Рішення
від 06.11.2018 по справі 2340/3208/18
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 листопада 2018 року справа № 2340/3208/18

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді: Тимошенко В.П.,

за участю секретаря судового засідання: Мельникової О.М.,

представника позивача - ОСОБА_1 (за довіренісю),

представника відповідача - Орленка В.В. (за довіреністю),

розглянувши в порядку загального позовного провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до Яблунівської сільської ради Канівського району Черкаської області про визнання протиправними та скасування рішення,

встановив:

09 серпня 2018 року до Черкаського окружного адміністративного суду звернувся з позовом від 08.08.2018 ОСОБА_3, в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення Яблунівської сільської ради Канівського району Черкаської області XIV сесії VII скликання від 29.04.2017 № 14-1 "Про складання повноважень депутатом Яблунівської сільської ради".

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивачем зазначено, що відповідач необґрунтовано з порушенням законодавства виніс оскаржуване рішення, оскільки він є діючим депутатом, що підтверджується інформацією із сайту ЦВК.

Ухвалою судді Черкаського окружного адміністративного суду від 14.08.2018 задоволено заяву ОСОБА_3 про забезпечення адміністративного позову, а саме забезпечено адміністративний позов шляхом зупинення дії рішення Яблунівської сільської ради Канівського району Черкаської області XIV сесії VII скликання від 29.04.2017 № 14-1 "Про складання повноважень депутатом Яблунівської сільської ради", до набрання законної сили судовим рішенням у даній адміністративній справі. Дана ухвала набрала законної сили 14.08.2018 та учасниками справи до суду апеляційної інстанції не оскаржена.

Ухвалою судді Черкаського окружного адміністративного суду від 14.08.2018 прийнято до розгляду позовну заяву та відкрито провадження у адміністративній праві, прийнято рішення про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

11 вересня 2018 року усною ухвалою суду із занесенням в протокол судових засідань відмовлено у задоволенні заяви ОСОБА_4 про залучення його в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача

02 жовтня 2018 року ухвалою суду витребувано у відповідача докази та відкладено підготовче засідання до 11 жовтня 2018 року.

11 жовтня 2018 року ухвалою суду витребувано у відповідача докази та відкладено підготовче засідання до 24 жовтня 2018 року.

06 листопада 2018 року ухвалою суду відмовлено у задоволенні заяви ОСОБА_5 про залучення її в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.

У судовому засіданні представник позивачів позовні вимоги підтримав у повному обсязі, позов просив задовольнити повністю.

В судовому засіданні представник відповідача Орленко В.В. проти задоволення позову не заперечував.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив таке.

Представник позивача допущений до участі справі за довіреністю від 25.10.2018, яка посвідчена ОСОБА_6, в.о. сільського голови, секретарем Яблунівської сільської ради Канівського району Черкаської області, зареєстрована в реєстрі № 3 від 25.10.2018.

Представник відповідача Орленко В.В. допущений до участі у справі згідно з: Договором про надання правової допомоги від 21.08.2018, укладеного між Яблунівською сільською радою (підписана ОСОБА_6, в.о. сільського голови - секретарем сільської ради) ( а.с.29,30); свідоцтвом про право на заняття адвокатською діяльністю Серія ЧК № 000957 від 16 липня 2018 року (а.с. 31); довіреності від 22.08.2018, укладеною між Яблунівською сільською радою в особі секретаря ОСОБА_16, посвідченою приватним нотаріусом Канівського міського нотаріального округу Черкаської області ОСОБА_7, зареєстровано в реєстрі № 579;

У позовній заяві зазначено, що ОСОБА_3 обраний депутатом Яблунівської сільської ради Канівського району Черкаської області за результатами голосування в одномандатному виборчому окрузі № 11 на чергових виборах депутатів, що відбулися 25 жовтня 2015 року.

04 серпня 2018 року позивача не було допущено до роботи сесії сільської ради з посиланням на те, що ніби - то ще у 2017 році було достроково припинені його повноваження за його заявою.

Після завершення сесії 04 серпня 2018 року сільський голова надав інформацію, що рішенням Яблунівської сільської ради 14 сесії 7 скликання від 29.04.2017 № 14-1 припинено депутатські повноваження як депутата по виборчому округу № 11, у зв'язку із особистою заявою, і направлене дане рішення до Яблунівської територіальної виборчої комісії для проведення процедури заміщення депутата.

Позивач стверджує, що з часу обрання 2015 року не виявляв наміру скласти повноваження депутата сільської ради, та протягом всього часу здійснював повноваження депутата та брав участь у роботі сесій.

Оскаржуване рішення позивач вважає протиправним і таким, що підлягає скасуванню з огляду на таке. Відповідно до ч. 7 ст. 5 Закону України Про статус депутатів місцевих рад у разі дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради вибори чи заміщення депутата, який достроково припинив повноваження, проводиться відповідно до закону про місцеві вибори.

За наявності рішення відповідача про дострокове припинення повноважень депутата Яблунівської сільської ради протягом 2017-2018 років вибори чи заміщення депутата, який достроково припинив повноваження, не проводилося, а позивач здійснював свої депутатські повноваження. Також на виконання пункту 2 оскаржуваного рішення його не надіслано до Яблунівської ТВК для проведення заміщення депутата.

Крім того позивач зауважає, що прийняття спірного рішення прийнято з порушенням порядку його прийняття, не у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Так, статтею 43 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено вичерпний перелік питань, які вирішуються виключно на пленарних засіданнях, до яких належить також прийняття рішення щодо дострокового припинення повноважень депутата ради в порядку, встановленого законодавством.

Відповідно до ч. 3 статті 15 Закону України Про доступп до публічної інформації проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніше як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.

Згідно з ч. 15 статті 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання 8голови та заступника голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради з урахуванням вимог Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності . До прийняття регламенту ради чергового скликання застосовується регламент роботи ради, що діяв у попередньому скликанні.

Позивач вважає, що оскаржуване рішення прийнято в порушення вищезазначених норм закону щодо попереднього обговорення та завчасного оприлюднення.

Також позивач зазначає, що до дня подачі позову він на сайті ЦВК є чинним депутатом сільської ради.

Крім того, повторні вибори депутатів Яблунівської сільської ради (замість тих, що вибули), не призначалися.

28.09.2018 поданий до суду відзив, в якому представник відповідача за довіреністю Орленко В.В. просив суд задовольнити позов та скасувати оскаржуване рішення.

Ухвалою суду від 02.10.2018 витребувано у відповідача:

1) рішення Яблунівської сільської ради Канівського району Черкаської області XIV сесії VII скликання від 29.04.2017 № 14-1 "Про складання повноважень депутатом Яблунівської сільської ради", протокол від 29.04.2017 та стенограму від 29.04.2017;

2) письмові пояснення (з посиланням на докази) щодо підстав прийняття спірного рішення;

3) в разі відсутності даних документів надати суду письмові пояснення щодо цього з посиланням на докази (журнал реєстрації рішень Яблунівської сільської ради протягом 2017 року тощо).

Ухвалою суду від 24.10.2018 зобов'язано відповідача повторно надати суду:

1) оригінал заяви депутата Яблунівської сільської ради ОСОБА_3 для огляду в судовому засіданні та її копію для долучення до матеріалів справи.

2) оригінал рішення Яблунівської сільської ради Канівського району Черкаської області XIV сесії VII скликання від 29.04.2017 № 14-1 "Про складання повноважень депутатом Яблунівської сільської ради", оригінал протоколу XIV сесії VII скликання від 29.04.2017 та оригінал стенограми XIV сесії VII скликання від 29.04.2017 копії яких були додані до матеріалів справи 10.10.2018 на виконання вимог ухвали від 02.10.2018, - для огляду в судовому засіданні.

Крім того, даною ухвалою зобов'язано відповідача надати:

1) оригінал журналу паперової чи електронної (скриншот) реєстрації рішень XIV сесії VII скликання Яблунівської сільської ради Канівського району Черкаської області, для огляду в судовому засіданні та копію для долучення до матеріалів справи;

2) оригінал журналу паперової чи електронної реєстрації всіх рішень сесії VII скликання Яблунівської сільської ради Канівського району Черкаської області для огляду в судовому засіданні та копію для долучення до матеріалів справи;

3) докази направлення оскаржуваного рішення до ТВК та письмові пояснення щодо даного питання.

На вимогу суду секретарем виконкому сільської ради ОСОБА_8 підписаний супровідний лист (а.с. 38) про надання документів на виконання ухвали від 02.10.2018.

Також надано оскаржуване рішення, яке підписане головою сільської ради ОСОБА_4 і проставлена печатка сільської ради, тобто поданий оригінал документа.

Далі подана світлокопія протоколу 14 сесії 7 скликання від 29.04.2017 № 14, на якій проставлено з оригіналом згідно секретар виконкому ОСОБА_8 , і поставлена печатка виконавчого комітету Яблунівської сільської ради.

Суд зауважує, що єдиною посадовою особою, яка уповноважена діяти як керівник сільської ради з 14.08.2018 - тимчасово виконує обов'язки, підписант (витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань(а.с. 64). Тобто підписи чи участь будь-яких інших осіб, в тому числі і секретаря виконкому, законом не допускається.

Так, на виконання ухвали суду від 24.10.2018 подані письмові пояснення за підписом ОСОБА_6, в яких зазначено, що 14.08.2018 на сесії Яблунівської сільської ради обрано секретарем сільської ради ОСОБА_6, а також було достроково припинено повноваження Яблунівського сільського голови ОСОБА_4. ОСОБА_6 відразу почала виконувати свої обов'язки. Натомість ОСОБА_4 заявив, що він вважає вказані рішення незаконними та не буде їх виконувати, і що він являється єдиним легітимним сільським головою, залишати свій кабінет, передавати печатку та документи, звільняти приміщення сільської ради, він категорично відмовився, залучивши на свою підтримку кілька своїх прихильників. На місце події неодноразово викликалися працівники поліції, які в ситуацію відмовилися втручатися. Щоб не провокувати розвиток конфлікту на даний час в.о. сільського голови виконує свої посадові обов'язки поза межами приміщення сільської ради; було виготовлено нову печатку; внесено інформацію до Єдиного державного реєстру підприємств, установ, організацій про зміни, що відбулися в керівництві Яблунівської сільської ради.

Далі у письмових поясненнях зазначено, що відповідно жодних документів, пов'язаних із діяльністю сільської ради, в тому числі і тих, про які вказано в ухвалі від 24.10.2018 року, в розпорядженні в.о. сільського голови не має, вони до цього часу протиправно утримуються колишнім сільським головою с. Яблунів ОСОБА_4, а тому надати запитувані документи на адресу суду не представляється можливим з вищевказаних підстав.

Одночасно, повідомляє, що на сесіях сільської ради в 2017 році, на яких ОСОБА_6 брала участь як депутат, питання про складання повноважень депутатом ОСОБА_3 не розглядалося, голосування не проводилося. Спростувати доводи позивача сільська рада на даний час не може, а тому позов визнає та просить його задовольнити.

10.10.2018 року на адресу суду надійшов лист № 257 від 10.10.2018 від виконавчого комітету Яблунівської сільської ради за підписом секретаря виконкому ОСОБА_8 (з проставленням печатки даного органу) про надання оскаржуваного рішення. Також надано світлокопію протоколу 14 сесії 7 скликання від 29.04.2017 № 14, який завірений секретарем виконкому ОСОБА_9 ( з проставленням печатки виконкому)

29.10.2018 на адресу суду від виконавчого комітету Яблунівської сільської ради надійшов лист № 260 від 19.10.2018 за підписом секретаря виконкому ОСОБА_8 про надання заяви депутата ОСОБА_3 (копія і оригінал) на виконання ухвали від 11.10.2018 ( а.с. 74). До листа додані світлокопія заяви ОСОБА_3 та її оригінал.

Суд звертає увагу, що станом на день підписання вищезазначених листів - 10.10.2018, 19.10.2018, і на день ухвалення рішення 06.11.2018, - відповідно до ОСОБА_8 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань - керівником і підписантом від виконавчого комітету Яблунівської сільської ради є з 14.08.2018 ОСОБА_6 (тимчасово виконуюча обов'язки керівника).

Подані секретарем виконкому Яблунівської сільської ради документи на виконання ухвали суду від 02.10.2018, та 11.10.2018 (якої не існує взагалі) суд не бере до уваги, оскільки вважає, що вони подані з порушенням порядку подання доказів, вважає їх недопустимими, оскільки вони подані неуповноваженою особою, без відомостей про джерело походження таких документів, оформлені з порушенням ДСТУ 4163-2003, що викликає обґрунтований сумнів у їх достовірності.

Суд зауважує, що статтею 42 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні частиною 2 передбачено, що у разі звільнення з посади сільського, селищного, міського голови у зв'язку з достроковим припиненням його повноважень або його смерті, а також у разі неможливості здійснення ним своїх повноважень повноваження сільського, селищного, міського голови здійснює секретар відповідної сільської, селищної, міської ради, крім випадків дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови відповідно до Закону України "Про військово-цивільні адміністрації" або Закону України "Про правовий режим воєнного стану". Секретар сільської, селищної, міської ради тимчасово здійснює зазначені повноваження з моменту дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови і до моменту початку повноважень сільського, селищного, міського голови, обраного на позачергових виборах відповідно до закону, або до дня відкриття першої сесії відповідної сільської, селищної, міської ради, обраної на чергових місцевих виборах.

Частиною 4 статті 42 даного закону сільський, селищний, міський голова:

14) представляє територіальну громаду, раду та її виконавчий комітет у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадянами, а також у міжнародних відносинах відповідно до законодавства;

Таким чином уповноваженою особою на подання документів до суду від відповідача і завірення копій від Яблунівської сільської ради у справі має лише ОСОБА_6 з 14.08.2018.

Суд вважає за необхідне зазначити у рішенні фактичні обставини, які відомі із пояснень учасників справ, з програми діловодства суду, засобів масової інформації, які мають значення для вирішення спору по суті.

Так, 14.08.2018 рішенням Яблунівської сільської ради сьомого скликання №3 достроково припинені повноваження сільського голови ОСОБА_4 Рішення мотивоване грубим ігноруванням прав і свобод громадян, незаконного впливу на депутатів Яблунівської сільської ради, постійне невиконання наданих йому повноважень (а.с. 25). Дане рішення є предметом оскарження у адміністративній справі № 2340/3498/18, провадження відкрито 10.09.2018, головуючий суддя Паламар П.Г.

12.09.2018 Яблунівською територіальною виборчою комісією прийнято ряд постанов №№ 2- 8 про відкликання депутатів Яблунівської сільської ради за народною ініціативою: ОСОБА_6, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_3, ОСОБА_15, які є предметом оскарження у справі № 2340/3922/18 (відкрито провадження 12.10.2018, головуючий суддя Гаращенко В.В.).

14.09.2018 виборчою комісію винесено постанову №10 Про призначення проміжних виборів депутатів Яблунівської сільської ради в одномандатних округах №1, №2, №3, №4, №5, №7, №11, №12 . Призначено дату проведення виборів 11 листопада 2018 року.

Суд наголошує, що статтею 189 КАС України передбачено, що позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві.

Частиною третьою даної статті КАС України передбачено, що про прийняття відмови від позову суд постановляє ухвалу, якою закриває провадження у справі. У разі часткової відмови позивача від позову суд постановляє ухвалу, якою закриває провадження у справі щодо частини позовних вимог.

Частиною 4 статті 189 КАС України - у разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог. Суд не приймає відмови від позову, визнання позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси. Суд не приймає відмову позивача від позову, визнання позову відповідачем у справі, в якій особу представляє її законний представник, якщо його дії суперечать інтересам особи, яку він представляє (частини 5,6 статті 189 КАС України).

Враховуючи вищезазначені норми КАС України, суспільний резонанс подій по відкликанню восьми депутатів даної сільської ради, в тому числі і позивача у даній справі (у зв'язку із відкликання позивача як депутата за народною ініціативою у вересні 2018 року), суд вбачає за необхідне надати оцінку діям відповідача відповідно до критеріїв ч. 2 ст. 2 КАС України у контексті дотримання ним Конституції України, Законів України: Про місцеве самоврядування в Україні , Про статус депутатів місцевих рад , Про доступ до публічної інформації .

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спеціальним законом, що визначає правовий статус депутата сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - місцева рада) як представника інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та рівноправного члена місцевої ради, встановлює гарантії депутатської діяльності та порядок відкликання депутата місцевої ради є Закон України " Про статус депутатів місцевих рад ( далі - закон)

Стаття 2 закону передбачено, що депутат місцевої ради - це представник інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу. Депутат сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - депутат місцевої ради) є представником інтересів територіальної громади села, селища, міста чи їх громад, який відповідно до Конституції України і закону про місцеві вибори обирається на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування на строк, встановлений Конституцією України.

Статтею 5 частиною 2 закону визначено, що повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково також за рішенням відповідної ради у зв'язку:

1) з набранням законної сили обвинувальним вироком суду, за яким його засуджено до покарання, не пов'язаного з позбавленням волі;

2) з особистою заявою депутата місцевої ради про складення ним депутатських повноважень;

3) з несплатою аліментів на утримання дитини, що призвела до виникнення заборгованості, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за дванадцять місяців з дня пред'явлення виконавчого документа до примусового виконання.

Частиною 3 статті 5 даного закону спори щодо дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради вирішуються судом.

Позивач надав письмові пояснення про те, що він ніколи заяви про добровільне припинення повноважень депутат сільської ради, не писав.

Суд зауважує, що зі спливом терміну більше як рік після написання (чи ненаписання спірної заяви) позивач може не пам'ятати про написання такої та суд оцінює такі письмові пояснення критично, так як ніякими іншими доказами позивач не підтверджує даний факт.

Натомість суд зазначає, що така заява можливо була предметом розгляду 14 сесії 7 скликання 29.04.2018 і як наслідок прийняття оскаржуваного рішення, якому суд вбачає надати оцінку з урахуванням аргументів позивача.

Так, порядок прийняття рішень місцевої ради врегульований нормами закону України Про місцеве самоврядування в Україні .

Статтею 10 даного закону передбачено, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Так, статтею 26 даного закону передбачена виключна компетенція сільських, селищних, міських рад, зокрема частиною 1 виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: пунктом 14 прийняття рішень щодо дострокового припинення повноважень депутата ради в порядку, встановленому законом;

Частиною 15 статті 46 даного закону визначений Порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника (заступників) голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради, з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності". До прийняття регламенту ради чергового скликання застосовується регламент ради, що діяв у попередньому скликанні.

Частиною 17 статті 46 даного закону - сесії ради проводяться гласно із забезпеченням права кожного бути присутнім на них, крім випадків, передбачених законодавством. Порядок доступу до засідань визначається радою відповідно до закону. Протоколи сесії ради є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації".

Статтею 47 частиною 1 даного закону передбачено, що постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету. Постійні комісії за дорученням ради або за власною ініціативою попередньо розглядають проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету, звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання про стан та розвиток відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, інші питання, які вносяться на розгляд ради, розробляють проекти рішень ради та готують висновки з цих питань, виступають на сесіях ради з доповідями і співдоповідями.

Статтею 49 частиною 1 даного закону визначено, що повноваження депутата ради починаються з моменту офіційного оголошення відповідною територіальною виборчою комісією на сесії ради рішення про підсумки виборів та визнання повноважень депутатів і закінчуються в день першої сесії ради нового скликання. Повноваження депутата можуть бути припинені достроково у випадках, передбачених законом.

Рада невідкладно інформує відповідну територіальну виборчу комісію про дострокове припинення повноважень депутата ради.

Відповідно до ч. 1 ст. 59 рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Згідно з ч. 11 ст. 59 акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов'язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації", крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.

Статтею 15 частиною 3 Закону України Про доступ до публічної інформації передбачено. що проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.

Проаналізувавши норми вищезазначених нормативно-правових актів у системному зв'язку із фактичними обставинами справи, суд приходить до висновку, що розгляд заяви позивача про дострокове припинення його повноважень не було предметом обговорення постійних комісій, відповідно відсутні рішення комісій, відсутня інформація щодо оприлюднення проекту і як наслідок порушення процедура підготовки проекту спірного рішення, відсутнє інформування відповідної територіальної виборчої комісію про дострокове припинення повноважень депутата ради, сайт сільської ради не містить жодної інформації як допідготовчої діяльності сесії так і про прийняття спірного рішення, будь-якого іншого оголошення про підготовку проекту даного рішення відповідач не надав, позивач не був запрошений на засідання, не був проінформований про наслідки і як результат Яблунівська сільська виборча комісія ніякої інформації від сільської ради не отримувала, що підтверджується відсутністю проведення проміжних виборів по даному виборчому округу № 11 після 25 жовтня 2015 року до даного часу.

Факт неприпинення повноважень депутата ОСОБА_3 з 25.10.2015 до дати розгляду справи і відповідно незаконності спірного рішення підтверджується діями Яблунівської територіальної виборчої комісії по відкликанню за народною ініціативою позивача як депутата сьомого скликання та винесення постанови №8 від 12.09.2018 "Про відкликання депутата Яблунівської сільської ради ОСОБА_3 за народною ініціативою", яка оскаржується в іншій справі (2340/3922/18).

Таким чином, з урахуванням встановлених судом обставин справи та проаналізованих положень Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні " суд дійшов висновку, що аргументи позивача підтверджуються матеріалами справи, не спростовані жодними доказами, підстави для прийняття рішення про припинення повноважень депутата місцевої ради відповідачем не перевірялися, позивач на засідання чергової сесії не викликався, рішення не оприлюднювалося у належний спосіб, порушена процедура прийняття спірного рішення, позивач як депутат був відкликаний за народною ініціативою у вересня 2018 року, що у свою чергу порушує право позивача як депутата місцевої ради на представлення інтересів територіальної громади і прийняття від її імені рішень, порушення прав виборців від виборчого округу № 11, що у свою чергу порушує право жителів територіальної громади на участь у місцевому самоврядуванні, що є основою сталого розвитку України як держави.

Отже, спірне рішення ради не ґрунтуються на повно та всебічно перевірених обставинах, що мають значення для прийняття такого рішення.

Відповідно до ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

З огляду на викладене, адміністративний позов підлягає задоволенню, а постанова Яблунівської сільської ради Канівського району Черкаської області від 29.04.2017 року №14-1 Про складання повноважень депутатом Яблунівської сільської ради - визнанню протиправною та скасуванню.

За приписами частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, сплачений позивачем судовий збір у розмірі 704,80 грн. підлягає стягненню на користь позивача з відповідача за рахунок бюджетних асигнувань цього суб'єкта владних повноважень.

Керуючись статтями 14, 77, 90, 139, 205, 229, 242-246, 255 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_3 задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Яблунівської сільської ради Канівського району Черкаської області XIV сесії VII скликання від 29.04.2017 № 14-1 "Про складання повноважень депутатом Яблунівської сільської ради".

Стягнути з бюджетних асигнувань Яблунівської сільської ради Канівського району Черкаської області (19032, Черкаська область, Канівський район, с. Яблунів, вул. Канівська, 6, ідентифікаційний код 35777373) на користь ОСОБА_3 (19032, Черкаська область, Канівський район, с. Яблунів, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) судовий збір у розмірі 704 (сімсот чотири) грн 80 коп.

Вжиті ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 14.08.2018 заходи забезпечення адміністративного позову зберігаються до набрання вказаним рішенням суду законної сили.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складений та підписаний 15.11.2018.

Суддя В.П. Тимошенко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.11.2018
Оприлюднено22.11.2018
Номер документу77960006
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2340/3208/18

Рішення від 06.11.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 06.11.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 24.10.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 11.10.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 02.10.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 14.08.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 14.08.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні