ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ м. Київ 19.11.2018Справа № 910/12019/18 Господарський суд міста Києва у складі судді Баранова Д.О., розглянувши матеріали господарської справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Бренд КВ" (08132, обл. Київська, р-н Києво-Святошинський, м. Вишневе, вул. Святошинська, будинок 40-1, офіс 6; ідентифікаційний код 40256115) до Приватного підприємства "Консалтингова фірма "Прометей" (01010, м. Київ, вул. Івана Мазепи, будинок 10; ідентифікаційний код 30668980) в особі філії "Менський сир" (15600, обл. Чернігівська, р-н Менський, м. Мена, вул. Леніна, будинок 122; ідентифікаційний код 26549195) про стягнення 93 086,92 грн. Без виклику (повідомлення) учасників справи ОБСТАВИНИ СПРАВИ: 10.09.2018 до Господарського суду міста Києва надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Бренд К» з вимогами до Приватного підприємства «Консалтингова фірма «Прометей» в особі філії «Менський сир» про стягнення 93086,92 грн. Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач вказав на те, що відповідач в порушення умов укладеного між сторонами Договору поставки №2312 від 23.12.2016 не у повному обсязі оплатив поставлений позивачем товар, у зв'язку з чим у відповідача виникла заборгованість у розмірі 93086,92 грн. Ухвалою Господарського суду міста Києва від 17.09.2018 відкрито провадження у справі №910/12019/18, постановлено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи; встановлено учасникам справи строки для подання заяв по суті справи. Відповідач своїм правом на подання відзиву на позовну заяву у визначений судом у відповідності до господарського процесуального закону строк не скористався. При цьому, про розгляд господарським судом міста Києва справи № 910/12019/18 відповідач повідомлявся належним чином за адресою, яка вказана у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (01010, м. Київ, вул. Івана Мазепи, будинок 10), що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення 0103047706690, з якого вбачається, що ухвала суду про відкриття провадження у справі № 910/12019/18 була отримана відповідачем 19.09.2018. Відповідно до ч. 5 ст. 176 Господарського процесуального кодексу України ухвала про відкриття провадження у справі надсилається учасникам справи, а також іншим особам, якщо від них витребовуються докази, в порядку, встановленому статтею 242 цього Кодексу, та з додержанням вимог частини четвертої статті 120 цього Кодексу. Відповідно до п. 3 ч. 6 ст. 242 Господарського процесуального кодексу України днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про вручення судового рішення. З огляду на наведене, відповідач вважається повідомленим належним чином про розгляд Господарським судом міста Києва справи №910/12019/18. Відповідно до ч. 4 ст. 13 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов'язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій. Відповідно до ч. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами. Згідно з ч. 2 ст. 178 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи. У частині 8 статті 252 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що при розгляді справи у порядку спрощеного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, а у випадку розгляду справи з повідомленням (викликом) учасників справи - також заслуховує їх усні пояснення. Судові дебати не проводяться. Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд міста Києва ВСТАНОВИВ: 23.12.2016 Товариством з обмеженою відповідальністю «Бренд К» (продавець) та Приватним підприємством «Консалтингова фірма «Прометей» (покупець) укладено Договір поставки №2312, відповідно до умов якого продавець зобов'язується поставити та передати у власність покупця пакувальні матеріали (товар), а покупець зобов'язується прийняти товар та оплатити його згідно з умовами договору. Відповідно до п. 1.2 Договору поставки №2312 від 23.12.2016 кількість, асортимент та ціна товару визначається у видаткових накладних, які складаються продавцем згідно з наданих відповідних заявок покупця та є невід'ємними частинами цього договору. Видаткова накладна затверджується двома сторонами та скріплюється печатками сторін. Згідно з п. 6.1 Договору поставки №2312 від 23.12.2016 оплату товару покупець зобов'язаний здійснити протягом 30 календарних днів з дати поставки товару покупцю. Згідно з пунктом 1 частини 2 статті 11 Цивільного кодексу України підставами виникнення цивільних прав та обов'язків є, зокрема, договори та інші правочини. Відповідно до частини 1 статті 509 Цивільного кодексу України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Дослідивши зміст укладеного між позивачем та відповідачем договору, суд дійшов висновку, що за своєю правовою природою укладений між сторонами правочин є договором поставки. Відповідно до ч. 1 ст. 265 Господарського кодексу України, за договором поставки одна сторона - постачальник зобов'язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов'язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму. Відповідно до ч.ч. 1. 2 ст. 712 Цивільного кодексу України, за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін. Відповідно до п. 3.1 Договору поставки №2312 від 23.12.2016 договір вступає в дію з моменту підписання його сторонами та діє до 31.12.2017. Якщо після закінчення строку договору сторонами не було надано пропозиції про зімну умов договору або про його припинення за 15 календарних днів до закінчення його терміну дії, договір вважається автоматично пролонгованим на наступний календарний рік (п. 3.2 Договору поставки №2312 від 23.12.2016). Враховуючи відсутність в матеріалах справи доказів висловлення сторонами Договору поставки №2312 від 23.12.2016 намірів про зміну умов вказаного договору або про припинення його дії, суд дійшов висновку, що вказаний договір був чинним у спірний період. Судом встановлено, що на виконання зобов'язань за Договором поставки №2312 від 23.12.2016 позивач поставив відповідачу товар на загальну суму 962618,48 грн., що підтверджується видатковою накладною №994 від 29.12.2016 на суму 7706,88 грн.; видатковою накладною №586 від 19.05.2017 на суму 27537,84 грн., видатковою накладною №641 від 26.05.2017 на суму 6645,89 грн., видатковою накладною №655 від 31.05.2017 на суму 7452,00 грн., видатковою накладною №673 від 02.06.2017 на суму 5454,94 грн., видатковою накладною №794 від 22.06.2017 на суму 16860,10 грн., видатковою накладною №777 від 23.06.2017 на суму 7452,00 грн., видатковою накладною №840 від 04.07.2017 на суму 5391,36 грн., видатковою накладною №867 від 06.07.2017 на суму 7452,00 грн., видатковою накладною №908 від 14.07.2017 на суму 7119,36 грн., видатковою накладною №921 від 18.07.2017 на суму 6034,18 грн., видатковою накладною №945 від 20.07.2017 на суму 7452,00 грн., видатковою накладною №955 від 20.07.2017 на суму 8784,29 грн., видатковою накладною №966 від 25.07.2017 на суму 5456,66 грн., видатковою накладною №994 від 28.07.2017 на суму 18544,03 грн., видатковою накладною №1051 від 08.08.2017 на суму 10686,82 грн., видатковою накладною №1129 від 19.08.2017 на суму 12102,48 грн., видатковою накладною №1135 від 22.08.2017 на суму 3587,33 грн., видатковою накладною №1152 від 23.08.2017 на суму 6317,35 грн., видатковою накладною №1197 від 01.09.2017 на суму 15543,36 грн., видатковою накладною №1168 від 11.09.2017 на суму 9746,78 грн., видатковою накладною №1170 від 11.09.2017 на суму 5379,78 грн., видатковою накладною №1210 від 15.09.2017 на суму 3663,00 грн., видатковою накладною 31211 від 15.09.2017 на суму 6831,22 грн., видатковою накладною №1215 від 18.09.2017 на суму 12159,56 грн., видатковою накладною №1246 від 22.09.2017 на суму 25582,37 грн., видатковою накладною №1274 від 27.09.2017 на суму 4131,04 грн., видатковою накладною №1315 від 04.10.2017 на суму 8865,43 грн., видатковою накладною №1329 від 06.10.2017 на суму 30456,16 грн., видатковою накладною №1334 від 09.10.2017 на суму 9190,90 грн., видатковою накладною №1343 від 10.10.2017 на суму 8550,00 грн., видатковою накладною №1406 від 20.10.2017 на суму 31661,63 грн., видатковою накладною №1449 від 26.10.2017 на суму 3193,24 грн., видатковою накладною 31457 від 26.10.2017 на суму 6387,84 грн., видатковою накладною №1497 від 02.11.2017 на суму 3828,24 грн., видатковою накладною №1502 від 02.11.2017 на суму 8161,78 грн., видатковою накладною №1500 від 02.11.2017 на суму 8004,24 грн., видатковою накладною №1511 від 03.11.2017 на суму 17856,35 грн., видатковою накладною №1521 від 06.11.2017 на суму 10764,05 грн., видатковою накладною №1585 від 10.11.2017 на суму 3359,23 грн., видатковою накладною №1586 від 14.11.2017 на суму 4471,49 грн., видатковою накладною №1591 від 15.11.2017 на суму 25070,81 грн., видатковою накладною №1606 від 16.11.2017 на суму 4086,00 грн., видатковою накладною №1619 від 17.11.2017 на суму 5598,72 грн., видатковою накладною №1631 від 21.11.2017 на суму 16754,81 грн. видатковою накладною №1663 від 23.11.2017 на суму 5602,97 грн., видатковою накладною №1664 від 23.11.2017 на суму 2239,49 грн., видатковою накладною №1710 від 01.12.2017 на суму 29053,79 грн., видатковою накладною №1780 від 12.12.2017 на суму 33020,06 грн., видатковою накладною №1782 від 12.12.2017 на суму 8822,59 грн., видатковою накладною №1781 від 12.12.2017 на суму 10423,44 грн., видатковою накладною №1779 від 12.12.2017 на суму 4159,30 грн., видатковою накладною №1803 від 15.12.2017 на суму 15054,30 грн., видатковою накладною №1853 від 22.12.2017 на суму 2476,80 грн., видатковою накладною №1867 від 26.12.2017 на суму 6403,39 грн., видатковою накладною №1890 від 28.12.2017 на суму 13972,03 грн., видатковою накладною №1889 від 28.12.2017 на суму 3285,50 грн., видатковою накладною №1900 від 28.12.2017 на суму 7006,44 грн., видатковою накладною №11 від 09.01.2018 на суму 4838,40 грн., видатковою накладною №48 від 16.01.2018 на суму 7452,00 грн., видатковою накладною №54 від 17.01.2018 на суму 12193,34 грн., видатковою накладною №163 від 05.02.2018 на суму 5767,20 грн., видатковою накладною №166 від 06.02.2018 на суму 11462,40 грн., видатковою накладною №229 від 16.02.2018 на суму 7452,00 грн., видатковою накладною №230 від 16.02.2018 на суму 18488,65 грн., видатковою накладною №259 від 22.02.2018 на суму 11462,40 грн., видатковою накладною №306 від 28.02.2018 на суму 18961,37 грн., видатковою накладною №307 від 28.02.2018 на суму 4104,00 грн., видатковою накладною №308 від 28.02.2018 на суму 3998,59 грн., видатковою накладною №343 від 07.03.2018 на суму 10772,64 грн., видатковою накладною №376 від 15.03.2018 на суму 7594,56 грн., видатковою накладною №393 від 16.03.2018 на суму 6769,80 грн., видатковою накладною №436 від 26.03.2018 на суму 12939,84 грн., видатковою накладною №458 від 29.03.2018 на суму 9735,84 грн., видатковою накладною №469 від 30.03.2018 на суму 17175,85 грн., видатковою накладною №514 від 05.04.2018 на суму 8280,00 грн., видатковою накладною №556 від 13.04.2018 на суму 13697,28 грн., видатковою накладною №570 від 17.04.2018 на суму 5813,28 грн., видатковою накладною №571 від 17.04.2018 на суму 5938,56 грн., видатковою накладною №665 від 27.04.2018 на суму 5340,96 грн., видатковою накладною №726 від 11.05.2018 на суму 5874,91 грн., видатковою накладною №725 від 11.05.2018 на суму 12801,61 грн., видатковою накладною №769 від 17.05.2018 на суму 4140,00 грн., видатковою накладною №773 від 18.05.2018 на суму 14879,17 грн., видатковою накладною №802 від 23.05.2018 на суму 10221,12 грн., видатковою накладною №828 від 25.05.2018 на суму 2520,00 грн., видатковою накладною №849 від 29.05.2018 на суму 5813,28 грн., видатковою накладною №858 від 30.05.2018 на суму 8280,00 грн., видатковою накладною №879 від 04.06.2018 на суму 15717,02 грн., видатковою накладною №930 від 08.06.2018 на суму 5813,28 грн., видатковою накладною №923 від 08.06.2018 на суму 15504,37 грн., видатковою накладною №949 від 12.06.2018 на суму 9735,84 грн., видатковою накладною №985 від 18.06.2018 на суму 5813,28 грн., видатковою накладною №1019 від 22.06.2018 на суму 20596,62 грн., видатковою накладною №1031 від 25.06.2018 на суму 5813,28 грн. Вказані видаткові накладні підписані уповноваженими представниками сторін та скріплені печатками юридичних осіб позивача і відповідача; в них міститься посилання на реквізити Договору поставки №2312 від 23.12.2016. При цьому, позивачем долучено до позовної заяви копії відповідних довіреностей, виданих відповідачем, та якими було уповноважено представника відповідача на отримання від позивача товару (стосовно тих накладних, які підписані представником відповідача, однак не містять відбитку печатки Приватного підприємства «Консалтингова фірма «Прометей»). Відповідачем не було надано суду будь-яких заперечень щодо факту отримання ним від позивача товару за вказаними видатковими накладними на загальну суму 962618,48 грн. Вказані видаткові накладні підписані уповноваженими представниками сторін та скріплені печатками юридичних осіб позивача і відповідача. Відповідно до ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Згідно з п. 6.1 Договору поставки №2312 від 23.12.2016 оплату товару покупець зобов'язаний здійснити протягом 30 календарних днів з дати поставки товару покупцю. Таким чином, відповідач повинен був оплачувати товар протягом 30 календарних днів з дати поставки товару (дати складення відповідної видаткової накладної). Судом встановлено, що відповідач не у повному обсязі виконав свій обов'язок з оплати товару, отриманого від позивача за вказаними видатковими накладними, сплативши грошові кошти у загальному розмірі 869531,56 грн., що підтверджується банківськими виписками з рахунку позивача, копії яких долучено до позовної заяви (призначення платежу – посилання на реквізити рахунків, виставлених позивачем, та копії яких долучено позивачем до позовної заяви). Таким чином, зважаючи, що за спірними видатковими накладними позивачем було поставлено відповідачу товар на загальну суму 962618,48 грн., а відповідачем сплачено позивачу грошові кошти у сумі 869531,56 грн., суд дійшов висновку, що у відповідача виникла заборгованість у розмірі 93086,92 грн. Доказів сплати грошових коштів у сумі 93086,92 грн. станом на дату розгляду справи у суді відповідачем суду не надано. Оцінюючи подані позивачем докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню у повному обсязі з наступних підстав. Відповідно до статті 193 Господарського кодексу України суб‘єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов‘язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов‘язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Зазначене також кореспондується з положеннями статей 525, 526 Цивільного кодексу України. Стаття 629 Цивільного кодексу України передбачає, що договір є обов'язковим для виконання сторонами. Відповідно до статті 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання). Наявність та розмір заборгованості Приватного підприємства «Консалтингова фірма «Прометей» у сумі 93086,92 грн. за Договором поставки №2312 від 23.12.2016 підтверджуються наявними в матеріалах справи доказами та відповідачем не були спростовані, у зв'язку з чим позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Бренд К» до Приватного підприємства «Консалтингова фірма «Прометей» про стягнення 93086,92 грн. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі. Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір за подання позову покладається на відповідача з огляду на задоволення позову повністю. На підставі викладеного, керуючись ч. 1 ст. 129, ч. 2 ст. 178, 238, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд ВИРІШИВ: 1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Бренд К» задовольнити. 2. Стягнути з Приватного підприємства «Консалтингова фірма «Прометей» (01010, м. Київ, вул. Івана Мазепи, буд. 10; ідентифікаційний код: 30668980) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Бренд К» (08132, Київська обл., Києво-Святошинський р-н, м. Вишневе, вул. Святошинська, буд. 40-1, офіс 6; ідентифікаційний код: 40256115) грошові кошти у розмірі 93086 (дев'яносто три тисячі вісімдесят шість) грн. 92 коп. та судовий збр у розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн. 00 коп. 3. Після набрання рішенням законної сили видати наказ. Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Повний текст рішення складено: 19.11.2018 Суддя Д.О. Баранов
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 19.11.2018 |
Оприлюднено | 27.11.2018 |
Номер документу | 78081449 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Баранов Д.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні