Ухвала
від 26.11.2018 по справі 540/2054/18
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


УХВАЛА

26 листопада 2018 р. м. ХерсонСправа № 540/2054/18

Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді: Дубровної В.А., розглянувши в порядку письмового провадження питання щодо витребування доказів в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЧІКЛАЙТ" до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби України в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії,

встановив:

02 жовтня 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю "ЧІКЛАЙТ" звернулося до суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби України в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, Державної фіскальної служби України, в якому з урахуванням заяви від 24.10.2018 р., просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби України в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі № 885270/40981317 від 17.08.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 31.07.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних,

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби України в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі № 895294/40981317 від 27.08.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 31.07.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладених;

- зобов'язати Державну Фіскальну Службу України зареєструвати податкову накладну №2 від 31.07.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме 06.08.2018 р.

- зобов'язати Державну Фіскальну Службу України зареєструвати податкову накладну № 3 від 31.07.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме 15.08.2018 р.

Ухвалою суду від 29.10.2018 р. відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін, призначено справу до розгляду на 23.11.2018 р.

Протокольною ухвалою суду від 23.11.2018 р. оголошено перерву в судовому засіданні до 12.12.2018 р.

Частиною 4 статті 9 КАС України визначено, що суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з'ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Дослідивши матеріали справи, судом встановлено, що наявні у справі письмові докази не дають можливості повно і всебічно з'ясувати обставини в даній адміністративній справі, а також ухвалити законне і обґрунтоване рішення.

Згідно п. 10 ч. 1 ст.4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

На підставі викладених норм процесуального законодавства суд вважає за необхідне провести розгляд окремого процесуального питання, а саме питання щодо витребування доказів - в порядку письмового провадження.

Як вбачається зі змісту позовної заяви, предметом оскарження у даній справі є рішення комісії ГУ ДФС України в Херсонській області, АРК та м. Севастополі № 885270/40981317 від 17.08.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 31.07.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних та рішення комісії ГУ ДФС України в Херсонській області, АРК та м. Севастополі № 895294/40981317 від 27.08.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 31.07.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладених.

Організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), а також права та обов'язки її членів визначає Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 117 ( далі - Порядок № 117).

Комісія контролюючого органу діє в межах повноважень, визначених у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ( п. 3 цього Порядку).

Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) ( пункт 21 цього Порядку).

В судовому засіданні, яке відбулось 23.11.2018 р., представником позивача було наголошено щодо надання на пропозицію контролюючого органу письмові пояснення та копії документів, які підтверджують інформацію, зазначену у спірних податкових накладних, реєстрація яких зупинена.

При цьому, представник відповідача заперечила проти отримання контролюючим органом від позивача в повному обсязі документів та пояснила, що оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних були прийняті саме у зв'язку з їх ненаданням.

Частиною 4 статті 9 КАС України визначено, що суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з'ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

При цьому, суд вказує, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин. ( ч. 2 ст. 77 КАС України).

Відповідно до частин 2, 3 ст. 73 КАС України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.

Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. ( ч. 1 ст. 75 КАС України).

Відповідно до п. 23 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМ України № 117 від 21 лютого 2018 р. комісією регіонального рівня протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку: щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу;

Враховуючи, що відповідачем не спростовано належними доказами доводи позивача, викладені у позові, тому суд вважає за необхідне витребувати від Комісії ГУ ДФС України в Херсонській області, АРК та м. Севастополі Управління, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації такі докази з власної ініціативи.

Про витребування доказів за власною ініціативою суд постановляє ухвалу. (ч. 3 ст. 80 КАС України)

На підставі викладеного, керуючись ст. 9, 77, 80, 243, 248 КАС України, суд -

ухвалив:

Зобов'язати Головне управління ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі надати суду належним чином засвічені копії документів, на підставі яких Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, були прийняті оскаржувані рішення, у т.ч. протокол засідання Комісії.

Витребувані документи надати суду не пізніше 07.12.2018 року.

Копію ухвали надіслати Головному управлінню ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі, у тому числі на електронну адресу.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення на неї можуть бути викладені в апеляційній скарзі на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.

Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Суддя Дубровна В.А.

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.11.2018
Оприлюднено28.11.2018
Номер документу78090252
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/2054/18

Ухвала від 24.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 26.06.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 13.06.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Постанова від 24.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 26.03.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 07.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Рішення від 17.12.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Рішення від 17.12.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 26.11.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 29.10.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні