707/2238/18
2-а/707/61/18
Р І Ш Е Н Н Я
І м е н е м У к р а ї н и
19 листопада 2018 року Черкаський районний суд Черкаської області в складі:
головуючої-судді Соколишиної Л.Б.
при секретарі Ліпатовій К.Г.
за участю позивача ОСОБА_2
представника відповідача Письменного С.М.
представника 3 особи Братко Ю.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Черкаси адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до адміністративної комісії виконавчого комітету Худяківської сільської ради Черкаського району Черкаської області, 3 особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Управління інспектування Черкаської міської ради про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення,-
в с т а н о в и в:
Позивач звернувся до суду з указаним позовом. Обґрунтовуючи свої вимоги, зазначає, що постановою про накладення адміністративного стягнення № 8 від 08 жовтня 2018 року на нього було накладено штраф у розмірі 357 грн. 00 коп. за адміністративне правопорушення, передбачене ст. 152 КУпАП. Згідно оскаржуваної постанови він здійснював торгівлю виноградом на перехресті вул. Толстого - вул. Ільєнка м. Черкаси з автомобіля, чим порушив вимоги п. 3.12.11 Правил благоустрою м. Черкаси, затверджених рішенням Черкаської міської ради від 11.11.2008 року № 4-688. З постановою не згідний, вважає її незаконною, оскільки не було з'ясовано обставини справи по здійсненню ним 5 вересня 2018 року торгівлі на території вул. Толстого - вул. Ільєнка в м. Черкаси, визначений розмір штрафу не відповідає діючому законодавству, оскільки позивач не є суб'єктом підприємницької діяльності, відповідач про розгляд справи його не повідомив, пояснення від позивача не відбиралися, копію протоколу вручено не було. Також вважає, що протокол складено невповноваженою особою, правопорушення має бути кваліфіковано за ст. 160 КУпАП, а не за ст. 152 КупАП. Просить скасувати постанову про накладення на нього адміністративного стягнення від 08 жовтня 2018 року.
У судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримав та просив задовольнити з підстав, викладених у позові. Не заперечував факт здійснення ним 05 вересня 2018 року торгівлі виноградом, малиною та перцем з машини біля перехрестя вул. Толстого - вул. Ільєнка в м. Черкаси, зазначив, що не є приватним підприємцем.
Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги визнав частково та пояснив, що протокол про адміністративне правопорушення складено із порушенням норм Кодексу про адміністративні правопорушення, а саме - невірно кваліфіковано діяння позивача, але зазначив, що постанову винесено уповноваженим органом з дотриманням вимог КУпАП.
Представник третьої особи заперечила проти позову. Пояснивши, що протокол про адміністративне правопорушення складено уповноваженою особою, у відповідності до вимог Закону "Про благоустрій населених пунктів" та Правил благоустрою міста Черкаси , затверджених рішенням Черкаської міської ради від 11.11.2008 р. № 4-688, вважає, що позивач порушив п. 3.1.11 Правил. Також зазначила, що адміністративна комісія мала здійснювати розгляд справи у межах протоколу про адміністративне правопорушення, не змінюючи формулювання обвинувачення з пункту 3.1.11 на пункт 3.2.11 Правил благоустрою міста Черкаси.
Суд, заслухавши пояснення сторін, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позовна заява, об'єктивно оцінивши всі докази, які мають значення для розгляду справи по суті, встановив наступне.
Статтею 152 КУпАП встановлено відповідальність за порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів. Такі дії громадянина тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі від 20 до 80 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто від 340 грн. до 1360 грн. Дана норма з бланкетною диспозицією передбачає відповідальність у разі порушення відповідних державних стандартів та/або правил благоустрою.
05 вересня 2018 року громадським інспектором відділу інспектування управління інспектування Черкаської міської ради Заріцькою Л.Р. складено протокол №774 про адміністративне правопорушення, відповідно до змісту якого 05 вересня 2018 року об 11 год. 23 хв. зафіксовано факт торгівлі у невстановленому місті малиною, цибулею, виноградом та перцем за адресою: перехрестя вулиць Толстого та Ільєнка. Відповідальна особа - ОСОБА_2, чим порушено п. 3.1.11. Правил благоустрою міста Черкаси , затверджених рішенням Черкаської міської ради від 11.11.2008 р. № 4-688.
Розділ ІІІ "Забезпечення санітарного стану" Правил благоустрою міста Черкаси , затверджених рішенням Черкаської міської ради від 11.11.2008 р. № 4-688 із змінами, зокрема п. 3.1, передбачає відповідальність за утримання у неналежному санітарному стані та порушення благоустрою вулиць, прибережних зон, парків, скверів, ринків, кладовищ та інших об'єктів на території міста.
Згідно абзацу 3 пункту 3.1.11 розділу ІІІ Зазначених Правил, торгівля у невизначених місцях забороняється. Із змісту п. 3.1.11 вбачається спеціальний суб'єкт правопорушення, а саме - керівники, власники ринків, закладів торгівлі і громадського харчування, відповідальні особи, які отримали дозвіл на облаштування торгівельної зони в установленому порядку.
У протоколі № 774 про адміністративне правопорушення від 05 вересня 2018 року відсутні відомості про наявність у позивача ознак спеціального суб'єкта адміністративного правопорушення за п. 3.1.11 Правил.
Факт того, що позивач дійсно здійснював торгівлю у невстановленому місці з машини, стронами не оспорюється, однак матеріалами справи не підтверджується, що від дій позивача наступили наслідки, щодо порушення санітарних норм, забруднення навколишньої території, пошкодження зелених насаджень, бордюрів, дорожнього покриття, тощо.
Крім того, відповідно до постанови № 8 про накладення адміністративного стягнення від 08 жовтня 2018 року, винесеної адміністративною комісією при виконкомі Худяківської сільської ради, позивач здійснював торгівлю у недозволеному місці з машини, що є порушенням п. 3.12.11 Правил благоустрою міста Черкаси , затверджених рішенням Черкаської міської ради від 11.11.2008 р. № 4-688.
Пунктом 3.12.11 Правил встановлено заборону громадянам, підприємствам, організаціям, установам, незалежно від форм власності та відомчої належності, торгувати з рук, із машин або іншим чином у невстановлених місцях.
Однак, суд зазначає, що у справах з приводу оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень про притягнення до адміністративної відповідальності адміністративним судом не вирішується питання щодо притягнення особи до адміністративної відповідальності, а перевіряється законність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень у таких справах, за наслідками чого суд може визнати незаконним і скасувати рішення про накладення адміністративного стягнення або відмовити у цьому. Аналогічна позиція підтримується Вищим адміністративним судом України у постанові від 12.03.2015 року у справі №К/9991/28251/11.
Суд, перевіряючи законність оскаржуваного рішення, приходить до висновку про допущення відповідачем порушень матеріального та процесуального права, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 251 КупАП доказами у справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються: протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Аналіз викладеного свідчить, що правильність складання протоколів зобов'язаний перевіряти орган, до компетенції якого віднесено розгляд справи про адміністративне правопорушення, в якій протокол є доказом.
У даному випадку відповідач не перевірив правильність складання протоколу про адміністративне правопорушення відносно позивача та самостійно, без наявності таких повноважень, змінив формулювання викладеного у протоколі обвинувачення щодо порушення позивачем Правил благоустрою м. Черкаси.
Судом встановлено, що справа про адміністративне правопорушення відносно позивача була розглянута без його участі, що не заперечувалось сторонами.
Згідно ст. 277-2 КупАП повістка особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, вручається не пізніш як за три доби до дня розгляду справи в суді, в якій зазначаються дата і місце розгляду справи.
Відповідачем не надано доказів на підтвердження повідомлення позивача у визначений законом спосіб про розгляд його справи адміністративною комісією виконавчого комітету Худяківської сільської ради, що потягло за собою порушення права позивача на захист, надання пояснень, доказів під час розгляду його справи.
Частиною 2 статті 77 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог.
Керуючись ст.ст. 242-246 КАС України, суд, -
в и р і ш и в:
Адміністративний позов ОСОБА_2 до адміністративної комісії виконавчого комітету Худяківської сільської ради Черкаського району Черкаської області, 3 особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Управління інспектування Черкаської міської ради про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення - задовольнити частково.
Скасувати постанову про накладення на ОСОБА_2 адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 357 (триста п'ятдесят сім) грн. по справі про адміністративне правопорушення у сфері порушення державних стандартів, норм і правил благоустрою територій населених пунктів №8 від 08 жовтня 2018 року, складену адміністративною комісією при виконавчому комітеті Худяківської сільської ради Черкаського району Черкаської області.
Справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_2 за ст. 152 КУпАП надіслати на новий розгляд до адміністративної комісії при виконавчому комітеті Худяківської сільської ради Черкаського району Черкаської області .
Рішення може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський районний суд шляхом подачі в 30-денний строк з дня складення повного судового рішення - апеляційної скарги.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку на його оскарження, а в разі оскарження - після розгляду справи апеляційним судом, якщо воно не буде скасовано.
Позивач: ОСОБА_2, місце проживання: АДРЕСА_1. ІК НОМЕР_1.
Відповідач: Адміністративна комісія Худяківської сільської ради Черкаського району Черкаської області, с. Худяки, вул. Черкаська, 96 а, код ЄДРПОУ 26357403
Повне судове рішення складено 21 листопада 2018 року.
Суддя: Л. Б. Соколишина
Суд | Черкаський районний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2018 |
Оприлюднено | 22.11.2018 |
Номер документу | 78009199 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський районний суд Черкаської області
Соколишина Л. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні