ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а їн и
13 листопада 2018 року м. Дніпросправа № 804/2036/17 Суддя І інстанції - Жукова Є.О.
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Чепурнова Д.В. (доповідач),
суддів: Мельника В.В., Сафронової С.В.,
за участю секретаря судового засідання Царьової Н.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпрі апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Босфор
на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2018 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Босфор до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
ТОВ Босфор звернулося до суду з вищевказаним адміністративним позовом в якому, з урахуванням уточнень просило визнати протиправним рішення Головного управління Держгеокадастру Дніпропетровської області щодо оформлення ним за допомогою програмного забезпечення Норматив+ Товариству з обмеженою відповідальністю Босфор витягу №164 від 02.02.2016р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та скасувати його у повному обсязі.
В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що при формуванні витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відповідачем невірно застосовано локальні та зональні коефіцієнти, що вплинуло на кінцевий результат нормативної грошової оцінки земельної ділянки, крім того при визначенні розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки відповідач безпідставно застосував програмну базу Норматив+ .
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2018 року у задоволенні позову було відмовлено.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції ТОВ Босфор подало апеляційну скаргу. Посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги в повному обсязі. Вказує, що судом першої інстанції зазначено необґрунтовані обставини, які встановлені без будь-яких доказів; не зазначено спірних правовідносин; не зазначено без будь-яких мотивів докази, які залучені сторонами; не зазначено мотивованої оцінки аргументів; зазначено норми права, які застосував суд без мотивів їх застосування; не зазначено і не спростовано норми права, на які посилався скаржник; не зазначено мотиви з яких суд, відмовляючи у позові, дійшов до висновків.
У письмовому відзиві на апеляційну скаргу Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області просить відмовити у її задоволенні та залишити без змін рішення суду першої інстанції.
В судовому засіданні апеляційної інстанції представник ТОВ Босфор підтримав вимоги апеляційної скарги з викладених у ній підстав, інші сторони не з'явились, про час та місце слухання справи повідомлялися належним чином.
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги і заявлених позовних вимог, а також правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права та правової оцінки обставин у справі, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з письмових матеріалів справи, 02.02.2016р. Управлінням Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області (правонаступником якого є Головне управління Держгеокадастру Дніпропетровської області) при реалізації державної політики у сфері земельних відносин оформлено витяг №164 від 02.02.2016р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, щодо земельної ділянки площею 11175 кв.м., за адресою: мкр-н 5-й Зарічний, 61 а, м. Кривий Ріг з кадастровим номером №1211000000:04:223:0052, яку позивач використовує згідно з договором оренди земельної ділянки від 17.08.2011р., укладеного з Криворізькою міською радою та зареєстрований у державному реєстрі 02.02.2012р. за №121100004000950 із цільовим призначенням земельної ділянки житлової та громадської забудови для розташування першої черги ринкового комплексу .
Нормативна грошова оцінка земельної ділянки у виданому позивачу витягу, сформована за допомогою спеціального програмного забезпечення, а саме: програми Норматив + та є результатом перемноження середньої вартості земельної ділянки на коефіцієнти Км2, КмЗ, Кф, К(і) та на площу земельної ділянки (11175,00 кв. м.).
Відповідно до Положення Управління Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області (правонаступником якого є Головне Управління Держгеокадастру у Дніпропетровської області) є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру. Управління відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, видає витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки.
Відповідно до пункту 289.1., пункту 289.2. статті 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою: Кi = І:100, де І - індекс споживчих цін за попередній рік. У разі якщо індекс споживчих цін перевищує 115 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 115. Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.
Згідно зі статтею 35 Закону України Про державну експертизу землевпорядної документації позитивні висновки державної експертизи щодо об'єктів обов'язкової державної експертизи є підставою для прийняття відповідного рішення органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування.
Відповідно до статей 20, 23 Закону України Про оцінку земель від 11 грудня 2003 року №1378-IV за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Рішення рад, зазначених у цій статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України.
Згідно з пунктом 271.2 статті 271 Податкового кодексу України рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідніх рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Рішенням Криворізької міської ради №3728 від 24.06.2015 року Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кривого Рогу (оприлюднено 25.06.2015 року), затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Кривого Рогу, що містить:
1. середню (базову) вартість 1 кв.м. земель міста станом на 01.01.2014 року у розмірі 270,60 грн.;
1.2.результати по факторної оцінки при визначенні комплексного індексу цінності території;
1.3. визначення зонального коефіцієнта Км2 та грошової оцінки 1 кв.м. землі в межах економіко-планувальних зон;
1.4. грошову оцінку земель різного функціонального призначення у розрізі економіко-планувальних зон;
1.5. опис меж економіко-планувальних зон міста Кривого Рогу;
1.6. нормативну грошову оцінку 1 га землі сільськогосподарського призначення в межах міста за агровиробничими групами ґрунтів.
Пунктом 2 встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до вимог чинного законодавства.
Тобто як вірно встановлено судом першої інстанції технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Кривого Рогу, розроблена Державним підприємством Український державний науково-дослідний інститут проектування міст ДІПРОМІСТО імені Ю.М.Білоконя , була затверджена Рішенням Криворізької міської ради №3728 від 24.06.2015 року, що набуло чинності з 01.01.2016 року.
Рішення про затвердження цієї документації в силу положень статей 59 та 73 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні є нормативно-правовим актом, обов'язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, а також підприємствами, установами і організаціями.
Відповідач відповідно до покладених на нього завдань не є розробником технічної документації з нормативної грошової оцінки, не затверджує таку документацію, а лише видає витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки, про що вірно зазначено судом першої інстанції.
Відповідно до частини 1 статті 79-1 Земельного кодексу України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об'єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.
Згідно з частиною 4 статті 79-1 Земельного кодексу України земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.
Кожна з категорій земель становить узагальнене, або основне, цільове призначення земельних ділянок. З цього випливає, що зміна цільового призначення та відповідно зміна категорії земельної ділянки потрібна, тільки коли має місце зміна способу використання земельної ділянки тобто - використання за іншим призначенням.
Отже, види цільового використання земельних ділянок, які передаються у власність або користування повинні узгоджуватись з цільовим призначенням (тобто категоріями за цільовим призначенням) даних земельних ділянок, що затверджується відповідними рішеннями уповноваженого суб'єкта владних повноважень, а використання земельних ділянок не за цільовим призначенням не допускається.
Нормативна грошова оцінка земельної ділянки у виданому позивачу витягу, сформована за допомогою спеціального програмного забезпечення, а саме: програми Норматив + .
Нормативна грошова оцінка земельної ділянки, зазначена у витязі, вирахувана програмою та є результатом перемноження середньої вартості земельної ділянки на коефіцієнти Км2, КмЗ, Кф, К(і) та на площу земельної ділянки (11175,00 кв. м.).
Середня вартість земельної ділянки розрахована у технічній документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кривого Рогу Державним підприємством Український державний науково-дослідний інститут проектування міст ДІПРОМІСТО імені Ю.М.Білоконя", затвердженій Рішенням Криворізької міської ради № 3728 від 24.06.2015 року та становить 270,60 грн./кв.м.
Коефіцієнти Км2 - 2,94 та КмЗ - 1,39 вирахувані програмним забезпеченням у автоматичному режимі, виходячи з особливостей економіко-планувальної зони Ж-24, визначеної програмним забезпеченням при введенні у відповідному полі програми кадастрового номеру земельної ділянки. При чому значення коефіцієнта Км2 відразу визначається програмним забезпеченням, виходячи з визначеної тим самим програмним забезпеченням економіко-планувальної зони земельної ділянки. Значення коефіцієнта КмЗ залежить від наявності чи відсутності інженерно-інфраструктурних факторів, що проходять чи не проходять через земельну ділянку, нормативно грошова оцінка якої визначається.
Наявність чи відсутність зазначених вище факторів, що проходять чи не проходять через земельну ділянку, відображається на графічній карті програми, яка, отримавши відповідні позначки навпроти кожного фактору (плюс чи мінус), вираховує значення коефіцієнта КмЗ.
Коефіцієнт Км2 - зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони).
Коефіцієнт КмЗ - локальний коефіцієнт, який враховує місцеположення земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони.
Коефіцієнт Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо). Значення коефіцієнту Кф залежить від зареєстрованого у встановленому чинним законодавством порядку виду діяльності, який провадить Позивач, та становить 2,5 - землі комерційного використання.
Значення коефіцієнтів, що характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф) та які вже містяться у програмі, визначені Порядком нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженим Наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук№ 18/15/21/11 від 27.01.2006 року.
Коефіцієнт К(і) - коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки. Його значення, а саме: 1,7898, вираховується та вноситься до Витягу програмним забезпеченням автоматично.
Коефіцієнт К(і), на який індексується нормативна грошова оцінка земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, розраховується відповідно до пункту 289.2 статті 289 Податкового кодексу України.
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно та залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Так, коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять:
- у 2014 році- 1,249;
- у 2015 році- 1,433.
Середня (базова) вартість одного квадратного метра земель на 01 січня 2014 року складає 270,60 грн./м..
Дата вказана у технічній документації, а саме 01 січня 2014 року, в силу абз. 5 частини першої статті 1 Закону України від 11 грудня 2003 року №1378-IV Про оцінку земель і є датою проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а тому, саме з цією датою пов'язується початок кумулятивного застосування щорічних коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки.
З урахуванням вказаних обставин, колегія суддів дійшла висновку, що до затвердженої станом на 01 січня 2014 року базової вартості 1 кв.м землі - 270,60 грн. застосовуються коефіцієнти індексації: за 2014 рік - 1,249; за 2015 рік - 1,433.
Отже, за наявності розрахованого коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення станом на 2014 рік - 1,249, на 2015 рік - 1,433, який має застосуватися при визначенні середньої (базової) вартості земельної ділянки, відділом у Криворізькому районі ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області при формуванні вищевказаного витягу з технічної документації було правомірно застосовано коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки за 2014 рік (1.249) та 2015 рік (1,433) а саме у 1,7898 про що також вірно було зазначено судом першої інстанції.
З огляду на встановлені обставини справи, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції, що відповідач, керуючись чинним законодавством, в межах своїх повноважень, за допомогою програмного забезпечення Норматив + лише видає витяги із затвердженої та обов'язкової для застосування технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кривого Рогу, затвердженої Рішенням Криворізької міської ради № 3728 від 24.06.2015 року, та не має впливу на значення застосованих програмним забезпеченням коефіцієнтів та, як наслідок, на їх розмір.
Крім того виданий витяг відповідає всім вимогам чинного законодавства, при цьому відповідач при видачі витягу не порушив права позивача щодо сплати ним податку на земельну ділянку у порядку та розмірі, визначеному Податковим Кодексом України в зв'язку з чим підстави для задоволення позовних вимог відсутні.
Наведені в апеляційній скарзі доводи про порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, які привели до неправильного вирішення спору по суті не знайшли свого підтвердження, а тому рішення суду першої підлягає залишенню без змін, а апеляційна скарга - без задоволення.
Керуючись п. 1 ч. 1 ст. 315, ст.ст. 316, 321, 322 КАС України, колегія суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Босфор - залишити без задоволення.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2018 року - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення в повному обсязі.
В повному обсязі постанова складена 15 листопада 2018 року.
Головуючий - суддя Д.В. Чепурнов
суддя В.В. Мельник
суддя С.В. Сафронова
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.11.2018 |
Оприлюднено | 20.11.2018 |
Номер документу | 77924187 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Чепурнов Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні