Рішення
від 15.11.2018 по справі 2540/3122/18
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 листопада 2018 року Чернігів Справа № 2540/3122/18

Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:

судді Баргаміної Н.М.,

при секретарі Вершняк Л.Л.,

за участю представника позивача Печерного С.О., представника відповідача Агапової І.А., відповідача Ляшенко А.С., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за позовом Приватного підприємства Левона-Агро до Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області, державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель на території Чернігівської області, головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у Городнянському, Козелецькому, Куликівському, Менському, Ріпкинському, Чернігівському районах та м. Чернігові Управління контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області Ляшенка Антона Сергійовича про визнання протиправними дій, протиправними та скасування припису, вимоги про сплату коштів,

В С Т А Н О В И В:

Приватне підприємство Левона-Агро звернулось до суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області (далі - відповідач 1), державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель на території Чернігівської області, головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у Городнянському, Козелецькому, Куликівському, Менському, Ріпкинському, Чернігівському районах та м. Чернігові Управління контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області Ляшенка Антона Сергійовича (далі - відповідач 2), в якому просить визнати дії державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель на території Чернігівської області, головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у Городнянському, Козелецькому, Куликівському, Менському, Ріпкинському, Чернігівському районах та м. Чернігові Управління контролю за використанням та охороною земель Ляшенка Антона Сергійовича з перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельною ділянкою протиправними; визнати протиправним та скасувати припис № 323-ДК/0192Пр/03/01/-18 від 20.08.2018 та вимогу про сплату коштів, викладену у листі № 27-25-0.446-530/90-18 від 20.08.2018.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що Головне управління Держгеокадастру у Чернігівській області не оприлюднило на своєму офіційному веб-сайті інформацію про проведення планових заходів, що є порушенням вимог Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності . Також вказує, що не отримував від відповідачів повідомлення про проведення перевірки, а наказ про здійснення державного контролю не містить найменування суб'єкта господарювання, а тому перевірка була проведена без передбачених на те законом підстав, а дії державного інспектора в ході проведення перевірки є неправомірними. Одночасно зазначає, що державний інспектор вийшов за межі перевірки, встановленої наказом, здійснив перевірку земель інших категорій, ніж землі сільськогосподарського призначення. Вказує, що виміри, які проводились під час перевірки, не можуть бути взяті до уваги, оскільки відсутня технічна документація чи проект землеустрою, які визначають координати, де саме знаходиться земельна ділянка, на якій знаходиться пам'ятка, та її межі, що не дозволяє правильно визначити точне місцезнаходження та площу такої земельної ділянки.

Відповідач 1, Головне управління Держгеокадастру у Чернігівській області, подало відзив на позов, в якому просило відмовити позивачу у задоволенні позову, посилаючись на те, що в ході проведеної перевірки було встановлено засадження сільськогосподарською культурою, соняшником, земельної ділянки історико-культурного призначення єдиним масивом із земельними ділянками, що перебувають в оренді Приватного підприємства Левона-Агро без будь-яких на те правових підстав. Вказує, що державний інспектор Ляшенко А.С. діяв виключно в межах визначених повноважень, визначених Законом України Про державний контроль за використанням та охороною земель , перевірка проводилась не щодо суб'єкта господарювання, а відносно земельної ділянки, а тому підстав для застосування приписів Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності не було.

Позивачем було подано відповідь на відзив, в якій зазначено, що державний інспектор вийшов за межі перевірки, встановлених наказом Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області від 07.08.2018 № 323-ДК, здійснюючи перевірку інших категорій земель, ніж землі сільськогосподарського призначення. Зазначає, що з наданих відповідачем матеріалів неможливо визначити точне місцезнаходження, координати і межі об'єкту перевірки. Вказує, що в матеріалах відсутні підписи та печатки осіб, відповідальних за якість робіт із землеустрою, а відповідач не спростував доводи, що виконані роботи здійснено неналежною особою, а вимірювання координат - належними та справними геодезичними інструментами та обладнанням, присутність голови Черниської сільської ради Краснопільського В.П. не підтверджено належними доказами. Також наполягає на тому, що в акті перевірки безпідставно вказано присутність керівника Приватного підприємства Левона-Агро Левицького В.Г, оскільки він не викликався для здійснення перевірки та відповідно не був присутнім під час її проведення.

Відповідачем 1 було подано заперечення на відповідь на відзив, в яких зазначив, що доводи та міркування позивача не спростовують факту, що на час проведення перевірки ним самовільно було зайнято та незаконно використовувалася земельна ділянка історико-культурного призначення загальною площею 27,4966 га.

Вислухавши пояснення представника позивача, представника відповідача 1, відповідача 2, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

07.08.2018 Головним управлінням Держгеокадастру у Чернігівській області було прийнято наказ № 323-ДК про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства під час використання земель сільськогосподарського призначення державної власності (земель запасу, резервного фонду), як об'єктів перевірки, які не надані у власність, користування (оренду) на території Черниської сільської ради Чернігівського району Чернігівської області у термін з 08 по 21.08.2018 (а.с. 69-70).

Так, відповідачем 2 за участю голови Черниської сільської ради Краснопільського В.П., інженера-землевпорядника І категорії ДП Чернігівський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою ОСОБА_6, заступника директора Комунального закладу Організаційно-методичний центр контролю та технічного нагляду закладів культури і туризму Чернігівської обласної ради Коваленка І.О. 20.08.2018 проведено обстеження земельної ділянки, загальною площею 27,4966 га, за результатами якого складено акт обстеження земельної ділянки № 323-ДК/163/АО/10/01/-18, в якому зафіксовано наступне (а. с. 80-84).

Згідно проекту роздержавлення земель Черниської сільської ради Чернігівського району Чернігівської області, а також з проекту реформування земель колишнього КСП ім. Шевченка було встановлено, що на території Черниської сільської ради, а саме на північний-захід від с. Кобилянка, на південно-західній околиці с. Клочків розташована земельна ділянка історико-культурного призначення, яка розташована за межами населеного пункту та належить до земель державної власності, історико-культурного призначення, перебуває у запасі. Рішення щодо передачі вказаної земельної ділянки в оренду або інше користування не приймалося.

Також встановлено, що вказана земельна ділянка розташована в єдиному масиві із земельними ділянками, які мають кадастрові номери: 7425589500:06:000:0090; 7425589500:06:000:1089; 7425589500:06:000:0089; 7425589500:06:000:0088; 7425589500:06:000:0086; 7425589500:06:000:1085; 7425589500:06:000:0078; 7425589500:06:000:0075; 7425589500:06:000:0074; 7425589500:06:000:0073: 7425589500:06:000:0079; 7425589500:06:000:0055; 7425589500:06:000:0054, та які відповідно до інформації міжрайонного управління у Ріпкинському та Чернігівському районах ГУ Держгеокадастру у Чернігівській області перебувають в оренді у Приватного підприємства Левона-Агро . В той же час встановлено, що земельна ділянка з кадастровим номером 7425589500:06:000:0076 перебуває в оренді у дочірнього підприємства Левона-С ПП Левона .

Відповідно до інформації Департаменту культури і туризму, національностей та релігій Чернігівської обласної державної адміністрації вказана земельна ділянка є пам'яткою археології, а саме поселенням Змійовка ( Клочків-2), яке взяте під охорону відповідним рішенням виконкому Чернігівської обласної ради депутатів трудящих № 551 від 17.11.1980. Так, серед наданих департаментом матеріалів наявне відповідне охоронне зобов'язання від 1987 року, яким в свою чергу заборонено проводити будь-які земляні роботи та здійснювати насадження на самому пам'ятнику, а також в межах його охоронної зони, а також було надано паспорт на вказаний об'єкт археології.

Крім того, наказом Міністерства культури України від 03.03.2017 Про занесення об'єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам'яток України та внесення змін до наказу Мінкультури від 16.12.2016 № 1198 поселення Клочків-2 (Змійовка) внесено до зазначеного державного реєстру.

В ході проведення перевірки на місцевості із залученням інженера-землевпорядника І категорії ДП Чернігівський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою ОСОБА_6 за допомогою GPS-приймача Торсоn GRS-1, та беручи до уваги матеріали роздержавлення та реформування земель колишнього КСП ім. Шевченка, на місцевості було визначено відповідні точки та метричні дані земельних ділянок, які відповідно до матеріалів розпаювання земель на території Черниської сільської ради знаходяться в єдиному масиві з вищезгаданою земельною ділянкою історико-культурного призначення та перебувають в оренді ПП Левона-Агро . Так земельні ділянки з кадастровими номерами 7425589500:06:000:1089: 7425589500:06:000:0090; 7425589500:06:000:0088; 7425589500:06:000:0089, які перебувають в оренді ПП Левона-Агро , безпосередньо межують із вказаною земельною ділянкою історико-культурного призначення.

Таким чином, встановлено, що згадана земельна ділянка історико-культурного призначення єдиним масивом із вказаними земельними ділянками, що перебувають в оренді ПП Левона-Агро , засаджена сільськогосподарською культурою, соняшником, на площі 27,4966 га без будь-яких на те правових підстав, що є порушенням статей 125, 126 Земельного кодексу України.

За наслідками проведеної перевірки, 20.08.2018 відповідачем 2 відповідно до вимог статей 6 і 10 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель складений акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом -земельною ділянкою № 323-ДК/364/АП/09/01/-18, в якому відображено вищезазначені обставини (а.с. 75-79).

Також, 20.08.2018 відповідачем 2 винесено припис, яким зобов'язано у 30-ти денний термін з дня отримання припису усунути виявлене порушення земельного законодавства при використанні вказаної земельної ділянки, тобто оформити правовстановлюючі документи на її використання або звільнити самовільно зайняту земельну ділянку (а.с. 85-88).

Крім того, відповідачем 2 здійснено розрахунок розміру шкоди, заподіяної ПП Левона-Агро внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки, в сумі 168276,52 грн., який листом від 20.08.2018 № 27-25-0.446-530/90-18 надіслано відповідачу (а.с. 94-96).

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.

Статтею 188 Земельного кодексу України передбачено, що Державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Порядок здійснення державного контролю за використанням та охороною земель встановлюється законом.

Згідно статті 6 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель (далі - Закон) до повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, належать здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, серед іншого, у частині: додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; виконання вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням; додержання вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових угод, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок; ведення державного обліку і реєстрації земель, достовірності інформації про земельні ділянки та їх використання.

Статтею 9 Закону передбачено, що державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються шляхом проведення перевірок.

Відповідно до статті 10 Закону державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право: безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель; давати обов'язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов'язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків; складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності; у разі неможливості встановлення особи правопорушника земельного законодавства на місці вчинення правопорушення доставляти його до органів Національної поліції чи до приміщення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради для встановлення особи порушника та складення протоколу про адміністративне правопорушення; викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для одержання від них усних або письмових пояснень з питань, пов'язаних з порушенням земельного законодавства України; передавати до органів прокуратури, органів досудового розслідування акти перевірок та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки кримінального правопорушення; проводити у випадках, встановлених законом, фотографування, звукозапис, кіно- і відеозйомку як допоміжний засіб для запобігання порушенням земельного законодавства України; звертатися до суду з позовом щодо відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також повернення самовільно чи тимчасово зайнятих земельних ділянок, строк користування якими закінчився.

Наказом Держгеокадастру від 27.12.2016 № 353 Про організаційні заходи із здійснення функцій державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів територіальними органами Держгеокадастру , затверджено форми актів перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельної ділянки та обстеження земельної ділянки, які складаються під час здійснення державного нагляду (контролю) щодо дотримання земельного законодавства.

Головне управління Держгеокадастру в Чернігівській області є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане, і згідно покладених на нього завдань здійснює державний нагляд (контроль) у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності (пункт 1 та підпункт 30 пункту 4 Положення про Головне управління Держгеокадастру в області, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 29.09.2016 № 333 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.10.2016 за № 1391/29521).

З аналізу наведених норм законодавства вбачається, що у відповідача 2 були повноваження на проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельною ділянкою, що розташована на території Черниської сільської ради Чернігівського району Чернігівської області.

Відповідно до статті 1 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель самовільне зайняття земельної ділянки - будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.

Згідно зі статтею 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (стаття 126 Земельного кодексу України).

Так, перевіркою встановлено користування позивачем земельною ділянкою історико-культурного призначення без документів, які посвідчують відповідне право, що є порушенням статей 125, 126 Земельного кодексу України.

Як вбачається з пояснень голови Черниської сільської ради Краснопільського В.П., наданих відповідачу 2, під час виїзду на місце і подальшого обстеження земельного масиву в присутності посадової особи Держгеокадастру та директора ПП Левона-Агро виявлено, що ПП Левона-Агро обробляє не лише паї, а і земельну ділянку державної власності (а.с. 107).

З плану-схеми меж земельної ділянки історико-культурного призначення на території Черниської сільської ради Чернігівського району Чернігівської області, виготовленої інженером-землевпорядником І категорії ДП Чернігівський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою ОСОБА_6, картографічних матеріалів та облікової документації пам'ятки археології поселення Змійовка (Клочків-2), які містяться в матеріалах справи, вбачається, що землі історико-культурного призначення межують з землями, які перебувають в оренді ПП Левона-Агро (а.с. 106, 108, 116-138 ).

Представником позивача в судовому засіданні було підтверджено факт засадження соняшником земельних ділянок, що перебувають у користуванні ПП Левона-Агро , та, одночасно, не визнано факт засадження підприємством такою ж сільськогосподарською культурою суміжної земельної ділянки історико-культурного призначення, при цьому будь-яких пояснень щодо здійснення таких насаджень єдиним масивом надано не було.

Суд не приймає до уваги посилання позивача на відсутність технічної документації на земельну ділянку історику-культурного призначення та неможливість визначення точного її місцезнаходження, координат і меж, а також його сумніви щодо проведення вимірювання координат належними та справними геодезичними інструментами та обладнанням, з огляду на наступне.

Так, факт віднесення самовільно зайнятої земельної ділянки до земель історико-культурного призначення підтверджується наявною в матеріалах справи обліковою документацією на пам'ятник археології, зокрема, наказом Міністерства культури України № 154 від 03.03.2017 Про занесення об'єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам'яток України та внесення змін до наказу Мінкультури від 16.12.2016 № 1198 , рішенням виконавчого комітету Чернігівської обласної ради народних депутатів від 17.11.1980 № 551, охоронним зобов'язанням на пам'ятник археології, історії та культури, паспортом пам'ятника історії та культури, з картографічних матеріалів якої вбачається місцерозташування охоронюваної земельної ділянки (а.с. 117-139).

Розташування земельної ділянки історико-культурного призначення, як вже було зазначено судом, підтверджується план-схемою меж земельної ділянки історико-культурного призначення на території Черниської сільської ради Чернігівського району Чернігівської області, що завірена ДП Чернігівський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою , та розробленою за допомогою GPS-приймача Торсоn GRS-1, про що зазначено в акті обстеження земельної ділянки № 323-ДК/163/АО/10/01/-18 від 20.08.2018.

Суду також надано реєстраційне посвідчення (свідоцтво) власника (користувача) апаратури супутникових радіонавігаційних систем № 0986 та свідоцтво про повірку засобу вимірювальної техніки № 7471 від 23.11.2017, яке чинне до 21.11.2018, що підтверджують реєстрацію та повірку апаратури супутникових радіонавігаційних систем GPS-приймача Торсоn GRS-1 належним чином (а.с. 156-158).

Стосовно посилань представника позивача на порушення Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності при проведенні перевірки, то суд зазначає, що згаданий закон до спірних правовідносин застосуванню не підлягає, оскільки об'єктом перевірки були земельні ділянки, щодо яких встановлено факт їх самовільного використання, при цьому, ПП Левона-Агро суб'єктом перевірки не було.

Позивач вказує, що директор ПП Левона-Агро Левицький В.Г. про проведення перевірки не повідомлявся та не був присутній під час її проведення, а зазначення в акті перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельною ділянкою в присутності керівника підприємства не відповідає дійсності.

Проте, такі твердження спростовується наявними в матеріалах справи листами від 13.08.2018 та від 16.08.2018 (а.с. 173, 174), якими директор ПП Левона-Агро Левицький В.Г. викликався до Управління контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області для надання пояснень у зв'язку з проведенням перевірки дотримання вимог земельного законодавства при використанні земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності (земель запасу, резервного фонду), як об'єктів перевірки, які не надані у власність, користування (оренду) на території Черниської сільської ради Чернігівського району Чернігівської області.

Також суд зазначає, що факт присутності під час проведення перевірки, підпису чи відмови від підпису акту обстеження земельної ділянки та акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельною ділянкою керівником ПП Левона-Агро не є вагомим для розгляду даної справи, оскільки, як вже було вказано судом, об'єктом перевірки були земельні ділянки, щодо яких було встановлено факт їх самовільного використання.

При цьому, суд зазначає, що при здійсненні перевірки щодо дотримання вимог земельного законодавства, та під час судового розгляду представником позивача не надано жодних доказів, які могли б свідчити про відсутність факту самовільного зайняття ним земельних ділянок історико-культурного призначення.

Щодо посилання представника позивача на застосування під час розрахунку розміру шкоди, заподіяної ПП Левона-Агро внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки, в сумі 168276,52 грн., Порядку проведення індексації грошової оцінки земель, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.2000 № 783, який втратив чинність, то суд зазначає, що вказаний розрахунок відповідачем 2 було здійснено на підставі Методики визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 25.07.2007 № 963, а коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель, згідно чинного законодавства України, визначається в порядку, визначеному статтею 289 Податкового кодексу України.

За таких обставин, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог про визнання дій державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель на території Чернігівської області, головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у Городнянському, Козелецькому, Куликівському, Менському, Ріпкинському, Чернігівському районах та м. Чернігові Управління контролю за використанням та охороною земель Ляшенка Антона Сергійовича з перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельною ділянкою протиправними; визнання протиправними та скасування припису № 323-ДК/0192Пр/03/01/-18 від 20.08.2018 та вимоги про сплату коштів, викладену у листі № 27-25-0.446-530/90-18 від 20.08.2018.

Згідно з частинами першою та другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, приходить до висновку, що в задоволенні позову Приватного підприємства Левона-Агро необхідно відмовити повністю.

Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України у зв'язку з відмовою позивачу в задоволенні позову понесені ним судові витрати, пов'язані зі зверненням до суду, не відшкодовуються.

Керуючись статтями 72-74, 77, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

В задоволенні позову Приватного підприємства Левона-Агро (вул. Лизогуба, буд. 1-А, смт. Седнів, Чернігівський район, Чернігівська область, 15522, код ЄДРПОУ 33954578) до Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області (пр. Миру, буд.14, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 39764881), державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель на території Чернігівської області, головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у Городнянському, Козелецькому, Куликівському, Менському, Ріпкинському, Чернігівському районах та м. Чернігові Управління контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області Ляшенка Антона Сергійовича (пр. Миру, буд. 14, м. Чернігів, 14000) про визнання протиправними дій, протиправними та скасування припису, вимоги про сплату коштів - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 19.11.2018.

Суддя Н.М. Баргаміна

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.11.2018
Оприлюднено22.11.2018
Номер документу77960241
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2540/3122/18

Рішення від 15.11.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Рішення від 15.11.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 28.09.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 18.09.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні