Рішення
від 26.11.2018 по справі 0840/2975/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

26 листопада 2018 року Справа № 0840/2975/18 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Конишевої О.В. розглянув в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації (01001, м. Київ, вул. Хрещатик, буд. 22, код ЄДРПОУ 37994258)

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Старлайн-ЮА» (69026, м. Запоріжжя, вул. Передатна, буд. 59, код ЄДРПОУ 38625724)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача : Головне управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166)

про зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

24.07.2018 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації (далі – позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Старлайн-ЮА» (далі – відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача : Олександрівське управління у м. Запоріжжі Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області (далі – третя особа), в якому позивач просить суд :

- анулювати відповідачу ліцензію на користування радіочастотним ресурсом України від 14.07.2016 № 8483, дозволи на експлуатацію радіоелектронних засобів широкосмугового радіодоступу від 14.09.2016 №№ ШПС-65-0293753 - ШПС-65-0293756, у кількості 4 шт., від 23.06.2016 №№ СРТ-65-0276596 - СРТ-65-0276598, у кількості 3 шт., від 09.11.2016 № СРТ-65-0298575, дозволи на експлуатацію абонентських радіоелектронних засобів від 08.11.2016 №№АР-65-0223274 - АР-65-0223377, у кількості 104 шт.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що за інформацією Олександрівського управління у місті Запоріжжі Головного управління ДФС у Запорізькій області, відповідач не сплачує рентну плату за користування радіочастотним ресурсом України з червня 2016 року. Відповідач здійснює користування радіочастотним ресурсом на підставі дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів аналогового ультракороткохвильового радіотелефонного зв'язку сухопутної рухомої служби. З огляду на зазначене, позивач вважає, що за наявності обставин, що свідчать про несплату відповідачем заборгованості з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України з червня 2016 року, відповідні дозволи відповідача на експлуатацію радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв повинні бути анульовані відповідно до ст.58 Закону України “Про радіочастотний ресурс України”.

30.07.2018 ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду вказана позовна заява була залишена без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків. 23.08.2018 позивачем через канцелярію суду надані документи на виконання ухвали суду, якими були усунуті недоліки позовної заяви.

Ухвалою суду від 17.09.2018 відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання на 11.10.2018.

11.10.2018 замінено третю особу особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Олександрівське управління у м. Запоріжжі Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області на Головне управління ДФС у Запорізькій області, відкладено підготовче засідання на 07.11.2018.

Ухвалою суду від 07.11.2018 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 19.11.2018.

Позивачем 09.10.2018 подано до суду клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження. Позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлявся належним чином. Відзив не надавав.

Представник третьої особи 07.11.2018 подав до суду клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадженні. Позовні вимоги просить задовольнити у повному обсязі. В поясненнях до справи від 09.10.2018 зазначає, що на виконання вимог п.258.2.4 ст.258 Податкового кодексу України Олександрівським управлінням у місті Запоріжжі Головного управління ДФС у Запорізькій області до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації направлено лист у якому повідомлено про те, що ТОВ «Старлайн-ЮА» не сплачує рентну плату за користування радіочастотним ресурсом більш як шість місяців, а саме з червня 2016 року. На сьогоднішній день відповідач продовжує не сплачувати рентну плату.

Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до частини 4 статті 229 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

За таких обставин суд дійшов висновку щодо можливості розгляду справи за відсутності представників сторін в порядку письмового провадження на підставі наявних в матеріалах справи доказів, зміст та обсяг яких достатній для вирішення спору по суті.

Розглянувши матеріали та з'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації отримала лист Олександрівського управління у місті Запоріжжі Головного управління ДФС у Запорізькій області від 05.06.2018 № 16146/10/08- -49-01, яким НКРЗІ повідомлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Старлайн –ЮА» не сплачує рентну плату за користування радіочастотним ресурсом України більше шести місяців.

З метою вирішення порушеного контролюючим органом питання в порядку досудового врегулювання спору Позивачем направлено Відповідачеві лист від 15.06.2018 01-4044/144 з пропозицією щодо сплати заборгованості в добровільному порядку та із попередженням про наслідки несплати заборгованості - анулювання ліцензії, дозволів на експлуатацію РЕЗ у судовому порядку. Станом на момент звернення із позовною заявою до суду, інформація із підтвердженням сплати заборгованості із рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України від Відповідача до Позивача не надходила.

Враховуючи, що несплата Відповідачем вказаної заборгованості є підставою для анулювання судом дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Правову основу користування радіочастотним ресурсом України, повноваження держави щодо умов користування радіочастотним ресурсом України, права, обов'язки і відповідальність органів державної влади, що здійснюють управління і регулювання в цій сфері, та фізичних і юридичних осіб, які користуються та/або мають намір користуватися радіочастотним ресурсом України встановлено Законом України “Про радіочастотний ресурс України” від 01.06.2000 №1770-ІІІ (далі – Закон України №1770-ІІІ).

Відповідно до ч.2 ст.12 Закону України №1770-ІІІ, органом державного регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України є національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, яка утворюється відповідно до Закону України "Про телекомунікації".

Пунктами 1, 3 ч. 2 ст. 30 Закону України №1770-ІІІ визначено, що користування радіочастотним ресурсом України здійснюється на підставі: ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України та дозволів на експлуатацію - суб'єктами господарювання, які користуються радіочастотним ресурсом України для надання телекомунікаційних послуг; дозволів на експлуатацію - спеціальними користувачами, технологічними користувачами та радіоаматорами.

Частиною 3 ст.42 Закону України №1770-ІІІ передбачено, що дозволи на експлуатацію у смугах радіочастот загального користування видає державне госпрозрахункове підприємство "Український державний центр радіочастот" (далі за текстом –УДЦР) на платній основі у порядку, встановленому національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації.

Згідно ч.3 ст.42 Закону України №1770-ІІІ, УДЦР відноситься до сфери управління Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації і здійснює свою діяльність на підставі статуту, який затверджується останнім.

Судом встановлено, що відповідач використовує у своїй діяльності ліцензію на користування радіочастотним ресурсом України від 14.07.2016 № 8483 (далі - ліцензія), дозволи на експлуатацію РЕЗ широкосмугового радіодоступу від 14.09.2016 № ШПС-65-0293753 - ШПС-65-0293756, у кількості 4 шт. (видані згідно ліцензії), дозволи на експлуатацію абонентських РЕЗ від 08.11.2016 №№АР-65-0223274 - АР-65-0223377, у кількості 104 шт. Також Позивачу були видані дозволи на експлуатацію РЕЗ широкосмугового радіодоступу, як технологічному користувачу від 23.06.2016 №№ СРТ-65-0276596 - СРТ-65-0276598 у кількості 3 шт., від 09.11.2016 № СРТ-65-0298575.

Згідно зі ст.57 Закону України №1770-ІІІ користування радіочастотним ресурсом в Україні здійснюється на платній основі. Рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України встановлюється Податковим кодексом України (далі – ПК України).

Відповідно до п.п.254.1.4 п.254.1 ст.254 ПК України загальні користувачі радіочастотного ресурсу України, визначені законодавством про радіочастотний ресурс, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України в межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування на підставі дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою, є платниками рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України.

Згідно абзацу першого п.п. 258.2.4 п.258.2 ст.258 ПК України у разі несплати рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України або сплати її в неповному обсязі платниками рентної плати протягом шести місяців контролюючі органи подають інформацію про таких платників до НКРЗІ для вжиття до них заходів згідно із законодавством.

За інформацією Олександрівського управління у місті Запоріжжі Головного управління ДФС у Запорізькій області, відповідач не сплачує рентну плату за користування радіочастотним ресурсом України з червня 2016 року.

Статтею 58 Закону України №1770-ІІІ встановлена відповідальність за порушення законодавства про радіочастотний ресурс України. У разі несплати щомісячного збору протягом шести місяців відповідна ліцензія на користування радіочастотним ресурсом України, а також дозволи на експлуатацію анулюються без компенсації збитків користувачу радіочастотного ресурсу України зі стягненням суми заборгованості в судовому порядку.

Згідно ст. 45 Закону України №1770-ІІІ, існує вичерпний перелік підстав для анулювання дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів УДЦР самостійно або за рішенням національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, а саме:

анулювання ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України;

анулювання ліцензії на мовлення або відповідного подання Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення щодо багатоканальних телесистем. які передбачають використання радіочастотного ресурсу України;

акт про невиконання користувачем радіочастотного ресурсу України законних вимог національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, або приписів та розпоряджень уповноважених національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, посадових осіб;

акт про повторну відмову користувача радіочастотного ресурсу в допуску представників національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, для проведення перевірки, а також про вчинення інших перешкод, які не дозволяють здійснювати перевірку в повному обсязі;

акт про те, що користувач з власної вини не розпочав експлуатацію радіоелектронного засобу у визначені дозволом терміни;

невикористання радіоелектронного засобу більше одного року;

виявлення недостовірних відомостей у документах, поданих користувачем радіочастотного ресурсу України для отримання дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу або випромінювального пристрою.

УДЦР приймає рішення про анулювання дозволу на експлуатацію на підставі:

заяви користувача радіочастотного ресурсу України про анулювання дозволу;

скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання - користувача радіочастотного ресурсу України;

нотаріально засвідченої копії свідоцтва про смерть фізичної особи - користувача радіочастотного ресурсу України.

Норми ст. 45 Закону України №1770-ІІІ не передбачають повноважень національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації та УДЦР приймати рішення про анулювання дозволів на експлуатацію у разі несплати користувачами радіочастотного ресурсу щомісячного збору за користування радіочастотним ресурсом України протягом шести місяців.

Проте, анулювання дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів у зв'язку з несплатою рентної плати можливо у судовому порядку, відповідно до вимог ч.3 ст. 58 Закону України №1770-ІІІ.

Відповідно до п. п. 10 п. 6 Положення про національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 №1067, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації для забезпечення виконання покладених на неї завдань і функцій має право звертатися до суду з відповідними позовними заявами в разі порушення суб'єктами господарювання, що провадять діяльність на ринку телекомунікаційних послуг та послуг поштового зв'язку, законів про телекомунікації, інформатизацію, користування радіочастотним ресурсом та поштовий зв'язок, а також з позовами про скасування державної реєстрації у випадках, передбачених законом.

Враховуючи викладене та беручи до уваги наявну заборгованість відповідача зі сплати рентної плати за користування радіочастотним ресурсом з червня 2016 року, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовної заяви та анулювання дозволів Товариства з обмеженою відповідальністю «Старлайн-ЮА» на експлуатацію радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС Українипередбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідач доказів сплати заборгованості не надав.

На підставі викладеного, суд вважає позов обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

Відповідно до положень ст. 139 КАС України судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 139, 241, 243, 244, 245, 246, 250 КАС України, суд –

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації (01001, м. Київ, вул. Хрещатик, буд. 22, код ЄДРПОУ 37994258) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Старлайн-ЮА» (69026, м. Запоріжжя, вул. Передатна, буд. 59, код ЄДРПОУ 38625724), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Головне управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ 39396146) - задовольнити в повному обсязі.

Анулювати Товариству з обмеженою відповідальністю «Старлайн-ЮА» ліцензію на користування радіочастотним ресурсом України від 14.07.2016 № 8483, дозволи на експлуатацію радіоелектронних засобів широкосмугового радіодоступу від 14.09.2016 №№ ШПС-65-0293753 - ШПС-65-0293756, у кількості 4 шт., від 23.06.2016 №№ СРТ-65-0276596 - СРТ-65-0276598, у кількості 3 шт., від 09.11.2016 № СРТ-65-0298575, дозволи на експлуатацію абонентських радіоелектронних засобів від 08.11.2016 №№АР-65-0223274 - АР-65-0223377, у кількості 104 шт.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду – якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Відповідно до п.п. 15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення виготовлено в повному обсязі 26.11.2018.

Суддя                                                                       О.В. Конишева

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.11.2018
Оприлюднено28.11.2018
Номер документу78087186
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0840/2975/18

Рішення від 26.11.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 07.11.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 17.09.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 30.07.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні