Рішення
від 22.11.2018 по справі 1240/2890/18
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.2.3

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

22 листопада 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 1240/2890/18

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Шембелян В.С., розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Головного управління ДФС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Цегляр" про стягнення податкового боргу,-

ВСТАНОВИВ:

25.09.2018 до Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов Головного управління ДФС у Луганській області (далі - позивач, ГУ ДФС у Луганській області) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Цегляр" (далі - відповідач, ТОВ Цегляр ) про стягнення податкової заборгованості в сумі 323525,01 грн, в обґрунтування якого позивач послався на таке.

ТОВ Цегляр перебуває на обліку в Рубіжанській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Луганській області з 06.04.1995 за № 1050. Станом на 14.08.2018 ТОВ Цегляр має податкову заборгованість у сумі 323525,01 грн. Заборгованість виникла у зв'язку з несплатою грошових зобов'язань, самостійно визначених позивачем в податкових деклараціях з орендної плати з юридичних осіб в сумі 323525,01 грн за період з 30.04.2017 по 30.07.2018. Податковим органом сформовано податкову вимогу від 05.02.2015 № 27-257, яку направлено на адресу відповідача, однак вжиті заходи не призвели до погашення податкового боргу. Тому позивач просив стягнути з відповідача податкову заборгованість в сумі 323525,01 грн.

Ухвалою суду від 28.09.2018 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в справі, визначено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін (а.с.1).

Ухвалами суду від 25.10.2018 та 05.11.2018, у зв'язку з клопотанням представника відповідача розгляд справи відкладено (а.с.34, 41).

На підставі ч.9 ст. 205 КАС України судом ухвалено розглянути справу у письмовому провадженні.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов такого.

Судом установлено, підтверджується матеріалами справи, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Цегляр" (код ЄДРПОУ 13389169) зареєстровано в якості юридичної особи 24.12.1991 та перебуває на обліку в Рубіжанській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Луганській області (арк. спр. 17).

ТОВ Цегляр до Рубіжанської ОДПІ подані наступні податкові розрахунки та податкові зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб, які самостійно визначені у податкових деклараціях:

- від 07.02.2017 № 9022134981 на загальну суму 242645,65 грн. (звітна за 2017 рік) (а.с. 12-13);

- від 01.02.2018 № 9020793618 на загальну суму 242640,60 грн. (звітна за 2018 рік) (а.с.14-15).

Станом на 14.08.2018 ТОВ Цегляр не сплачено до бюджету узгоджених сум податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб (код 18010600) на загальну суму 323525,01 грн. (323525,01 грн. - основного платежу) (а.с.6-8).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України, який набрав чинності з 01 січня 2011 року.

Відповідно до п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності

Згідно з п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до пункту 286.2 статті 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

Як передбачено пунктом 287.3 статтею 287 цього Кодексу, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельних ділянок за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Статтею 266 Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Так, відповідно до підпункту 266.7.5. пункту 266.7. статті 266 Податкового кодексу України платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об'єкта/об'єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Податок сплачується за місцем розташування об'єкта/об'єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України (підпункт 266.9.1. пункту 266.9. статті 266 Податкового кодексу України).

Згідно з підпунктом 266.10.1. пункту 266.10. статті 266 Податкового кодексу України податкове зобов'язання за звітний рік з податку сплачується:

а) фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;

б) юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

Пунктом 11 статті 56 Податкового кодексу України передбачено, що не підлягає оскарженню податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.

Платник податків відповідно до пункту 57.1 статті 57 ПК України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Суму грошового зобов'язання відповідачем у встановлений законом строк сплачено не було, у зв'язку з чим за ТОВ Цегляр утворився податковий борг в сумі 323525,01 грн з плати за землю (орендна плата з юридичних осіб) за основним платежем в сумі 323525,01 грн., що підтверджено витягом з інтегрованої картки платника податків (арк. спр. 29-32).

Згідно з п. 59.1 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному статтею 59 Податкового кодексу України (вручення) податкового повідомлення-рішення.

У зв'язку з непогашенням відповідачем узгодженої суми податкового зобов'язання позивачем винесено податкову вимогу форми "Ю" від 05.02.2015 № 27-25, яка отримана представником відповідача 11.02.2015 (арк. спр. 16).

Вказана вимога у встановленому законом порядку не оскаржувалася, податковим органом не скасовувалась та не відкликалась, а тому є узгодженою.

Згідно з п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України).

Суд вважає встановленим, що за відповідачем дійсно існує податковий борг у зазначеній сумі, про яку він повідомлений, яка ним не оспорена, до теперішнього часу не сплачена.

Відповідач визнав позовні вимоги у повному обсязі.

Відповідно до положень статті 189 КАС України позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві. У разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог. Суд не приймає відмови від позову, визнання позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Підстав для неприйняття визнання позову судом не встановлено.

Таким чином, виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги слід задовольнити повністю.

Щодо заяви представника відповідача про розстрочення виконання рішення суду, суд зазначає.

Статтею 378 КАС України визначено, що за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує:

1) ступінь вини відповідача у виникненні спору;

2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім'ї, її матеріальне становище;

3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

У той же час, відповідачем не надано суду будь-яких доказів на підтвердження обґрунтованості заявленого клопотання про розстрочення виконання судового рішення, зокрема, обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що заява представника відповідача про розстрочення виконання рішення суду є необґрунтованою та задоволенню не підлягає.

При цьому, суд зазначає, що після набрання даним рішенням законної сили, відповідач має право звернутись до суду із обґрунтованим клопотанням про відстрочення або розстрочення судового рішення у порядку, визначеному КАС України.

Відповідно до частини четвертої статті 139 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Головного управління ДФС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Цегляр" про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Цегляр" (код ЄДРПОУ 13389169, місцезнаходження: 93000, Луганська область, м. Рубіжнек, пл.Хіміків, 2Ж/1) на користь місцевого бюджету Рубіжанської міської ради Луганської області (отримувач УК у м.Рубіжному/М.Рубіжне/18010600, код отримувача (ОКПО) 37904431, МФО 899998, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), розрахунковий рахунок 33211812012071, код платежу 18010600) суму податкового боргу з орендної плати за землю за період з 30.04.2017 по 30.07.2018 в розмірі 323525,01 грн (триста двадцять три тисячі п'ятсот двадцять п'ять гривень 01 коп.) за рахунок коштів платника з рахунків у банках, що його обслуговують.

У задоволенні заяви представника Товариства з обмеженою відповідальністю "Цегляр" про розстрочення виконання даного рішення - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Суддя В.С. Шембелян

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.11.2018
Оприлюднено26.11.2018
Номер документу78073774
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1240/2890/18

Ухвала від 03.12.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Рішення від 22.11.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 25.10.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 28.09.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні