Рішення
від 26.11.2018 по справі 620/3615/18
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 листопада 2018 року Чернігів Справа № 620/3615/18

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Баргаміної Н.М.,

при секретарі Вершняк Л.Л.,

за участю представника позивача Сидоренко Ю.К., представника відповідача Супруна О.Г., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за позовом заступника керівника Прилуцької місцевої прокуратури до Тростянецької сільської ради Ічнянського району Чернігівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Тростянецький дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) Світанок про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

Заступник керівника Прилуцької місцевої прокуратури звернувся до суду з позовом до Тростянецької сільської ради Ічнянського району Чернігівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Тростянецький дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) Світанок про визнання бездіяльності відповідача щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Тростянецького дошкільного навчального закладу (дитячий садок) Світанок протиправною, зобов'язавши відповідача вчинити дії, спрямовані на оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями Тростянецького дошкільного навчального закладу (дитячий садок) Світанок , орієнтовною площею 0,6140 га, що розташована в межах населеного пункту с. Тростянець Ічнянського району Чернігівської області.

В обґрунтування своїх вимог позивачем зазначено, що відповідачем в порушення вимог Закону України Про охорону дитинства та Земельного кодексу України не оформлено правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 0,6140 га, на якій розташовано Тростянецький дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) Світанок , що створює передумови для зловживань щодо розпорядження вказаною земельною ділянкою та ризики для нормального функціонування закладу, зокрема, безпечного навчального процесу.

Відповідачем відзив на позов подано не було.

В судове засідання представник третьої особи не з'явився, про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином, пояснення щодо позову подано не було.

Вислухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Тростянецький дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) Світанок (код ЄДРПОУ 26407584) зареєстрований в якості юридичної особи 29.08.2003, що підтверджується копією виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 19).

Відповідно до пунктів 1.3, 9.1 Статуту Тростянецького дошкільного навчального закладу (дитячий садок) Світанок (а.с. 22-27) засновником дошкільного закладу є відповідач, який здійснює фінансування дошкільного закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей. Дошкільному закладу передано в оперативне управління земельну ділянку, будівлі, споруди, комунікації, інвентар, обладнання, транспорті засоби, спортивні та ігрові майданчики.

Прокурором під час вивчення стану додержання земельного законодавства встановлено, що у користуванні Тростянецького дошкільного навчального закладу (дитячий садок) Світанок перебуває земельна ділянка орієнтовною площею 0,6140 га, проте правовстановлюючі документи на земельну ділянку під будівлями та спорудами даного закладу не оформлені (а.с. 32).

Даючи правову оцінку обставинам справи, суд зважає на таке.

Суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації конституційного права людини на освіту, прав та обов'язків фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у реалізації цього права, а також визначає компетенцію державних органів та органів місцевого самоврядування у сфері освіти, врегульовані Законом України Про освіту .

Статтею 80 Закону України Про освіту визначено, що до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать: нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо; майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об'єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об'єкти авторського права та/або суміжних прав; інші активи, передбачені законодавством. Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством.

Згідно частини першої статті 38 Закону України Про дошкільну освіту матеріально-технічна база закладу дошкільної освіти включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше. Майно закладу дошкільної освіти належить йому на правах, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Органи місцевого самоврядування в системі дошкільної освіти в межах їх компетенції забезпечують реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, у тому числі розвиток мережі закладів дошкільної освіти всіх форм власності відповідно до потреб населення, поліпшення матеріально-технічної бази та господарське обслуговування комунальних закладів дошкільної освіти (абзац другий частини другої статті 19 Закону України Про дошкільну освіту ).

Повноваження сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів у галузі земельних відносин визначені статтею 12 Земельного кодексу України до, яких, зокрема, належать: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; організація землеустрою; координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Відповідно до пункту г частини другої статті 92 Земельного кодексу України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають заклади освіти незалежно від форми власності.

Приписами статей 125, 126 Земельного кодексу України визначено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .

З аналізу викладених норм слідує, що органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень повинні забезпечувати реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, у тому числі щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розташовані дошкільні заклади освіти, з метою нормального їх функціонування.

Як вбачається з копії листа Відділу в Ічнянському районі Головного управління Держгеокадасту у Чернігівській області від 21.09.2018 № 10-25-0.26-721/101-18 на земельну ділянку, орієнтовною площею 0,6140 га по вул. Шкільна, 3-а в с. Тростянець, яка використовується Тростянецьким дошкільним навчальним закладом (дитячий садок) Світанок , правовстановлюючі документи відсутні (а.с. 32).

Отже, суд приходить до висновку, що відповідачем не було забезпечено виконання вимог чинного законодавства в частині оформлення права постійного користування на земельну ділянку, на якій розташований дошкільний заклад освіти, що свідчить про протиправну бездіяльність з боку відповідача.

Суд не приймає до уваги рішення Тростянецької сільської ради Ічнянського району Чернігівської області від 19.11.2018 № 08-30/07, яким зобов'язано виконавчий комітет сільської ради розробити Програму землеустрою на 2019 рік щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями Тростянецького дошкільного навчального закладу (дитячий садок) Світанок , оскільки дане рішення не є доказом оформлення права власності на земельну ділянку.

У відповідності до вимог частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В силу частини четвертої статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб'єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

З урахуванням зазначеного, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, а також неподанням відповідачем відзиву, що суд розцінює як визнання позову, суд приходить до висновку, що позов заступника керівника Прилуцької місцевої прокуратури підлягає задоволенню повністю.

Відповідно до частини першої статті 142 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вирішення справи шляхом примирення, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу п'ятдесяти відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.

Враховуючи визнання відповідачем позову до початку розгляду справи по суті, підлягає поверненню Прокуратурі Чернігівської області з Державного бюджету України судовий збір в розмірі 881,00 грн.

Керуючись статтями 72-74, 77, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов заступника керівника Прилуцької місцевої прокуратури (вул. 1 Травня, 50-а, м. Прилуки, Прилуцький район, Чернігівська область, 17500, код ЄДРПОУ 02910114) до Тростянецької сільської ради Ічнянського району Чернігівської області (вул. Шкільна, 3а, с. Тростянець, Ічнянський район, Чернігівська область, 16742, код ЄДРПОУ 04525353), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Тростянецький дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) Світанок (вул. Шкільна, 3а, с. Тростянець, Ічнянський район, Чернігівська область, 16742, код ЄДРПОУ 26407584) про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Тростянецької сільської ради Ічнянського району Чернігівської області щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Тростянецького дошкільного навчального закладу (дитячий садок) Світанок .

Зобов'язати Тростянецьку сільську раду Ічнянського району Чернігівської області вчинити дії, спрямовані на оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями Тростянецького дошкільного навчального закладу (дитячий садок) Світанок , орієнтовною площею 0,6140 га, що розташована в межах населеного пункту с. Тростянець Ічнянського району Чернігівської області.

Повернути Чернігівській місцевій прокуратурі з Державного бюджету України судовий збір в розмірі 881,00 грн., сплачений відповідно до платіжного доручення № 2282 від 24.09.2018.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 28.11.2018.

Суддя Н.М. Баргаміна

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.11.2018
Оприлюднено29.11.2018
Номер документу78155978
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/3615/18

Ухвала від 28.11.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Рішення від 26.11.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Рішення від 26.11.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 08.11.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні