Постанова
від 22.11.2018 по справі 127/26023/18
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 127/26023/18

Провадження № 3/127/6630/18

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22.11.2018 м. Вінниця

Суддя Вінницького міського суду Вінницької області Бессараб Н.М., розглянувши адміністративні матеріали, що надійшли від Міністерства юстиції України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, проживаючої за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2, державного реєстратора Вінницької обласної філії комунального підприємства Центр державної реєстрації , ідентифікаційний номер НОМЕР_1,

за ч. 1 ст. 166-23 КУпАП,-

ВСТАНОВИВ:

З протоколу про адміністративне правопорушення від 23.08.2018 року встановлено, що у період з 30.05.2018 року по 01.06.2018 року до Вінницької обласної філії комунального підприємства Центр державної реєстрації представником за довіреністю від товариства з обмеженою відповідальністю КРАЄВИД ПОДІЛЛЯ (далі - TOB КРАЄВИД ПОДІЛЛЯ ) ОСОБА_2 подані заяви про державну реєстрацію іншого речового права - припинення права оренди земельних ділянок з цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва у кількості 90 одиниць з наступними кадастровими номерами: 0520282800:02:003:0033; 0520282800:02:004:0070; 0520282800:02:003:0045; 0520282800:02:002:0007; 0520282800:03:004:0005; 0520282800:02:003:0073; 0520282800:02:003:0032; 0520282800:03:002:0042; 0520282800:03:001:0144; 0520282800:03:004:0006; 0520282800:02:001:0005; 0520282800:02:001:0008; 0520282800:02:003:0031; 0520282800:03:002:0043; 0520282800:02:004:0128; 0520282800:03:004:0003; 0520282800:02:001:0002; 0520282800:02:003:0046; 0520282800:02:004:0100; 0520282800:03:001:0165; 0520282800:02:003:0035; 0520282800:01:004:0005; 0520282800:02:004:0082; 0520282800:03:001:0009; 0520282800:02:002:0140; 0520282800:03:002:0031; 0520282800:03:004:0129; 0520282800:02:004:0047; 0520282800:03:002:0016; 0520282800:02:004:0055; 0520282800:02:004:0129; 0520282800:02:003:0027; 0520282800:03:004:0173; 0520282800:02:004:0068; 0520282800:02:003:0028; 0520282800:02:002:0038; 0520282800:02:003:0074; 0520282800:02:001:0024; 0520282800:02:003:0048; 0520282800:02:003:0034; 0520282800:03:001:0082; 0520282800:02:003:0001; 0520282800:02:004:0005; 0520282800:03:004:0001; 0520282800:01:002:0001; 0520282800:02:003:0007; 0520282800:01:004:0009; 0520282800:02:002:0003; 0520282800:02:004:0017; 0520282800:02:002:0111; 0520282800:03:004:0134; 0520282800:03:004:0169; 0520282800:03:002:0018; 0520282800:02:004:0056; 0520282800:02:001:0011; 0520282800:03:004:0128; 0520282800:03:004:0007; 0520282800:03:001:0083; 0520282800:02:002:0011; 0520282800:03:004:0127; 0520282800:03:002:0029; 0520282800:03:002:0169; 0520282800:03:002:0149; 0520282800:02:004:0108; 0520282800:02:003:0060; 0520282800:02:003:0064; 0520282800:03:001:0167; 0520282800:03:004:0113; 0520282800:01:002:0003; 0520282800:03:002:0028; 0520282800:03:002:0145; 0520282800:02:002:0004; 0520282800:02:003:0075; 0520282800:03:001:0041; 0520282800:02:004:0083; 0520282800:03:002:0017; 0520282800:02:002:0180; 0520282800:03:001:0049; 0520282800:02:001:0010; 0520282800:01:004:0026; 0520282800:03:003:0039; 0520282800:03:001:0084; 0520282800:01:004:0049; 0520282800:03:004:0126; 0520282800:02:003:0091; 0520282800:02:003:0061; 0520282800:02:004:0025; 0520282800:01:002:0007; 0520282800:02:003:0002; 0520282800:01:004:0046, які розташовані на територіях Луко-Барської та Гармаківської сільських рад Барського району у Вінницькій обл. (далі - земельні ділянки), та зареєстровані у базі даних заяв Державного реєстру прав за №№ 28450436; 28450513; 28450203; 28437825; 28449312; 28462608; 28450009; 28446586; 28449144; 28448228; 28440346; 28449002; 28449953; 28450662; 28439345; 28450461; 28450131; 28439594; 28448390; 28462803; 28450620; 28449701; 28449073; 28448500; 28455074; 28456752; 28458191; 28449909; 28446937; 28459907; 28447761; 28447997; 28456604; 28455696; 28450268; 28456934; 28450410; 28438008; 28450537; 28462709; 28441740; 28447466; 28443555; 28461175; 28480421;28450483; 28449654; 28449236; 28449758; 28449377; 28441361; 28448114; 28441529; 28463836; 28446429; 28440132; 28454295; 28448908; 28448724; 28457613;28443789; 28459661; 28449802; 28447587; 28460189; 28438137; 28450329; 28447858; 28438381; 28439171; 28431930; 28450089; 28450599; 28457162; 28463923; 28450233; 28450050; 28450160; 28450304; 28450576; 28450551; 28454442; 28449846; 28443074; 28439944; 28450646;28446754; 28462917; 28439005; 28438265.

Разом із заявами надані угоди про дострокове розірвання договорів оренди землі (електронні копії розміщені у заявах).

Державним реєстратором ОСОБА_1 за результатом розгляду заяв прийняті рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, на підставі яких у Державному реєстрі прав припинені права оренди на вищезазначені земельні ділянки.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Частиною першою ст. 3 Закону зазначено, що загальними засадами державної реєстрації прав є: гарантування державою об'єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження; обов'язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав; публічність державної реєстрації прав; внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених цим Законом; відкритість та доступність відомостей Державного реєстру прав.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 3 Закону внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених Законом.

Відповідно до п. 1, 2 ч. 3 ст. 10 Закону державний реєстратор: 1. встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом; відповідність повноважень особи, яка подає документи , для державної реєстрації прав; відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах; наявність обтяжень прав на нерухоме майно; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов'язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації; 2. перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення.

Згідно з п.12 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 №1127 (у редакції від 01.03.2018) (далі - Порядок №1127) розгляд заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, здійснюється державним реєстратором, який встановлює черговість розгляду заяв, що зареєстровані в базі даних заяв на таке майно, відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами та їх обтяженнями, а також наявність підстав для проведення державної реєстрації прав, зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав.

Під час розгляду заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, державний реєстратор обов'язково використовує відомості з Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та Державного реєстру іпотек, які є архівною складовою частиною Державного реєстру прав, а також відомості з інших інформаційних систем, доступ до яких передбачено законодавством, у тому числі відомості з Державного земельного кадастру та Єдиного реєстру документів.

Ч. 1 ст. 18 Закону передбачено, що державна реєстрація прав проводиться в такому порядку: прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв; виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав; встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв; перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень; прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав); відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів цих прав; формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником; видача/отримання документів за результатом розгляду заяви.

Державній реєстрації підлягають виключно заявлені речові права на нерухоме майно та їх обтяження, за умови їх відповідності законодавству і поданим/отриманим документам (ч.4 ст.18 Закону).

Згідно з ч. 1 ст. 22 Закону документи, що подаються для державної реєстрації прав, повинні відповідати вимогам, встановленим цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до п. 40 Порядку №1127 державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачених ст.27 Закону та цим Порядком.

Державна реєстрація прав проводиться за заявою заявника шляхом звернення до суб'єкта державної реєстрації прав або нотаріуса, крім випадків, передбачених цим Порядком (пункт 6 Порядку № 1127).

Згідно з ч. 1 ст. 20 Закону заява на проведення реєстраційних дій та оригінали документів, необхідних для проведення таких дій, подаються заявником у паперовій або електронній формі у випадках, передбачених законодавством.

Відповідно до п. 9 Порядку №1127 під час формування та реєстрації заяви державний реєстратор, уповноважена особа встановлює особу заявника.

Крім того, відповідно до п. 57-1 Порядку №1127 для державної реєстрації прав, що набувається не у результаті вчинення нотаріальних дій або не на підставі документів, виданих (оформлених) органами державної влади чи органами місцевого самоврядування, також подаються документи, що визначають обсяг цивільної правоздатності, дієздатності фізичних та юридичних осіб, а також обсяг повноважень представника фізичної або юридичної особи.

Перевірка цивільної правоздатності та дієздатності юридичної особи здійснюється шляхом отримання з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей про таку особу, у тому числі її установчих документів, та перевірки відповідності реєстраційної дії, яка вчиняється, обсягу її цивільної правоздатності та дієздатності.

Згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) 18.10.2017 проведено державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи TOB КРАЄВИД ПОДІЛЛЯ (код ЄДРПОУ 34918499) на підставі протоколу загальних зборів учасників від 12.10.20 17 за №12.

Відповідно до даних ЄДР та протоколу загальних зборів учасників від 12.10.2017 № 12 дирекції TOB КРАЄВИД ПОДІЛЛЯ , зокрема, ОСОБА_3, обмежено повноваження в частині затвердження та підписання, зокрема, зменшення строку оренди, розірвання або припинення договору оренди землі на підставі нотаріально засвідченого протоколу загальних зборів учасників TOB КРАЄВИД ПОДІЛЛЯ .

Тобто такі повноваження належать до виключної компетенції загальних зборів учасників товариства і не можуть бути передані на розгляд іншим органам товариства.

Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону розгляд заяви про державну реєстрацію прав може бути зупинено державним реєстратором, зокрема, у випадку подання документів для державної реєстрації прав не в повному обсязі, передбаченому законодавством.

Згідно з п. 14 Порядку №1127 у разі коли під час розгляду заяви встановлено наявність підстав, передбачених законом для зупинення розгляду заяви, державний реєстратор невідкладно приймає рішення щодо зупинення розгляду заяви.

Відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону, якщо заявник протягом 30 робочих днів з моменту отримання рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав виконав вимоги державного реєстратора, зазначені у відповідному рішенні, розгляд заяви відновлюється на підставі рішення державного реєстратора про відновлення розгляду заяви.

Згідно з п.15 Порядку №1127 у разі подання заявником додаткових документів, необхідних для державної реєстрації прав, до раніше поданої заяви, у тому числі до такої, розгляд якої зупинено, державний реєстратор, уповноважена особа відповідно до п. 9 Порядку №1127 встановлює особу заявника, перевіряє обсяг його повноважень та вносить до бази даних заяв відомості про додаткові документи, подані заявником.

З оригіналів поданих заявником додаткових документів чи відповідно оформлених копій необхідних для державної реєстрації прав документів у випадку, передбаченому абзацом другим п. 7 Порядку №1127, державний реєстратор, уповноважена особа обов'язково виготовляє електронні копії шляхом сканування таких документів, що долучаються до відповідної заяви.

Відповідно до ч. 5 ст. 23 Закону у разі невиконання заявником зазначених у рішенні вимог у строк, встановлений у частині третій цієї статті, державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав.

Державним реєстратором ОСОБА_1 за наявності підстав для зупинення розгляду вищезазначених заяв для надання нотаріально засвідченого протоколу загальних зборів учасників TOB КРАЄВИД ПОДІЛЛЯ , проведено реєстраційні дії у Державному реєстрі прав щодо припинення права оренди земельних ділянок, чим порушено вимоги ч.3 ст.10, ч.4 ст.18, ч. 1 ст. 22, ч. 1 ст. 23 Закону, пунктів 12, 57-1 Порядку №1127.

До судового засідання ОСОБА_1 не з'явилася, проте через канцелярію суду надала клопотання про закриття провадження у даній справі.

В судовому засіданні представник ОСОБА_1 - адвокат ОСОБА_4 просив провадження по даній справі закрити у зв"язку із закінченням на момент розгляду справи строків, передбачених статтею 38 КУпАП України.

Відповідно до ч. 2 ст. 38 КУпАП якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частині третій.

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв'язку з закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

Судом встановлено, що подія правопорушення мала місце у період з 30.05.2018 року по 01.06.2018 року, яке було виявлено 26.06.2018 року Головним територіальним управлінням юстиції у Вінницькій області, що підтверджується відповідним поданням, а матеріали про адміністративне правопорушення надійшли до суду 16.10.2018 року, отже на день надходження матеріалів про адміністративне правопорушення та розгляду справи в суді сплив трьохмісячний строк накладення адміністративного стягнення за адміністративне правопорушення, тому провадження в справі підлягає закриттю.

На підставі викладеного, керуючись ч. 2 ст. 38, ст. 166-23, 221, п. 7 ст. 247, 252, 284 КУпАП України, -

ПОСТАНОВИВ:

Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, передбаченої ч. 1 ст. 166-23 КУпАП закрити у зв'язку закінченням на момент розгляду справи строків, передбачених статтею 38 КУпАП України.

Постанова може бути оскаржена до Вінницького апеляційного суду протягом 10 днів з дня її винесення .

Суддя:

Дата ухвалення рішення22.11.2018
Оприлюднено24.11.2018
Номер документу78049199
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —127/26023/18

Постанова від 22.11.2018

Адмінправопорушення

Вінницький міський суд Вінницької області

Бессараб Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні