Рішення
від 21.11.2018 по справі 904/4490/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21.11.2018м. ДніпроСправа № 904/4490/18 За позовом Комунального підприємства теплових мереж "Криворіжтепломережа", м. Кривий Ріг Дніпропетровської області

до Комунального позашкільного закладу "Дитячий оздоровчий табір "Старт" Криворізької міської ради, м. Кривий Ріг Дніпропетровської області

про стягнення 16 923,32 грн.

Суддя Євстигнеєва Н.М.

Секретар судового засідання Чернявська Е.О.

Представники:

Від позивача: Шемет І.О., довіреність №15 від 21 серпня 2018 року, юрисконсульт I категорії

Від відповідача: не з'явився

С У Т Ь С П О Р У:

Комунальне підприємство теплових мереж "Криворіжтепломережа" звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області із позовом, яким просить стягнути з Комунального позашкільного закладу "Дитячий оздоровчий табір "Старт" Криворізької міської ради заборгованість у розмірі 16 923,32 грн., з яких:

- основний борг у розмірі 13 618,80 грн.;

- пеня у розмірі 1 905,13 грн.;

- 3 % річних у розмірі 359,31 грн.;

- інфляційні втрати у розмірі 1 040,08 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем умов договору №71 на виконання робіт від 06 червня 2017 року в частині повної та своєчасної оплати за виконані роботи. У зв'язку з простроченням виконання грошового зобов'язання позивачем на підставі частини 2 статті 625 ЦК України нараховані три відсотки річних за період прострочки з 06.09.2017 по 23.07.2018 у сумі 359,31 грн. та інфляційні збитки за період з жовтня 2017 року по червень 2018 року

На підставі пункту 10.2 договору позивач нарахував пеню за порушення строків оплати за виконані роботи у розмірі 1 905,13 грн. за загальний період з 06.09.2017 по 06.03.2018.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про день час та місце судового засідання повідомлений належним чином.

14.11.2018 від відповідача надійшла заява про розгляд справи без участі відповідача за наявними у справі матеріалами.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 08.10.2018 відкрито провадження у справі №904/4490/18; ухвалено розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження; перше судове засідання призначено на 31.10.2018. З 31.10.2018 відкладено судове засідання на 21.11.2018.

У судовому засіданні 21.11.2018 оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Під час розгляду справи судом досліджені письмові докази, що містяться в матеріалах справи.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, господарський суд, -

В С Т А Н О В И В:

06 червня 2017 року між Комунальним закладом "Дитячий оздоровчий табір "Перлина Криворіжжя" Криворізької міської ради, найменування якого відповідно до наказу Управління комунальної власності міста виконавчого комітету Криворізької міської ради від 30.03.2018 змінено на Комунальний позашкільний заклад закладу "Дитячий оздоровчий табір "Старт" Криворізької міської ради (замовник) та Комунальним підприємством теплових мереж "Криворіжтепломережа" (підрядник) укладено договір на виконання робіт №71, відповідно до п. 1.1 якого замовник доручає, а підрядник зобов'язується відповідно до умов даного договору виконати ремонтно-будівельні роботи в КЗ "ДОТ "Перлина Криворіжжя" в с. Софіївка Криворізького району Дніпропетровської області: "Малярні роботи в ДОТ "Перлина Криворіжжя" Криворізької міської ради".

Згідно з п. 1.2 договору підрядник виконує власними силами і засобами всі роботи, що передбачені проектною документацією, здає виконані роботи замовнику в експлуатацію в обумовлені цим договором строки, ліквідує недоробки і дефекти, що виникли з його вини та були виявлені в ході приймання робіт і в гарантійні строки експлуатації.

Договірна ціна робіт, що доручені для виконання підряднику, складає - 11 349,00 грн., ПДВ 20% - 2269,80 грн. Всього: 13618,80 грн. Договірна ціна динамічна (п. 2.1 договору).

Виконання робіт повинно починатися, здійснюватись і закінчуватись у встановлені договором строки. Дата початку робіт - після підписання договору. При виникненні обставин, що не залежать від підрядника і перешкоджають виконанню робіт в установлені строки, він може ставити перед замовником питання про їх перегляд. Рішення про перегляд строків оформляється додатковою угодою з обґрунтуванням обставин (п.п.3.1, 3.2, 3.3 договору).

Відповідно до п. 4.3 договору розрахунки здійснюються після виконання і приймання всіх робіт протягом 15 днів після підписання акту приймання виконаних робіт (КБ-2в).

Згідно з п. 9.1 договору здача-приймання виконаних робіт здійснюється сторонами протягом 2-х днів з моменту повідомлення підрядником замовника про готовність предмету підряду до здачі та оформлюється актами здачі-приймання.

Цей договір є укладеним від дати його підписання і діє до 31 грудня 2017 року, але у будь-якому випадку до повного виконання сторонами своїх обов'язків за цим договором (п. 11.1 договору).

21.08.2017 сторонами підписано довідку про вартість виконаних робіт на суму 13 618,80 грн.

На виконання умов договору, а також взятих на себе зобов'язань, підрядник виконав роботи у повному обсязі, які були прийняті замовником без будь-яких зауважень, про що свідчить підписаний з обох сторін Акт №627п-кптс-ІІ-26.06/17 від 21.08.2017 на суму 13 618,80 грн. (а.с.16).

21.08.2017 позивачем виставлено відповідачу рахунок-фактуру №СФ-0000540 на суму 13 618,80 грн. (а.с.13).

26.03.2018 сторонами підписано додаткову угоду №2 до договору, доповнено договір п. 4.4, відповідно до якого заборгованість за виконані роботи станом на 01.03.2018 на 01.03.2018 13 618,80 грн. Згідно рішення сесії №2456 від 28.02.2018 "Про внесення змін до рішення міської ради від 20.12.2017 №2279 "Про місцевий бюджет на 2018 рік" виділено кошти на "Інші заходи пов'язані з економічною діяльністю" на погашення кредиторської заборгованості.

Позивач зазначає, що відповідачем виконані роботи на суму 13 618,80 не оплачені, у зв'язку з чим у нього виникла заборгованість, що і є причиною виникнення спору.

Відповідно до ч.1 ст. 837 Цивільного кодексу України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу.

Суб'єкти господарювання повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином, відповідно до закону, інших правових актів, договору (ч.1 ст.193 Господарського кодексу України).

Відповідно до статті 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст.525 Цивільного кодексу України).

Якщо у зобов'язанні встановлений строк його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк. Зобов'язання, строк (термін) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати, підлягає виконанню з настанням цієї події.

Якщо строк (термін) виконання боржником обов'язку не встановлений або визначений моментом пред'явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов'язок у семиденний строк від дня пред'явлення вимоги, якщо обов'язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства (ст. 530 Цивільного кодексу України).

З огляду на п.4.3 договору, строк оплати виконаних робіт, є таким, що настав.

Доказів оплати виконаних робіт у розмірі 13 618,80 грн. відповідач не надав, доказів, наведених в обґрунтування позову, не спростував.

Наявність вказаної заборгованості також підтверджується актом звірки взаєморозрахунків від 19.03.2018 (а.с.14).

З урахуванням викладеного, позовні вимоги про стягнення основного боргу у розмірі 13 618,80 грн. підлягають задоволенню у повному обсязі.

Окрім основного боргу позивач нарахував та заявив до стягнення пеню у розмірі 1 905,13 грн., 3% річних у розмірі 359,31 грн. та збитки від інфляції у розмірі 1 040,08 грн.

Згідно з ч.1 ст. 199 Господарського кодексу України виконання господарських зобов'язань забезпечується заходами захисту прав та відповідальності учасників господарських відносин, передбаченими цим Кодексом та іншими законами. До відносин щодо забезпечення виконання зобов'язань учасників господарських відносин застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України.

Порушенням зобов'язання, відповідно до ст. 610 Цивільного кодексу України, є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

Виконання зобов'язання (основного зобов'язання) забезпечується, якщо це встановлено договором або законом (ст. 548 Цивільного кодексу України). Виконання зобов'язань може забезпечуватись згідно договору неустойкою (штрафом, пенею). Штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов'язання (стаття 549 Цивільного кодексу України).

Відповідно до п. 10.2 договору у разі порушення замовником п. 4.3 догвоору останній сплачує на користь підрядника пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ за кожний день прострочення.

Позивач нарахував та просить стягнути з відповідача пеню у розмірі 1 905,13 грн. за період з 06.09.2017 по 06.03.2018.

Перевіркою правильності нарахування пені помилок не виявлено, у зв'язку з чим вимога про стягнення пені у розмірі 1 905,13 грн. підлягає задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ст. 625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Позивач нарахував та заявив до стягнення 3% річних у розмірі 359,31 грн. за період з 06.09.2017 по 23.07.2018 та збитки від інфляції у розмірі 1040,08 грн. за жовтень 2017 року по червень 2018 року.

Перевіркою правильності розрахунків 3% та збитків від інфляції помилок не виявлено, а відтак вимоги про стягнення 3% річних та збитків від інфляції підлягають задоволенню повністю.

З урахуванням викладеного, з відповідача підлягає стягненню 16 923,32 грн., з яких 13 618,80 грн., - основний борг, 1 905,13 грн. - пеня, 359,31 грн. - 3% річних та 1040,08 грн. - збитки від інфляції.

Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України витрати, пов'язані зі сплатою судового збору покладаються на відповідача у розмірі 1 762,00 грн.

Керуючись ст.ст. 2, 46, 73, 74, 76, 77-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов Комунального підприємства теплових мереж "Криворіжтепломережа" до Комунального позашкільного закладу "Дитячий оздоровчий табір "Старт" Криворізької міської ради про стягнення 16 923,32 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з Комунального позашкільного закладу "Дитячий оздоровчий табір "Старт" Криворізької міської ради (50101, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пл. Молодіжна, буд.1, ідентифікаційний код 35747773) на користь Комунального підприємства теплових мереж "Криворіжтепломережа" (50099, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пров. Дежньова, 9, ідентифікаційний код 03342184) заборгованість у розмірі 13 618 (тринадцять тисяч шістсот вісімнадцять) грн. 80 коп., пеню у розмірі 1 905 (одна тисяча дев'ятсот п'ять) грн. 13 коп., 3% річних у розмірі 359 (триста п'ятдесят дев'ять) грн. 31 коп., збитки від інфляції у розмірі 1 040 (одна тисяча сорок) грн. 08 коп. та 1 762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн. 00 коп. витрат, пов'язаних зі сплатою судового збору, про що видати наказ.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили у відповідності до ст.241 Господарського процесуального кодексу України.

Рішення суду може бути оскаржено до Центрального апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення

Повне рішення складено 22.11.2018

Суддя Н.М. Євстигнеєва

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення21.11.2018
Оприлюднено22.11.2018
Номер документу78014561
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/4490/18

Судовий наказ від 13.12.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

Рішення від 21.11.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

Ухвала від 31.10.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

Ухвала від 08.10.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні