Рішення
від 16.11.2018 по справі 813/2611/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №813/2611/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 листопада 2018 року м. Львів

15 год. 58 хв.

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Качур Р.П., за участю секретаря судового засідання Кушика Й.-Д.М. представника позивача ОСОБА_1, представника відповідачів 1, 2 ОСОБА_2, розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Спец Оіл Сервіс до Головного управління ДФС у Львівській області, Державної фіскальної служби України, про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії, -

у с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю Спец Оіл Сервіс (далі - позивач, ТзОВ Спец Оіл Сервіс ) звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Львівській області (далі - відповідач, ГУ ДФС у Львівській області), Державної фіскальної служби України (далі - відповідач 2, ДФС України), в якому, з урахуванням заяви про збільшення розміру позовних вимог за вх. № 24972 від 09.08.2018 (а.с.62-64), просив суд: визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації № 703224/38540625 від 16.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 276 від 27.04.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 276 від 27.04.2018, датою її подання в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування позову зазначено про те, що позивачем 27.04.2018 на виконання приписів ст. 201 ОСОБА_3 кодексу України складено в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкову накладну № 276. Після реєстрації такої, позивач одержав квитанцію, у якій вказано про те, що реєстрацію податкової накладної зупинено. Оскільки така не відповідає вимогам критеріїв ризиковості платника податку. У зв'язку із зазначеним, позивачем скеровано повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій, за якими складено податкову накладну, з письмовими поясненнями від 15.05.2018.

Не зважаючи на пояснення та надані документи, позивач одержав оскаржуване рішення від 16.05.2018 про відмову у реєстрації вказаної податкової накладної.

Позивач вважає, що вказане рішення є протиправним, прийнятим без врахування фактичних обставин, а відтак, підлягає скасуванню.

Ухвалою суду від 23.06.2018 відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі, а ухвалою суду від 20.09.2018 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, з підстав, викладених у позовній заяві, з врахуванням заяви про збільшення розміру позовних вимог за вх. № 24972 від 09.08.2018 (а.с.62-64), просив позов задовольнити.

Представник відповідача 1 та відповідача 2 проти позову заперечив повністю.

Так, позиція ГУ ДФС у Львівській області викладена у відзиві на позовну заяву (а.с.58-59). Зазначено, що п. 201.10 ст. 201 ОСОБА_3 кодексу України (далі - ПК України) передбачено, що при здійсненні операції постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних падати покупцю за його вимогою. ОСОБА_3 накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних; платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Згідно з п. 74.2 ст. 74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності поданих накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення і реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податні накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації подать накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (п. 74.3 ст. 74 ПК України).

Зазначив, що причиною відмови у реєстрації податкової накладної було ненадання товаро-супровідних документів, які свідчать про не можливість перевезення транспортним засобом, визначеним у документах. З врахуванням викладеного, у ГУ ДФС у Львівській області були законні підстави для прийняття рішення про відмову у реєстрації спірної податкової накладної, а тому є правомірним та слід залишити в силі.

Представник відповідача 2 пояснив, що у відповідача 2 позиція відповідає позиції відповідача 1, вважають прийняте рішення контролюючого органу правомірним, просили відмовити у задоволенні позову.

Суд заслухав вступне слово представників сторін, з'ясував фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини та встановив таке.

ТОВ Спец Оіл Сервіс зареєстроване як юридична особа 19.02.2013; ідентифікаційний код юридичної особи: 38540625; місцезнаходження: 81551, Львівська область, Городоцький район, с. Воля-Бартатівська, вул. Львівська, 33-З.

18.05.2015 між ТзОВ ОСОБА_4 Трейдінг (постачальник) та ТзОВ Спец Оіл Сервіс (покупець) укладено генеральний договір № 405/515/НП/1 (а.с.16-17), відповідно до якого постачальник зобов'язується передати у власність покупця, а покупець зобов'язується прийняти та оплатити нафтопродукти, далі - продукція, за цінами і в кількості відповідно до додаткових угод до цього Договору, які є невід'ємною частиною і укладаються сторонами на підставі письмових заявок покупця. В додаткових угодах зазначаються: вид продукції, її кількість, ціна, місце призначення, відвантажувальні реквізити.

Згідно з видатковою накладною № 27/04-41 від 27.04.2018 за вказаним вище договором ТзОВ Спец Оіл Сервіс придбав у ТзОВ ОСОБА_4 Трейдінг паливо дизельне ДП-3-Євро5-ВО, 3, ІІІ УКТ ЗЕД 2710 19 43 00 у кількості 4945л вартістю 118205,28 грн. (в т.ч. ПДВ 19700,00 грн.) (а.с.18)

Транспортування від постачальника до продавця здійснено із залученням ФОП ОСОБА_5 та підтверджується товарно-транспортною накладною № 27/04-41/303 (а.с.19).

Для підтвердження розрахунку за паливо до матеріалів справи надано виписку від 27.04.2018 (а.с.20)

Вказаний товар в подальшому реалізований приватному підприємству Перемишляни Автошляхбуд .

Так, 02.01.2018 між ТОВ Спец Оіл Сервіс (постачальник) та приватним підприємством Перемишляни Автошляхбуд (покупець) укладено договір № 15-НП купівлі-продажу нафтопродуктів (а.с.21-22), відповідно до умов якого постачальник зобов'язується у погодженій сторонами кількості та строки передати у власність покупця нафтопродукти (дизельне паливо, пічне паливо, паливо судове, бензин марки А-76, А-80, А-92, А-95, та інше - товар), а покупець прийняти товар та сплатити за нього, відповідно до умов цього договору.

Крім цього до такого укладено додаткову угоду № 1 від 02.01.2018 щодо порядку здійснення розрахунків (а.с.23), відповідно до якої сторони домовились про те, що поупець здійснює оплату від повної вартості за товар (поставка від 27.04.2018 на суму 119570,10 грн.) протягом 30 днів шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок постачальника, якщо інше не передбачене додатковою угодою до договору.

Згідно з видатковою накладною № 269 від 27.04.2018 за цим договором покупець придбав паливо-дизельне ДП-3-Євро5-ВО,З,ІІІ, УКТ ЗЕД НОМЕР_1 у кількості 4945л вартістю 119570,10 грн. (в т.ч. ПДВ 19928,35 грн.) (а.с.24)

Для транспортування відповідних нафтопродуктів залучено ФОП ОСОБА_5, за результатами перевезення нафтопродуктів складено товарно-транспортну накладну № Р269 від 27.04.2018.

За результатами операцій за договором, згідно з виписками з рахунку позивача за 27.04.2018 (а.с.20) та від 10.05.2018 (а.с.27) проведено на користь позивача оплати за вказаним договором.

Крім цього, на підтвердження факту виконання операцій за вказаними договорами до матеріалів справи також долучено копії: декларації про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, терміном дії з 14.12.2017 по 13.12.2018 (а.с.28); паспорту дизельного палива № 468, дійсного до 21.02.2019 (а.с.29); сертифікату відповідності № UA1.145.0019871-17, терміном дії з 14.12.2017 до 13.02.2018 (а.с.30); договору оренди транспортного засобу № 1 від 04.01.2016 з ФОП ОСОБА_5, а саме, ЗИЛ 5301, д.н. НОМЕР_2, 2004 року випуску (а.с.31-32); акту виконаних робіт від 30.03.2018 щодо оренди автомобіля за договором № 1 від 04.01.2016 (а.с.33); свідоцтва про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки № 458, терміном дії до 11.10.2018 автоцистерни АЦ-4,9 автомобіля ЗИЛ, державний № НОМЕР_2 від 11.10.2017, що належить ОСОБА_5 (а.с.38); договору оренди резервуарів № 4 від 19.06.2017 (а.с.35) з копією акта надання послуг № 25 від 30.04.018 (а.с.36); копії банківських виписок, якими підтверджено оплати за послуги оренди автотранспорту (а.с.34), оренди резервуарів (а.с.37).

На суму поставленого товару покупцю - приватному підприємству Перемишляни Автошляхбуд , постачальник ТОВ Спец Оіл Сервіс склало податкову накладну № 276 від 27.04.2018 та подало таку на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (а.с.14).

Згідно з квитанцією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.84), у рядку результат обробки зазначено про те, що документ доставлено до ДФС України, документ прийнято, реєстрацію зупинено, оскільки така відповідає вимогам підп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Позивачем, електронною поштою, скеровано пояснення контролюючому органу, що підтвердив представник відповідачів, з наданням підтверджуючих документів (а.с.15-38), а також повідомлення від 15.05.2018 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрацію якого зупинено з відповідними документами (а.с.60).

Відповідно до рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 703224/38540625 від 16.05.2018 Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, з підстав надання платником податків копій документів, які складені з порушенням законодавства. Додаткова інформація (вказати конкретні документи): перевезення дизпалива ЗІЛом в кількості 4945л не можливо (а.с.12-13).

Позивач вважаючи вказане рішення протиправним, таким, що порушує права позивача, звернувся до суду із цим позовом.

Вирішуючи справу, суд керується таким.

Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень (ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України)).

Оцінюючи підстави позову та відзиву, спірні правовідносини виникли щодо правомірності зупинення реєстрації податкової накладної № 276 від 27.04.2018, обґрунтованість наданих позивачем пояснень внаслідок такого зупинення, а також правомірність наданих первинних документів на їх підтвердження, щодо складення таких з дотриманням вимог законодавства, та, як наслідок, правомірність самого рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 16.05.2018.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29 грудня 2010 року (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 341).

Відповідно до п. 2 Порядку № 1246, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог ОСОБА_3 кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція) (п. 13 Порядку № 1246).

Приписами п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 (далі - Порядок № 117), податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Відповідно до змісту п. 10 Порядку № 117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Згідно з п. 13 Порядку № 117 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Зі змісту Квитанції встановлено, податкова накладна, за висновком контролюючого органу, відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку .

Зазначені критерії ризиковості платника податку затверджені листом ДФС № 959/99-99-07-18 від 21 березня 2018 (далі - Критерії № 959).

Оцінюючи відповідний висновок контролюючого органу, визначеного у Квитанції від 14.05.2018, у рядку результат обробки , на переконання суду, ним не дотримано вимог норми п. 13 Порядку № 117.

Так, контролюючим органом, не конкретизовано критерію ризиковості платника податку, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), на підставі якого здійснено зупинення реєстрації ОСОБА_3 накладної, а містить лише загальне посилання на відповідність ОСОБА_3 накладної критерію ризиковості платника податку, визначених пп. 1.6 п. 1 Критеріїв № 959, не зважаючи на те, що п. 13 Порядку № 117 вимагає від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію.

В процесі судового розгляду представником відповідача не надано пояснень щодо зазначення конкретного критерію та який саме із критеріїв зумовив зупинення реєстрації податкової накладної № 276 від 27.04.2018.

Також, суд зазначає, що відповідачами не надано інших документів, з яких можливо встановити обставини, які зумовили висновок про відповідність податкової накладної критеріям ризиковості платника податку і не доведено долученими до матеріалів справи письмовими доказами правомірність зупинення реєстрації зазначеної накладної.

Згідно з приписом підпункту 1.6 п. 1 Критеріїв № 959, Комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

- платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);

- дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;

- платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 ОСОБА_3 кодексу України;

- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 ОСОБА_3 кодексу України (далі - ПК України);

- наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Головні управління ДФС в областях та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

З врахуванням викладеного, контролюючий орган зобов'язаний у Квитанції чітко вказати не лише на конкретний вид критерію, який встановлений пп. 1.6 п. 1 Критеріїв № 959, а і на відповідне рішення, відповідно до якого позивача внесено до переліку ризикових платників.

Крім того, відповідачами також не надано суду ані самого протоколу засідання Комісії, ані переліку платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, ані матеріалів, на підставі яких платника податків віднесено до такого переліку.

При цьому, пунктами 6 та 7 Порядку № 117 визначено, що у разі, коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Отже, підставами для зупинення реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність: 1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку; 2) податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.

Разом з тим, реєстрація поданої позивачем ОСОБА_3 накладної зупинена, як зазначено в Квитанції, через те, що ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку .

Тобто, відповідачем 1 застосовано критерії ризиковості платника податку до ОСОБА_3 накладної, а не до платника податку - позивача, що свідчить про те, що контролюючим органом реєстрацію ОСОБА_3 накладної зупинено з підстав, які не передбачені законодавством - Порядком № 117.

Відповідно до приписів п.п. 14, 15 Порядку № 117 Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у п. 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

Так, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Судом встановлено та сторонами не заперечується, у спосіб, визначений Порядком № 117, позивачем направлено відповідачу пояснення та копії документів до відповідної господарської операції, та виписаної за результатами такої податкової накладної № 276 від 27.04.2018: генерального договору 405/515/НП/1 поставки нафтопродуктів від 18.05.2015р., яким підтверджено факт наявності між товариством та ТОВ АЛЬЯНС ОЙЛ ТРЕЙДІНГ договірних відносин по переданню у власність ТОВ Спец Оіл Сервіс нафтопродуктів, в тому числі, дизельного палива; видаткової накладної № 27/04-41 від 27.04.2018, що підтверджує факт набуття у власність з боку ТОВ Спец Оіл Сервіс від ТОВ АЛЬЯНС ОЙЛ ТРЕЙДІНГ дизпалива по коду УКТ ЗЕД 2710 19 43 00 загальним об'ємом 4945 л, який був потім проданий ПП Перемишляни Автошляхбуд ; товарно-транспортної накладна 27/04-41/303 від 27.04.2018р., яка підтверджує факт перевезення та доставки до ТОВ Спец Оіл Сервіс дизпалива по коду УКТ ЗЕД 2710 19 43 00 загальним об'ємом 4945 л; банківської виписки по рахунку ТОВ Спец Оіл Сервіс від 27.04.2018, якою підтверджено факт оплати з боку позивача грошових за згадане дизпаливо, а також з боку ПП Перемишляни Автошляхбуд частини грошових коштів за поставлене дизпаливо; договору № 15-НП поставки нафтопродуктів від 02.01.2018р., яким підтверджено факт наявності договірних відносин між ТОВ Спец Оіл Сервіс з ПП Перемишляни Автошляхбуд по переданню у власність останнього товару - дизельного палива; додаткової угоди № 1 від 27.04.2018 до згаданого договору № 15-НП від 02.01.2018р.; видаткової накладної № 269 від 27.04.2018, на підтвердження факту набуття у власність у власність з боку ПП Перемишляни Автошляхбуд від ТОВ Спец Оіл Сервіс дизпалива загальним об'ємом 4945 л; товарно-транспортної накладної № Р269 від 27.04.2018р., якою підтверджено факт перевезення та доставки до ПП Перемишляни Автошляхбуд дизпалива загальним об'ємом 4945л перевізником ФОП ОСОБА_5; листа від ПП Перемишляни Автошляхбуд з проханням відтермінувати платіж по поставці від 27.04.2018 на суму 119570,10 грн. на 30 календарних днів; банківської виписки по рахунку ТОВ Спец Оіл Сервіс від 10.05.2018; договору оренди транспортного засобу № 1 від 04.01.2016, який підтверджує факт наявності договірних відносин з ФОП ОСОБА_5 по переданню у користування автомобіля НОМЕР_3; акта виконаних робіт від 30.03.2018 про те, що з боку ФОП ОСОБА_5 позивачу надано відповідні послуги за І квартал 2018 року; банківської виписки від 13.04.2018, якою підтверджено факт оплати орендної плати транспортного засобу; декларації про відповідність від 09.01.2018; паспорта № 468 на дизпаливо від 22.03.2018; сертифікату відповідності від 14.12.2017; договору оренди резервуарів № 4 від 19.06.2017, яким підтверджено факт наявності в ТОВ Спец Оіл Сервіс на праві користування від ТОВ РТ-Капітал трьох резервуарів для зберігання нафтопродуктів; акта надання послуг № 25 від 30.04.2018; банківської виписки від 07.05.2018, яка підтверджує факт оплати оренди резервуарів.

Факт надання відповідних документів та пояснень підтверджується також за допомогою скрін шоту з Журналу розгляду повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК (АІС Суди) аналітичної системи ДФС України (а.с.60).

Не зважаючи на вказані документи, 16.05.2018 позивачем через систему електронного документообігу одержано рішення № 703224/38540625 про відмову у реєстрації податкової накладної № 276 від 27.04.2018, з покликанням на відмову у реєстрації такої через надання платником податку копій документів, які складені з порушенням норм законодавства. При цьому зазначено: перевезення дизпалива ЗІЛом у кількості 4945л не можливо.

Форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначена Порядком № 117 (додаток 2 до Порядку).

Форма такого рішення передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН передбачає обов'язок чітко та конкретно вказати такі документи.

Суд вважає безпідставними твердження, які зафіксовані у письмовому відзиві на позовну заяву, що з матеріалів справи вбачається, що причиною відмови у реєстрації податкової накладної є ненадання товаро-супровідних документів, які свідчать про неможливість перевезення транспортним засобом, визначеним у документах, оскільки у рішення від 16.05.2018 підставою відмови у реєстрації причиною такої зазначено надання платником податків копій документів, які складені з порушенням законодавства, а не ненадання платником податків копій документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування.

Проте, оскаржуване рішення містить лише загальне твердження про те, що перевезення ЗІЛом дизпалива у кількості 4945л не можливо, разом з тим, документу, який складено з порушенням законодавства не вказано. Тобто, відповідачем допущено відповідне твердження, без чіткого зазначення конкретного документу, який складено з порушенням.

Позивачем надані документи, які підтверджують здійснення господарської операції, які складені у відповідності до вимог законодавства. Протилежне відповідачами жодним чином не підтверджено.

На запитання суду, який саме із наданих з поясненнями та повідомленням документів позивачем, та долучених до матеріалів справи складено із порушенням, представником відповідача жодних пояснень не надано.

Отже, таке рішення суб'єкта владних повноважень не містить чіткої підстави для прийняття, що свідчить про його необґрунтованість.

Крім цього, представником відповідачів не зазначено, якими документами, крім тих, що надані, можливо було б підтвердити можливість такого перевезення також не аргументовано.

Разом з тим, суд також бере до уваги покликання представника позивача, з наданням письмових доказів, щодо того, що податкову накладну № 272 від 25.04.2018 з продажу дизельного палива ПП Автошлях в такому ж об'ємі як у межах податкової накладної № 276 від 27.04.2018, що поставлений тим же ж автомобілем ЗІЛ, при наданні пояснень та таких же ж як за цією справою об'єму документів, відповідачем 1 зареєстровано, без зауважень. При цьому представником відповідачів не надано жодних пояснень щодо вказаного факту.

Зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентом, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, на переконання суду, правові підстави для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної відсутні.

На переконання суду, надані документи позивачем не мають дефектів та підтверджують здійснення господарської операції.

Отже, в оскаржуваному рішенні не наведено обґрунтувань причин відмови в реєстрації податкової накладної № 276 від 27.04.2018.

Приймаючи до уваги викладене у сукупності, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення комісії ГУ ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації є необґрунтованим, безпідставним та таким, що підлягає скасуванню.

За змістом ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом, зокрема: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії. Захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Згідно з п. 4 ч. 2 ст. 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджується, що для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення у даному випадку не передбачає права суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

В даному випадку, задоволення позовної вимоги про зобов'язання ДФС України зареєструвати в ЄРПН податкову накладну датою їх фактичного подання, є дотриманням судом гарантій того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Водночас, варто зазначити про наслідки відсутності реєстрації у ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування, або реєстрації їх із порушенням встановленого ПК України строку.

Так, у разі порушення строку реєстрації, застосовуються штрафні санкції, передбачені статтею 120-1 ПК України, а згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в ЄРПН не дає права покупцю на включення сум ПДВ до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми ПДВ, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період. Також, у разі порушення продавцем/покупцем граничних строків реєстрації в ЄРПН податкової накладної та/або розрахунку коригування, покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний період заяву із скаргою на такого продавця/покупця.

Згідно з п. 20 Порядку № 1246 у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, враховуючи вказані наслідки, а також вимоги п. 20 Порядку № 1246, суд вважає, що податкову накладну № 276 потрібно вважати прийнятою та зареєстрованою протягом операційного дня, коли їх було надіслано платником податку.

Згідно з положеннями ст. 244 КАС України, під час ухвалення рішення суд вирішує, зокрема:

1) чи мали місце обставини (факти), якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються;

2) чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Всупереч наведеним вимогам відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не довів правомірності винесення оскаржуваних рішень.

З врахуванням викладеного, суд системно проаналізував положення чинного законодавства України, оцінив подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, та дійшов висновку про те, що вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.

Відповідно до ч. 1 ст. 239 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки відповідачами у цій справі є Головне управління ДФС у Львівській області та ДФС України, судові витрати у вигляді судового збору, що сплачений відповідно до платіжних доручень № 4032 від 13.06.2018 на суму 1762,00 грн. та № 4178 від 08.08.2018 на суму 1762,00 грн., підлягають стягненню за рахунок їхніх бюджетних асигнувань на користь позивача у сумі 1762,00 грн., з кожного.

Керуючись ст.ст. 19, 22, 25,72-77, 90, 139, 241-246, 250, пп. пп. 15.5 п. 15 розділу VІІ Перехідні положення КАС України, суд -

в и р і ш и в:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації № 703224/38540625 від 16.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 276 від 27.04.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 276 від 27.04.2018 датою її подання в Єдиному реєстрі податкових накладних.

4. Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю Спец Оіл Сервіс (81551, Львівська область, Городоцький район, с. Воля-Бартатівська, вул. Львівська, 33-З; ідентифікаційний код юридичної особи: 38540625) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Львівській області (79003,м. Львів, вул. Стрийська, 35; ідентифікаційний код юридичної особи: 39462700) судові витрати у вигляді судового збору у сумі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн. 00 коп.

5. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Спец Оіл Сервіс (81551, Львівська область, Городоцький район, с. Воля-Бартатівська, вул. Львівська, 33-З; ідентифікаційний код юридичної особи: 38540625) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; ідентифікаційний код юридичної особи: 39292197) судові витрати у вигляді судового збору у сумі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн. 00 коп.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення через Львівський окружний адміністративний суд до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 26.11.2018 року.

Суддя Качур Р.П.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.11.2018
Оприлюднено29.11.2018
Номер документу78156486
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/2611/18

Ухвала від 23.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 04.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 12.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 12.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Рішення від 16.11.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 20.09.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 23.06.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні