Рішення
від 22.11.2018 по справі 1340/5131/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1340/5131/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 листопада 2018 року

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Брильовського Р.М.

секретар судового засідання Сільник Н.Є.

за участю:

представника позивача - Штибель Х.Й.

представника відповідача - Антонишин Л.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Львові справу за позовом Головного управління Держпраці у Львівській області до комунального підприємства "Червоноградський парк культури і відпочинку" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду ,-

ВСТАНОВИВ:

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Держпраці у Львівській області до комунального підприємства "Червоноградський парк культури і відпочинку", в якому просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до КП "Червоноградський парк культури і відпочинку" а саме, заборонити експлуатацію атракціону "Сюрприз" (зав. № 466) та виконання робіт по технічному обслуговуванню та керуванню атракціонами працівниками, які не пройшли відповідного навчання та перевірки знань з питань охорони праці до усунення зазначених у позовній заяві порушень.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в результаті проведеної перевірки були виявлені факти порушення відповідачем вимог чинних нормативно-правових актів з охорони праці, в тому числі й порушення, які створюють загрозу для життя та здоров'я працівників та відвідувачів атракціонів КП "Червоноградський парк культури і відпочинку". У зв'язку із цим позивач просить суд, застосувати до відповідача заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом заборони експлуатації атракціону "Сюрприз" (зав. № 466) та виконання робіт по технічному обслуговуванню та керуванню атракціонами працівниками, які не пройшли відповідного навчання та перевірки знань з питань охорони праці до усунення зазначених у позовній заяві порушень.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав викладених у позовній заяві, просив позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні щодо задоволення позову не заперечив, подав заяву про визнання позову в повному обсязі.

Згідно з пунктом 3 частини 3 статті 246 КАС України , суд зазначає, що ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 6 листопада 2018 року було прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження в судовому засіданні з повідомленням сторін.

Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд виходив з наступного.

Суд встановив, що головними державними інспекторами відділу нагляду в будівництві, котлонагляді на транспорті та зв'язку ОСОБА_3, ОСОБА_4, головним державним інспектором відділу з питань гігієни праці ОСОБА_5 відповідно до наказу ГУ Держпраці у Львівській області від 30.05.2018 №1189-П та направлення про проведення перевірки від 30.05.2018 № 1085 у присутності уповноважених осіб відповідача - директора КП Червоноградський парк культури відпочинку ОСОБА_6, завідувача атракціонами - відповідального за справний стан та безпечну експлуатацію атракціонів ОСОБА_7 у період з 04 червня 2018 року до 13 червня 2018 року проведено планову перевірку на КП Червоноградський парк культури і відпочинку щодо дотримання вимог законодавчих нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.

За наслідками вказаної перевірки складено акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 13.06.2018 №13/09/050/0603.

У розділі V акту перевірки встановлено порушення вимог чинних нормативно-правових актів з охорони праці, в тому числі й порушення, які створюють загрозу для життя та здоров'я працівників та відвідувачів атракціонів КП "Червоноградський парк культури і відпочинку", зокрема:

Пунктом 10.4.5. Правил будови і безпечної експлуатації атракціонної техніки встановлено, що працівники відповідальні за безпечну експлуатацію атракціонів і за утримання атракціонів у справному стані, обслуговуючий і ремонтний персонал перед призначенням повинні пройти навчання і перевірку знань з питань охорони праці та цивільного захисту у сфері техногенної безпеки, а також інструктаж і стажування відповідно до Положення про навчання.

Проте, у порушення п. 10.4.5. Правил будови і безпечної експлуатації атракціонної техніки працівник відповідача відповідальний за безпечну експлуатацію атракціонів та обслуговуючий персонал атракціонів не пройшли спеціального навчання та перевірку знань в питань охорони праці.

Відповідно до п. 10.6.1 Правил будови і безпечної експлуатації атракціонної техніки експлуатація атракціонів має здійснюватися відповідно до вимог настанови з експлуатації атракціонів і цих Правил.

Згідно з п. 10.4.14 Правил будови і безпечної експлуатації атракціонної техніки у разі виявлення дефектів, пошкоджень або відмов, а також порушень вимог цих Правил під час роботи атракціонів та їх обслуговування працівник, відповідальний за безпечною експлуатацією атракціонів, має вжити заходів щодо їх усунення, а в разі необхідності - заборонити експлуатацію атракціону. Зокрема атракціон не можна використовувати в разі: виявлення дефектів, пошкоджень або відмов пристроїв і приладів безпеки, гальм, канатів, ланцюгів та їх кріплень, гаків, лебідок, приводів механізмів, ходових коліс, гідро- та пневмопристроїв, електрообладнання тощо; наявності тріщин і деформацій у металевих конструкціях атракціону; не проведення в установлені терміни технічного огляду, закінчення строку служби атракціону; обслуговування атракціонів не навченими операторами; невиконання приписів посадових осіб територіальних органів з нагляду за охороною праці.

Однак, всупереч наведеному у відповідача в атракціоні Сюрприз (зав. № 466) складові частини гідроприводу (гідромотор, гідроциліндри, гальма) перебувають у несправному стані; мають місце численні дефекти опорної частини.

Два примірники акта підписані посадовими особами органу державного нагляду, шо здійснювали захід державного нагляду та завідувачем атракціонів - відповідальним за справний стан та безпечну експлуатацію атракціонів ОСОБА_7 та директором ОСОБА_8

13 червня 2018 року один примірник акта вручено директору КП "Червоноградський парк культури і відпочинку", який підписано без зауважень та заперечень.

Зокрема, в акті перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) зазначено, що у зв'язку з виявленими порушеннями у рядку № 11 та 18 таблиці необхідно негайного зупинити експлуатацію атракціону "Сюрприз" (зав. № 466) та виконання робіт по технічному обслуговуванню та керуванню атракціонами працівниками, які не пройшли відповідного навчання та перевірки знань з питань охорони праці до усунення зазначених у позовній заяві порушень.

Позивач з метою недопущення можливого спричинення шкоди працівникам та відвідувачам атракціонів КП "Червоноградський парк культури і відпочинку" звернувся з даним позовом до суду.

Вирішуючи спір по суті, суд враховує наступне.

Згідно з ч. 1 ст. 3 Конституції України, людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Законом України Про охорону праці від 14.10.1992 року № 2694-ХІІ визначено основні положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров'я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, регулює за участю відповідних органів державної влади відносини між роботодавцем і працівником з питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища і встановлює єдиний порядок організації охорони праці в Україні.

Відповідно до ст. 4 Закону України Про охорону праці, державна політика в галузі охорони праці базується на принципах: пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці; підвищення рівня промислової безпеки шляхом забезпечення суцільного технічного контролю за станом виробництв, технологій та продукції, а також сприяння підприємствам у створенні безпечних та нешкідливих умов праці.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначено Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 року № 877-V(далі Закон України №877-V).

Статтею 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності встановлено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Пунктом 1 Положення про Державну службу України з питань праці (далі Положення), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року №96, встановлено, що Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Основними завданнями Держпраці є реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб. (підпункт 1 пункту 3 Положення).

Відповідно до абзацу 1 пункту 7 вказаного Положення передбачено, що Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Також, відповідно до підпункту 5 пункту 6 Положення про Головне управління (Управління) Державної служби України з питань праці в області передбачено, що Управління Держпраці для виконання покладених на неї завдань має право проводити безперешкодно відповідно до вимог закону без попереднього повідомлення в будь-яку робочу годину доби перевірки виробничих, службових, адміністративних приміщень та об'єктів виробництва фізичних та юридичних осіб, які використовують найману працю та працю фізичних осіб, експлуатують машини, механізми, устаткування підвищеної небезпеки, та у разі виявлення фіксувати факти порушення законодавства, нагляд та контроль за дотриманням якого віднесено до повноважень Управління Держпраці.

Згідно частини 5 статті 4 Закону України № 877-V встановлено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Частиною 7 статті 7 Закону України № 877-V передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Позовні вимоги про застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду відповідають наведеним приписам законодавства та заявлені уповноваженим суб'єктом владних повноважень.

Матеріалами справи підтверджено порушення відповідачем вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу для життя і здоров'я його працівників та відвідувачів атракціонів КП "Червоноградський парк культури і відпочинку". При цьому, суд враховує, що з вимогами акта перевірки від 13.06.2018 відповідач був ознайомлений, однак доказів усунення виявлених в акті порушень не представив та будь-яких інших документів не надав.

Таким чином, обставини, які стали підставою для звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування не перестали існувати та не усунуті.

Отже, в ході судового розгляду справи судом встановлено, що недотримання відповідачем вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки й високий ступінь небезпечності, зазначених в акті перевірки порушень, свідчать, що наявність зазначених порушень є реальним ризиком виникнення надзвичайних ситуацій та створює загрозу життю та здоров'ю працівників та відвідувачів атракціонів КП "Червоноградський парк культури і відпочинку".

З огляду на викладене, вимоги позивача щодо застосування заходів реагування у сфері державного нагляду є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Водночас, суд наголошує, що 22 листопада 2018 року у судовому засіданні представник відповідача подав суду заяву про визнання позову в повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Приписами частини четвертої статті 47 КАС України визначено, що відповідач має право визнати позов повністю або частково, подати відзив на позовну заяву.

Згідно з положеннями частини першої статті 189 КАС України відповідач може визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві.

У разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог (ч. 4 ст. 189 КАС України).

Частиною п'ятою статті 189 КАС України, яка кореспондується із частиною шостою статті 47 цього Кодексу, визначено, що суд не приймає визнання позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

З огляду на викладене, а також враховуючи те, що відповідач погоджується із пред'явленими у даному позові вимогами, суд дійшов висновку, що дії відповідача щодо визнання позову не суперечать закону і не порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Відтак, суд вважає за можливе прийняти визнання відповідачем даного позову та задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Згідно з вимогами ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до ст.139 КАС України судові витрати стягненню зі сторін не підлягають.

Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 262, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до комунального підприємства Червоноградський парк культури і відпочинку а саме, заборонити експлуатацію атракціону Сюрприз (зав. № 466) та виконання робіт по технічному обслуговуванню та керуванню атракціонами працівниками, які не пройшли відповідного навчання та перевірки знань з питань охорони праці до усунення зазначених у позовній заяві порушень.

Головне управління Держпраці у Львівській області (79005, м. Львів, пл. Міцкевича, 8, код ЄДРПОУ 39778297).

Комунальне підприємство Червоноградський парк культури і відпочинку (80100, Львівська область, м. Червоноград, пр. Шевченка, 15, код ЄДРПОУ 31616095).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 27.11.2018.

Суддя Р.М. Брильовський

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.11.2018
Оприлюднено28.11.2018
Номер документу78120055
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1340/5131/18

Рішення від 22.11.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

Ухвала від 06.11.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні