Ухвала
від 20.11.2018 по справі 914/2046/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

УХВАЛА

про відкриття провадження у справі про банкрутство

20.11.2018 р. Справа№ 914/2046/18

Господарський суд Львівської області у складі судді Морозюка А.Я.,

за участю секретаря Іванів Н.С.

розглянувши у судовому засіданні матеріали заяви Головного управління ДФС у Львівській області, м. Львів

про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Асток-Інвест» (79000, м. Львів, вул. Залізнична, буд. 7, ідентифікаційний код 14083774)

за участю представників:

від кредитора: ОСОБА_1 - старший державний інспектор

від боржника: не з'явився

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДФС у Львівській області звернулось до суду із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Асток-Інвест» (79000, м.Львів, вул. Залізнична, буд. 7, ідентифікаційний код 14083774) за загальним порядком провадження у справі про банкрутство.

Ухвалою суду від 06.11.2018 р. заяву прийнято до розгляду; арбітражного керуючого, визначеного автоматизованою системою - ОСОБА_2, зобов'язано протягом трьох робочих днів з дня отримання ухвали надати суду заяву на участь у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Асток-Інвест» відповідно до вимог ст. 114 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , підготовче засідання суду призначено на 20.11.2018 р.

06.11.2018 р. від арбітражного керуючого ОСОБА_2, визначеного автоматизованою системою, надійшла до суду заява б/н від 06.11.2018 р. про згоду на участь у справі №914/2046/18 про банкрутство ОСОБА_3 «Асток-Інвест» .

09.11.2018 р. від арбітражного керуючого ОСОБА_4 на електронну адресу суду надійшла заява від 09.11.2018 р. про згоду на участь у справі про банкрутство ОСОБА_3 «Асток-Інвест» (підписана електронним цифровим підписом).

Представник кредитора в судовому засіданні 20.11.2018 р. вимоги про банкрутство боржника підтримав з підстав наведених у заяві про порушення справи про банкрутство та з посиланням на матеріали справи. В обґрунтування вимог заяви кредитор зазначив, що станом 13.09.2018 р. податковий борг боржника становить 10 723 677,54 грн., який виник по податку на додану вартість та складається з: 7 804 046,00 грн. - основного платежу, 1 957 536,88 грн. - штрафних санкцій, 962 094,66 грн. - пені. Вимоги підтверджуються довідкою ГУ ДФС у Львівській області від 13.09.2018 р., корінцем податкової вимоги №3017-25 від 27.11.2014 р., безспірність вимог підтверджується постановою Львівського окружного адміністративного суду від 17.07.2015 р. у справі №813/3243/15, постановою Львівського окружного адміністративного суду від 10.11.2015 у справі №813/4817/15, інкасовими дорученнями. Зазначає, що сума безспірних вимог перевищує триста мінімальних розмірів заробітної плати, вказані вимоги кредитора до боржника не задоволені протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку.

Боржник вимог ухвали суду не виконав, явку повноважного представника в судове засідання не забезпечив, причин неявки не повідомив.

Відповідно до вимог абз. 2 ч. 1 ст. 16 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» неявка у підготовче засідання сторін та представника державного органу з питань банкрутства, а також відсутність відзиву боржника не перешкоджають проведенню засідання.

Відповідно до ч. 3 ст. 10 вказаного Закону, справа про банкрутство порушується господарським судом, якщо безспірні вимоги кредитора (кредиторів) до боржника сукупно становлять не менше трьохсот мінімальних розмірів заробітної плати, які не були задоволені боржником протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку, якщо інше не передбачено цим Законом. Безспірні вимоги кредиторів - грошові вимоги кредиторів, підтверджені судовим рішенням, що набрало законної сили, і постановою про відкриття виконавчого провадження, згідно з яким відповідно до законодавства здійснюється списання коштів з рахунків боржника. До складу цих вимог, у тому числі щодо сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), не включаються неустойка (штраф, пеня) та інші фінансові санкції.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 16 вказаного Закону, у підготовчому засіданні господарським судом здійснюється перевірка обґрунтованості вимог заявника, а також з'ясування наявності підстав для відкриття провадження у справі про банкрутство.

Відповідно до вимог ч. 3 ст. 16 вказаного Закону, якщо справа порушується за заявою кредитора, господарський суд перевіряє обґрунтованість його вимог, їх безспірність, вжиття заходів щодо примусового стягнення за цими вимогами в порядку виконавчого провадження.

Частиною 1 ст. 6 Закону України «Про виконавче провадження» встановлено, що у випадках, передбачених законом, рішення щодо стягнення майна та коштів виконуються органами доходів і зборів, а рішення щодо стягнення коштів - банками та іншими фінансовими установами.

Згідно із пунктом 41.2 статті 41 Податкового кодексу України, органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.

Порядок стягнення податкового боргу платників податків регулюється статтями 95-99 Податкового кодексу України.

Відповідно до пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно з абзацом першим пункту 95.3 статті 95 Податкового Кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Механізм виконання судових рішень про стягнення грошових коштів у рахунок погашення податкового боргу передбачений главою 12 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21.01.2004 №22, який передбачає оформлення інкасового доручення для примусового стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу. Відповідно до пункту 12.4 зазначеної Інструкції, судове рішення, на підставі якого з платника податків стягуються кошти, до банку не подається. Натомість реквізити відповідного судового рішення зазначаються в самому інкасовому дорученні.

Абзацами другим та третім пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Відтак, оскільки списання коштів з рахунків боржника здійснюється відповідно до умов і порядку, визначених Податковим кодексом України, а не Законом України «Про виконавче провадження» , інкасові доручення для примусового стягнення коштів в дохід бюджету у рахунок погашення податкового боргу та докази вжиття відповідних заходів до отримання відповідної заборгованості за процедурою, визначеною Податковим кодексом України є належним доказом в підтвердження безспірності грошових вимог ініціюючого кредитора - органу доходів і зборів. Аналогічної правової позиції дотримується Вищий господарський суд України (постанова від 17.02.2015 р. по справі №925/1941/14) та Верховний суд України (постанова від 29.04.2015 р. у справі №920/629/14).

Із матеріалів справи вбачається наступне.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 17.07.2015 р. у справі №813/3243/15, стягнуто з рахунків ОСОБА_3 Асток-Інвест на користь бюджету кошти в розмірі 6600,78 грн. На виконання вказаної постанови, для стягнення коштів з рахунку боржника ОСОБА_3 Асток-Інвест , відкритого в Ф Жовтневе від. ПІБ в м. Харків виставлялось інкасове доручення від 17.07.2018 р. № 823, яке банком повернуто без виконання згідно з п. п. 2.5, 10.5, 10.7, 10.11 «Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті» від 21.01.2004 р. №22 (відсутній платник коштів).

Також постановою Львівського окружного адміністративного суду від 10.11.2015 р. у справі №813/4817/15, стягнуто з рахунків ОСОБА_3 Асток-Інвест відкритих у банках, обслуговуючих цього платника податків, до бюджету податковий борг у сумі 10 722 702 грн. 31 коп. З тексту постанови вбачається, що заборгованість перед бюджетом виникла внаслідок несплати платежів з податку на додану вартість, який складається з недоїмки в сумі 9 760 658,28 грн. та пені 962 044,03 грн. На виконання вказаної постанови, для стягнення коштів з рахунку боржника ОСОБА_3 Асток-Інвест відкритого в Ф Жовтневе від. ПІБ в м. Харків виставлялось інкасове доручення від 17.07.2018 р. № 824, яке банком повернуто без виконання згідно з п. п. 2.5, 10.5, 10.7, 10.11 «Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті» від 21.01.2004 р. №22 (відсутній платник коштів).

До заяви кредитора долучено Дані про банківські рахунки станом на 13.09.2018 р. з інформацією про відкритий рахунок в Ф Жовтневе від. ПІБ в м. Харків , інші рахунки закриті.

Згідно наявної у справі довідки ГУ ДФС у Львівській області від 13.09.2018 р. про податкову заборгованість ОСОБА_3 Асток-Інвест , заборгованість боржника перед бюджетом складає 10 723 677,54 грн., з яких: 800,00 грн. - основного платежу, 7 803 246,00 - основного платежу за актом документальної перевірки, 1 957 536,88 грн. - штрафних санкцій, 962 094,66 грн. - пені.

Відтак, сума основного боргу, яка враховується у складі безспірних вимог кредиторів як підстава для відкриття провадження у справі про банкрутство та підтверджена постановами Львівського окружного адміністративного суду від 17.07.2015 р. у справі №813/3243/15, від 10.11.2015 р. у справі №813/4817/15 та інкасовими дорученнями, складає 7 804 046 грн. 00 коп. Решта суми в розмірі 2 919 631 грн. 54 коп. (штрафні (фінансові) санкції та пеня ) не враховуються як підстава для відкриття провадження у справі про банкрутство, а враховуються окремо.

Відповідно до абз. 5 ст.1 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» до складу грошових зобов'язань боржника, в тому числі зобов'язань щодо сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування, не включаються неустойка (штраф, пеня) та інші фінансові санкції, визначені на дату подання заяви до господарського суду.

Таким чином, вимоги кредитора до боржника в розмірі 7 804 046 грн. 00 коп. основного боргу є безспірними, перевищують суму в 300 розмірів мінімальної заробітної плати, не задоволені боржником протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку. Доказів погашення вказаної суми заборгованості станом на день розгляду справи суду не представлено.

За таких обставин суд вважає, що кредитором доведено неплатоспроможність боржника та обґрунтовано наявність підстав для відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Асток-Інвест» .

Арбітражний керуючий, визначений автоматизованою системою - ОСОБА_2, у відповідності з вимогами п. 4.20 Положення про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство (затверджене постановою пленуму Вищого господарського суду України 14 липня 2016 року № 8), протягом трьох робочих днів з дня отримання ухвали про прийняття заяви про порушення справи про банкрутство, направив суду заяву на участь у справі.

Щодо заяви арбітражного керуючого ОСОБА_4 про згоду на участь у справі №914/2046/18 про банкрутство ОСОБА_3 «Асток-Інвест» , то така задоволенню не підлягає, оскільки в матеріалах справи наявна заява про згоду на участь у справі про банкрутство арбітражного керуючого визначеного автоматизованою системою, що відповідає вимогам встановленим Положенням про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство.

Суд вважає за доцільне встановити грошову винагороду арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень. Суд зазначає, що відповідно до ч.2 ст. 115 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , сплата грошової винагороди арбітражному керуючому (розпоряднику майна) здійснюється шляхом її авансування заявником (кредитором або боржником) у розмірі, зазначеному у цій частині. Сума авансового платежу вноситься на депозитний рахунок нотаріуса та виплачується арбітражному керуючому (розпоряднику майна) за кожний місяць виконання ним повноважень розпорядника майна.

З огляду на наведене, керуючись ст.1, ч.3 ст. 10, ст. 16, ч. 1 ст. 114, ч. 2 ст. 115 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , ст.ст.12, 234, ч.4 ст.247 Господарського процесуального кодексу України, суд-

У Х В А Л И В:

1. Відкрити провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Асток-Інвест» (79000, м. Львів, вул. Залізнична, буд. 7, ідентифікаційний код 14083774) .

2. Визнати вимоги кредитора - Головного управління ДФС у Львівській області - в розмірі 7 804 046 грн. 00 коп. (безспірні вимоги); також визнати вимоги в розмірі 2 919 631 грн. 54 коп. штрафних (фінансових) санкцій та пені (які не враховуються як підстава для відкриття провадження у справі про банкрутство).

3. Ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю «Асток-Інвест» (79000, м. Львів, вул. Залізнична, буд. 7, ідентифікаційний код 14083774).

4. Ввести процедуру розпорядження майном Товариства з обмеженою відповідальністю «Асток-Інвест» (79000, м. Львів, вул. Залізнична, буд. 7, ідентифікаційний код 14083774).

5. Розпорядником майна боржника призначити арбітражного керуючого ОСОБА_2 (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №1816 від 22.06.2017 р., адреса: 82100, Львівська область, м. Дрогобич, вул. Чехова, 5, ідентифікаційний номер НОМЕР_1).

6. Встановити арбітражному керуючому ОСОБА_2 оплату послуг (грошову винагороду) за виконання повноважень розпорядника майна у справі в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень шляхом її авансування заявником (кредитором) у відповідності до вимог ч. 2 ст. 115 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» .

7. У задоволенні заяви арбітражного керуючого ОСОБА_4 про згоду на участь у справі відмовити.

8. Оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Асток-Інвест» (79000, м. Львів, вул. Залізнична, буд. 7, ідентифікаційний код 14083774), текст якого додається.

9. Заявнику - Головному управлінню ДФС у Львівській області: представити суду докази внесення на депозитний рахунок нотаріуса суми авансового платежу у відповідності до вимог ч. 2 ст. 115 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» для виплати арбітражному керуючому грошової винагороди.

10. Розпоряднику майна боржника арбітражному керуючому ОСОБА_2:

- до 10.01.2019 р. надати суду відомості про результати розгляду вимог кредиторів;

- повідомити усіх виявлених кредиторів про час та місце проведення попереднього засідання суду, докази повідомлення надати суду;

- до 10.01.2019 р. скласти і подати до господарського суду на розгляд (затвердження) реєстр вимог кредиторів;

- до 20.01.2019 р. організувати та забезпечити проведення інвентаризації майна боржника та визначити його вартість;

- надати суду: витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна по боржнику; інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо боржника;

- надати суду документально підтверджений висновок про фінансове становище боржника, а також про можливість проведення санації боржника;

- надати суду висновок щодо наявності ознак фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства;

- надати суду документально підтверджений звіт про проведену роботу.

11. Попереднє засідання суду призначити на : 22.01.19 р . на 15:00 год. Засідання відбудеться у приміщенні господарського суду Львівської області за адресою: 79014; м. Львів, вул. Личаківська, 128.

12. Викликати в судове засідання розпорядника майна, повноважних представників кредиторів, боржника.

13. Відповідно до вимог ч.16 ст.16 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» копію ухвали надіслати кредитору, боржнику, розпоряднику майна, Залізничному районному суду м. Львова, Залізничному ВДВС ГТУЮ у Львівській області, Головному територіальному управлінню юстиції у Львівській області Відділу з питань банкрутства, державному реєстратору.

Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається - http://lv.arbitr.gov.ua /sud5015/.

Ухвала про відкриття провадження у справі про банкрутство набирає законної сили з моменту її прийняття, і може бути оскаржена в порядку та строки передбачені ст. 256, ст. 257 ГПК України.

Повний текст ухвали складено 22.11.2018 р.

Суддя Морозюк А.Я.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення20.11.2018
Оприлюднено23.11.2018
Номер документу78047901
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/2046/18

Ухвала від 26.11.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 19.11.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 18.10.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 03.09.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 21.05.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 21.05.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 24.04.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Постанова від 26.02.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 19.02.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 22.01.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні