Постанова
від 28.09.2018 по справі 760/24197/18
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3/760/7412/18

Справа №760/24197/18

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 вересня 2018 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Усатова І.А., при секретарі Ковальській К.О., за участю представника Київської міської митниці ДФС України Панькіна Д.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки України ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, станом на дату переміщення товарів через митний кордон та їх митного оформлення перебувала на посаді директора ТОВ ХОСТЕРА (код ЄДРПОУ 39841709, 69009, Запорізька обл., м. Запоріжжя, Заводський р-н, вул. Діагональна, буд. 7; з 08.09.2016 по теперішній час - проспект Вінніченка, 4, Фортечний район, м. Кропивницький, Кіровоградська обл., 25000), зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1, паспорт громадянина України серії НОМЕР_2, виданий Кіровським РВ ДМУ УМВС України в Дніпропетровській обл., ідентифікаційний код НОМЕР_1, за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, суддя -

В С Т А Н О В И В :

У вересні 2018 року у провадження судді надійшов адміністративний матеріал про притягнення громадянки України ОСОБА_2, директора ТОВ ХОСТЕРА , до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

У матеріалах зазначено, що 04.12.2015 через митний кордон України, пункт пропуску Одеський морський торговельний порт митного поста Одеса - порт Одеської митниці ДФС, у вантажному автомобілі з р.н.з. НОМЕР_3/НОМЕР_4, з Туреччини на митну територію України ввезено товари вироби з пластмас , загальною вагою брутто 22 123, 66 кг, у кількості 960 пакувальних місць.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 04.12.2015 № 100000000/2015/865200 на підставі товаросупровідних документів: коносамент від 23.11.2015 №15/11/300/06834-0011841, інвойс від 23.11.2015 № 16523.

Згідно з вказаними товаросупровідними документами відправником товарів виступає компанія AKONA MUSTAFA AKPINAR PLASTIK ZIR VE GIDA INS.SAN.VE TIC.LTD.STI (TATLICAK MAH.KONYA EREGLI YOLU 10 KM NO:115 KARATAY/KONYA/TURKEY, Туреччина), одержувачем - ТОВ ХОСТЕРА (69009, Запорізька обл., м. Запоріжжя, Заводський р-н, вул. Діагональна, буд. 7).

05.12.2015, після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари, а саме: вироби з пластмас-шланг гнучкий з поліетилену (з відновлених пластмас), що використовується в садівництві та сільському господарстві, для краплинного поливу з отворами по всій довжині (на відстані 20-30 см), не армований та не комбінований з іншими матеріалами, без фітингів: 1,6 л/год, 2500 м/бухта-200 шт. (500000 м); 1,2 л/год, 2500 м/бухта-380 шт. (950000 м); 1,6 л/год, 2500 м/бухта-380 шт. (950000 м),торговельна марка: Driplife, виробник: AKONA MUSTAFA AKPINAR PLASTIK ZIR VE GIDA INS.SAN.VE TIC.LTD.STI, країна виробництва Туреччина , були заявлені до митного оформлення декларантом ТОВ ХОСТЕРА ОСОБА_2 (гр. 54) на митному посту Столичний за електронною митною декларацією № 100270001/2015/228354.

Разом із вказаною митною декларацією та товаросупровідними документами до митниці були надані наступні документи: контракт купівлі-продажу товарів від 01.11.2015 № 012834UA, укладений між продавцем - компанією AKONA MUSTAFA AKPINAR PLASTIK ZIR VE GIDA INS.SAN.VE TIC.LTD.ST (Туреччина) та покупцем - ТОВ ХОСТЕРА (Україна), в особі директора ОСОБА_2, інвойс від 23.11.2015 № 16523, експортна декларація країни відправлення від 23.11.2015 № 15343100EX236692, коносамент від 23.11.2015 № 15/11/300/06834-0011841 (контейнер CAIU9135436), CMR від 04.12.2015 № 436, а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 МД.

Відповідно до інвойсу від 23.11.2015 № 16523, відомості про який занесені декларантом ТОВ ХОСТЕРА (код ЄДРПОУ 39841709) в електронну митну декларацію, вартість переміщених через митний кордон України товарів, на умовах поставки CIF Одеса, становить - 21 630, 00 доларів США.

05.09.2016 листом за вих. № 15257/5/99-99-20-03-16 (додаткові листи від 14.04.2017 № 6293/5/99-99-20-02-01-16 та від 08.12.2017 № 20992/5/99-99-20-02-01-16) з метою перевірки автентичності документів, на підставі яких було здійснено митне оформлення вказаних товарів, що надійшли на адресу ТОВ ХОСТЕРА , Державною фіскальною службою України направлено відповідний запит до митних органів Республіки Туреччини.

Листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Державної фіскальної служби України від 12.07.2018 №21232/7/99-99-19-02-02-17 до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь митних органів Республіки Туреччини на зазначений запит з доданими завіреними копіями наступних документів: експортна митна декларації форми EX 3 від 23.11.2015 №15343100EX236692, інвойс від 21.11.2015 № 016523 та пакувальний лист від 21.11.2015 б/н.

Згідно з даними, зазначеними в копії вказаної експортної декларацій з території Республіки Туреччина в Україну на адресу ТОВ ХОСТЕРА (69009, Запорізька обл., м. Запоріжжя, Заводський р-н, вул. Діагональна, буд. 7), у контейнері №CAIU9135436 було відправлено товари шланг гнучкий загальною вагою брутто - 22 123, 66 кг, загальною кількістю - 960 пакувальних місць. При цьому, в гр. 22 валюта та фактурна вартість вказаної експортної декларації зазначено загальну фактурну вартість даних товарів, яка становить - 56 850, 00 доларів США , на умовах поставки EXW KONYA.

Відправником товарів виступала турецька компанія AKONA MUSTAFA AKPINAR PLASTIK ZIR VE GIDA INS.SAN.VE TIC.LTD.ST (Туреччина).

Митний орган посилався на те, що в результаті співставленням відомостей, що містяться у документах, отриманих від митних органів Туреччини, та документах митного контролю та митного оформлення, наданих до Київської міської митниці ДФС, встановлено, що співпадають: відомості номеру контейнеру (CAIU9135436), відомості щодо відправника товарів та його одержувача, найменування товарів, їх кількості (кількість пакувальних місць - 960), ваги брутто (22 123, 66 кг), але не співпадають відомості щодо умов поставки товарів та їх вартості (відповідно до інвойсу від 23.11.2015 № 16523 поданого як підстава до переміщення та до митного оформлення вартість становить 21 630, 00 доларів США. на умовах поставки CIF Одеса, а відповідно до експортної декларації країни відправлення від 23.11.2015 № 15343100EX236692 та інвойсу від 21.11.2015 № 016523 вартість становить 56 850, 00 доларів США, на умовах поставки EXW KONYA.

Зазначено, що в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари вироби з пластмас - шланг гнучкий , вагою брутто 22 123, 66 кг та загальною вартістю 56 850, 00 доларів США, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (04.12.2015) (1 USD - 23,088807) складає 1 312 598, 68 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості необхідних для визначення їх митної вартості. (інвойс від 23.11.2015 № 16523).

Станом на дату переміщення товарів та їх митного оформлення на посаді директора ТОВ ХОСТЕРА (код ЄДРПОУ 39841709, 69009, Запорізька обл., м. Запоріжжя, Заводський р-н, вул. Діагональна, буд. 7) перебувала гр. ОСОБА_2

Згідно облікової картки суб'єкта ЗЕД № 112/2015/308 та інформації про юридичну особу, розміщеної на офіційному сайті Міністерства юстиції України ТОВ ХОСТЕРА (код ЄДРПОУ 3941709) зареєстроване за адресою: проспект Вінниченка, буд.4, м. Кропивницький, Кіровоградська обл., 25000, з 08.09.2016 на посаді директора перебуває ОСОБА_4.

Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_2 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов'язаний забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Митний орган вказав, що дії громадянки України ОСОБА_2 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 1 312 598, 68 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Представник Київської міської митниці ДФС України в судовому засіданні підтримав позицію Київської міської митниці ДФС та просив притягнути громадянку України ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

В судове засідання особа, яка притягується до адміністративної відповідальності -не з'явивлая, будучи повідомлена про дату та час судового засідання належним чином.

З урахуванням вимог ст. 526 МК України, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.

Заслухавши учасників судового розгляду, дослідивши матеріали справи, суддя дійшов висновку про те, що адміністративний матеріал № 0475/10000/18 від 02.08.2018 підлягає поверненню до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки, виходячи з таких підстав.

Відповідно до частини першої статті 527 МК України у справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов:

1) про проведення додаткової перевірки;

2) про накладення адміністративного стягнення;

3) про закриття провадження у справі.

Згідно з частиною другою статті 527 МК у постанові про проведення додаткової перевірки зазначаються конкретні суб'єкти, завдання та строки перевірки. Ці дії не повинні порушувати права громадянина, шкодити господарській діяльності юридичної особи.

Відповідно до частини другої статті 494 МК протокол про порушення митних правил повинен містити такі дані:

1) дату і місце його складення;

2) посаду, прізвище, ім'я, по батькові посадової особи, яка склала протокол;

3) необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил, якщо її встановлено;

4) місце, час вчинення, вид та характер порушення митних правил;

5) посилання на статтю цього Кодексу, що передбачає адміністративну відповідальність за таке порушення;

6) прізвища та адреси свідків, якщо вони є;

7) відомості щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів, вилучених згідно із статтею 511 цього Кодексу;

8) інші необхідні для вирішення справи відомості.

З наведених норм закону вбачається, що суд може прийняти до провадження справу про порушення митних правил та розглянути її по суті, коли матеріали справи містять всі необхідні для вирішення справи відомості.

Статті 278 КУпАП передбачає, що орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує такі питання:

1) чи належить до його компетенції розгляд даної справи;

2) чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення;

3) чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду;

4) чи витребувано необхідні додаткові матеріали;

5) чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.

За правилами статті 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до частини першої статті 495 МК доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються:

1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів;

2) поясненнями свідків;

3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності;

4) висновком експерта;

5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

За змістом ч. 1 ст. 508 МК України, отримання доказів у справі про порушення митних правил необхідних для правильного її вирішення проводиться шляхом проведення процесуальних дій визначених цією статтею. До процесуальних дій належать: 1) складення протоколу про порушення митних правил; 2) опитування осіб, які притягаються до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, свідків, інших осіб; 3) витребування документів, необхідних для провадження у справі про порушення митних правил, або належним чином завірених їх копій чи витягів з них; 4) тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті З статті 461 цього Кодексу, та документів на них; 5) митне обстеження; 6) пред'явлення товарів, транспортних засобів і документів для впізнання; 7) експертиза; 8) взяття проб та зразків для проведення дослідження (аналізу, експертизи).

Як вбачається з протоколу про порушення митних правил № 0475/10000/18 від 02.08.2018, при порівнянні відомостей, що містяться у документах, отриманих від митних органів Туреччини, та документах митного контролю та митного оформлення, наданих до Київської міської митниці ДФС, встановлено, що співпадають: відомості номеру контейнеру (CAIU9135436), відомості щодо відправника товарів та його одержувача, найменування товарів, їх кількості (кількість пакувальних місць - 960), ваги брутто (22 123, 66 кг). Відмінність полягає у відомостях щодо умов поставки товарів та їх вартості (відповідно до інвойсу від 23.11.2015 № 16523 поданого як підстава до переміщення та до митного оформлення вартість становить 21 630, 00 доларів США. на умовах поставки CIF Одеса, а відповідно до експортної декларації країни відправлення від 23.11.2015 № 15343100EX236692 та інвойсу від 21.11.2015 № 016523 вартість становить 56 850, 00 доларів США, на умовах поставки EXW KONYA.

Митний орган посилається на те, що в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари вироби з пластмас - шланг гнучкий , вагою брутто 22 123, 66 кг та загальною вартістю 56 850, 00 доларів США, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (04.12.2015) (1 USD - 23,088807) складає 1 312 598, 68 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості необхідних для визначення їх митної вартості. (інвойс від 23.11.2015 № 16523).

Як вбачається з протоколу протоколі № 0475/10000/18 від 02.08.2018 міститься посилання на те, що безпосередні предмети правопорушення не вилучались, оскільки до складання протоколу про порушення митних правил, були оформлені та випущені у вільний обіг.

Відповідно до ч. 1 ст. 492 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється державною мовою.

Представником Київської міської митниці ДФС України було надано копії документів іноземними мовами, а саме: детальної інформації від 23.11.2015 (а.с. 16), комерційного прайсу від 01.11.2015 (а.с. 17 ), комерційного інвойсу від 23.11.2015 №16523 (а.с. 18), коносаменту від 23.11.2015 №15/11/300/06834-0011841 (а.с. 19), експортної декларації (а.с. 20), відповіді митних органів Турецької Республіки та додатків до неї (а.с. 29-38), однак, не надано до суду належним чином та уповноваженою на те особою оформлений переклад українською мовою вказаних документів.

Суддя звертає увагу, що завданням провадження в справах про адміністративне правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи та вирішення її у точній відповідності з законом. При підготовці справи до розгляду суд має вирішити питання про правильність складання протоколу та інших матеріалів справи, а при розгляді справи слід з'ясувати, чи було вчинено адміністративне правопорушення та чи винна дана особа в його вчиненні, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

На підставі вищезазначеного, матеріали справи про порушення митних правил підлягають направленню до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки обставин вчиненого ОСОБА_2 адміністративного правопорушення, під час якої органу доходів і зборів необхідно належним чином оформити матеріали справи про притягнення його до адміністративної відповідальності, враховуючи вимоги, які зазначені в цій постанові.

Керуючись статтями 49, 54, 458, 459, 483, 486, 489, 494, 511, 522, 525-526, 527, 528 Митного кодексу України, суддя -

П О С Т А Н О В И В :

Матеріали справи, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки України ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, станом на дату переміщення товарів через митний кордон та їх митного оформлення перебувала на посаді директора ТОВ ХОСТЕРА (код ЄДРПОУ 39841709, 69009, Запорізька обл., м. Запоріжжя, Заводський р-н, вул. Діагональна, буд. 7; з 08.09.2016 по теперішній час - проспект Вінніченка, 4, Фортечний район, м. Кропивницький, Кіровоградська обл., 25000), зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1, паспорт громадянина України серії НОМЕР_2, виданий Кіровським РВ ДМУ УМВС України в Дніпропетровській обл., ідентифікаційний код НОМЕР_1, за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, повернути до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки.

Встановити строк для проведення додаткової перевірки два місяці.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, прокурором або митним органом, який здійснював провадження у цій справі до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.09.2018
Оприлюднено20.11.2018
Номер документу77940761
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/24197/18

Постанова від 15.02.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Постанова від 28.09.2018

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні