Ухвала
від 27.11.2018 по справі 712/14553/18
СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Провадження № 1кс/712/7310/18

Справа № 712/14553/18

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

про проведенняобшуку

27 листопада 2018 року Слідчий суддя Соснівського районного суду м. Черкаси ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , слідчого ОСОБА_4 , розглянув в відкритому судовому засіданні в залі суду м. Черкаси клопотання винесене в кримінальному провадженні № 12018251010007620 від 02.11.2018 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 273 КК України, слідчим Черкаського відділу поліції ГУНП в Черкаській області ОСОБА_5 та погоджене прокурором Черкаської місцевої прокуратури ОСОБА_6 , про проведення обшуку,

В С Т А Н О В И В:

До Соснівського районного суду м. Черкаси звернулася слідчий Черкаського відділу поліції ГУНП в Черкаській області ОСОБА_5 з клопотанням про надання дозволу на проведення обшуку за місцем реєстрації та розташування автогазозаправочної станції ТОВ «Енерджі Газ Оіл» (код за ЄДРПОУ 40498494), розташованої за адресою: м. Черкаси вул. Академіка Корольова, 5, посилаючись на те, що Слідчим відділом Черкаського відділу поліції Головного управління національної поліції здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12018251010007620 від 02.11.2018 за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 273 КК України.

До Черкаського відділу поліції ГУНП в Черкаській області надійшла заява ОСОБА_7 про те, що на території Черкаської області та м. Черкаси існує мережа нелегальних автозаправочних станцій та автогазозаправочних пунктів, які здійснюють свою діяльність з порушенням норм чинного законодавства, чим створюють загрозу життю працівників та населенню.

Будучи допитаним в якості свідка за обставинами кримінального провадження №12018251010007620 від 02.11.2018 ОСОБА_7 вказав, що в силу свого географічного положення Черкаська область є транспортним коридором через центр України, та представляє собою мережу транспортних магістралей,вздовж яких розташовано пункти обслуговування та заправки паливно-мастильних матеріалів та газовою сумішшю автотранспортних засобів. зазначений фактор спричинив до зростання мережі нелегальних автозаправних станцій авто-газозаправних пунктів в м. Черкаси, Черкаському районі, які належать та використовуються різними недобросовісними суб`єктами. Заправки встановлюють з порушенням всіх норм безпеки і за відсутності повного пакету дозвільної документації. при значному наварі на продажу пально-мастильних матеріалів та газу деякі суб`єкти не переймаються отриманням дозволів та безпекою своїх працівників, які часто працюють неоформлені в статусі «стажорів», наражаючи на небезпеку інших громадян, які користуються послугами з заправки транспортних засобів на нелегальних заправках. основне джерело незаконного збагачення учасників ринку пально-мастильних матеріалів та газу - відсутність належно оформленої земельної ділянки з відповідним цільовим призначенням, несплата та привласнення коштів несплачених податків (акциз та ПДВ). Частина заправочних станцій та пунктів розміщені в місцях, де це неможливо за будівельними та санітарними, екологічними нормами (до 50 м від будівель, до 3-м метрів від проїжджої частини - порушення норм безпеки). Корумповані зв`язки бізнесменів-газовиків з органами,котрі повинні вести нагляд та контролювати дотримання законодавства, дають можливість уникати від значних сум штрафів, в першу чергу з боку ДФС та ДАБІ, та інших контролюючих та інспекційних органів. Частина заправок не мають належним чином оформлених документів на землекористування,дозволів на експлуатацію об`єктів підвищеної небезпеки, інших дозвільних документів безперешкодно ведуть підприємницьку діяльність. Власники нелегальних заправок реалізовують паливо без касових апаратів, не оформлюють трудові відносини з працівниками,через що бюджет не отримує значні суми коштів.

Для перевірки фактів, викладених в заяві та показах ОСОБА_7 , скеровані запити до Управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Черкаській області, Управління екології та природних ресурсів Черкаської обласної державної адміністрації, Управління Держпраці у Черкаській області.

З отриманих відповідей від вищевказаних установ вбачається, що у ТОВ «Енерджі Газ Оіл» (код за ЄДРПОУ 40498494), юридична адреса: м. Черкаси вул. академіка Корольова, 5 кабінет 104, автогазозаправочна станція знаходиться за адресою: м. Черкаси вул. Академіка Корольова, 5 відсутні декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки та дозволи на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування.

Задля перевірки функціонування автогазозаправочної станції належної ТОВ «Енерджі Газ Оіл» (код за ЄДРПОУ 40498494), розташованої за адресою: м. Черкаси вул. Академіка Корольова, 5, 14.11.2018 року був здійснений виїзд за вказаною адресою та здійснено заправку автомобіля пропано-бутановим газом на суму 100,95 грн. та зафіксовано функціонування АГЗС.

26.10.2018 року з метою попередження, виявлення, припинення, розкриття та розслідування злочинів у сфері нелегальної реалізації нафтопродуктів, діяльності нелегальних АЗС/АГЗП була створена робоча група для розроблення спільних заходів між правоохоронними органами, органами державного нагляду (контролю) та органами місцевого самоврядування щодо виявлення, фіксації та реагування на порушення чинного законодавства у діяльності автозаправних станцій та автогазозаправних пунктів на території м. Черкаси та Черкаського району, а також вимог законодавства під час постачання, перевезення, реалізації нафтопродуктів, до якої увійшли представники Управління економіки Черкаської районної державної адміністрації, департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради, Управління екологічного нагляду (контролю) у Черкаській області Державної екологічної інспекції Центрального округу, Черкаського міськрайонного відділу Управління ДСНС України в Черкаській області, відділу державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Черкаського міського управління Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області, Управління державної служби України з питань праці в Черкаській області, інспекційного відділу Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції в Черкаській області, оперативного управління головного управління Державної фіскальної служби в Черкаській області, відділу протидії незаконному обігу підакцизних товарів оперативного управління головного управління ДФС в Черкаській області, Управління захисту економіки в Черкаській області ДЗЕ Національної поліції України.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкту нерухомого майна, право власності на об`єкт нерухома майна за адресою: АДРЕСА_1 самовільну будову, загальною площею 523,4 кв.м. в результаті незначного перепланування та арифметичної помилки при підрахунку площ в комплексі зареєстровано за ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_1 на підставі договору дарування та КП «Черкасигазбуд».

З метою відшукання знарядь вчинення злочину, передбаченого ч. 1 ст. 273 КК України первинної бухгалтерської документації, а саме: податкових накладних на прибуток (за період з 01.01.2018 по теперішній час), товарно-транспортних накладних ( за період з 01.01.2018 по теперішній час); касової книги за 2018 рік; договорів на транспортування ПММ (за період з 01.01.2018 по теперішній час); договорів щодо придбання ПММ ( за період з 01.01.2018 по теперішній час); договорів цивільно-правових відносин з працівниками АЗС; трудових договорів з працівниками АЗС; дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки; дозвіл на експлуатацію ( застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами; декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, відомості про відпуск та заправку ПММ з 01.01.2018 року по час дії ухвали, договорів оренди (суборенди) землі, договори оренди заправних пунктів, договорів оренди на приміщення, носіїв інформації, накопичувачів, які могли зберегти на собі інформацію стосовно вчиненого кримінального правопорушення, виникла необхідність у проведенні обшуку в комплексі нежитлових приміщень загальною площею 523,4 кв.м., розташованих за адресою: АДРЕСА_1 .

Прокурор та слідчий в судовому засіданні клопотання підтримали та просили його задовольнити.

Слідчий суддя заслухавши пояснення прокурора та слідчого, дослідивши матеріали клопотання та кримінального провадження, приходить до наступного.

Статтею 30Конституції України,передбачено,що недопускається проникненнядо житлачи доіншого володінняособи,проведення вних оглядучи обшукуінакше якза вмотивованимрішенням суду.

У невідкладних випадках, пов`язаних із врятуванням життя людей та майна чи з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні злочину, можливий інший, встановлений законом, порядок проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду і обшуку.

Відповідно до ст. 233 КПК України ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ним володіє, або на підставі ухвали слідчого судді.

Згідно зі ст.223 КПК України, підставами для проведення слідчої дії є наявній достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення її мети.

Статтею 234 КПК України, передбачено, що обшук проводиться на підставі ухвали слідчого суду з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також місце встановлення розшукуваних осіб. У разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості про: 1) найменування кримінального провадження та його реєстраційний номер ; 2) короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з розслідуванням якого подається клопотання; 3) правову кваліфікацію кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність 4) підстави для обшуку; 5) житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, де планується проведення обшуку; 6) особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу у фактичному володінні якої воно знаходиться; 7) речі, документи, або осіб, яких планується відшукати.

Аналізуючи вищевказані норми чинного кримінально-процесуального законодавства, слідчий суддя приходить до висновку, що обшук - це слідча (розшукова) дія примусового характеру, яка полягає у цілеспрямованому обстеженні приміщень, будівель та ділянок місцевості, що перебувають у віданні обшукуваного, членів його родини або організації чи установи, з метою виявлення, фіксації та вилучення знарядь злочину, зброї, предметів і цінностей, здобутих злочинним шляхом, документів та інших об`єктів, що мають значення для кримінального провадження, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб і їх затримання.

Єдиною підставою для проведення цієї слідчої (розшукової) дії є винесена в порядку, встановленому КПК, ухвала слідчого судді, який може винести її лише на підставі звернення до нього процесуальної особи, що здійснює кримінальне провадження. Таке звернення має форму клопотання, яке готує слідчий, попередньо погоджуючи його з прокурором, чи прокурор, відобразивши в ньому обов`язково необхідні дані визначені ч. 3 ст. 234 КПК України.

Доводи клопотання повинні бути належним чином обґрунтовані і підтверджені доданими до нього оригіналами або копіями матеріалів кримінального провадження, а також витягом з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що підтверджує факт подання клопотання в рамках конкретного провадження.

Обов`язок довести наявність достатніх для обшуку підстав покладається на слідчого, прокурора, який звернувся до слідчого судді з клопотанням. Ступінь обґрунтованості таких підстав визначається в кожному конкретному випадку.

Слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що: 1) було вчинено кримінальне правопорушення;2)відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; 3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах можуть бути доказами під час судового розгляду; 4) відшукувані речі, документи, або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи.

Відповідно до ч. 5ст. 236 КПК України, обшук на підставі ухвали слідчого судді повинен проводитися в обсязі, необхідному для досягнення мети обшуку.

В даному випадку, слідчим та прокурором не надано доказів виправданості такого втручання у права та свободи особи, яка є власником або законним користувачем приміщення, про обшук якого заявлене клопотання.

Також слідчим та прокурором не доведено, що мета, задля якої заявлено клопотання, може бути досягнута шляхом проведення обшуку, та не доведено наявність достатніх підстав вважати, що відшукуванні речі знаходяться у вказаному в клопотанні приміщенні.

Враховуючи вищевикладене та з метою недопущення порушень ст. 8 Європейської конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, клопотання слідчого про проведення обшуку по вищевказаному кримінальному провадженню, задоволенню не підлягає, оскільки внесено без передбачених діючим законодавством обґрунтувань.

Керуючись ст.. 30 Конституції України, ст.ст. 234- 235, 369 - 372, 376 КПК України, слідчий суддя

У Х В А Л И В:

У задоволенні клопотання слідчого Черкаського відділу поліції ГУНП в Черкаській області ОСОБА_5 про проведення обшуку відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудСоснівський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення27.11.2018
Оприлюднено02.03.2023
Номер документу78139749
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —712/14553/18

Ухвала від 27.11.2018

Кримінальне

Соснівський районний суд м.Черкас

Пироженко (С.А.) С. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні