Постанова
від 19.10.2018 по справі 727/4538/18
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЧЕРНІВЦІВ

Справа № 727/4538/18

Провадження № 2-а/727/129/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 жовтня 2018 року Шевченківський районний суд м. Чернівці в складі:

Головуючого судді - Слободян Г.М.

при секретарі судових засідань - Ільчука М.В.

за участю: позивача ОСОБА_2

представника позивача ОСОБА_3

відповідача Спинул І.Г.

представника відповідача Барабаш А.Л.

розглянувши у спрощеному позовному провадженні у відкритому судовому засіданні в залі Шевченківського районного суду м. Чернівці справу адміністративного судочинства за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Державного інспектора з контролю за використанням та охороною земель Головного Управління Держгеокадастру в Чернівецькій області Спинула Івана Георгійовича, Головного Управління Держгеокадастру в Чернівецькій області, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Чернівецька міська рада про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення №96-ДК0088 По/07/01-18 від 25.04.2018 року,- В С Т А Н О В И В :

Позивач ОСОБА_2 звернулась до суду з адміністративним позовом до відповідачів Державного інспектора з контролю за використанням та охороною земель Головного Управління Держгеокадастру в Чернівецькій області Спинула І.Г., Головного Управління Держгеокадастру в Чернівецькій області, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Чернівецька міська рада про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення №96-ДК0088 По/07/01-18 від 25.04.2018 року, мотивуючи позовні вимоги тим, що державним інспектором з контролю за використанням та охороною земель Спинул І.Г. 25.04.2018 року прийнято постанову про накладення адміністративного стягнення № 96-ДК0088 По/07/01 -18 відносно неї - керівника ТДВ Буковина-Авто , оскільки вона є землекористувачем та використовує частину земельної ділянки (кадастровий №НОМЕР_1) площею 3,0789 га не за цільовим призначенням визначеному документацією із землеустрою та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 340,00 грн. Відповідно до відомостей Державного земельного кадастру та затвердженої документації із землеустрою, цільове призначення вказаної земельної ділянки - для розміщення та експлуатації основних, підсобних допоміжних будівель і споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (код 11.02), категорія земель - землі промисловості транспорту, зв'язку, енергетики, оборони іншого призначення з видом використання в межах категорії земель: для станції технічного обслуговування автомобілів. Згідно з витягом з ДРРП на нерухоме майно серії НОМЕР_3 від 10.07.2015 року, цільове призначення земельної ділянки зазначене - для станції технічного обслуговування автомобілів , що не відповідає цільовому призначенню земельної ділянки визначеному в документації із землеустрою та відомостям державного земельною кадастру. Державним інспектором зроблено висновок, що ТДВ Буковина-Авто в особі керівника ОСОБА_2 використовує частину вищезгаданої земельної ділянки площею 1,0669 га не за цільовим призначенням, зокрема: в належних будівлях, спорудах здійснюється комерційна діяльність (продаж та ремонт автомобілів, продаж запчастин, встановлені магазини з продажу товарів. Категорія земель - землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення. Всі факти якими керувався державний інспектор не відповідають дійсним обставинам справи, оскільки цільове призначення конкретної земельної ділянки фіксується у рішенні уповноваженого органу про надання її у користування та в документі, що посвідчує право на земельну ділянку. Земельна ділянка з кадастровим номером НОМЕР_2 належить Товариству на праві постійного користування згідно державного акту на право постійного користування землею від 13.09.1994 року №0156. Згідно державного акту на право постійного користування землею від 13.09.1994 року № 0156. земельна ділянка надана у постійне користування для виробничих потреб. Відповідно до Витягу з Державного земельного кадастру НОМЕР_4 від 09.07.2015 р. категорія земель: Землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення , а вид використання цієї земельної ділянки: Для станції технічного обслуговування автомобілів .

Відповідно до витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки № 97-28-0,2-436/2-17 від 15.02.2017 року, виданого управлінням Держгеокадастру, земельна ділянка з кадастровим номером НОМЕР_2 і належить Товариству відноситься до категорії земель - землі житлової та громадської забудови. Згідно з витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речовою права серія НОМЕР_3 від 10.07.2015 року, цільове призначення земельної ділянки зазначене для станції технічного обслуговування , що повністю відповідає відомостям Державного земельного кадастру. Вважає, що використання земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_2 - Для станції технічного обслуговування повністю відповідає відомостям Державного земельного кадастру, і жодного порушення закону з боку товариства немає. Просить скасувати постанову про накладення адміністративного стягнення від 25.04.2018 року №96-ДК0088 По/07/01-18, прийняту Державним інспектором з контролю за використанням та охороною земель Спинул І.Г. в розмірі 340,00 грн. та покласти на відповідача судові витрати.

Ухвалою судді Шевченківського районного суду м. Чернівці від 07.05.2018 року відкрито спрощене провадження по даній справі та надано можливість відповідачам у п'ятиденний строк з дня одержання копії ухвали про відкриття спрощеного провадження у справі подати до суду відзив на адміністративний позов разом з усіма доказами, що обґрунтовують доводи, які в ньому наведені або заяву про визнання позову.

07.06.2018 року Ухвалою Шевченківського районного суду до участі в справі залучено в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Чернівецьку міську раду.

Відповідачем представником Головного Управління Держгеокадастру в Чернівецькій області 07.06.2018 року було подано до суду заперечення на адміністративний позов, відповідно до якого вважає адміністративний позов необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню, оскільки державним інспектором контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області Спинул І.Г. 25.04.2018 року було проведено перевірку з питань дотримання вимог земельного законодавства при використанні земель ТДВ Буковина - Авто , за адресою АДРЕСА_1. За результатами перевірки, складено Акт перевірки дотримання вимог земельного за об'єктом земельної - ділянки №96-ДК/84/АП/10/01-18 від 29.03.2018 року, та Акт обстеження земельної ділянки №96-ДК/39/АО/10/01-18 від 12.04.2018 року яким встановлено, що ТДВ Буковина - Авто , в особі керівника ОСОБА_2, використовує земельну ділянку, кадастровий номер НОМЕР_2 загальною площею 3,0789 га, не за цільовим призначенням. За наслідками проведеної перевірки та встановленого факту використання земельної ділянки не за цільовим призначенням, державним інспектором контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області, відповідно до вимог ст. 244 КпАП України, Дробот В.Д. було складено протокол про адміністративне правопорушення №96-ДК/0065П/07/01-18 від 12.04.2018 року, в якому вказано, що ТДВ Буковина - Авто , в особі керівника ОСОБА_2, використовує земельну ділянку не за цільовим призначенням, та те що на вказаній земельній ділянці знаходяться будівлі, в яких проводиться комерційна діяльність, продаж автомобілів та станція по технічному обслуговуванню автомобілів, хоча цільове призначення земельної ділянки, згідно діючого класифікатора видів цільового призначення, затвердженого наказом Державного комітету із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548, 11.02 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості. Було оформлено матеріали перевірки дотримання земельного законодавства при складанні протоколу про адміністративне правопорушення, на керівника ТДВ Буковина - Авто ОСОБА_2, яка заперечувала про наявність порушення земельного законодавства та надала письмові пояснення. 12.04.2018 року державним інспектором контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області Дробот В.Д. винесено припис №96ДК/0017Пр/03/01-18 щодо усунення порушення земельного законодавства шляхом приведення у відповідність коду цільового призначення та здійснено розрахунок розміру шкоди, заподіяної внаслідок використання земельної ділянки не за цільовим призначенням, розмір якої становить - 29684,43 грн. 25.04.2018 року державним інспектором контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області Спинул І.Г. було розглянуто справу про адміністративне правопорушення відносно керівника ТДВ Буковина - Авто ОСОБА_2 та винесено постанову №96-ДК0088 По/07/01-18 від 25.04.2018 року про накладення адміністративного стягнення відносно останньої, відповідно до вимог ст. 53 КпАП України, порушення правил використання земель. Вважають, що державним інспектором, вірно встановлено, що керівником ТДВ Буковина - Авто ОСОБА_2, порушено вимоги ст.ст.96, 211 Земельного кодексу України, яке полягає у використання земельної ділянки не за цільовим призначенням, кадастровий номер НОМЕР_2, що в свою чергу, спричинило нанесення шкоди в розмірі - 29684,43 грн. Позивачем навмисно перекручені факти, застосоване неправильне тлумачення норм матеріального та процесуального права, а тому просить відмовити в задоволенні позовних вимог.

03.07.2018 року позивачем подано до суду відповідь на відзив відповідача, в якому позивач посилається на те, що у відзиві на позовну заяву відповідач вказує, що ТДВ Буковина-Авто в особі керівника ОСОБА_2, використовує за не цільовим призначенням не частину земельної ділянки в розмірі 1,0669 га, як вказується в оскаржуваній постанові, а всю земельну ділянку розміром 3,0789 га, що взагалі не відповідає обставинам справи. Вважає, що наведені заперечення не відповідають обставинам справи, оскільки земельна ділянка з кадастровим номером НОМЕР_2 належить Товариству на праві постійного користування згідно державного акту на право постійного користування землею від 13.09.1994 року №0156. Згідно державного акту на право постійного користування землею від 13.09.1994 року № 0156, земельна ділянка надана у постійне користування з цільовим призначенням - для виробничих потреб. Оскільки до відповідальності притягається не юридична особа, а вона, як фізична особа - ОСОБА_2, вимоги ст. 58 Конституції України повністю розповсюджуються на неї позивача. Державний акт який виданий в 1994 році, згідно якого земельна ділянка надана у постійне користування для виробничих потреб, державний акт виданий до вступу в дію класифікатора видів цільового призначення, Земельного кодексу України, отже будь-яке використання земельної ділянки відповідно до статуту Товариства є його виробничими потребами і відповідальність до позивача не може бути застосована в силу ст. 58 Конституції України. Вважає, що використання зазначеної земельної ділянки повністю відповідає відомостям Державного земельного кадастру, і жодного порушення закону з боку товариства немає, при цьому звертає увагу, що жодного повідомлення ні вона ні підприємство про виявлення технічних помилок не отримувало, хоча це напряму передбачено наведеним вище порядком, на який посилається відповідач.

19.07.2018 року відповідачем представником Управління з контролю за використанням та охороню земель було подано до суду заперечення на відповідь на відзив, в якому зазначає, що перелік вимог щодо користування земельними ділянками в межах категорії земель є вичерпний. Позивач, використовує частину земельної ділянки площею 1,0669 га з цільовим призначенням 11.02 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості для комерційної діяльності, а саме: продаж та ремонт автомобілів, продаж автозапчастин, встановлені магазини з продажу товарів, що суперечить вимогам ст.ст.96, 211 Земельного кодексу України, яке полягає у використанні земельної ділянки не за цільовим призначенням за що, передбачена відповідальність згідно ст. 53 КпАП України.

Також, в поданій відповіді на відзив позивач намагається звести вину, пов'язану з використанням частини земельної ділянки не за цільовим призначенням на орган ведення Державного земельного кадастру, який нібито допустив помилку у відомостях з державного земельного кадастру. Вважає, що відповідно до поданої позивачем технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі на місцевості до Державного земельного кадастру внесено відомості про зазначену земельну ділянку. Згідно відомостей з державного земельного кадастру: категорія земель - землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, цільове призначення - 11.02 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості. Відповідно в кадастровому плані земельної ділянки, та у відомостях з державного земельного кадастру, угіддя на земельній ділянці площею 3,0789 га (кадастровий номер НОМЕР_2) обліковуються як землі під промисловою забудовою. При поданні на внесення відомостей до Державного земельного кадастру Технічної документації із землеустрою, директором ТзДВ Буковина-авто жодним чином не оспорювалася подана технічна документація та в подальшому надані відомості про земельну ділянку. Навпаки, виконані позивачем підписи в технічній документації свідчать про визнання факту позивачем віднесення вищевказаної земельної ділянки до категорії земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, вважають посилання позивача, про те, що помилки у відомостях з Державного земельного кадастру допущені з вини органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру є не обгрунтованими та безпідставними.

Позивач ОСОБА_2 та в її інтересах представник ОСОБА_3 в судовому засіданні позовні вимоги підтримали повністю з підстав, викладених в адміністративному позові, просили позов задовольнити.

Відповідач, Державний інспектор з контролю за використанням та охороною земель Головного Управління Держгеокадастру в Чернівецькій області Спинул І.Г. в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, надав суду відзив на адміністративний позов, відповідно до якого просив відмовити в задоволенні адміністративного позову, оскільки він не ґрунтується на законі.

Представник відповідача - Головного Управління Держгеокадастру в Чернівецькій області Барабаш А.Л. в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, надав суду відзив на адміністративний позов, відповідно до якого просив відмовити в задоволенні адміністративного позову з підставі викладених у відзиві.

Представник третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Чернівецька міська рада в судове засідання не з'явилися, про дату та час розгляду справи були повідомлені належним чином, від останнього до суду поступила заява, в якій просив розглянути справу у відсутності представника і прийняти рішення, яким відмовити у задоволенні позову. Натомість в письмовій заяві представник Чернівецької міської ради вказав, що 06.06.2018 року ТДВ Буковина-Авто звернулась із заявою до Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин міської ради про зміну цільового призначення земельної ділянки , (кадастровий номер НОМЕР_2), яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 з метою приведення земельної ділянки до фактичного використання - для будівництва та обслуговування об'єктів некомерційного призначення. Рішенням 59 сесії Чернівецької міської ради від 01.08.2018 року №1343 надано ТДВ Буковина-Авто дозвіл на складання проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 для будівництва та обслуговування об'єктів некомерційного призначення (код 03.07). Враховуючи те, що позивач вчинив певні дії щодо усунення порушення вже після накладення адміністративного стягнення, вважають позовну заяву безпідставною (а.с.146).

Заслухавши пояснення сторін, представників сторін, вивчивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно дослідивши і оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зважає на наступне.

Згідно ст. 19 ч.1 п.1 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних акті), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження. Відповідно до ст. 19 ч. 2 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до ст. 2 ч.1 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень. За приписами ст.4 ч.1 п.7 цього Кодексу, суб'єктом владних повноважень є орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Відповідно до ст.20 ч.1 п.1 КАС України, місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності. Виходячи з приписів норм чинного законодавства, спір, який виник між сторонами у даній справі, є публічно-правовим, а тому підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства місцевим загальним судом.

Так, відповідно до ст. 6 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель до повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, зокрема належить здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; виконання вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням; додержання вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових угод, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок.

Згідно п. а ч.1 ст.96, п. ґ ч.1 ст.211 ЗК України землекористувачі зобов'язані забезпечувати використання землі за цільовим призначенням. Громадяни та юридичні особи несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність відповідно до законодавства за невиконання вимог щодо використання земель за цільовим призначенням.Відповідно до ст.53 КпАП України використання земель не за цільовим призначенням,тягне за собою накладення штрафу на громадян від п'яти до двадцяти п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

При цьому, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв'язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом (ч.1 ст. 7 КпАП України).Обов'язковою умовою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність складу адміністративного правопорушення, яка доводиться шляхом надання відповідних доказів, обов язок щодо збирання яких покладено на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення (ст. 251 КпАП України).

Судом, належними доказами установлено, що позивач ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1 зареєстрована в АДРЕСА_2 (а.с.7-8). Із копії акту обстеження земельної ділянки №96-ДК/39/АО/10/01-18 від 12.04.2018 року (а.с.11-12), з копії протоколу про адміністративне правопорушення №96-ДК/0065П/07/01-18 від 12.04.2018 року (а.с.13-14), з копії припису №96ДК/0076Пр/03/01-18 від 12.04.2018 року (а.с.103-104) та зі змісту оскаржуваної постанови (а.с.19-20), ТДВ Буковина-Авто в особі керівника ОСОБА_2 вбачається, що позивач є землекористувачем та використовує земельну ділянку (кадастровий номер НОМЕР_2) площею 3,0789 га відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права серії НОМЕР_3 від 10.07.2015 року. Державним інспектором контролю за використанням та охороною земель управління Держгеокадастру у Чернівецькій області Спинулом І.Г. 25.04.2018 року проведено перевірку з питань дотримання вимог земельного законодавства при використанні земель ТДВ Буковина-Авто за адресою: м. Чернівці, вулиця Коломийська, 15-А, за результатами якої винесено постанову №96-ДК0088 По/07/01-18 від 25.04.2018 року відносно керівника ТДВ Буковина-Авто позивача ОСОБА_2, зокрема: визнано позивача винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.53 КпАП України, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 340,00 грн. за використання частини земельної ділянки площею 1,0669 га не за цільовим призначенням, зокрема: в належних їм будівлях і спорудах здійснюється комерційна діяльність (продаж та ремонт автомобілів, продаж автозапчастин, встановлені магазини з продажу товарів) (а.с.19-20). Як вбачається з Державного акта на право постійного користування землею виданого акціонерному товариству відкритого типу акціонерної компанії Буковина авто надано у постійне користування 6,1928 га землі (4 ділянки) для виробничих потреб у відповідності з рішенням виконкому Чернівецької міської Ради народних депутатів від 21.06.1994 року №355/12 та який зареєстровано в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №0156 (а.с.21-24). Листом Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області на заяву №116229 від 20.01.2018 року, ТДВ Буковина-Авто повідомили про надання витягу з технічної документації про нармативну грошову оцінку земельної ділянки (а.с.25). У відповідності до Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, нормативна грошова оцінка земельної ділянки (кадастровий номер НОМЕР_2) площею 3,0789 га становить 44701318 грн., належить ТзДВ Буковина-Авто відноситься до категорії земель - землі житлової та громадської забудови (а.с.26). Відповідно до відомостей Державного земельного кадастру та затвердженої документації із землеустрою, цільове призначення вказаної земельної ділянки - для розміщення та експлуатації основних, підсобних допоміжних будівель і споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (код 11.02), категорія земель - землі промисловості транспорту, зв'язку, енергетики, оборони іншого призначення з видом використання в межах категорії земель: для станції технічного обслуговування автомобілів. Згідно з витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку та витягом з ДРРП на нерухоме майно серії НОМЕР_3 від 10.07.2015 року, цільове призначення земельної ділянки (кадастровий номер НОМЕР_2) за адресою: м. Чернівці вул. Коломийська, 15 зазначене - для станції технічного обслуговування автомобілів (а.с.27-29). При оформленні матеріалів перевірки дотримання земельного законодавства та складанні протоколу про адміністративне правопорушення, на керівника ТДВ Буковина - Авто ОСОБА_2, яка заперечувала про наявність порушення земельного законодавства, остання надала письмові пояснення (а.с.15-18).Державним інспектором контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області Дробот В.Д. 12.04.2018 року винесено припис №96ДК/0017Пр/03/01-18 щодо усунення порушення земельного законодавства шляхом приведення у відповідність коду цільового призначення. 25.04.2018 року державним інспектором контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області Спинул І.Г. було розглянуто справу про адміністративне правопорушення відносно керівника ТДВ Буковина - Авто ОСОБА_2 та за її результатами, винесено постанову №96-ДК0088 По/07/01-18 від 25.04.2018 року про накладення адміністративного стягнення на керівника ТДВ Буковина - Авто ОСОБА_2, відповідно до вимог ст. 53 КУпАП, порушення правил використання земель (а.с.19). У відповідності до п.п. 117, 118, 138 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року № 1051, відомості (зміни до них) про зареєстровані земельні ділянки вносяться до Державного земельного кадастру в разі: внесення змін до відомостей про земельну ділянку: внесення нових (додаткових) відомостей про земельну ділянку, а також виправлення помилок у відомостях Державного земельного кадастру. З метою забезпечення обліку земельних ділянок за видами цільового призначення та врегулювання питання приведення у відповідність до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Держкомзему від 23.07.2010 № 548, інформації про цільове призначення земельних ділянок у випадку наявності у Державному земельному кадастрі застарілої інформації з Українського класифікатора цільового призначення, землі або за відсутності інформації про підрозділ коду КВЦПЗ, листом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 03.02.2017 року № 22-28-0.21-1591/2-17 рекомендовано: При надходженні до Державного кадастрового реєстратора від власника чи користувача земельної ділянки заяви про внесення змін до відомостей про неї за формою згідно з додатком 12 до Порядку, електронного документа з визначеним цільовим призначенням земельної ділянки відповідно до КВЦПЗ затверджених наказом Державного комітету України із земельних ресурсів № 548 від 23.07.2010 року, та листа Управління Головного управління Держгеокадастру в області у відповідному районі/місті за підписом керівника структурного підрозділу, який надається на запит власника, користувача земельної ділянки або розробника електронного документа з врахуванням матеріалів по формуванню земельної ділянки щодо можливості визначення цільового призначення земельної ділянки відповідно до КВПЦЗ, Державний кадастровий реєстратор вносить відповідні зміни до відомостей про зареєстровану земельну ділянку. Відповідно до ст.4 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель №963-ІV від 19.06.2003 року, об'єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України.

Статтею 5 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель визначено органи, які здійснюють державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель, проведення моніторингу родючості ґрунтів.

Державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

Згідно ст.9 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель передбачено, що організація і здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель та проведення моніторингу ґрунтів здійснюється шляхом проведення перевірок, розгляду звернень юридичних і фізичних осіб, участі у прийнятті в експлуатацію меліоративних систем і рекультивованих земель, захисних лісонасаджень, протиерозійних гідротехнічних споруд та інших об єктів, які споруджуються з метою підвищення родючості ґрунтів та забезпечення охорони земель, розгляду документації із землеустрою, повязаної з використанням та охороною земель, проведення моніторингу ґрунтів та агрохімічної паспортизації, земель сільськогосподарського призначення.

Статтею 10 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель закріплені повноваження державних інспекторів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель та дотримання вимог законодавства України про охорону земель.

Із частини 1 статті 20 Земельного кодексу України вбачається, що віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

Відповідно до ст.20 ч.2 Земельного кодексу України, зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Передбачено ст.122 ч.1 Земельного кодексу України, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

У відповідності до ст.123 ч.1 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання). Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України Про Державний земельний кадастр , право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою. Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.

Відповідно до ст.123 ч.2 Земельного кодексу України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

У відповідності до ст.123 ч.4 Земельного кодексу України, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.

Передбачено ст.123 ч.6 Земельного кодексу України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.

Статтею 124 ч.1 Земельного кодексу України передбачено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки. Відповідно до ст. 186-1 ч.1 Земельного кодексу України проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов'язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, підлягає обов'язковому погодженню з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Згідно ст. 186-1 ч.4 Земельного кодексу України, розробник подає на погодження до органу, визначеного в частині першій цієї статті, за місцем розташування земельної ділянки оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а до органів, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, - завірені ним копії проекту, а щодо земельної ділянки зони відчуження або зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, розробник подає оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на погодження до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, а до органів, зазначених у частині третій цієї статті, - завірені ним копії проекту.Кожен орган здійснює розгляд та погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки самостійно та незалежно від погодження проекту іншими органами, зазначеними у частинах першій - третій цієї статті, у визначений законом строк.

Таким чином, приведення у відповідність правовстановлюючих документів на земельну ділянку не входить до компетенції Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області.У відповідності до ст. 20 ч. 5 Земельного Кодексу України, види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

Згідно даних Державного земельного кадастру земельна ділянка площею 3,0789 га. (кадастровий номер НОМЕР_2) відноситься до категорії земель - промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, цільове призначення - 11.02 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості.

Відповідно до класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Держкомзему від 23.07.2010 року № 548 до земель Землі громадської забудови відносяться землі, які використовуються для розміщення громадських будівель і споруд (готелів, офісних будівель, торговельних будівель, для публічних виступів, для музеїв та бібліотек, для навчальних та дослідних закладів, для лікарень та оздоровчих закладів, інших об'єктів загального користування.

Так, відповідно до ст.19 Земельного кодексу України, землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення та землі житлової та громадської забудови є різними за категоріями та правовим режимом використання.

Також судом встановлено, що позивач використовує частину земельної ділянки площею 1,0669 га з цільовим призначенням 11.02 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості для комерційної діяльності, а саме продаж та ремонт автомобілів, продаж автозапчастин, встановлені магазини з продажу товарів, що визнає сам позивач, що суперечить вимогам ст.ст.96, 211 Земельного кодексу України, яке полягає у використанні земельної ділянки не за цільовим призначенням за що, передбачена відповідальність згідно ст. 53 КпАП України.

Крім того, згідно листа від 05.06.2018 року ТДВ Буковина-Авто зверталися до Директора Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради з проханням надати згоду на зміну цільового призначення земельної ділянки, (кадастровий номер НОМЕР_2) за адресою: АДРЕСА_1 з метою приведення земельної ділянки од фактичного використання для будівництва та обслуговування об'єктів комерційного призначення (код, згідно УКВЦЗ 03.07).

Рішенням 59 сесії 7 скликання Чернівецької міської ради 31343 від 01.08.2018 року надано Товариству з додатковою відповідальністю Буковина Авто (код ЄДРПОУ 05495489), яке зареєстроване за адресою АДРЕСА_1, дозвіл на складання проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки за адресою: вул. Коломийська, 15 А , площею 3,0789 га (кадастровий номер НОМЕР_2) для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (код 03.07) за рахунок земельної ділянки, яка знаходиться в постійному користуванні для виробничих потреб (код 11.02).

Відповідно до статті 21 ч.1 Закону України Про державний земельний кадастр , відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) - у разі встановлення (відновлення) меж земельної ділянки за її фактичним використанням відповідно до статті 107 Земельного кодексу України та у разі зміни меж суміжних земельних ділянок їх власниками.

Згідно технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі на місцевості, до Державного земельного кадастру внесено відомості про земельну ділянку площею 3,0789га (кадастровий номер НОМЕР_2). Згідно відомостей з державного земельного кадастру: категорія земель - землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення; цільове призначення - 11.02 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості.

На кадастровому плані земельної ділянки, та у відомостях з державного земельного кадастру угіддя на земельній ділянці площею 3,0789 га (кадастровий номер НОМЕР_2) обліковуються як землі під промисловою забудовою.

Таким чином, при поданні на внесенні відомостей до Державного земельного кадастру Технічної документації із землеустрою, директором ТзДВ Буковина-авто жодним чином не оспорювалась подана технічна документація та в подальшому надані відомості про земельну ділянку. Виконані директором ТзДВ Буковина-авто підписи в технічній документації свідчать про визнання факту позивачем віднесення вищевказаної земельної ділянки до категорії земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення. Отже, твердження позивача, про те, що помилки у відомостях з Державного земельного кадастру допущені з вини органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру є безпідставними.

Крім наведеного, судом установлено, що 06.06.2018 року ТДВ Буковина-Авто зверталося з заявою за №04/01-08/1-2443/0 до Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин міської ради про зміну цільового призначення земельної ділянки, (кадастровий номер НОМЕР_2), яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 з метою приведення земельної ділянки до фактичного використання - для будівництва та обслуговування об'єктів некомерційного призначення, тобто після винесення постанови про накладення адміністративного стягнення.

Позивач звертаючись із заявою за №04/01-08/1-2443/0 до Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин міської ради про зміну цільового призначення земельної ділянки, (кадастровий номер НОМЕР_2), яка розташована за адресою: АДРЕСА_1, після винесення постанови про накладення адміністративного стягнення, усвідомлюючи допущене правопорушення за ст.53 КпАп України, мала на меті привести земельну ділянку до фактичного використання - для будівництва та обслуговування об'єктів некомерційного призначення, у зв'язку з чим було прийнято рішення 59 сесії Чернівецької міської ради від 01 серпня 2018 року №1343 та надано ТДВ Буковина-Авто дозвіл на складання проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1, площею 3,0789 га, (кадастровий номер НОМЕР_2), для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (код 03.07) за рахунок земельної ділянки, яка знаходиться в постійному користуванні для виробничих потреб (код 11.02).

Статтею 77 КАС України передбачено, що у справах про оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і обєктивне зясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, вихованню громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Відповідно до ст. 248 КУпАП розгляд справи про адміністративне правопорушення здійснюється на засадах рівності перед законом і органом (посадовою особою), який розглядає справу всіх громадян незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мови та інших обставин.

Стаття 280 КУпАП закріплює обов'язок посадової особи при розгляді справи про адміністративне правопорушення з'ясувати чи було вчинено адміністративне правопорушення та чи винна дана особа в його вчиненні.

Відповідно до ст.251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Згідно ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

З огляду на встановлені обставини та правові положення, суд, дослідивши матеріали справи, за своїм внутрішнім переконанням, що грунтуються на безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні в судовому засіданні обставин справи, досліджених доказів, та доводів сторін, в їх сукупності, керуючись принципом верховенства права, вважає, що постанова про накладення адміністративного стягнення від 25.04.2018 року №96-ДК0088 По/07/01-18, прийнята Державним інспектором з контролю за використанням та охороною земель Спинул І.Г. в розмірі 340,00 грн. у відношенні позивача ОСОБА_2 є правомірною та обґрунтованою, а тому скасуванню не підлягає, а в задоволенні позовних вимог слід відмовити.

На підставі викладеного, ст. 19 Конституції України, ст.ст. 7, 9, 10, 11, 53, 245, 247, 251, 252, 268, 280 КпАП України, ст.ст. 20, 122-124, 186-1 Земельного Кодексу України, керуючись ст.ст. 2, 5, 9, 73-77, 241-245, 246, 250, 286 , 293, 295 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В :

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_2 до Державного інспектора з контролю за використанням та охороною земель Головного Управління Держгеокадастру в Чернівецькій області Спинула Івана Георгійовича, Головного Управління Держгеокадастру в Чернівецькій області, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Чернівецька міська рада про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення №96-ДК0088По/07/01-18 від 25.04.2018 року - відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Шевченківський районний суд м. Чернівці шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. а особами які не були присутні при проголошенні рішення в той же строк з дня отримання копії рішення.

Повний текст судового рішення складено 26.10. 2018 року.

Суддя Слободян Г.М.

Дата ухвалення рішення19.10.2018
Оприлюднено27.11.2018
Номер документу78103267
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —727/4538/18

Постанова від 19.10.2018

Адміністративне

Шевченківський районний суд м. Чернівців

Слободян Г. М.

Постанова від 19.10.2018

Адміністративне

Шевченківський районний суд м. Чернівців

Слободян Г. М.

Ухвала від 07.05.2018

Адміністративне

Шевченківський районний суд м. Чернівців

Слободян Г. М.

Ухвала від 07.06.2018

Адміністративне

Шевченківський районний суд м. Чернівців

Слободян Г. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні