ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №1340/3864/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 листопада 2018 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Гулкевич І.З.,
секретар судового засідання Іванес Х.О.,
за участю : представника позивача Гавриченко Ж.В., представника відповідача Шийовича С.Я.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Топтранс Плюс" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправної бездіяльності, зобов'язання вчинити дії,-
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Топтранс Плюс" звернулося в суд з позовом до Державної фіскальної служби України в якому просить:
- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №540301/37259247 від 05.01.2018 р та рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №540302/37259247 від 05.01.2018 р;
- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну позивача №11 від 21.11.2017 р та податкову накладну №14 від 27.11.2017 р.
Позивач у підтвердження позовних вимог наводить наступні аргументи. Зазначає, що надані товариством документи підтверджують реальність господарської операції за результатом якої було виписано податкові накладні в реєстрації, яких було відмовлено. При цьому, в рішенні не зазначено, які саме надані платником податків копії документів складені з порушенням законодавства та якими саме мотивами керувався відповідач, вважаючи, що надані документи не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Представник позивача дав аналогічні пояснення в судовому засіданні, просить позов задовольнити.
Відповідач ДФС у відзиві на позовну заяву вказує, що на електронну адресу позивача надійшла квитанція про призупинення реєстрації податкової накладної, у зв'язку із невідповідністю такої накладної, відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, оскільки відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення ПН/РК, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року за №567 "Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної (розрахунку коригування) в Єдиному реєстрі податкових накладних" та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів. Таким чином, відповідач вважає, що ним правомірно було прийняті оскаржувані рішення, а тому просить відмовити в задоволенні позову.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив, просить у його задоволенні відмовити.
Наявними в матеріалах справи доказами підтверджуються наступні обставини справи.
02 жовтня 2017 року між ТОВ "Топтранс Плюс" та ТзОВ "СЕНКС" було укладено договір надання послуг №02-10, відповідно до умов якого ТОВ "Топтранс Плюс" (виконавець) зобов'язується надати ТзОВ "СЕНКС" (замовник) послуги по внутрішній ізоляції поверхні труб антикорозійним покриттям для питної води, зовнішній бітумній ізоляції поверхні труб, антикорозійне покриття та транспортних перевезень, а Замовник зобов'язується прийняти послуги від Виконавця та оплатити їх загальну вартість на умовах Договору. На виконання умов договору Позивачем було надано Замовнику послуги, факт надання послуг підтверджується актами : акт здачі приймання-робіт №ОУ-0000026 від 21.11.2017 р на загальну суму 239 670 грн; акт здачі приймання-робіт №ОУ-0000027 від 27.11.2017 р на загальну суму 183 000 грн.
За результатами господарських операцій позивачем було складено податкову накладну за №11 від 21.11.2017 року та подано через систему обміну електронними документами в органи ДФС, що підтверджується відповідною квитанцією від 08.12.2017 року за №9260355673 та податкову накладну №14 від 27.11.2017 р та подано через систему обміну електронними документами в органи ДФС, що підтверджується відповідною квитанцією від 11.12.2017 року за №9260805903.
Як вбачається з наведених квитанцій про реєстрацію податкових накладних в ній зазначено, що: "ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року за №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:25.61, 49.41.1. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН".
В подальшому комісією ДФС було прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних за №540301/37259247 від 05.01.2018 року та рішення №540302/37259247 від 05.01.2018 р.
Згідно з вказаних рішень підставою відмови у реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних стало - надання платником податків копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття рішення комісією ДФС про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Наведене вказує на те, що змістом спірних правовідносин є дотримання порядку реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Даючи правову оцінку спірним правовідносинам, судом враховано наступні обставини справи та норми чинного законодавства.
Відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), реєстрація податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Як передбачено підп.201.16.1 п.201.16 цієї ж статті, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:
а) порядковий номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування;
б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування;
в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно з п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказ Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року за №567 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 року за № 753/30621 (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 % загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
Згідно з Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:
1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;
2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
У відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 року за
№190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" (чинної на момент прийняття оскаржуваних рішень), підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу.
При цьому, у вказаній Постанові зазначається, що надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.
Як вбачається із змісту наявних квитанцій про зупинення реєстрації податкової накладної, контролюючим органом, всупереч вимогам підп.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України, не зазначено конкретного критерію чи критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної. Також, не зазначено, які саме документи згідно Вичерпного переліку слід надати до перевірки, що були б достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Дані обставини свідчать про те, що такі рішення відповідача не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії суб'єкта владних повноважень, що перешкоджає платнику податків своєчасно та в повній мірі виконати свої обов'язки та скористатись своїми правами, передбаченими чинним податковим законодавством, яким врегульовано порядок реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Застосування вищезгаданих правових норм у наведений спосіб відповідає висновку, викладеному у постанові Верховного Суду від 23.10.2018 року у справі №822/1817/18, а тому суд, у відповідності до вимог ч.5 ст.242 КАС України, враховує такий при вирішенні даної справи.
В свою чергу, позивачем було подано контролюючому органу Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення господарських операцій по податкових накладних, реєстрація яких зупинена, з додаванням відповідних копій документів на підставі яких здійснювалось надання послуг, а саме : договір про надання послуг №№ 02-10 від 02.10.2017 р; акт №ОУ-0000027 здачі прийняття-робіт (надання послуг); штатний розпис.
Однак, всупереч цьому, контролюючий орган прийняв оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних. При чому, як вбачається зі змісту зазначених рішень, в них не вказано які саме документи складені з порушенням законодавства та/або яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Тобто, управлінський акт відповідача не містить чіткого визначення підстав прийняття рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, які передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 року за №190.
Відповідач, у відповідності до вимог ч.2 ст.77 КАС України, не надав суду жодних доказів, які б підтверджували обставини того, що платником податку надано документи, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної.
За таких обставин, суд вважає, що оскаржуване рішення відповідача про відмову в реєстрації податкових накладних не відповідає передбаченим ч.2 ст.2 КАС України критеріям обґрунтованості та пропорційності індивідуального акта суб'єкта владних повноважень, а тому таке рішення є протиправним та підлягає скасуванню.
Як наслідок, підлягає задоволенню також похідна вимога про зобов'язання відповідача здійснити реєстрацію податкових накладних.
Таким чином, суд приходить до висновку про підставність та обґрунтованість позовних вимог позивача, а тому позов підлягає задоволенню повністю.
Щодо судових витрат, то, у відповідності до вимог ч.3 ст.139 КАС України, судовий збір належить присудити на користь позивача.
Керуючись ст.ст. 19, 22, 25,72-77, 90, 139, 241-246, 250, пп. пп. 15.5 п. 15 розділу VІІ "Перехідні положення" КАС України, суд -
Вирішив:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби у Львівській області №540301/37259247 від 05.01.2018 р про відмову в реєстрації податкової накладної № 11 від 21.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби у Львівській області №540302/37259247 від 05.01.2018 р про відмову в реєстрації податкової накладної № 14 від 27.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №11 від 21.11.2017 та податкову накладну №14 від 27.11.2017 р в Єдиному реєстрі податкових накладних, складені Товариством з обмеженою відповідальністю "Топтранс Плюс".
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04655, м. Київ, пл.Львівська,8, код ЄДРПОУ 39292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Топтранс Плюс" (вул. Газова, 17, м. Львів, ЄДРПОУ 37259247) судовий збір в сумі 3 524 грн (три тисячі п'ятсот двадцять чотири гривні).
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення виготовлено 21 листопада 2018 року.
Суддя Гулкевич І.З.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2018 |
Оприлюднено | 22.11.2018 |
Номер документу | 77991200 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні