Рішення
від 26.11.2018 по справі 640/21757/18
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Справа № 640/21757/18

н/п 2-о/640/349/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 листопада 2018 року Київський районний суд м. Харкова в складі:

головуючого - судді Ніколаєнко І.В.,

за участю секретаря Черниш О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові заяву ОСОБА_1, зацікавлена особа Харківський міський відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції в Харківській області, про встановлення факту смерті, -

ВСТАНОВИВ:

Заявник звернулась до суду з заявою, відповідно до якої просить встановити факт смерті ОСОБА_2, місце смерті м. Краснодон, яка настала ІНФОРМАЦІЯ_4 року. Посилається на те, що є донькою ОСОБА_2, який помер ІНФОРМАЦІЯ_4 р. в м. Краснодон, Луганської області. Зазначає про те, що отримати свідоцтво про смерть у відділі державної реєстрації актів цивільного стану неможливо, оскільки факт смерті відбувся на тимчасово окупованій території України, на якій неможливо отримати медичний документ, що може бути прийнято відділом державної реєстрації актів цивільного стану для здійснення реєстрації смерті, відповідно до ст. 17 ЗУ "Про державну реєстрацію актів цивільного стану". Зазначене місце смерті є тимчасово окупованою територією України, визначене Постановою ВРУ від 17.03.2015 № 254-ХІІІ. Зазначає, що зверталась до Харківського міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції в Харківській області та отримала відмову у проведенні реєстрації смерті. Встановлення факту смерті необхідно їй для отримання свідоцтва про смерть та його реєстрації, оформлення спадщини.

Заявник в судове засідання не з'явилась, відповідно до отриманої судом заяви, розгляд справи просила проводити без її участі, заяву підтримала в повному обсязі.

Представник заінтересованої особи Харківського міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Харківській області в судове засідання не з'явився. До суду надійшли пояснення за підписом начальника відділу ОСОБА_3 від 23.11.2018 р. за № 17002/15.1-04-01, відповідно до яких розгляд справи просили проводити за відсутності представника відділу, у зв'язку з великим обсягом роботи. Рішення прийняти на розсуд суду, проти заявлених вимог не заперечують.

Враховуючи, що розгляд справи відбувався у відсутність сторін, відповідно до ч.2 ст. 247 ЦПК України, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Суд, дослідивши матеріали справи, вивчивши докази, надані в обґрунтування заяви, дійшов висновку що вимоги заявника законні, обґрунтовані та підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Заявник звернувся до Харківського міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Харківській області з заявою щодо державної реєстрації смерті батька ОСОБА_2, який помер ІНФОРМАЦІЯ_4 року, та видачі свідоцтва про смерть. Для державної реєстрації смерті заявником було подано свідоцтво про смерть серії НОМЕР_1 від 17.10.2018 року, видане відділом запису актів цивільного стану Краснодонсього міськрайонного управління юстиції Міністерства юстиції, так званої, Луганської Народної Республіки.

Місто Краснодон, Луганської обл., відповідно до розпорядження КМУ від 07 листопада 2014 року № 1085-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення входить до переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження.

З копії свідоцтва про народження ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, вбачається, що батьком записано ОСОБА_2 (свідоцтво про народження серії НОМЕР_2 від 13 січня 1972 року).

Відповідно до копії довідки Відділу реєстрації актів громадянського стану Виконкому Краснодонської ради народних депутатів Луганської області № 56 від 04.09.2000 р. яка видана ОСОБА_1, - 20 лютого 1988 року зареєстровано шлюб ОСОБА_6 та ОСОБА_4, зроблено актовий запис № 56. Після реєстрації шлюбу дружині присвоєно прізвище - ОСОБА_6.

Згідно копії свідоцтва про розірвання шлюбу від 19 вересня 1989 року - розірвано шлюб між ОСОБА_6 та ОСОБА_7, про що зроблено актовий запис № 492. Після розірвання шлюбу прізвище залишено без змін (свідоцтво про розірвання шлюбу серія НОМЕР_3 від 19.09.1989 р.).

Відповідно до копії довідки Краснодонського ВРАЦС 25 грудня 1991 р. зареєстровано шлюб між ОСОБА_8 та ОСОБА_7, про що зроблено актовий запис № 538.

Згідно копії свідоцтва про розірвання шлюбу від 24 липня 2001 року - розірвано шлюб між ОСОБА_8 та ОСОБА_1, про що зроблено актовий запис № 485. Після розірвання шлюбу прізвище залишено без змін (свідоцтво про розірвання шлюбу серія НОМЕР_4 від 24 липня 2001 року).

Харківським міським відділом ДРАЦС ГТУЮ в Харківській області 20.11.2018 року № 16897/15.1-04-01 відмовлено у проведенні державної реєстрації смерті ОСОБА_2 з підстав того, що заявником для підтвердження факту смерті пред'явлено документ, форма якого не відповідає формі, визначеної наказом МОЗ України від 08.08.2006 року №545 Про впорядкування ведення медичної документації, яка засвідчує випадки народження і смерті , зареєстрованим у Міністерстві Юстиції України 25.10.2006 р. за № 1150/13024.

Відповідно до ст. 9 Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України , будь-які органи, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території та їх діяльність вважаються незаконними, якщо ці органи або особи створені, обрані чи призначені у порядку, не передбаченому законом. Будь-який акт (рішення, документ), виданий органами та/або особами, передбаченими частиною другою цієї статті, є недійсним і не створює правових наслідків.

Статтею 17 Закону України Про державну реєстрацію актів цивільного стану встановлено, що державна реєстрація смерті проводиться органом державної реєстрації актів цивільного стану на підставі: 1) документа встановленої форми про смерть, виданого закладом охорони здоров'я або судово-медичною установою; 2) рішення суду про встановлення факту смерті особи в певний час або про оголошення її померлою. Державна реєстрація смерті проводиться за останнім місцем проживання померлого, за місцем настання смерті чи виявлення трупа або за місцем поховання.

Відповідно до даних свідоцтва про смерть, серії НОМЕР_5, виданого відділом запису акті громадянського стану Краснодонського міськрайонного управління юстиції Міністертсва юстиції, так званої, Луганської Народної Республіки, ІНФОРМАЦІЯ_4 року помер ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_2, про що зроблено актовий запис про смерть № 911.

Відповідно до копії лікарського свідоцтва про смерть Краснодонської центральної міської многопрофільної лікарні від 12.10.2018 року №302 та довідки про причину смерті № 302 вбачається, що ІНФОРМАЦІЯ_4 року помер ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_2, причина смерті - дифузор ний атеросклероз.

Відповідно до ч. 2 ст. 317 ЦПК України справи про встановлення факту народження або смерті особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, розглядаються невідкладно з моменту надходження відповідної заяви до суду.

Приписами п. 8 ч. 1 ст. 315 ЦПК України встановлено, що суд розглядає справи про встановлення факту смерті особи в певний час у разі неможливості реєстрації органом державної реєстрації актів цивільного стану факту смерті.

В п. 13 Постанови пленуму Верховного Суду України Про судову практику в справах про встановлення фактів, що мають юридичне значення № 5 від 31.03.1995 року надано роз'яснення, відповідно до якого заяви про встановлення факту смерті особи в певний час приймаються до провадження суду і розглядаються за умови подання заявниками документів про відмову органів реєстрації актів громадянського стану в реєстрації події смерті. Заявник зобов'язаний обґрунтувати свою заяву посиланнями на докази, що достовірно свідчать про смерть особи у певний час і за певних обставин.

Відповідно висновків ЄСПЛ у справах проти Туреччини ( Loizidou v. Turkey , Cyprus v. Turkey ), а також Молдови та Росії ( Mozer v. The Republic of Moldova and Russia ), де, ґрунтуючись на Консультативному висновку Міжнародного суду (ООН) у справі Намібії (Namibia case), ЄСПЛ наголосив, що першочерговим завданням щодо прав, передбачених Конвенцією, завжди має бути їх ефективна захищеність на території всіх Договірних Сторін, навіть якщо частина цієї території знаходиться під ефективним контролем іншої Договірної Сторони.

Такий висновок ЄСПЛ слід розуміти в контексті сформульованого у згаданому консультативному висновку Міжнародного суду (ООН) у справі Намібії так званого намібійського винятку , який є винятком із загального принципу щодо недійсності актів, у тому числі нормативних, які видані владою не визнаного на міжнародному рівні державного утворення. Зазначений виняток полягає в тому, що не можуть визнаватися недійсними всі документи, видані на окупованій території, оскільки це може зашкодити правам мешканців такої території. Зокрема, недійсність не може бути застосована до таких дій, як наприклад, реєстрація народжень, смертей і шлюбів, невизнання яких може завдати лише шкоди особам, які проживають на такій території. Застосовуючи намібійський виняток у справі Кіпр проти Туреччини , ЄСПЛ, зокрема, зазначив, що виходячи з інтересів мешканців, що проживають на окупованій території, треті держави та міжнародні організації, особливо суди, не можуть просто ігнорувати дії фактично існуючих на такій території органів влади. Протилежний висновок означав би цілковите нехтування всіма правами мешканців цієї території при будь-якому обговоренні їх у міжнародному контексті, а це становило б позбавлення їх наймінімальніших прав, що їм належать.

Таким чином, на підставі викладеного, суд вважає підтвердженим факт смерті ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_3, який помер ІНФОРМАЦІЯ_4 року в м. Краснодон, Луганської обл., Україна.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 19, 315, 317 ЦПК України, суд,

ВИРІШИВ:

Заяву ОСОБА_1, зацікавлена особа Харківський міський відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції в Харківській області, про встановлення факту смерті - задовольнити.

Встановити факт смерті ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_3, який помер ІНФОРМАЦІЯ_4 року в м. Краснодон, Луганської обл., Україна.

Рішення підлягає негайному виконанню.

Рішення може бути оскаржене до апеляційного суду Харківської області протягом 30 днів з дня проголошення рішення шляхом подання апеляційної скарги. Особами, які брали участь у справі, але не були присутніми у судовому засіданні під час проголошення судового рішення може бути подана апеляційна скарга протягом 30 днів з дня отримання копії цього рішення.

Оскарження рішення не зупиняє його виконання.

Суддя І.В. Ніколаєнко

СудКиївський районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення26.11.2018
Оприлюднено28.11.2018
Номер документу78147737
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —640/21757/18

Рішення від 03.07.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 06.03.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 18.02.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 22.12.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Рішення від 26.11.2018

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Ніколаєнко І. В.

Ухвала від 23.11.2018

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Ніколаєнко І. В.

Ухвала від 22.11.2018

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Ніколаєнко І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні