Окружний адміністративний суд міста києва
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
13 листопада 2018 року № 826/14242/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Смолія І.В., при секретарі судового засідання Острович Е.С., розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Карнавал-Юг
до Державної фіскальної служби України
про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити дії,
за участю представників сторін:
від позивача: Форостян С.Г.
від відповідача: Філімончук І.М.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Карнавал-Юг (надалі також - позивач) до Державної фіскальної служби України (надалі також - відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем протиправно не збільшено від'ємне значення з податку на додану вартість, яке було сформовано в серпні 2013 року, задекларовано в рядку 24 податкової декларації за 9 місяців 2015 року в розмірі 1269263,00грн. у системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
В ході судового розгляду даної справи представник позивача позовні вимоги підтримав повністю.
Представник відповідача проти позову заперечив посилаючись на письмові заперечення проти позову. Надав суду письмовий відзив на заявлений адміністративні позов.
Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив .
ТОВ Карнавал-Юг зареєстроване Виконавчим комітетом Одеської міської ради 20.03.2006 року за № 15561020000018232 відповідно до Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії АБ № 260192 та Довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) № 802462.
Позивач зареєстрований та перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області як платник податку на додану вартість з 23.03.2006 року відповідно до свідоцтва № 200109757 про реєстрацію платника податку на додану вартість
ТОВ Карнавал-Юг подано податкову декларацію з податку на додану вартість за серпень 2013 року, відповідно до якої позивачем заявлено до відшкодування на банківський рахунок суми від'ємного значення у розмірі 1380173,00 грн.
Актом перевірки №600/22-01 за результатами документальної позапланової податкової перевірки Позивача за період серпень 2013 року ДПІ у Київському районі м.Одеса ГУ Міндоходів в Одеській області 18.10.2013 року встановлено порушення п.102.5 ст.102 Податкового кодексу України , в результаті чого встановлено завищення залишку від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду з податку на додану вартість в серпні 2013 року на суму 1269263,00 грн. та винесено податкове повідомлення-рішення від 08.11.2013 року № 0003992201, яким позивачеві, зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 1269263,00 грн.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 11.03.2015 року №815/8137/13-а, залишену без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 23.09.2015року, адміністративний позов задовольнити частково. Визнано протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області № 0003992201 від 08.11.2013 року, яким ТОВ Карнавал-Юг зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 1269263,00 грн.
Представник позивач, що даними судовими рішенням встановлено правомірність формування від'ємного значення з податку на додану вартість в розмірі 1269263,00грн. станом на серпень 2013року.
Крім того, ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ ДФС України в Одеській області проведено позапланову виїзну документальну перевірку ТОВ Карнавал-ЮГ з питань дотримання вимог податкового законодавства в частині правомірності декларування від'ємного значення податку на додану вартість за період з 01.10.2012 року по 30.09.2015 року, якою не встановлено порушень законодавства.
Листом від 11.06.2018 року вих. №11/06/2018-1 ТОВ Карнавал-ЮГ звернулось до ДФС України з проханням повідомити причини не збільшення та не відображення у системі електронного адміністрування ПДВ на суму 1269263,00грн. Також позивач просив збільшити у системі електронного адміністрування ПДВ суму 1269263,00грн., на яку позивач має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування.
Листом від 20.07.2018року ДФС України повідомило позивача про те, що відповідно до п.34 підрозділу 2 розділу ХХ ПК України після обнуління показників формули реєстраційна сума збільшується на суму від'ємного значення, що задекларована платником податків виключно у рядках 24 та 31 податкової декларації з ПДВ за червень 2015 року, та не перераховується надалі у зв'язку з уточненням показників податкової звітності платника.
Не погоджуючись з вказаними діями відповідача, позивач звернувся до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
З 01.01.2015 року набрав чинності Закон України від 28.12.2014 року №71-УІІІ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи", яким запроваджено нові правила функціонування системи електронного адміністрування податку на додану вартість.
Система електронного адміністрування податку на додану вартість запроваджена поетапно відповідно до пункту 35 підрозділу 2розділу XX Податкового кодексу України: з 1 січня до 1 липня 2015 року - у тестовому режимі; з 1 липня 2015 року - на постійній основі.
Згідно з пунктами 200 1 .1, 200 1 .2 статті 200 1 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) система електронного адміністрування податку на додану вартість забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку: суми податку, що містяться у виданих та отриманих податкових накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних; суми податку, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України; суми поповнення та залишку коштів на рахунках в системі електронного адміністрування податку на додану вартість; суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних; інші показники, які згідно з вимогами пункту 34 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" цього Кодексу враховуються під час обрахунку суми податку, обчисленої за формулою, визначеною пунктом 200 1 .3 статті 200 1 цього Кодексу. Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість встановлюється Кабінетом Міністрів України. Платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Відповідно до пункту 1 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 569 від 16.10.2014 року система електронного адміністрування податку запроваджується поетапно: на перехідний період (до 1 липня 2015 р. або іншої дати, визначеної окремим рішенням Верховної Ради України про скорочення такого періоду) - у тестовому режимі; із зазначеної дати - на постійній основі.
Пунктом 2 зазначеного Порядку встановлено, що рахунок у системі електронного адміністрування податку (далі - електронний рахунок) - рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який таким платником перераховуються кошти з власного поточного рахунка у сумі, необхідній для досягнення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), а також у сумі, необхідній для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань. Кошти з такого рахунка підлягають перерахуванню до бюджету та/або на спеціальний рахунок.
Згідно з пунктом 4 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 569 від 16.10.2014 року електронний рахунок відкривається платнику податку Казначейством автоматично на безоплатній основі.
29.07.2015 року набрав чинності Закон України від 16.07.2015 року №643-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість , яким підрозділ 2 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України доповнення пунктом 34.
Пунктом 34 підрозділу 2 Розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України встановлено, що станом на третій робочий день після дати набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість" зареєстрованим платникам податку значення суми податку (позитивне або від'ємне), на яку такий платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначене пунктом 200 1 .3 статті 200 1 цього Кодексу, та значення усіх її складових, визначених цим Кодексом, дорівнюють нулю, крім значень її складових ? НаклОтр, ? НаклВид та ? Митн, що були сформовані починаючи з 1 липня 2015 року. Зареєстрованим платникам податку таке значення автоматично збільшується контролюючим органом:
4) до 31 липня 2015 року для платників податків, що застосовують звітний (податковий) період місяць, без проведення перевірок, передбачених статтею 200 цього Кодексу, на суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, та суму непогашеного від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного (податкового) періоду, що зазначено в податковій звітності з податку на додану вартість, у якій відображаються розрахунки з бюджетом та/або відображаються операції, що стосуються спеціального режиму оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, за червень 2015 року. На таку суму платником податку збільшується розмір суми податкового кредиту за звітний (податковий) період (липень 2015 року).
Для забезпечення реалізації норм Закону України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість №643-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість , ДФС розроблено План заходів з удосконалення СЕА, розділом ІІІ якого передбачено обнуління показників та перерахунок суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, для зареєстрованих платників податку наступним чином: з 00 годин 00 хвилин 3 серпня 2015 року (на початок третього робочого дня після дня набрання чинності Закону №643) ДФС буде проведено обнуління суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в ЄРПН (SНакл), сформовану відповідно до пункту 200 1 .3 статті 200 1 та п.34 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України, та значення усіх її складових, визначених ПК України, крім показників SНаклОтр, SМитн та SНаклВид, що були сформовані, починаючи з 01.07.2015 року.
Протягом третього робочого дня після дати набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість" на суму залишків коштів на рахунках платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість станом на початок такого дня за вирахуванням сум, заявлених платником у складі податкової звітності з податку за звітний (податковий) період за червень 2015 року до перерахування з електронного рахунку до бюджету в рахунок сплати податкових зобов'язань з податку та/або на поточний рахунок платника відповідно до пункту 200 1.6 статті 200 1 цього Кодексу. До 31 липня 2015 року / 20 серпня 2015 року сума, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні / розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, зменшується на суму податкових зобов'язань, задекларованих за звітний (податковий) період за червень 2015 року / II квартал 2015 року.
На кінець третього робочого дня набрання чинності Законом №643 сума податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в ЄРПН (SНакл), буде обрахована на підставі оновлених значень усіх її складових та інших показників, які згідно з вимогами пункту 34 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України враховуються під час обрахунку суму податку, обчисленої за формулою, визначеною пунктом 200 1 .3 статті 201 1 Податкового кодексу України.
При цьому, планом заходів окремо зазначено, що у зв'язку із переведенням роботи електронного адміністрування податку на додану вартість в штатний режим, починаючи з 04.08.2015 року реєстрація в ЄРПН податкових накладних та розрахунків коригування, складених до 01.07.2015 року, здійснюватиметься без обмеження сумою SНакл.
До 20 серпня 2015 року для платників податків, що застосовують звітний (податковий) період, що дорівнює кварталу, без проведення перевірок, передбачених статтею 200 цього Кодексу, на суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду та суму непогашеного від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного періоду, що зазначено в податковій звітності з податку на додану вартість, у якій відображаються розрахунки з бюджетом та/або відображаються операції, що стосуються спеціального режиму оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, за II квартал 2015 року. На таку суму платником податку збільшується розмір суми податкового кредиту за звітний (податковий) період за III квартал 2015 року.
Отже, враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позивачем здійснено декларування від'ємного значення податку на додану вартість (рядок 24) в декларації за 9 місяців 2015 року, яка сформована станом на серпень 2013 року на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, мала такого від'ємного значення має бути відображена відповідачем в Системі електронного адміністрування податку на додану вартість, як сума, на яку товариство має право реєструвати податкові накладні.
На думку суду, платником податків обрано правомірний спосіб захисту порушеного права, однак, враховуючи роботу на постійній основі системи електронного адміністрування ПДВ на час подання декларації, платник податків реалізуючи правомірну поведінку розраховував на відображення в системі електронного адміністрування відповідних змін, що забезпечило б йому право виписки податкових накладних без здійснення поповнення рахунку у фінансовій установі.
Частиною 2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ст.72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частиною 2 ст.7 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідачем не доведено правомірність та обґрунтованість свої дій з урахуванням вимог, встановлених ч.2 ст.19 Конституції України та ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог та системного аналізу положень законодавства України, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позову.
Відповідно до ч.1 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 72-77, 139, 143, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Карнавал-Юг до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Державної фіскальної служби України, щодо не забезпечення автоматичного збільшення суми, на яку ТОВ Карнавал-Юг (ЄДРПОУ 34253609) має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних в розмірі 1 269 263 (один мільйон двісті шістдесят дев'ять тисяч двісті шістдесят три) гривні 00 коп. у системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Визнати право ТОВ Карнавал-Юг на збільшення суми від'ємного значення з податку на додану вартість, яке було сформовано станом на серпень 2013 року, задекларованого у рядку 24 податкової декларації за 9 місяців 2015 року, в розмірі 1 269 263 (один мільйон двісті шістдесят дев'ять тисяч двісті шістдесят три) гривні 00 коп. у системі електронного адміністрування податку на додану вартість на яку ТОВ Карнавал-Юш може реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України збільшити у систему електронного адміністрування податку на додану вартість суму, на яку ТОВ Карнавал-Юг має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних, від'ємне значення якого було сформовано станом на серпень 2013 року, задекларованого у рядку 24 податкової декларації за 9 місяців 2015 року, в розмірі 1 269 263 (один мільйон двісті шістдесят дев'ять тисяч двісті шістдесят три) гривні 00 коп., та відобразити відповідне збільшення у системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Стягнути судові витрати в сумі 5286,00 грн. на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОВ "Карнавал-Юг" (ЄДРПОУ 34253609) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (ЄДРПОУ 39292197).
Рішення суду, відповідно до частини 1 статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя І.В. Смолій
Повний текст рішення складено 21.11.2018року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.11.2018 |
Оприлюднено | 27.11.2018 |
Номер документу | 78087250 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Смолій І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні