Рішення
від 21.11.2018 по справі 1340/4435/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 1340/4435/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 листопада 2018 року м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючий суддя Коморний О.І,

секретар судового засідання Редкевич О.Р.

за участю

представника позивача не прибув

представника відповідача Филипець Ю.М.

розглянув у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Вест Євро Транс про скасування постанови Управління Укртрансбезпеки у Львівській області.

Обставини справи.

До Львівського окружного адміністративного суду 26.09.2018 року надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю Вест Євро Транс з вимогою скасувати постанову Управління Укртрансбезпеки у Львівській області від 04.09.2018 № 073291 про застосування адміністративного-господарського штрафу в розмірі 1700,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що він не є перевізником в розумінні чинного законодавства України, не здійснював перевезення вантажу автомобілем DAF, BC7963EВ та не був наділений обов'язком щодо оформлення документів, перелік яких визначений ст. 39 та 48 Закону України Про автомобільний транспорт оскільки відповідно до Договору оренди вказаний транспортний засіб передано в оренду Фермерському господарству УЛАР .

Представник відповідача правом на подання відзиву не скористався.

Ухвалою суду від 01.10.2018 року прийнято позовну заяву та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

Представник позивача у судове засідання не прибув, належним чином повідомлений про дату час та місце розгляду справи.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечив, просив у задоволенні такого відмовити.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі факти, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд

встановив:

11 вересня 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю Вест Євро Транс отримало від Управління Укртрансбезпеки у Львівській області копію Постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу № 073291 від 04.09.2018 року про стягнення штрафу в розмірі 1700 грн.

Вказана постанова винесена відповідачем за порушення законодавства про автомобільний транспорт, а саме: порушення позивачем ст. 39 та 48 ЗУ Про автомобільний транспорт , яке мало місце 13.07.2018 року відповідальність за яке передбачена ч. 1 абз. 3 ст. 60 Закону.

Судом встановлено, що дане порушення скоєно 13.07.2018 року в Івано-Франківській області на автомобілі DAF д.н.з. ВC7963EB, що належить позивачеві на праві приватної власності.

Водночас, судом встановлено, що згідно Договору оренди № 01/09/16 від 01.09.2016 року автомобіль DAF д.н.з. ВС7963ЕВ передано в оренду Фермерському господарству УЛАР (код ЄДРПОУ 32461669), що підтверджується Актом прийому-передачі транспортних засобів від 01.09.2016 року, Актом звірки взаємних розрахунків за період 01.01.2018 - 31.08.2018 року, а також Актами здачі- прийняття робіт за червень-серпень 2018 року між ФГ УДАР та ТзОВ Вест Євро Груп .

Відтак, позивач не погодившись із постановою про накладення штрафу звернувся із даним позовом до суду.

При ухваленні рішення суд керувався наступним.

Відповідно до вимог ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначаються Законом України Про автомобільний транспорт від 05.04.2001 року №2344- ІІІ(далі - Закон № 2344-ІІІ).

У відповідності до статті 6 Закону № 2344-ІІІ реалізація державної політики у сфері автомобільного транспорту здійснюється через центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Пунктом 1 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 103 (далі - Положення), визначено, що Державна служба України з безпеки на транспорті є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства).

Укртрансбезпека, відповідно до покладених на неї завдань, зокрема здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства на автомобільному, міському електричному, залізничному, морському та річковому транспорті. Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи та Держспецтрансслужбу (п. 8 Положення).

Процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб'єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом визначається Порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2006 року №1567(далі по тексту - Порядок №1567).

У відповідності до пункту 15 Порядку №1567, під час проведення рейдової перевірки перевіряється виключно, зокрема, наявність визначених статтями 39 і 48 Закону №2344- ІІІ документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом.

Приписами статті 48 Закону №2344- ІІІ визначено, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:

- для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством;

- для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

Таким чином, законодавство зобов'язує автомобільного перевізника та водія під час здійснення своїх функцій мати при собі документи, на підставі яких здійснюється перевезення.

Відповідно до абзацу 3 частини 1 ст. 60 Закону №2344-Ш, за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Отже, з наведених норм чинного законодавства, вбачається, що адміністративно-господарські штрафи застосовуються виключно до автомобільних перевізників.

За визначеннями, наведеними у ст. 1 Закону №2344- ІІІ, автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами; вантажні перевезення - це перевезення вантажів вантажними автомобілями; водій - особа, яка керує транспортним засобом і має відповідне посвідчення встановленого зразка.

Автомобільним перевізником, що здійснює перевезення вантажів на договірних умовах, є суб'єкт господарювання, який відповідно до законодавства та одержаної ліцензії надає послугу згідно з договором про перевезення вантажу транспортним засобом, що використовують на законних підставах (ст. 33 Закону №2344- ІІІ).

Як встановлено з Договору оренди транспортного засобу №01/09/16 від 01.09.2016р. Акту приймання-передачі транспортних засобів від 01.09.2016р., акту звіряння взаємних розрахунків, актів здачі приймання робіт укладених між Товариством з обмеженою відповідальністю Вест Євро Транс (Орендодавець) та Фермерським господарством УЛАР (Орендар), орендодавець передав за плату у строкове користування, а орендар прийняв у користування вантажні автомобілі згідно переліку визначеного Договором, одним з яких був і вантажний автомобіль DAF д.н.з. ВС7963ЕВ. Відтак, з 01.09.2016р. користування вантажним автомобілем д.н.з. ВС7963ЕВ у власних комерційних цілях здійснювало Фермерським господарством УЛАР .

З огляду на викладене, суд дійшов до висновку, що Товариство з обмеженою відповідальністю Вест Євро Транс в межах розгляду даних спірних правовідносин не є перевізником у розумінні Закону України Про автомобільний транспорт , а тому не може нести відповідальність за порушення законодавства про автомобільний транспорт згідно положень ст. 60 Закону № 2344- ІІІ.

При цьому, суд зазначає, що ч. 1 ст. 9 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків. (ст. 72 КАС України).

Відповідно до ст.77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, на підставі наявних у справі доказів, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належить задовольнити.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, судові витрати стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі.

Керуючись ст.ст.14, 77, 90, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

у х в а л и в :

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправною та скасувати постанову Управління Укртрансбезпеки у Львівській області від 04.09.2018 № 073291 про застосування адміністративного-господарського штрафу в розмірі 1700,00 грн.

3. Стягнути з Управління Укртрансбезпеки у Львівській області (79020, м. Львів, пр.-т В. Чорновола, 57; ЄДРПОУ 39816845) за рахунок бюджетних асигнувань 1762,00 грн. сплаченого судового збору на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Вест Євро Транс (81646, Львівська обл., Миколаївський р-н, с. Київець, вул. Держівська, 1; ЄДРПОУ 38798071).

Рішення може бути оскаржене, згідно зі ст. 295 КАС України, протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили, згідно зі ст. 255 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складений 26.11.2018 року.

Суддя Коморний О.І.

Дата ухвалення рішення21.11.2018
Оприлюднено28.11.2018

Судовий реєстр по справі —1340/4435/18

Ухвала від 13.03.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Ухвала від 25.02.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Рішення від 21.11.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Ухвала від 01.10.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні