Постанова
від 21.11.2018 по справі 927/772/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Іменем України

ПОСТАНОВА

21 листопада 2018 року м. Чернігівсправа № 927/772/18 Господарський суд Чернігівської області у складі головуючого судді Фесюри М.В., за участю секретаря Скороход А.О., розглянувши матеріали за заявою голови ліквідаційної комісії боржника,

Боржник: Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛУНА СЕРВІС",

проспект Миру, 49-А, м. Чернігів, 14005, код ЄДРПОУ 39597735

про визнання боржника банкрутом

Представники учасників справи: в судове засідання не з'явились;

Головою ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛУНА СЕРВІС" (надалі - боржник) подана заява про відкриття провадження у справі про банкрутство на підставі ст. 11, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (надалі - Закон про банкрутство).

В обґрунтування поданої заяви боржник вказує, що під час ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість задовольнити вимоги кредиторів в сумі 100 000,00 грн, а тому він був зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 24.10.18 вказана вище заява була прийнята до розгляду з призначенням підготовчого засідання.

Автоматизованою системою з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України визначено арбітражного керуючого Сокотуна Віталія Аполлінарійовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого №247 від 02.04.2013, АДРЕСА_2, 33028, ІНФОРМАЦІЯ_1), та зобов'язано надати у строк до 13.11.18 заяву про його участь у даній справі з повідомленням про те, що він не належить до жодної категорії осіб, зазначених у ч. 2 ст.114 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника, або визнання його банкрутом".

До початку підготовчого засідання від арбітражного керуючого Сокотуна В.А. надійшла заява про участь у даній справі (від 30.10.18 №01-21/190). Суд заяву разом з додатком залучив до матеріалів справи.

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 14.11.18 відкрито провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛУНА СЕРВІС", введено мораторій на задоволення вимог кредиторів та призначено розгляд справи на 21.11.18.

При цьому, в підготовчому засіданні господарського суду від 14.11.18 було встановлено, що боржником дотримано порядок ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України та існують ознаки неоплатності боржника.

До початку судового засідання від голови ліквідаційної комісії надійшло клопотання про розгляд справи без її участі у судовому засіданні. Суд задовольнив клопотання та долучив його до матеріалів справи.

Також до початку судового засідання від арбітражного керуючого Сокотуна В.А. надійшла на електронну пошту заява (вих. 01-21/196), якою відзиває раніше подану заяву про участь у даній справі (від 30.10.18 №01-21/190) та просить суд не розглядати останню. Суд залучив заяву до матеріалів справи.

Розглянувши подані документи і матеріали справи, суд встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛУНА СЕРВІС" зареєстроване в якості суб'єкта господарювання 23.01.15, про що у Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесені відомості за №1 074 102 0000 052692. Чернігівською ОДПІ Головного управління ДФС у Чернігівській області з 26.01.15 Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛУНА СЕРВІС" взято на облік як платника податків.

18.07.18 учасником Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛУНА СЕРВІС" було прийнято рішення (протокол від 18.07.18) про припинення діяльності товариства шляхом ліквідації за ініціативою учасників з встановленням строку заявлення кредиторами вимог - до 19.09.18, головою ліквідаційної комісії призначено Рідзеля А.П.

Згідно з матеріалами справи 18.07.18 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесено запис про рішення власника щодо припинення діяльності товариства шляхом ліквідації, строк для заявлення кредиторами своїх вимог - до 19.09.18, голова комісії з припинення - Стук І.М.

Протягом ліквідаційної процедури ліквідаційною комісією розглянуто та визнано грошові вимоги з внесенням до реєстру, що станом на 12.09.18 складають 100 000 грн, в т.ч. вимоги Фізичної особи - підприємця Данник Ірини Юріївни (АДРЕСА_1, 14030, РНОКПП НОМЕР_1) на загальну суму 100 000 грн.

За даними заяви та протоколу інвентаризаційної комісії від 20.07.2018, дебіторська заборгованість у Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛУНА СЕРВІС" відсутня.

Протоколом загальних зборів учасників від 09.10.18 з Рідзеля А.П. знято повноваження голови ліквідаційної комісії та виконання функцій голови покладено на Стук І.М. Відомості про зміну голови ліквідаційної комісії боржника містить також Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 10.10.18 за №23977600.

Також під час ліквідації ліквідатором 20.07.18 проводилась інвентаризація майна боржника, в результаті чого встановлено відсутність майнових активів (наказ про проведення інвентаризації №1 від 19.07.18, протокол інвентаризаційної комісії від 20.07.18).

Протоколом загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛУНА СЕРВІС" від16.10.18 затверджено проміжний ліквідаційний баланс.

Як вбачається із балансу та розшифровки рядків проміжного ліквідаційного балансу, станом на 12.09.18 боржник має поточні зобов'язання в сумі 100 000,00 грн. (кредиторська заборгованість по договору №01/09-17-02-ФОП від 01.09.17). При цьому, вартість активів товариства становить 0,0 грн.

Головою ліквідаційної комісії вживалися заходи щодо розшуку майна боржника шляхом направлення відповідних запитів до реєструючих органів, внаслідок чого була встановлена відсутність у товариства будь - якого майна.

Даний факт підтверджується, зокрема, довідками територіального сервісного центру №7441 Регіонального сервісного центру в Чернігівській області Міністерства внутрішніх справ України від 28.07.18 № 31/25/13-3250; Департаменту льотної придатності від 27.08.18 №24.2.19-12498, Управління надання адміністративних послуг від 16.08.18 вих. №1081-05/1/3-18, Управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради від 27.07.18 № 01-08/1382; Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві від 13.08.18 №01-13-29/5639, регіональної філії "Львівська залізниця" ПАТ "Укрзалізниця" від 03.08.18 №М-1/3011, Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові (від 08.08.18 №0006-2795), ПАТ Національний депотизарій України від 20.08.18 №1301/09-01, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 09.08.18 №10/02/24213.

Факт відсутності зареєстрованого за товариством з обмеженою відповідальністю "ЛУНА СЕРВІС" нерухомого майна підтверджується також Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб`єкта, сформованою 30.07.18 за №45508515.

Згідно з рішенням загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛУНА СЕРВІС", враховуючи відсутність майна та коштів у боржника для задоволення вимог кредиторів, 16.10.2018 було прийнято рішення про звернення до господарського суду із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство на підставі ст. 95 Закону про банкрутство.

Враховуючи наведені вище обставини, господарський суд вважає, що надані боржником докази свідчать про недостатність вартості майна останнього для задоволення вимог кредиторів, що є підставою для визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

У відповідності з ч. 2 ст. 95 Закону про банкрутство, за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 114 Закону про банкрутство, кандидатура арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) для виконання повноважень розпорядника майна визначається судом самостійно із застосуванням автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.

Під час прийняття заяви про порушення справи про банкрутство суд в ухвалі зобов'язує визначеного автоматизованою системою арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) надати заяву на участь у даній справі.

У разі якщо від арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), визначеного автоматизованою системою, не надійшла заява про згоду стати розпорядником майна в цій справі, то розпорядника майна призначає суд без застосування автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.

Кандидатура арбітражного керуючого для виконання повноважень керуючого санацією або ліквідатора визначається судом за клопотанням комітету кредиторів, а у разі відсутності такого клопотання - за ініціативою суду, крім випадків, передбачених цим Законом.

Під час призначення арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора) господарський суд не пов'язаний з кандидатурами арбітражних керуючих, запропонованими комітетом кредиторів, та має право призначити арбітражного керуючого самостійно.

Розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором не можуть бути призначені арбітражні керуючі:

1) які є заінтересованими у цій справі;

2) які здійснювали раніше управління цим боржником - юридичною особою, крім випадків, коли з дня усунення від управління зазначеним боржником минуло не менше трьох років;

3) яким відмовлено в допуску до державної таємниці, якщо такий допуск є необхідним для виконання обов'язків, покладених цим Законом;

4) які мають конфлікт інтересів (особи, у яких виникає суперечність між власними чи їх близьких осіб майновими, немайновими інтересами та повноваженнями арбітражного керуючого);

5) які здійснювали раніше повноваження приватного виконавця щодо примусового виконання судових рішень або рішень інших органів (посадових осіб), у яких боржник був стороною виконавчого провадження.

До призначення арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором) особа повинна подати до господарського суду заяву, в якій зазначається, що вона не належить до жодної категорії вищезазначених осіб.

При цьому, п. 4.20 Положення про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство, затвердженого Постановою пленуму Вищого господарського суду України від 14.07.2016р. № 8 встановлено, що арбітражний керуючий, визначений автоматизованою системою, протягом трьох днів з дня отримання ухвали про прийняття заяви про порушення справи про банкрутство зобов'язаний надати безпосередньо до господарського суду на паперовому носії або в електронній формі на електронну адресу господарського суду, з якої він отримав відповідну ухвалу, заяву про його участь у справі з повідомленням про те, що він не належить до жодної з категорії осіб, зазначених у частині другій статті 114 Закону.

Згідно з довідкою щодо кандидатури арбітражного керуючого, сформованої 22.10.18 автоматично у відповідь на електронний запит судді згідно з п. 4.17 Положення про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство, автоматизованою системою з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України, визначено арбітражного керуючого Сокотуна Віталія Аполлінарійовича.

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 24.10.18 арбітражного керуючого Сокотуна Віталія Аполлінарійовича, визначеного автоматизованою системою з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України, зобов'язано надати суду заяву про його участь у справі з повідомленням про те, що він не належить до жодної категорії осіб, зазначених у ч. 2 ст. 114 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .

До початку підготовчого засідання від арбітражного керуючого Сокотуна В.А. надійшла заява про участь у даній справі (від 30.10.18 №01-21/190). В подальшому 20.11.18 від арбітражного керуючого Сокотуна В.А. надійшла на електронну пошту заява (вих. 01-21/196), якою відзиває раніше подану заяву про участь у даній справі (від 30.10.18 №01-21/190) та просить суд не розглядати останню.

Разом з тим, звертаючись із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство, боржник просив покласти обовязки ліквідатора на голову ліквідаційної комісії боржника Стук Ірину Михайлівну. При цьому, матеріали спрви містять заяву голови ліквідаційної комісії Стук І.М. яка погодилась, у разі її призначення та відсутності у боржника майнових активів, виконувати обов'язки ліквідатора на безоплатній основі.

Згідно з положеннями ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" суд призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого.

Призначення голови ліквідаційної комісії ліквідатором боржника, що ліквідується власником, здійснюється господарським судом у виняткових випадках (в залежності від конкретних обставин справи), оскільки голова ліквідаційної комісії (ліквідатор) підпадає під ознаки заінтересованої особи стосовно боржника і відповідно до частини шостої статті 95 Закону несе солідарну відповідальність за незадоволення вимог кредиторів.

Як свідчить судова практика, при виборі кандидатури ліквідатора боржника судам слід враховувати освіту, досвід та показники роботи у попередніх справах, кількість справ, у яких бере участь арбітражний керуючий, наявність у нього організаційних та технічних можливостей виконувати обов'язки розпорядника майна, ліквідатора у конкретній справі, страхування відповідальності арбітражного керуючого та інші обставини, які свідчать про його здатність належним чином виконувати передбачені Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" обов'язки.

За наявності конкуренції кандидатур на призначення ліквідатора боржника остаточне рішення щодо призначення тієї чи іншої кандидатури залишається за господарським судом.

З огляду на те, що Стук І.М. була призначена головою ліквідаційної комісії боржника безпосередньо перед зверненням до господарського суду із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство, тобто не є заінтересованою особою стосовно боржника в розумінні положень Закону про банкрутство, зважаючи на відсутність у боржника майна, майнових прав, за рахунок реалізації яких можливо здійснити повну оплату послуг професійного арбітражного керуючого та те, що голова ліквідаційної комісії, який виконував повноваження ліквідатора у позасудовій процедурі банкрутства, є обізнаним у матеріально - фінансовому становищі боржника, враховуючи також територіальне знаходження голови ліквідаційної комісії боржника Стук І.М. у м. Чернігові, що суттєво зменшить транспортні та часові витрати ліквідатора, та враховуючи відмову арбітражного керуючого - Сокотуна В.А., визначеного автоматизованою системою, від участі у справі в якості ліквідатора, господарський суд вважає даний випадок винятковим і покладає обов'язки ліквідатора на голову ліквідаційної комісії боржника Стук Ірину Михайлівну.

Відповідно до ч.1 ст. 37 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.

Згідно з ч. 3 ст. 95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом, на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу.

Керуючись ст. 8, 37, 38, 95, 114 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , ст. 233, 234, 235, 240 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,

ПОСТАНОВИВ:

1.Визнати банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛУНА СЕРВІС", (проспект Миру, 49-А, м. Чернігів, 14005, код ЄДРПОУ 39597735), з наслідками, передбаченими ст. 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

2.Відкрити ліквідаційну процедуру.

3 .Ліквідатором банкрута призначити голову ліквідаційної комісії Стук Ірину Михайлівну (РНОКПП НОМЕР_2, АДРЕСА_3).

4 .У призначенні ліквідатором арбітражного керуючого Сокотуна Віталія Аполлінарійовича відмовити.

5 .Оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання банкрутом і про відкриття ліквідаційної процедури Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛУНА СЕРВІС", текст якого додається.

6.Зобов'язати ліквідатора виконати дії, передбачені розділом ІІІ "Ліквідаційна процедура" Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також надати господарському суду ліквідаційний баланс та звіт про проведену роботу.

7 .Копію даної постанови надіслати до відома: ліквідатору Стук І.М. (АДРЕСА_3), арбітражному керуючому Сокотуну В.А. (АДРЕСА_4), відділу державної реєстрації (вул. Рокосовського, 20-а, м. Чернігів, 14032), ГУ ДФС у Чернігівській області (вул. Реміснича, 11, м. Чернігів, 14000), Сихівське відділення Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області (79003, м.Львів, вул.Стрийська, 35), відділу з питань банкрутства Головного територіального управління юстиції в Чернігівській області до відома.

Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена до Північного апеляційного господарського суду у строк, встановлений ч. 1 ст. 256 Господарського процесуального кодексу України, шляхом подання апеляційної скарги через місцевий господарський суд.

Повний текст постанови складений та підписаний 22 листопада 2018 року.

Суддя М.В. Фесюра

Веб-адреса Єдиного державного реєстру судових рішень, розміщена на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет: http://reyestr.court.gov.ua/

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення21.11.2018
Оприлюднено22.11.2018
Номер документу78015914
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —927/772/18

Ухвала від 25.01.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фесюра М.В.

Ухвала від 17.01.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фесюра М.В.

Ухвала від 16.01.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фесюра М.В.

Ухвала від 20.12.2018

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фесюра М.В.

Постанова від 21.11.2018

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фесюра М.В.

Ухвала від 14.11.2018

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фесюра М.В.

Ухвала від 24.10.2018

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фесюра М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні