Рішення
від 26.11.2018 по справі 802/1559/18-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

26 листопада 2018 р. Справа № 802/1559/18-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Томчука А.В., розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області до Загальноосвітньої школи І ступеня с.Морозівка Хмільницького району Вінницької області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області з адміністративним позовом до Загальноосвітньої школи І ступеня с.Морозівка Хмільницького району Вінницької області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.

Позов мотивований тим, що за результатами перевірок, оформлено Акти від 19.05.2018 №63, від 25.04.2018 року №95, складено Припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 26.08.2015 року №138, в яких зафіксовані численні порушення у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Зазначене, на думку позивача, свідчить про наявність підстав для застосування до відповідача заходів у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації Загальноосвітньої школи І ступеня с.Морозівка Хмільницького району Вінницької області, шляхом відключення від джерела електроживлення та опломбування вхідних дверей, до повного усунення порушень законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, що і стало підставою для звернення позивача до суду з даним адміністративним позовом.

Ухвалою суду від 05.06.2018 відкрито провадження у справі та призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження.

Ухвалю суду від 06.08.2018 зупинено провадження у справі до 01.11.2018 відповідно до п.4 ч.1 ст.236 КАС України.

01.11.2018 судом постановлено ухвалу про поновлення провадження у справі.

У судовому засіданні 01.011.2018 за клопотанням представників сторін відкладено розгляд справи на 20.11.2018.

У судове засідання представники сторін не з'явились, хоча про дату час та місце його проведення повідомлялись завчасно та належним чином.

Крім того, 20.11.2018 представником позивача подано заяву, зі змісту якої просив судове засідання провести без його участі. Також повідомив, що недоліки вказані у позові, усунено, надавши Акт перевірки від 16.11.2018 № 260, складений за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки Загальноосвітньою школою І ступеня с.Морозівка Хмільницького району Вінницької області.

20.11.2018 представником відповідача подано заяву про розгляд справи без її участі в письмовому проваджені у зв'язку з тим, що всі недоліки викладені в позовній заяві усунуті.

Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З огляду на вказане суд вважає за можливе, здійснювати судовий розгляд в порядку письмового провадження на підставі наявних в справі доказів.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні фактичні обставини.

26.08.2015-26.08.2015 відповідачем проведено планову перевірку Загальноосвітньої школи І ступеня с.Морозівка Хмільницького району Вінницької області, та винесено припис від 26.08.2018 №138.

Згідно з вимогами ст. 5 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (далі - Закон №877-V), 19.05.2017 позивачем здійснено планову перевірку Загальноосвітньої школи І ступеня с.Морозівка Хмільницького району Вінницької області за адресою: Вінницька область, Хмільницький район, с.Морозівка, вул. Шевченка, 12.

За результатами перевірки відповідно до п. 6 ст. 7 Закону №877-V, складено Акт від 19.05.2017 року №63 та згідно з п. 7 ст. 7 Закону №877-V щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

25.04.2018 року здійснено планову перевірку вказаного закладу. За результатами якої складено Акт від 25.04.2018 №95 (далі - Акт №95), в якому зафіксовані невиконані заходи згідно попередньої перевірки, а також нові порушення у сфері техногенної та пожежної безпеки, а саме:

1. Дерев'яні елементи горищного покриття не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують першу групу вогнезахисної ефективності (Розділ III п. 2.5 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України 30.12.2014 №1417, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 №252/26697 (далі - ППБУ)) [п. 1 Припис №138, п. 1 Акт №63, п. 1 Акт №95].

2. Будівлю не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту (Розділ 5 п.1.2 ППБУ) [п. З Припис №138, п. 2 Акт №63, п. 2 Акт №95].

3. Не проведено технічне обслуговування порошкових вогнегасників у відповідності до Правил експлуатації вогнегасників (Розділ V п. 3.17 ППБУ) [п. 8 Припис №138, п. 7 Акт №63, п. З Акт №95].

4. Працівників не забезпечено засобами захисту органів дихання (п. 4.10.1 Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях, затверджених наказом МНС України 15.08.2007 №557, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 03.09.2007 №1006/14273 [п. 4 Припис №138, п. 4 Акт №63, п. 4 Акту №95].

5. Відсутні протипожежні розділки від опалювальних печей до горючих конструкцій (Розділ IV п. 2.6 ППБУ) [п. 6 Акту №95].

6. Підлога з горючих матеріалів не захищена під топковими дверцятами металевим листом розміром 0,7 х 0,5 м, що розташовуються своїм довгим боком уздовж печі (Розділ IV п. 2.6 ППБУ) [п. 7 Акту №95].

7. На горищі будівлі школи використовуються для димових труб азбестоцементні й металеві труби (п. 2.13 Розділ IV ППБУ) [п. 9 Акту №95].

8. В приміщеннях школи з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів, здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (Розділ IV п. 1.6 ППБУ) [п. 10 Акту №95].

Припис №138, Акт №63, Акт №95 вручені директору ЗОШ с. Морозівка ОСОБА_1 про що свідчать її власноручні підписи.

25.04.2018 за результатами позапланової перевірки до адміністративної відповідальності за ст. 175 Кодексу України про адміністративні правопорушення притягнуто директора ЗОШ ОСОБА_1

Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з наступного.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року №1052 від 16.12.2015 року №1052 (далі - Положення №1052), державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

Серед основних завдань ДСНС, зокрема є реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності (п.3. Положення №1052).

Разом з тим, згідно із пунктом 1 Положення про Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області, затвердженого наказом Державної служби України з надзвичайних ситуацій № 507 від 21.09.2017 року (далі - Положення), Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області (скорочена назва - ГУ ДСНС України у Вінницькій області) (далі - Головне управління) є територіальним органом Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.

В силу вимог підпункту 27 пункту 4 вказаного Положення, до основних завдань Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області віднесено здійснення безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб'єктами господарювання.

В свою чергу, відповідно до статті 66 Кодексу цивільного захисту України ( далі - КЦЗ України), Центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Так, частиною 6, 7 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності № 877-V від 28.12.2007 року визначено, що за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю), складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця щодо діяльності яких здійснювався захід.

На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

В свою чергу, відповідно до частини 2 статті 70 КЦЗ України, повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Пунктом 12 частини 1 статті 67 КЦЗ України, передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Крім того, частиною 2 статті 68 КЦЗ України передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Згідно п. 1-2 ч. 1 статті 70 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності № 877-V від 28.12.2007 року підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, серед іншого є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення.

Як вже було встановлено судом згідно Акту №63, Акту №95 перевірки Загальноосвітньої школи І ступеня с.Морозівка Хмільницького району Вінницької області зафіксовано порушення у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

В зв'язку із не усуненням відповідачами порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Судом також встановлено, що під час розгляду справи, в листопаді 2018 року позивачем здійснено позапланову перевірку щодо додержання Загальноосвітньою школою І ступеня с.Морозівка Хмільницького району Вінницької області вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, результати якої оформлені Актом перевірки №260 від 16.11.2018. Згідно даного акту, встановлено усунення відповідачами порушень у сфері техногенної та пожежної безпеки, які виявлені раніше проведеними перевірками.

За таких обставин та враховуючи те, що станом на дату розгляду справи по суті відповідачами порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту усунуті, суд дійшов висновку про відсутність підстав для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Крім того, факт усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту підтверджується заявою представника позивача від 20.11.2018 (вх. № 53001).

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За наведених обставин, в задоволенні адміністративного позову слід відмовити повністю.

Враховуючи положення ст. 139 КАС України, судові витрати у цій справі стягненню з відповідача не підлягають.

Відповідно частини 5 статі 250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області до Загальноосвітньої школи І ступеня с.Морозівка Хмільницького району Вінницької області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області (вул. 600-річчя, 11, м. Вінниця, Вінницька область, код ЄДРПОУ 38635397).

Відповідач: Загальноосвітня школа І ступеня с.Морозівка Хмільницького району Вінницької області (вул. Шевченка, 12, с. Морозівка, Хмільницький район, Вінницька область, 22032, код ЄДРПОУ 26224033).

Повний текст рішення суду складено 26.11.2018

Суддя Томчук Андрій Валерійович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.11.2018
Оприлюднено27.11.2018
Номер документу78085067
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/1559/18-а

Рішення від 26.11.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

Ухвала від 01.11.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

Ухвала від 06.08.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

Ухвала від 05.06.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні