Рішення
від 15.11.2018 по справі 920/406/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

15.11.2018 Справа № 920/406/18

Господарський суд Сумської області у складі: головуючого - судді Котельницької В.Л., судді Резніченко О.Ю., судді Коваленка О.В.,

за участю секретаря судового засідання Петрович І.М.,

представника позивача Петрищева О.О.

представників відповідача Куліша Ю.І.

представника третьої особи - не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Сумах у приміщенні Господарського суду Сумської області матеріали справи № 920/406/18

за позовом Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Заливна 5 , м.Суми

до Товариства з обмеженою відповідальністю Оселя , м. Суми

про зобов'язання вчинити дії,

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача Приватного акціонерного товариства Сумбуд , м. Суми

встановив:

До господарського суду звернулось Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Заливна 5 з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Оселя про зобов'язання виготовити (відновити) за власний рахунок та передати позивачу технічну документацію згідно списку, мотивуючи свої вимоги створенням мешканцями будинку № 5 по вулиці Заливна в місті Сумах Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Заливна 5 та непередання попереднім управителем будинку - ТОВ Оселя технічної документації створеному ОСББ в порушення вимог діючого законодавства, в тому числі: Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку , Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, які затверджено наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України.

Від відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому він проти позову заперечив в обґрунтування своєї позиції послався на те, що він не являється власником будинку, а є лише виконавцем функцій з утримання будинку та прибудинкової території на підставі договору від 31.10.2011 , укладеного з власником житлового фонду ПАТ Сумбуд , а тому документи, що є предметом даного позову у відповідача відсутні.

Залучене до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Приватне акціонерне товариство Сумбуд пояснень щодо позову суду не надало, представник третьої особи в судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, хоча про розгляд справи третя особа була повідомлена належним чином.

Тому, суд продовжує розгляд справи у відсутності представника третьої особи.

У судовому засіданні представник позивача позов підтримав, а представник відповідача позову не визнав.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, дослідивши та оцінивши надані суду докази, суд встановив наступне:

24.12.2016 установчими зборами об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, що знаходиться в м. Сумах по вул. Заливній, 5 створено ОСББ Заливна 5 та затверджено його статут.

Позивач був зареєстрований та отримав статус юридичної особи.

26.02.2017 рішенням загальних зборів ОСББ Заливна 5 змінено форму управління будинком з 01.04.2017, а саме, з ТОВ Оселя на ОСББ Заливна 5 , а також запропоновано ТОВ Оселя з дати визначеної загальними зборами здійснити остаточне нарахування плати за послуги з утримання будинку та прибудинкової території відповідно до фактично наданих послуг, повідомити про прийняте рішення ДСЗН СМР, повідомити ПАТ СУМИОБЛЕНЕРГО про виключення будинку із переліку об'єктів, які обслуговує ТОВ Оселя та передати технічну документацію на будинок до ОСББ Заливна 5 . Про дане рішення ТОВ Оселя було повідомлено листом від 15.03.2017 №10.

Проте, технічна документація на будинок передана не була.

Закон України Про житлово-комунальні послуги визначає основні засади організаційних, господарських відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов'язки.

Згідно зі ст. 1 Закону України Про житлово-комунальні послуги управителем є особа, яка за договором з власником чи балансоутримувачем здійснює управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд (далі - управління будинком) і забезпечує його належну експлуатацію відповідно до закону та умов договору.

Житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил.

Згідно зі ст. 13 Закону України Про житлово комунальні послуги залежно від функціонального призначення житлово-комунальні послуги поділяються на, крім іншого, послуги з управління будинком, спорудою або групою будинків (балансоутримання, укладання договорів на виконання послуг, контроль виконання умов договору тощо).

Відтак, враховуючи зазначені норми законодавства та положення договору на утримання будинків та прибудинкових територій від 31.10.2011, укладеного ТОВ Оселя з власником житлового фонду ПАТ Сумбуд , ТОВ Оселя стало управителем будинку № 5 по вулиці Заливній в місті Сумах.

Відповідно до ст. ч. 382 ЦК України передбачено, що усі власники квартир (в тому числі фізичні або юридичні особи) та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - об'єднання) - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна;

Дія Закону України Про житлово-комунальні послуги розповсюджується на правовідносини з безпосереднім власником (власниками квартир та нежитлових приміщень) та управителем, яка згідно з договором здійснює управління будинком.

Варто зазначити, що об'єднання співвласників багатоквартирних будинків несе лише управлінські повноваження і не стає власником будинку вцілому, співвласниками будинку залишаються власники квартир та нежитлових приміщень, які є первинним власником.

26.02.2017 рішенням загальних зборів позивача було вирішено визначити формою управління багатоквартирним будинком шляхом самостійного управління багатоквартирним будинком, що знаходиться в м. Сумах, вул. Заливній, 5 з 01.04.2017.

Згідно із ст. 9 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку за рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку.

Згідно до ст. 6 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об'єднання, у тримісячний строк з дня державної реєстрації об'єднання забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж.

Згідні з частинами 18, 19 ст. 6 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об'єднання, у тримісячний строк з дня державної реєстрації об'єднання забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж. У разі відсутності документації на багатоквартирний будинок колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об'єднання, протягом півроку з дня державної реєстрації об'єднання відновлює її за власний рахунок.

Порядок здійснення управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, порядок передачі будинку в управління у разі укладення договору, встановлено Правилами управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, які затверджено наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009 №13 (далі - Правила).

Згідно з п. 2.1 Правил, управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, для приймання-передачі об'єкта в управління утворюється відповідна комісія у складі представників попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, власників, співвласників та особи, що буде здійснювати управління будинком.

Пунктом 2.2 Правил визначено, що при передачі об'єкта в управління попередній балансоутримувач чи особа, що здійснювала управління будинком, надає замовнику, а замовник передає особі, що буде здійснювати управління будинком, оригінали або належним чином завірені копії документів (у разі зберігання оригіналів документів у місцевих архівах): щодо технічного стану об'єкта, у тому числі: план земельної ділянки з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані, виготовлений відповідно до вимог Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998 3 56, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 23.06.1998 за № 393/2833; паспорт об'єкта та земельної ділянки проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на кожний будинок та споруду об'єкта; акт технічного стану об'єкта на момент приймання - передачі;"схеми внутрішньобудинкових мереж централізованого постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізованого опалення тощо; виконавчі креслення контурів заземлення (для споруд, які мають заземлення); паспорти котельного господарства, котлові книги; паспорти ліфтового господарства; кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту; акти технічного огляду; журнали заявок мешканців об'єкта; протоколи виміру опору ізоляції електромереж; протоколи огляду системи вентиляції; щодо бухгалтерського обліку та передбаченої законодавством звітності за об'єктом; обліку мешканців об'єкта, а також власників, співвласників окремих приміщень об'єкта, які у ньому не мешкають; правовідносин попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, з юридичними або фізичними особами у сфері надання та оплати житлово-комунальних послуг, найму, оренди та користування приміщеннями об'єкта; планових заходів за попередній та на поточний роки, необхідних для утримання об'єкта відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил та для збереження належного технічного стану будівельних елементів, конструкцій та мереж об'єкта.

Таким чином, спеціальна процедура по передачі примірника технічної та іншої передбаченої законом документації на будинок передбачена Правилами управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд.

Отже, обов'язок передати позивачу технічну документацію закон покладає саме на відповідача, як особи, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об'єднання співвласників багатоквартирного будинку та саме вищезазначений перелік документів повинен передаватись на виконання частини 5 ст.6 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку .

Як вже зазначалось, з метою досудового врегулювання спору, позивачем на адресу відповідача, як до особи, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об'єднання було направлено листа із вимогою щодо передачі позивачу технічної документації.

Відповідач листа отримав, що ним не заперечується, дій направлених на передачу технічної документації не вчинив.

Як вбачається з листа ПАТ Сумбуд на адресу ОСББ Заливна 5 технічна документація на будинок від забудовника була передана ТОВ Оселя (а.с.48).

Відповідач зазначав, що не отримував від ПАТ Сумбуд всієї технічної документації на будинок і, що інформація надана ПАТ Сумбуд не відповідає дійсності.

Однак, згідно зі ст. 6 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку у разі відсутності документації на багатоквартирний будинок колишній балансоутримувач або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об'єднання, протягом півроку з дня державної реєстрації об'єднання відновлює її за власний рахунок.

Обов'язок передання і відновлення документів не ставиться в залежність від наявності чи відсутності у особи технічної документації. Тобто такий обов'язок є безумовним.

Отже, відповідач безпідставно ухиляється від передачі технічної документації щодо управління будинком по вул. Заливній, 5 у м. Сумах, документи повинні бути передані в тому обсязі і об'ємі, який зазначений в Правилах, а посилання на те, що він не був управителем та відсутність у нього необхідних документів, неможливість їх відновлення - судом відхиляються, як безпідставні.

Враховуючи вищезазначене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача є правомірними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. ст. 123, 129 ГПК України позивачу за рахунок відповідача підлягають відшкодуванню витрати по сплаті судового збору у розмірі 1762 грн.

Керуючись ст. ст. 123, 129, 232, 233, 236-238, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд

вирішив:

Позов задовольнити повністю.

Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю Оселя (40007, м. Суми, вул. Миргородська, 1; ід. код 31162624) протягом одного місяця з дня набрання рішенням суду законної сили виготовити (відновити) за власний рахунок та передати Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку Заливна 5 (40035, м. Суми, вул. Заливна, 5; ід. код 41113065):

- паспорт об'єкту та земельної ділянки;

- проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на будинок;

- акт технічного стану об'єкту на момент приймання - передачі;

- схему внутрішньобудинкових мереж централізованого опалення;

- виконавчі креслення контурів заземлення (для споруд, які мають заземлення); кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту; акти технічного огляду;

- журнали заявок мешканців об'єкта;

- протоколи виміру опору ізоляції електромереж;

- протоколи огляду системи вентиляції;

- документи бухгалтерського обліку та передбаченої законодавством звітності за об'єктом; обліку мешканців об'єкта, а також власників, співвласників окремих приміщень об'єкта, які у ньому не мешкають; правовідносин попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, з юридичними або фізичними особами у сфері надання та оплати житлово-комунальних послуг, найму, оренди та користування приміщеннями об'єкта; планових заходів за попередній та на поточний роки, необхідних для утримання об'єкта відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил та для збереження належного технічного стану будівельних елементів, конструкцій та мереж об'єкта.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Оселя (40007, м. Суми, вул. Миргородська, 1; ід. код 31162624) на користь Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Заливна 5 (40035, м. Суми, вул. Заливна, 5; ід. код 41113065) витрати по сплаті судового збору у даній справі у розмірі 1762 грн.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду (ч.1,2 ст. 241 ГПК України). Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення (ч.1 ст. 256 ГПК України).

Повний текст рішення складено 23.11.2018.

Головуючий суддя В.Л.Котельницька

Суддя О.Ю.Резніченко

Суддя О.В.Коваленко

СудГосподарський суд Сумської області
Дата ухвалення рішення15.11.2018
Оприлюднено27.11.2018
Номер документу78081791
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —920/406/18

Судовий наказ від 18.06.2019

Господарське

Господарський суд Сумської області

Котельницька Вікторія Леонідівна

Судовий наказ від 18.06.2019

Господарське

Господарський суд Сумської області

Котельницька Вікторія Леонідівна

Постанова від 18.04.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 25.03.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 26.02.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 17.12.2018

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Скрипка І.М.

Рішення від 15.11.2018

Господарське

Господарський суд Сумської області

Котельницька Вікторія Леонідівна

Ухвала від 07.11.2018

Господарське

Господарський суд Сумської області

Котельницька Вікторія Леонідівна

Ухвала від 17.10.2018

Господарське

Господарський суд Сумської області

Котельницька Вікторія Леонідівна

Ухвала від 04.10.2018

Господарське

Господарський суд Сумської області

Котельницька Вікторія Леонідівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні