому рівні, будівельним нормам, стандартам і правилам

При цьому, згідно з ч.2 ст.6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.

Так, згідно ст.17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" №3477- ІV від 23.02.2006р. суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Європейський суд з прав людини неодноразово звертав увагу держав на дотримання принципу належного урядування .

Так у рішенні суду Рисовський проти України Європейський суд зазначив, що принцип належного урядування , як правило, не повинен перешкоджати державним органам виправляти випадкові помилки, навіть ті, причиною яких є їхня власна недбалість. Будь-яка інша позиція була б рівнозначною, inter alia, санкціонуванню неналежного розподілу обмежених державних ресурсів, що саме по собі суперечило б загальним інтересам. З іншого боку, потреба виправити минулу помилку не повинна непропорційним чином втручатися в нове право, набуте особою, яка покладалася на легітимність добросовісних дій державного органу. Іншими словами, державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов'язків. Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ Пріоритет -інвест здійснено ряд будівельних робіт з будівництва центру по обслуговуванню вантажних автомобілів уздовж траси Київ-Одеса в районі Нерубайської сільської ради, Біляївського району, Одеської області, масив №25, земельна ділянка №5/1, №10, №11 що підтверджується загальним журналом робіт від 25.06.2017р. (а.с. 75-76), реєстром переданої документації ДБН А.3.1.-5:2017(а.с.77-78), протоколом №1 від 01.08.2017р. по проведенню ультразвукового контролю (а.с.79), актами проміжного прийняття відповідальних конструкцій від 16.08.2017р. та від 25.08.2017р.(а.с.80, 81), актами на закриття прихованих робіт №10 (а.с.82), журналом виконання арматурних робіт (а.с. 86-92), актами проміжного прийняття відповідальних конструкцій, акти засвідчення прихованих робіт, акти на закриття прихованих робіт(а.с.93-126); загальним журналом робіт ПП Домострой щодо будівництва Центру обслуговування вантажних автомобілів (а.с.137-148), експертним звітом від 28.04.2017р. №7-107-17-КЧ/КО (а.с.151-157); актом закінчення поза майданчикових та внутрішньомайданчикових підготовчих робіт і готовність об'єкта від 02.10.2017р.(а.с.159-160).

Таким чином, Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, скасовуючи дію містобудівних умов та обмеження забудови земельної ділянки за №8 від 20.03.2017р. стосовно будівництва центру обслуговування монтажних автомобілів, будівництво якого вже триває, непропорційним чином втрутилося в нове право, набуте товариством, яке покладалось на легітимність добросовісних дій державного органу.

У зв'язку з викладеним, суд приходить висновку, що позовні вимоги позивача про визнання протиправним та скасування рішення Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №8 від 20.03.2017р. є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

При цьому, враховуючи що підставою для прийняття рішення Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області "Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт" від 11.05.2018р. №25 стало рішення Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області від 12.01.2018р., яким скасовано дію містобудівних умов та обмежень забудови та щодо якого суд прийшов до висновку про наявність підстав для його скасування, суд вважає, що позовні вимоги позивача про визнання протиправним та скасування рішення від 11.05.2018р. №25 підлягають задоволенню.

Разом з тим, суд вважає, що наявні підстави для визнання протиправним та скасування наказу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області "Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт" від 11.05.2018р. №25, прийнятого на підставі рішення Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області "Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт" від 11.05.2018р. №25 та щодо якого суд прийшов до висновку про його протиправність.

Водночас, враховуючи те, що суд прийшов висновку про протиправність прийняття рішення відповідача "Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт" від 11.05.2018р. №25 та наказу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області "Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт" від 11.05.2018р. №25, з метою відновлення порушеного права позивача, суд вважає за необхідне зобов'язати Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області вчинити дії щодо поновлення реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 23.05.2017р. за №ОДО83171431905 в Єдиному реєстрі отриманих повідомлень про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, виданих дозволів на виконання будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про готовність об'єкта до експлуатації та виданих сертифікатів, відмов у реєстрації таких декларацій та у видачі таких дозволів і сертифікатів.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Пріоритет -інвест" підлягає задоволенню.

Частиною 1 ст.139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з квитанції №NOVVD52310 від 14.09.2018р., платіжних доручень №628 від 05.09.2018р. та №629 від 05.09.2018р. позивачем сплачено судовий збір за подання вказаного адміністративного позову у розмірі 5286,00грн.

Враховуючи те, що суд прийшов до висновку про наявність підстав для задоволення позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Пріоритет -інвест", суд вважає за можливе стягнути з Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Пріоритет -інвест" сплачений судовий збір у сумі 5286,00грн.

Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Пріоритет -інвест" -задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №8 від 20.03.2017р. стосовно будівництва центру обслуговування монтажних автомобілів вздовж траси Одеса-Київ в районі території Нерубайської сільської ради за адресою: масив 25, ділянка 5/1, 10,11 с.Нерубайське, Біляївський район від 12.01.2018р.

Визнати протиправним та скасувати рішення Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області "Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт" від 11.05.2018р. №25.

Визнати протиправним та скасувати наказ Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області "Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт" від 11.05.2018р. №25.

Зобов'язати Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області вчинити дії щодо поновлення реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 23.05.2017р. за №ОДО83171431905 в Єдиному реєстрі отриманих повідомлень про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, виданих дозволів на виконання будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про готовність об'єкта до експлуатації та виданих сертифікатів, відмов у реєстрації таких декларацій та у видачі таких дозволів і сертифікатів.

Стягнути з Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області (вул. Канатна 83, м.Одеса) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Пріоритет -інвест" (код ЄДРПОУ 40395418, Дніпропетровська обл., Дніпровський р-н., Підгородненська міська рада, копмлекс будівель і сапоруд 17) сплачений судовий збір у сумі 5286,00грн.(п'ять тисяч двісті вісімдесят шість гривень).

Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя К.О. Танцюра

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.11.2018
Оприлюднено20.11.2018
Номер документу77923741
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1540/4922/18

Ухвала від 20.02.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 28.01.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 19.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Рішення від 13.11.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 01.10.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 01.10.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні