Рішення
від 14.11.2018 по справі 826/11561/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

14 листопада 2018 року № 826/11561/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Клименчук Н.М., суддів Каракашьяна С.К., Шрамко Ю.Т., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Луганська автотранспортна компанія - 0777

до Державної служби України з безпеки на транспорті

про визнання протиправними та скасування постанов

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Товариства з обмеженою відповідальністю Луганська автотранспортна компанія - 0777 (далі по тексту - позивач або ТОВ Луганська автотранспортна компанія - 0777 ) з позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті, в якому просить визнати протиправними та скасувати постанови про застосування адміністративно-господарських штрафів на загальну суму 27 200 гривень №№0011914, 0011915, 0011916, 0011935, 0011904, 0011942, 0011941, 0011940, 0011934, 0011933, 0011932, 0011931, 0011930, 0011937, 0011938, 0011939.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначила, що перевірки позивача проведено з порушенням норм Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2006 року № 1567 (далі - Порядок № 1567) , оскільки про проведення перевірок позивач не повідомлений, акти перевірки не складались та йому не надавались.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 02.10.2017 р. відкрито провадження по справі та призначено до розгляду в підготовче засідання.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 07.11.2017 року замінено відповідача - Київське міжрегіональне управління Укртрансбезпеки на належного відповідача - Державну службу України з безпеки на транспорті, а також призначено справу до колегіального розгляду.

У судових засіданнях представник позивача підтвердила обставини викладені у позовній заяві, просила їх задовольнити.

Відповідач явку свого представника у судові засідання не забезпечив, разом з тим, 14 грудня 2017 року через канцелярію суду подав заперечення на адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Луганська автотранспортна компанія - 0777 .

Зокрема, заперечуючи проти позовних вимог ТОВ Луганська автотранспортна компанія - 0777 , відповідач стверджує, що в його діях, як діях суб'єкту владних повноважень, жодних порушень вимог Закону України Про автомобільний транспорт , Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2006 року № 1567 та інших нормативно-правових актів, регламентуючих діяльність державного органу з питань контролю на автомобільному транспорті не вбачається. Додатково відповідач зазначає, що посадові особи Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки під час проведення перевірки і розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт в усіх випадках діяли на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством. Відтак, вказує відповідач, Постанови №№0011938, 0011937, 0011939, 0011916, 0011915, 0011934, 0011933, 0011932, 0011931, 0011930, 00119040, 001194, 0011941, 0011942, 0011935, 0011914 про застосування до ТОВ Луганська автотранспортна компанія - 0777 адміністративно-господарського штрафу на загальну суму 27 200 гривень винесено обґрунтовано, за порушення, які мали місце та із дотриманням процедури, визначеної законодавством про автомобільний транспорт.

У судове засідання 15 лютого 2018 року представники сторін не прибули, хоча про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлені своєчасно та належним чином. При цьому, 15.02.2018 р. до суду через канцелярію представник позивача подав заяву про розгляд справи у письмовому провадженні.

Враховуючи, що матеріали справи у достатній мірі характеризують взаємовідносини сторін, відсутність потреби у заслуховуванні свідків чи експерта, судом ухвалено продовжувати розгляд справи у порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружним адміністративним судом міста Києва, встановлено наступне.

Посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки 22 квітня 2017 року о 14:50 год, на підставі направлення на перевірку від 20.04.2017 №017448 у м. Києві на ст. метро Палац Україна проведено перевірку транспортного засобу Мерседес 316 (д.н. НОМЕР_1), який належить ТОВ Луганська автотранспортна компанія - 0777 .

За результатами проведеної перевірки складено Акт АА №0011248 від 22.04.2017 про проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Відповідно до Акту від 22.04.2017 №0011248 посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки було виявлено порушення - надання послуг з регулярних пасажирських перевезень за маршрутом Біла Церква-Київ , відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

На підставі Акту від 22.04.2017 №0011248 Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки прийнято Постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 21.06.2017 року АА №0011914, відповідно до якої до позивача застосовано адміністративно-господарський штраф у розмірі 1700 грн. у зв'язку з допущенням порушення законодавства про автомобільний транспорт, відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

Посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки 22 квітня 2017 року о 13:45 год, на підставі направлення на перевірку від 20.04.2017 №017448 у м. Києві на ст. метро Палац Україна проведено перевірку транспортного засобу Volkswagen LT (д.н. НОМЕР_2) , який належить ТОВ Луганська автотранспортна компанія - 0777 .

За результатами проведеної перевірки складено Акт АА №0011226 від 22.04.2017 про проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Відповідно до Акту від 22.04.2017 №0011226 посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки було виявлено порушення - надання послуг з регулярних пасажирських перевезень за маршрутом Біла Церква-Київ , відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

На підставі Акту від 22.04.2017 №№0011226 Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки прийнято Постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 21.06.2017 року АА №0011915, відповідно до якої до позивача застосовано адміністративно-господарський штраф у розмірі 1700 грн. у зв'язку з допущенням порушення законодавства про автомобільний транспорт, відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

22 квітня 2017 року о 14:30 год, посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки на підставі направлення на перевірку від 20.04.2017 №017448 у м. Києві на ст. метро Палац Україна було проведено перевірку транспортного засобу Volkswagen LT-35 (д.н. НОМЕР_3) , який належить ТОВ Луганська автотранспортна компанія - 0777 .

За результатами проведеної перевірки складено Акт АА №0011227 від 22.04.2017 про проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Відповідно до Акту від 22.04.2017 №0011227 посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки було виявлено порушення - надання послуг з регулярних пасажирських перевезень за маршрутом Біла Церква-Київ , відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

На підставі Акту від 22.04.2017 №№0011227 Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки прийнято Постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 21.06.2017 року АА №0011916, відповідно до якої до позивача застосовано адміністративно-господарський штраф у розмірі 1700 грн. у зв'язку з допущенням порушення законодавства про автомобільний транспорт, відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

27 квітня 2017 року о 14:40 год, посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки на підставі направлення на перевірку від 21.04.2017 №017449 у м. Києві на ст. метро Палац Україна проведено перевірку транспортного засобу Mersedes-Benz (д.н. НОМЕР_4) , який належить ТОВ Луганська автотранспортна компанія - 0777 .

За результатами проведеної перевірки складено Акт АА №0011226 від 22.04.2017 про проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Відповідно до Акту від 27.04.2017 №0011336 посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки було виявлено порушення - надання послуг з регулярних пасажирських перевезень за маршрутом Біла Церква-Київ , відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

На підставі Акту від 27.04.2017 №№0011336 Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки прийнято Постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 23.06.2017 року АА №0011935, відповідно до якої до позивача застосовано адміністративно-господарський штраф у розмірі 1700 грн. у зв'язку з допущенням порушення законодавства про автомобільний транспорт, відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

27 квітня 2017 року о 14:40 год, посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки на підставі направлення на перевірку від 24.04.2017 №017449 у м. Києві на ст. метро Палац Україна було проведено перевірку транспортного засобу Мерседес 316 (д.н. НОМЕР_5) , який належить ТОВ Луганська автотранспортна компанія - 0777 .

За результатами проведеної перевірки складено Акт АА №0011251 від 24.04.2017 про проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Відповідно до Акту від 24.04.2017 №0011251 посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки було виявлено порушення - надання послуг з регулярних пасажирських перевезень за маршрутом Біла Церква-Київ , відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

На підставі Акту від 24.04.2017 №№0011251 Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки прийнято Постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 23.06.2017 року АА №0011940, відповідно до якої до позивача застосовано адміністративно-господарський штраф у розмірі 1700 грн. у зв'язку з допущенням порушення законодавства про автомобільний транспорт, відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

27 квітня 2017 року о 17:05 год, посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки на підставі направлення на перевірку від 24.04.2017 №017451 у м. Києві на ст. метро Палац Україна було проведено перевірку транспортного засобу Mersedes-Benz (д.н. НОМЕР_6) , який належить ТОВ Луганська автотранспортна компанія - 0777 .

За результатами проведеної перевірки складено Акт АА №0011240 від 27.04.2017 про проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Відповідно до Акту від 27.04.2017 №0011240 посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки було виявлено порушення - надання послуг з регулярних пасажирських перевезень за маршрутом Біла Церква-Київ , відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

На підставі Акту від 27.04.2017 №№0011240 Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки прийнято Постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 23.06.2017 року АА №0011942, відповідно до якої до позивача застосовано адміністративно-господарський штраф у розмірі 1700 грн. у зв'язку з допущенням порушення законодавства про автомобільний транспорт, відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

27 квітня 2017 року о 15:40 год, посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки на підставі направлення на перевірку від 24.04.2017 №017451 у м. Києві на ст. метро Палац Україна проведено перевірку транспортного засобу Mersedes-Benz (д.н. НОМЕР_6) , який належить ТОВ Луганська автотранспортна компанія - 0777 .

За результатами проведеної перевірки складено Акт АА №0011260 від 27.04.2017 про проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Відповідно до Акту від 27.04.2017 №0011260 посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки було виявлено порушення - надання послуг з регулярних пасажирських перевезень за маршрутом Біла Церква-Київ , відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

На підставі Акту від 27.04.2017 №№0011260 Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки прийнято Постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 23.06.2017 року АА №0011941, відповідно до якої до позивача застосовано адміністративно-господарський штраф у розмірі 1700 грн. у зв'язку з допущенням порушення законодавства про автомобільний транспорт, відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

27 квітня 2017 року о 14:15 год, посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки на підставі направлення на перевірку від 24.04.2017 №017451 у м. Києві на ст. метро Палац Україна було проведено перевірку транспортного засобу Мерседес-312 (д.н. НОМЕР_7) , який належить ТОВ Луганська автотранспортна компанія - 0777 .

За результатами проведеної перевірки складено Акт АА №0011259 від 27.04.2017 про проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Відповідно до Акту від 27.04.2017 №0011259 посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки було виявлено порушення - надання послуг з регулярних пасажирських перевезень за маршрутом Біла Церква-Київ , відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

На підставі Акту від 27.04.2017 №№0011259 Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки прийнято Постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 23.06.2017 року АА №0011940, відповідно до якої до позивача застосовано адміністративно-господарський штраф у розмірі 1700 грн. у зв'язку з допущенням порушення законодавства про автомобільний транспорт, відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

25 квітня 2017 року о 14:20 год, посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки на підставі направлення на перевірку від 24.04.2017 №017451 у м. Києві на ст. метро Палац Україна було проведено перевірку транспортного засобу Мерседес-312 (д.н. НОМЕР_8) , який належить ТОВ Луганська автотранспортна компанія - 0777 .

За результатами проведеної перевірки складено Акт АА №0011255 від 25.04.2017 про проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Відповідно до Акту від 25.04.2017 №0011255 посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки було виявлено порушення - надання послуг з регулярних пасажирських перевезень за маршрутом Біла Церква-Київ , відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

На підставі Акту від 25.04.2017 №№0011255 Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки прийнято Постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 23.06.2017 року АА №0011934, відповідно до якої до позивача застосовано адміністративно-господарський штраф у розмірі 1700 грн. у зв'язку з допущенням порушення законодавства про автомобільний транспорт, відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

Посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки 26 квітня 2017 року о 10:40 год, на підставі направлення на перевірку від 24.04.2017 №017451 у м. Києві на ст. метро Палац Україна було проведено перевірку транспортного засобу Mersedes-Benz (д.н. НОМЕР_9) , який належить ТОВ Луганська автотранспортна компанія - 0777 .

За результатами проведеної перевірки складено Акт АА №0011190 від 26.04.2017 про проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Відповідно до Акту від 26.04.2017 №0011190 посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки було виявлено порушення - надання послуг з регулярних пасажирських перевезень за маршрутом Біла Церква-Київ , відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

На підставі Акту від 26.04.2017 №№0011190 Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки прийнято Постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 23.06.2017 року АА №0011933, відповідно до якої до позивача застосовано адміністративно-господарський штраф у розмірі 1700 грн. у зв'язку з допущенням порушення законодавства про автомобільний транспорт, відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

26 квітня 2017 року о 17:00 год, посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки на підставі направлення на перевірку від 24.04.2017 №017451 у м. Києві на ст. метро Палац Україна проведено перевірку транспортного засобу Mersedes-Benz (д.н. НОМЕР_9) , який належить ТОВ Луганська автотранспортна компанія - 0777 .

За результатами проведеної перевірки складено Акт АА №0011194 від 26.04.2017 про проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Відповідно до Акту від 26.04.2017 №0011194 посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки було виявлено порушення - надання послуг з регулярних пасажирських перевезень за маршрутом Біла Церква-Київ , відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

На підставі Акту від 26.04.2017 №№0011194 Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки прийнято Постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 23.06.2017 року АА №0011932, відповідно до якої до позивача застосовано адміністративно-господарський штраф у розмірі 1700 грн. у зв'язку з допущенням порушення законодавства про автомобільний транспорт, відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

Посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки 25 квітня 2017 року на підставі направлення на перевірку від 24.04.2017 №017451 у м. Києві на ст. метро Палац Україна проведено перевірку транспортного засобу Mersedes-Benz 310 D (д.н. НОМЕР_10) , який належить ТОВ Луганська автотранспортна компанія - 0777 .

За результатами проведеної перевірки складено Акт АА №0011190 від 26.04.2017 про проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Відповідно до Акту від 25.04.2017 №0011181 посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки було виявлено порушення - надання послуг з регулярних пасажирських перевезень за маршрутом Біла Церква-Київ , відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

На підставі Акту від 25.04.2017 №№0011181 Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки прийнято Постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 23.06.2017 року АА №0011931, відповідно до якої до позивача застосовано адміністративно-господарський штраф у розмірі 1700 грн. у зв'язку з допущенням порушення законодавства про автомобільний транспорт, відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

24 квітня 2017 року об 11:25 год, посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки на підставі направлення на перевірку від 24.04.2017 №017451 у м. Києві на ст. метро Палац Україна було проведено перевірку транспортного засобу Mersedes-Benz 311(д.н. НОМЕР_11) , який належить ТОВ Луганська автотранспортна компанія - 0777 .

За результатами проведеної перевірки складено Акт АА №0011229 від 24.04.2017 про проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Відповідно до Акту від 24.04.2017 №0011229 посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки було виявлено порушення - надання послуг з регулярних пасажирських перевезень за маршрутом Біла Церква-Київ , відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

На підставі Акту від 24.04.2017 №№0011229 Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки прийнято Постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 23.06.2017 року АА №0011930, відповідно до якої до позивача застосовано адміністративно-господарський штраф у розмірі 1700 грн. у зв'язку з допущенням порушення законодавства про автомобільний транспорт, відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

Посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки 04 травня 2017 року о 15:40 год, на підставі направлення на перевірку від 03.05.2017 №017454 у м. Києві на ст. метро Палац Україна проведено перевірку транспортного засобу Mersedes-Benz (д.н. НОМЕР_9) , який належить ТОВ Луганська автотранспортна компанія - 0777 .

За результатами проведеної перевірки складено Акт АА №0011350 від 04.05.2017 про проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Відповідно до Акту №0011350 від 04.05.2017 посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки виявлено порушення - надання послуг з регулярних пасажирських перевезень за маршрутом Біла Церква-Київ , відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

На підставі Акту №0011350 від 04.05.2017 Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки прийнято Постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 23.06.2017 року АА №0011937, відповідно до якої до позивача застосовано адміністративно-господарський штраф у розмірі 1700 грн. у зв'язку з допущенням порушення законодавства про автомобільний транспорт, відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

Посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки 05 травня 2017 року о 13:30 год, на підставі направлення на перевірку від 03.05.2017 №017454 у м. Києві на ст. метро Палац Україна було проведено перевірку транспортного засобу Mersedes-Benz 313 CDI (д.н. НОМЕР_12) , який належить ТОВ Луганська автотранспортна компанія - 0777 .

За результатами проведеної перевірки складено Акт АА №0011353 від 05.05.2017 про проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Відповідно до Акту №0011353 від 05.05.2017 посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки було виявлено порушення - надання послуг з регулярних пасажирських перевезень за маршрутом Біла Церква-Київ , відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

На підставі Акту №0011353 від 05.05.2017 Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки прийнято Постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 23.06.2017 року АА №0011938, відповідно до якої до позивача застосовано адміністративно-господарський штраф у розмірі 1700 грн. у зв'язку з допущенням порушення законодавства про автомобільний транспорт, відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

Посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки 03 травня 2017 року на підставі направлення на перевірку від 03.05.2017 №017454 у м. Києві на ст. метро Палац Україна було проведено перевірку транспортного засобу Mersedes-Benz 312 CDI (д.н. НОМЕР_7) , який належить ТОВ Луганська автотранспортна компанія - 0777 .

За результатами проведеної перевірки складено Акт АА №0011481 від 03.05.2017 про проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Відповідно до Акту №0011481 від 03.05.2017 посадовими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки було виявлено порушення - надання послуг з регулярних пасажирських перевезень за маршрутом Біла Церква-Київ , відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

На підставі Акту №0011481 від 03.05.2017 Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки прийнято Постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 23.06.2017 року АА №0011939, відповідно до якої до позивача застосовано адміністративно-господарський штраф у розмірі 1700 грн. у зв'язку з допущенням порушення законодавства про автомобільний транспорт, відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт .

Як слідує з усіх актів перевірки і постанов про застосування адміністративно-господарського штрафу, під час перевірки виявлено порушення перевезень за маршрутом Київ - Біла Церква , відповідальність за які передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт , а саме: не оформлена схема маршруту, розклад руху, таблиця вартості проїзду, невиконанню умов приписів, чим порушено вимоги статті 39 вищевказаного Закону.

Відтак, відповідачем було винесено 16 постанов, а саме, постанови від 21.06.2017 №№ 0011914, 0011915, 0011916 та від 23.06.2017 № 0011935, 0011904, 0011942, 0011941, 0011940, 0011934, 0011933, 0011932, 0011931, 0011930, 0011937, 0011938, 0011939 про застосування до позивача адміністративно-господарського штрафу на загальна сума 27 200 грн.

Надаючи правову оцінку оскаржуваним постановам колегія суддів вважає за необхідне вказати наступне.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону України "Про автомобільний транспорт", реалізація державної політики у сфері автомобільного транспорту здійснюється через центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Згідно з п.п. 1, 7, пп. 7, пп. 8 п. 4, пп. 5 п.6 Положення про Державну інспекцію України з безпеки на наземному транспорті, затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 387/2011, Державна інспекція України з безпеки на наземному транспорті (Укртрансінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури України.

Укртрансінспекція реалізовує свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи - управління в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські, районні управління.

Укртрансінспекція відповідно до покладених на неї завдань: здійснює нагляд за дотриманням вимог щодо запобігання забрудненню навколишнього природного середовища автомобільним, залізничним транспортом; здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства, норм та стандартів на автомобільному, міському електричному, залізничному транспорті.

Укртрансінспекція для виконання покладених на неї завдань має право в установленому порядку: у випадках, передбачених законом, складати протоколи про адміністративні правопорушення, розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення

Тобто, як вбачається з викладених норм, відповідач наділений повноваженнями щодо накладення стягнення за порушення вимог законодавства, зокрема, на автомобільному транспорті.

Надаючи оцінку обґрунтованості доводів позивача про протиправність оскаржуваної постанови, суд вважає за необхідне врахувати наступні обставини та положення законодавства.

Позивач, обґрунтовуючи позовні вимоги, зазначив про те, що його не було завчасно повідомлено про дату та час розгляду справи про застосування щодо нього адміністративно-господарських санкцій, що на думку позивача, свідчить про порушення відповідачем положень Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту в України визначені Законом України "Про автомобільний транспорт", частиною 12 статті 6 якого встановлено, що державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 103 (далі - Положення № 103), Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті.

Пунктом 4 Положення № 103 передбачено, що основним завданням Укртрансбезпеки, зокрема, є реалізація державної політики з питань безпеки на автомобільному транспорті загального користування (далі автомобільний транспорт), міському електричному, залізничному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті. У відповідності до абзацу першого п. 8 Положення, Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи Згідно з пунктом 2 Порядку №1567 державному контролю підлягають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних суб'єктів господарювання (далі - транспортні засоби), що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України.

Відповідно до п. 4 Порядку № 1567 державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами державного контролю під час планових, позапланових та рейдових перевірок на підставі направлення на перевірку.

Рейдова перевірка транспортних засобів проводиться в будь-який час на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, місцях здійснення габаритно-вагового контролю, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, на інших об'єктах, що використовуються суб'єктами господарювання для забезпечення діяльності автомобільного транспорту (п. 14 Порядку № 1567).

Пунктом 15 Положення № 1567 передбачено, що під час проведення рейдової перевірки перевіряється, зокрема, наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом.

З аналізу норм, зазначених в розділі Рейдова перевірка Порядку № 1567, вбачається, що рейдова перевірка проводиться на підставі затвердженого тижневого графіку на підставі направлення. При цьому даний розділ не містить у собі обов'язок контролюючого органу направляти на адресу суб'єкта господарювання графік проведення рейдових перевірок та направлення.

Відповідно до п.21 Порядку № 1567 у разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3.

Про результати перевірки транспортного засобу посадова особа робить запис у дорожньому листі із зазначенням дати, часу, місця перевірки, свого прізвища, місця роботи і посади, номера службового посвідчення та ставить свій підпис.

У разі відмови уповноваженої особи суб'єкта господарювання або водія від підписання акта перевірки суб'єкта господарювання або акта перевірки транспортного засобу посадові особи, що провели перевірку, роблять про це запис (п. 22 Порядку № 1567).

Відповідно до п. 24 Порядку № 1567 акти, зазначені у пунктах 20, 21 і 23 цього Порядку, реєструються в журналі обліку.

Справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб'єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення (п. 25 Порядку № 1567).

Відповідно до п.п.26, 27 Порядку № 1567 справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання.

Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб'єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням.

У разі неявки уповноваженої особи суб'єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі.

Згідно із п. 27 Порядку №1567 у разі неявки уповноваженої особи суб'єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі.

За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5.

Відповідно до п. 29 Порядку №1567 копія постанови видається не пізніше ніж протягом трьох днів після її винесення уповноваженій особі суб'єкта господарювання під розписку чи надсилається рекомендованим листом із повідомленням.

У разі оскарження постанови про застосування фінансових санкцій стягнення сплачується не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти днів після отримання повідомлення про залишення скарги без задоволення (абз. 2 п. 29 Порядку №1567).

Отже, після складання посадовою особою органу державного контролю акту, в якому зафіксовано встановлені під час проведення перевірки порушення особою вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, в органі державного контролю за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або за місцем виявлення порушення не пізніше протягом двох місяців з дня його виявлення здійснюється розгляд справи про порушення.

При цьому розгляд справи про порушення можливий у відсутність уповноваженої особи суб'єкта господарювання лише у разі належного сповіщення суб'єкта господарювання про розгляд справи, а засобами сповіщення суб'єкта господарювання про розгляд справи про порушення визначено розписку чи рекомендований лист із повідомленням.

Колегія суддів звертає увагу на той факт, що відповідачем в якості додатку до заперечень проти позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю Луганська автотранспортна компанія - 0777 подано копію сповіщення суб'єкта господарювання про розгляд справи про порушення 13 червня 2017 року.

Разом з тим, матеріали справи не містять належних та допустимих доказів, які підтверджують факт відправлення та отримання Товариством з обмеженою відповідальністю Луганська автотранспортна компанія - 0777 вказаного повідомлення.

При цьому колегія суддів зазначає, що Порядком чітко передбачено надсилання повідомлення про розгляд справи суб'єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням.

Отже, відповідачем не було дотримано приписів вищевказаного Порядку № 1567 та Інструкції № 254 щодо дотримання процедури розгляду акту перевірки позивача про порушення ним законодавства про автомобільний транспорт, що позбавило представника Товариства з обмеженою відповідальністю Луганська автотранспортна компанія - 0777 законного права бути присутнім під час розгляду справи, подати відповідні докази, висловити заперечення.

Відповідно до ст.17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського Суду з прав людини , суди застосовують при розгляді справ Європейську Конвенцію Про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського Суду з прав людини як джерело права.

Європейський суд з прав людини, юрисдикція якого поширюється на всі питання тлумачення і застосування Конвенції (п. 1 ст. 32 Конвенції), зокрема у п.58 рішення у справі Серявін та інші проти України від 10.02.2010, заява 4909/04 повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов'язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча п. 1 ст.6 Конвенції зобов'язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов'язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 09.12.1994, серія A, N 303-A, п.29).

Частиною 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно із частиною другою статті 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що доводи позивача є обґрунтованими, а вимоги такими, що належить задовольнити.

Згідно з ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Колегією суддів встановлено, що щід час звернення до суду позивачем сплачено судовий збір в сумі 1600,00 грн згідно платіжного доручення №7 від 13 вересня 2017 року.

Понесені позивачем судові витрати у вигляді сплаченого судового збору в розмірі 1600,00 грн підлягають стягненню з Державної служби України з безпеки на транспорті на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача відповідно до положень статті 139 КАС України.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 77, 243 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ :

1.Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Луганська автотранспортна компанія - 0777 (03151, м. Київ, пр.-т. Повітрофлотський, 72, код ЄДРПОУ 32372003) задовольнити.

2. Визнати протиправним і скасувати постанови Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу від 21.06.2017 №№ 0011914, 0011915, 0011916.

3. Визнати протиправним і скасувати постанови Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу від 23.06.2017 №№0011935, 0011904, 0011942, 0011941, 0011940, 0011934, 0011933, 0011932, 0011931, 0011930, 0011937, 0011938, 0011939.

4. Стягнути судовий збір у розмірі 1600,00 на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Луганська автотранспортна компанія - 0777 (03151, м. Київ, пр-т. Повітрофлотський, 72, код ЄДРПОУ 32372003) за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень - Державної служби України з безпеки на транспорті (01135, м. Київ, пр-т. Перемоги, 14, код ЄДРПОУ 39816845).

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.

Головуючий суддя Н.М. Клименчук

Судді С.К. Каракашьян

Ю.Т. Шрамко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.11.2018
Оприлюднено22.11.2018
Номер документу77994715
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/11561/17

Рішення від 14.11.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

Ухвала від 07.11.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

Ухвала від 02.10.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

Ухвала від 15.09.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні