Ухвала
від 21.11.2018 по справі 927/823/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

про відкриття провадження у справі про банкрутство

21 листопада 2018 року м. Чернігів справа № 927/823/18

Господарський суд Чернігівської області у складі судді А.С. Сидоренка, розглянувши матеріали справи за заявою голови ліквідаційної комісії боржника БОРЖНИК: Фермерське господарство Мічуріна 16500, м. Бахмач Чернігівської області, вул. Петровського, 56 14000, АДРЕСА_1 (адреса ліквідатора) про відкриття справи про банкрутство боржника, що ліквідується власником

Представники:

від боржника: ОСОБА_1 - голова ліквідаційної комісії (рішення засновника № 2 Фермерського господарства Мічуріна від 11.01.2018р.), ОСОБА_2 - предст., дов. б/н від 20.11.2018р.

В судовому засіданні 21.11.2018р., на підставі ст. 240 Господарського процесуального кодексу України, було оголошено вступну та резолютивну частини ухвали.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Головою ліквідаційної комісії Фермерського господарства Мічуріна (надалі - боржник) подана заява про відкриття провадження у справі про банкрутство на підставі ст. 11, 95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом (надалі - Закон про банкрутство).

В обґрунтування поданої заяви боржник вказує, що під час ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість задовольнити вимоги кредитора в сумі 94 866,72 грн., а тому він був зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 09.11.2018р. вказана вище заява була прийнята до розгляду з призначенням підготовчого засідання.

Розглянувши подані документи і матеріали, вислухавши пояснення повноважних представників боржника, господарський суд ВСТАНОВИВ:

Фермерське господарство Мічуріна зареєстроване в якості суб'єкта господарювання 24.02.2004р., про що у Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесені відомості за № 1 040 120 0000 000375.

Згідно ч. 1 ст. 59 Господарського кодексу України, припинення суб'єкта господарювання здійснюється відповідно до закону.

Юридична особа припиняється, зокрема, в результаті ліквідації (ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України).

У відповідності з п. 1 ч. 1, ч. 3 ст. 110 Цивільного кодексу України, юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.

Відповідно до ч. 5 ст. 11 Закону про банкрутство, боржник зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство, зокрема, у разі якщо під час ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість боржника задовольнити вимоги кредиторів у повному обсязі.

Частиною 1 ст. 95 Закону про банкрутство встановлено, що якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.

За змістом ч. 1, 3, 5 ст. 105 Цивільного кодексу України, учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.

Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи.

Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

У відповідності з ч. 1, 2, 4 ст. 13 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , інформаційна взаємодія між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів у випадках, визначених цією статтею, здійснюється інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством юстиції України спільно з відповідними державними органами.

Технічний адміністратор Єдиного державного реєстру в день проведення реєстраційної дії забезпечує передачу до інформаційних систем:

центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує єдину державну податкову політику та державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, - відомостей про проведення такої реєстраційної дії;

Пенсійного фонду України - відомостей про проведення реєстраційної дії щодо державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, початок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, державну реєстрацію припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;

Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку - відомостей про проведення реєстраційної дії щодо державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, початок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Відомості з Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію припинення юридичної особи та її відокремленого підрозділу, відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації, державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця є підставою для зняття їх з обліку в органах державної статистики, державної фіскальної служби, Пенсійного фонду України та/або вчинення інших дій відповідно до законодавства.

Положеннями п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України передбачено, що початок процедури припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця є підставою для здійснення документальної позапланової перевірки.

Згідно п. 11.1, 11.5, 11.9 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011р. № 1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011р. за № 1562/20300 (в редакції, чинній на момент прийняття єдиним засновником і учасником Фермерського господарства Мічуріна ОСОБА_3 рішення щодо припинення (ліквідації) господарства), платник податків зобов'язаний повідомляти контролюючі органи за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов'язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації ).

Дані про прийняття рішення щодо припинення юридичних осіб, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від державних реєстраторів у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу.

У зв'язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків контролюючі органи розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання, зокрема, відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи.

Призначається та розпочинається перевірка, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу, не пізніше десяти робочих днів з дати отримання відомостей про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи.

Відповідно до ч. 3, 4, 7, 8 ст. 111 Цивільного кодексу України, під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред'явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб.

У випадках, установлених законом, ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує проведення незалежної оцінки майна юридичної особи, що припиняється.

Для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.

До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

11 липня 2016 року єдиним засновником і учасником Фермерського господарства Мічуріна ОСОБА_3 було прийняте рішення (протокол від 11.07.2016р.) зокрема про;

припинення діяльності господарства шляхом ліквідації;

призначення головою ліквідаційної комісії ОСОБА_3;

встановлення терміну прийняття заяв кредиторів - два місяці з моменту публікації в спеціалізованому засіобі масової інформації повідомлення про ліквідацію фермерського господарства;

встановлення тримісячного строку для проведення ліквідаційної процедури фермерського господарства, який може бути збільшений за відповідним рішенням власника фермерського господарства у випадку необхідності.

12 липня 2016 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесено запис про рішення засновника Фермерського господарства Мічуріна щодо припинення діяльності господарства шляхом ліквідації.

11 січня 2018 року засновником Фермерського господарства Мічуріна ОСОБА_3 було прийняте рішення, зокрема про:

звільнення голови ліквідаційної комісії ОСОБА_3 з покладенням обов'язків останньої на ОСОБА_1;

продовження строку ліквідаційної процедури господарства на шість місяців.

Під час ліквідації головами ліквідаційної комісії проводилась інвентаризація майна боржника, в результаті чого встановлено відсутність майнових активів (інвентаризаційний опис № 1 на 15.07.2016р. товарно-матеріальних цінностей, інвентаризаційний опис № 1 ід 15.07.2016р. основних засобів, інвентаризаційний опис № 1 на 25.05.2018р. товарно-матеріальних цінностей, інвентаризаційний опис необоротних активів від 25.05.2018р.).

Також, ліквідатором вживалися заходи щодо розшуку майна боржника шляхом направлення відповідних запитів до реєструючих органів, внаслідок чого була встановлена відсутність у товариства будь - якого майна.

Даний факт підтверджується, зокрема довідками Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області від 29.05.2018р. № 01.13-29/3650; Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області від 21.02.2018р. № 27-25-0.2-1321/2-18; управління Державної архітектурно-будівльної інспекції у Чернігівській області від 19.02.2018р. № 40-1025-3/280-18; комунального підприємства Прилуцьке міжміське бюро технічної інвентаризації Чернігівської обласної ради б/н від 03.03.2018р.; державного космічного агентства України від 16.02.2018р. № 923/10-К4.1/18; Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 28.02.2018р. № 10/01/6317; управління Держпраці у Чернігівській області від 22.02.2018р. № 01-06/1110; довідкою Бахмацької міської ради від 16.02.2018р. № 03-21/385; Державної служби з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) від 26.03.2018р. № 2557/02/15-18; Регіонального відділення Фонду державного майна України по Чернігівській області від 03.05.2018р. № 18-05-01463.

Згідно листа від 19.02.2018р. № 31/25/6-331вх Регіонального сервісного центру в Чернігівській області Міністерства внутрішніх справ України за боржником зареєстрований транспортний засіб (ГАЗ 5312 ВОЛГАРЬ3966 1992р.в.).

За інформацією територіального сервісного центру № 7441 Регіонального сервісного центру в Чернігівській області Міністерства внутрішніх справ України (лист від 30.03.2018р. № 31/25/16-252) згідно комп'ютерних даних на транспортний засіб ГАЗ 5312 ВОЛГАРЬ3966 1992р.в., д.н. НОМЕР_1, зареєстрований за ФГ Мічуріна накладено арешт (постанова від 25.09.2015р. про арешт майна боржника та оголошення заборони на його відчуження (ВП № 48148376)).

07 лютого 2012 року засновником ФГ Мічуріна ОСОБА_3 прийнято рішення про списання вказаного вище транспортного засобу у зв'язку з його незадовільним технічним станом, тривалим строком експлуатації, недоцільністю проведення відновлювальних робіт, для чого була створена комісія по списанню ТЗ у складі директора господарства ОСОБА_3

На підставі наказу від 07.02.2012р. № 9 Про списання основних засобів вказаний вище транспортний засіб був списаний з балансу підприємства (акт на списання основних засобів від 09.02.2012р.).

Згідно листа від 19.03.2018р. № 9522/6/99-99-07-03-01-15 Державної фіскальної служби України боржник відсутній в реєстрі осіб, які здійснюють операції з товарами.

Згідно листа від 12.03.2018р. № 3031 Бахмацького районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області, на виконанні в органі державної виконавчої служби перебувають відповідні виконавчі провадження про стягнення з господарства на користь УПФУ заборгованості в сумі 71 228,38 грн.

Згідно листа від 20.02.2018р. № 07.1-06/ Головного управління статистики у Чернігівській області фінансова звітність за 2017 рік не надходила.

Згідно листа від 23.02.2018р. № 34/9/25-02-13-10 Прилуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Чернігівській області господарство має відкриті рахунки в ПАТ КБ ХРЕЩАТИК , ПАТ КБ ГЛОБУС , АБ УКРГАЗБАНК .

Згідно довідки б/н від 19.03.2018р. АБ УКРГАЗБАНК поточний рахунок № 26007001585488 в національній валюті закрито 19.03.2018р.

Згідно довідки від 16.03.2018р. № 37 ПАТ КБ ГЛОБУС , 16.03.2018р. закритий поточний рахунок № 2600300107453 в гривні.

Згідно довідки 23.03.2018р. № 9-1/1190 ПАТ КБ ХРЕЩАТИК ,рахунок № 2600.2.001.095458 (UAN) накладені обмеження щодо використання коштів згідно постанов про арешт коштів боржника, що унеможливлює закриття рахунку клієнта; при цьому, станом на 22.03.2018р. залишок коштів на рахунку становить 0,00 грн.

Факт відсутності зареєстрованого за Фермерським господарством Мічуріна нерухомого майна підтверджується також Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо Фермерського господарства Мічуріна , сформованою 15.02.2018р.

Згідно довідки від 08.12.2017р. № 1316/02-09 Комунальної установи Бахмацької районної ради Об'єднаний трудовий архів боржником були передані на зберігання документи з кадрових питань (особового складу) за 1943-2008, 2016 роки на підставі акту приймання і передавання документів від юридичної особи від 8 грудня 2017 року № 106.

Протягом ліквідаційної процедури ліквідаційною комісією розглянуто та визнано грошові вимоги Бахмацького об'єднаного управління Пенсійного фонду України в сумі 94 866,72 грн.

Рішенням № 3 засновника Фермерського господарства Мічуріна ОСОБА_3 від 30.05.2018р. був затверджений складений ліквідатором проміжний ліквідаційний баланс (фінансовий звіт суб'єкта малого підприємництва), з якого вбачається, що станом на 25.05.2018р. боржник має грошові зобов'язання в сумі 94,9 тис. грн.; при цьому, вартість активів господарства становить 0,0 грн.

Також, засновником Фермерського господарства Мічуріна ОСОБА_3 30.05.2018р. було прийнято рішення про звернення до господарського суду із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство.

На офіційному веб - сайті Державної фіскальної служби України ( http://sfs.gov.ua/businesspartner ) міститься інформація про те, що станом на 01.11.2018р. щодо платника податків ФГ Мічуріна наявна інформація: перебуває на обліку в контролюючому органі як такий, що припиняється; станом на 08.11.2018р. платник податків не має податкового боргу.

Також боржником до Бахмацького відділення Прилуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Чернігівській області подані фінансовий звіт суб'єкта малого підприємництва (баланс на 28.02.2018р.) та податкова декларація платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи). Факт отримання 28.02.2018р. податковим органом відповідної звітності підтверджується відтиском штампу на примірниках документів.

Дані обставини підтверджують обізнаність контролюючого органу про початок процедури припинення юридичної особи - боржника.

Враховуючи вищевикладене, господарський суд дійшов висновку про те, що боржником дотримано порядок ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України та існують ознаки неоплатності боржника. За таких обставин, наявні підстави для відкриття провадження у справі про банкрутство боржника.

У відповідності з ч. 3 ст. 7 Закону про банкрутство, залежно від категорії боржника, виду його діяльності та наявності у нього майна господарський суд застосовує загальний, спеціальний або спрощений порядок провадження у справі про банкрутство. Спрощений порядок застосовується під час ліквідації банкрута без застосування процедур розпорядження майном та санації.

Керуючись ст. 7, 11, 16, 95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , ст. 233, 234, 240 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

УХВАЛИВ:

Відкрити провадження у справі про банкрутство Фермерського господарства Мічуріна (код 32803468).

Ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Розгляд питання щодо наявності підстав для визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури призначити в судовому засіданні на 29 листопада 2018 року на 10 год. 00 хв. у приміщенні господарського суду Чернігівської області за адресою: м. Чернігів, проспект Миру, 20, зал судових засідань № 305 .

Викликати для участі в судовому засіданні представника боржника. Повідомити боржника, що неявка у судове засідання його представника не перешкоджає проведенню засідання.

Ухвала набирає законної сили негайно з моменту її оголошення та може бути оскаржена до Північного апеляційного господарського суду у строк, встановлений ч. 1 ст. 256 Господарського процесуального кодексу України, шляхом подання апеляційної скарги через місцевий господарський суд.

Копії цієї ухвали надіслати боржнику в особі голови ліквідаційної комісії ОСОБА_1, Бахмацькому районному суду Чернігівської області (16500, м. Бахмач Чернігівської області, вул. Соборності, 42), Чернігівському окружному адміністративному суду (14005, м. Чернігів, вул. Кирпоноса, 16), Бахмацькому районному відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області (16500, м. Бахмач Чернігівської області, вул. Соборності, 42), Бахмацькому відділенню Прилуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Чернігівській області (16500, м. Бахмач Чернігівської області, вул. Чернігівська, 2 - а), відділу державної реєстрації Бахмацької міської ради (16500, м. Бахмач Чернігівської області, вул. Соборності, 42), та відділу з питань банкрутства Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області (14005, м. Чернігів, проспект Миру, 49 - а, к. 703).

Повний текст ухвали складено 22.11.2018р.

Суддя А.С.Сидоренко

Дата ухвалення рішення21.11.2018
Оприлюднено22.11.2018
Номер документу78015928
СудочинствоГосподарське
Сутьбанкрутство боржника, що ліквідується власником

Судовий реєстр по справі —927/823/18

Ухвала від 23.04.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Сидоренко А.С.

Ухвала від 14.03.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Сидоренко А.С.

Ухвала від 26.02.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Сидоренко А.С.

Ухвала від 24.01.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Сидоренко А.С.

Ухвала від 08.01.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Сидоренко А.С.

Постанова від 29.11.2018

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Сидоренко А.С.

Ухвала від 21.11.2018

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Сидоренко А.С.

Ухвала від 09.11.2018

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Сидоренко А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні