ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 листопада 2018 р. м. Чернівці Справа № 824/963/18-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Григораша В.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (код ЄДРПОУ 38595868, вул. Комарова, 1-А, м. Чернівці, Чернівецька область, 58018) до Комунального загальноосвітнього навчального закладу "Чернівецький обласний навчально-реабілітаційний центр №1" (код ЄДРПОУ 14271109, вул. В. Аксенина, 6, м. Чернівці, Чернівецька область, 58022) про застосування заходу реагування у сфері державного нагляду, -
ВСТАНОВИВ:
04.10.2018 року до Чернівецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (позивач) до Комунального загальноосвітнього навчального закладу "Чернівецький обласний навчально-реабілітаційний центр №1", з такими позовними вимогами:
застосувати до Комунального загальноосвітнього навчального закладу "Чернівецький обласний навчально-реабілітаційний центр №1", керівником якого є ОСОБА_2, захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов'язання зупинити експлуатацію і відключити від електромережі із залученням спеціалізованої організації з електропостачання корпусу КЗНЗ, розташованого на вул. Аксенина, 3 м. Чернівці до повного усунення в них порушень, визначених Актом Чернівецького міського відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 07.06.2018 року №149.
Обґрунтовуючи позовні вимоги представник позивача зазначив, що за результатами проведеної позапланової перевірки відповідача з питань додержання та виконання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки складено Акт позапланової перевірки від 07.06.2018 року №149, один примірник якого отримала завідувач ОСОБА_3
Під час проведеної перевірки виявлено ряд суттєвих порушень вимог нормативних актів у сфері цивільного захисту, техногенної і пожежної безпеки, що становлять загрозу життю та здоров'ю людей, що перебувають на лікуванні та навчанні.
За невиконання протипожежних заходів, 07.06.2018 року директора закладу ОСОБА_3 притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 51,00 грн за статтею 175 КУпАП.
У зв`язку з наведеним, позивач у відповідності до п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України звернувся до суду з даним позовом щодо застосування заходів реагування.
Відповідач, у строк встановлений в ухвалі про відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі від 09.10.2018 року, відзив проти позову до суду не подав.
Ухвалою суду від 09.10.2018 року відкрито провадження у даній справі та призначено її до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження на 08.11.2018 року.
Судове засідання призначене на 08.11.2018 року відкладено на 27.11.2018 року у зв'язку з неявкою сторін.
В судове засідання призначене на 27.11.2018 року представник позивача не з'явися проте подав до суду заяву про розгляду справи в порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами.
Відповідно до ч. 3 ст. 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.
Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце проведення судового засідання, про причини повторної неявки суд не повідомив, клопотань або заяв не подавав.
Відповідно до ч. 3 ст. 205 КАС України у разі повторної неявки повідомленого належним чином відповідача в судове засідання, суд вирішує справу на підставі наявних у ній доказів.
Перевіривши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню у повному обсязі, виходячи з наступного.
Судом встановлені такі обставини та відповідні їм правовідносини.
Комунальний загальноосвітній навчальний заклад "Чернівецький обласний навчально-реабілітаційний центр №1" (код ЄДРПОУ 14271109), розташований за адресою: вул. Аксенина, 6, м. Чернівці, Чернівецька область, 58022, вид діяльності: Дошкільна освіта (основний); Загальна середня освіта; Професійно-технічна освіта; Інша діяльність у сфері охорони здоров'я. Директор - ОСОБА_3.
В період з 31.05.2018 року по 07.06.2018 року представниками позивача, на підставі Наказу "Про здійснення позапланових перевірок" від 02.04.2018 року №62 та Посвідчення на проведення перевірки від 15.05.2018 року №148 (а.с. 20-22), проведено позапланову перевірку Комунального загальноосвітнього навчального закладу "Чернівецький обласний навчально-реабілітаційний центр №1" щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.
За результатами проведеної перевірки складено Акт перевірки №149 від 07.06.2018 року (а.с. 23-27), яким зафіксовано порушення вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, а саме:
1. Пожежна безпека:
Вул. Аксенина, 6, м. Чернівці, Чернівецька область:
- п. 1.2. розділу V НАПБ А01.001-2015 - приміщення не обладнано системою пожежної сигналізації;
- п. 2.3. розділу ІІІ НАПБ А01.001-2015 - не встановлено протипожежні двері виходу на горище;
- п. 2.5. розділу ІІІ НАПБ А01.001-2015 - дерев'яні конструкції горища не оброблено вогнезахисним розчином;
- п. 2.17. розділу ІІІ НАПБ А01.001-2015 - на шляхах евакуації горюче опорядження стін;
- п. 1.24. розділу ІV НАПБ А01.001-2015 - приміщення електрощитової не відділено протипожежними перешкодами відповідно до вимог ДБН В.1.1-7:2016 "Пожежна безпека об'єктів будівництва";
- п.1.2. Додаток Б розділу V НАПБ А01.001-2015, ДБН В2.5-56:2014 - приміщення не обладнане системою оповіщення про пожежу та управління евакуаціями людей;
- п. 3.17 п. 2.2. розділу V НАПБ А01.001-2015, розділу ІІІ НАПБ А01.001-2015 - не проведено технічне обслуговування наявних вогнегасників;
- п. 2.12. розділу ІІІ НАПБ А01.001-2015 - допускається захаращування горища сторонніми предметами;
Вул. Аксенина, 3, м. Чернівці, Чернівецька область:
- п. 1.2. розділу V НАПБ А01.001-2015 - приміщення не обладнано системою пожежної сигналізації;
- Додаток Б ДБН 2.5-56:2014 - приміщення не обладнано системою оповіщення про пожежу та управління евакуаціями людей;
- п. 2.32. розділу ІІІ НАПБ А01.001-2015 - біля евакуаційних виходів коридорів відсутні світлові покажчики "Вихід" білого кольору на зеленому фоні Приєднати ці покажчики до мережі аварійного (евакуаційного) освітлення;
- п. 2.23, п. 7.3.3, Таблиця 1 розділу ІІІ НАПБ А01.001-2015, ДБН В1.1-7:2016 - сходовий марш виконаний з горючих матеріалів;
- п. 2.5. розділу ІІІ НАПБ А01.001-2015 - дерев'яні конструкції горища не оброблено вогнезахисним розчином;
- п. 4.1. п. 6.54. розділу ІV НАПБ А01.001-2015, ДБН В2.5-2001 - експлуатується газове обладнання в приміщенні кухні;
- п. 7.2.4. п 2.23. ДБН В1.1-2016 розділу ІІІ НАПБ А01.001-2015 - відсутній другий евакуаційний вихід з другого поверху;
- п. 2.37. розділу ІІІ НАПБ А01.001-2015 - відсутні двері які відділяють сходинкову клітину від коридору;
Вул. Федьковича, 9, м. Чернівці, Чернівецька область:
- п. 1.2. розділу V НАПБ А01.001-2015 - приміщення не обладнано системою пожежної сигналізації;
- п. 1.2. Додаток Б розділу V НАПБ А01.001-2015, ДБН В2.5-56:2014 - приміщення не обладнане системою оповіщення про пожежу та управління евакуаціями людей;
- п. 2.32. розділу ІІІ НАПБ А01.001-2015 - біля евакуаційних виходів коридорів відсутні світлові покажчики "Вихід" - білого кольору на зеленому фоні Приєднати ці покажчики до мережі аварійного (евакуаційного) освітлення;
- п. 2.5. розділу ІІІ НАПБ А01.001-2015 - дерев'яні конструкції горища не оброблено вогнезахисним розчином;
- п. 7.2.4. п 2.23. ДБН В1.1-2016 розділу ІІІ НАПБ А01.001-2015 - відсутній другий евакуаційний вихід з другого поверху;
- п. 2.3. розділу ІІІ НАПБ А01.001-2015 - двері виходу на горище не виконано протипожежними тип заповнення протипожежних перешкодах повинен відповідати вимогам ДБН В 1.1-7-2016 "Пожежна безпека об'єктів будівництва";
2. Техногенна безпека:
- ст. 69 Кодексу цивільного захисту України - не забезпечено персонал придатними засобами індивідуального захисту;
- ст. 69 Кодексу цивільного захисту України - не надано повідомлення щодо наявності джерел безпеки.
Примірник Акта перевірки отримано директором Комунального загальноосвітнього навчального закладу "Чернівецький обласний навчально-реабілітаційний центр №1" ОСОБА_3 07.06.2018 року та підписано ним без зауважень та заперечень.
У зв'язку з виявленими порушеннями, щодо директора Комунального загальноосвітнього навчального закладу "Чернівецький обласний навчально-реабілітаційний центр №1" ОСОБА_3 складено Протокол про адміністративне правопорушення ЧВ№038017/137 від 07.06.2018 року відповідно до ст. 175 КУпАП. Обставини, що пом'якшують адміністративну відповідальність за адміністративне правопорушення - щире розкаяння винного. З приводу допущених порушень, директор ОСОБА_3 вказала, що недоліки будуть усунені по мірі надходження коштів (а.с. 28).
Також, Постановою про накладення адміністративного стягнення серії ЧВ№003042 від 07.06.2018 року, притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу в розмірі 51,00 грн директора Комунального загальноосвітнього навчального закладу "Чернівецький обласний навчально-реабілітаційний центр №1" ОСОБА_3 (а.с. 29).
Вказана сума штрафу сплачена директором Комунального загальноосвітнього навчального закладу "Чернівецький обласний навчально-реабілітаційний центр №1" ОСОБА_3 у добровільному порядку, що підтверджується квитанцією про оплату (а.с. 30).
11.08.2018 року, у зв'язку з виявленими порушеннями, начальник Чернівецького міського відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області полковник служби цивільного захисту Колодрівський В.В. звернувся до т.в.о. заступника начальника УДСНС України у Чернівецькій області підполковника служби ЦЗ Шамбрі І.О. з Рапортом в якому рапортував, що у зв'язку з тим, що об'єкт експлуатується з численними порушеннями вимог пожежної безпеки, що може призвести до пожежі та тяжких наслідків, а також беручи до уваги, що Чернівецьким міським відділом Управління ДСНС України у Чернівецькій області використано всі надані їм повноваження, рахує за доцільне призупинити експлуатацію корпусу КЗНЗ "Чернівецький обласний навчальний реабілітаційний центр №1", розташованого на вул. Аксенина, 3 м. Чернівці, шляхом відключення від електропостачання (а.с. 19).
У зв`язку з наведеним, позивач у відповідності до п.12 ч.1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України звернувся до суду з даним позовом про застосування заходів реагування.
До вказаних спірних правовідносин суд застосовує наступні положення законодавства та робить висновки по суті спору.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначаються Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 року №877-V (Закон України №877-V).
Відповідно до абз. 2 ст. 1 Закону України №877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно абз. 3 ст. 1 Закону України №877-V заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.
В силу ст. 4 Закону №877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Відповідно до частин 1-3 ст. 7 Закону України №877-V для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.
На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові і засвідчується печаткою.
У посвідченні (направленні) на проведення заходу зазначаються: найменування органу державного нагляду (контролю), що здійснює захід; найменування суб'єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід; місцезнаходження суб'єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу, щодо діяльності яких здійснюється захід; номер і дата наказу (рішення, розпорядження), на виконання якого здійснюється захід; перелік посадових осіб, які беруть участь у здійсненні заходу, із зазначенням їх посади, прізвища, ім'я та по батькові; дата початку та дата закінчення заходу; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд, інспектування тощо); підстави для здійснення заходу; предмет здійснення заходу; інформація про здійснення попереднього заходу (тип заходу і строк його здійснення).
Згідно ч. 6 ст. 7 Закону України №877-V за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.
Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб'єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.
Згідно з ч. 7 ст. 7 Закону України №877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, регулюються Кодексом цивільного захисту України від 02.10.2012 року №5403-VI (КЦЗ України).
Відповідно до ч. 2 ст. 51 КЦЗ України забезпечення техногенної безпеки суб'єкта господарювання покладається на його керівника. Відповідно до ч. 3 ст. 55 КЦЗ України забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.
Згідно з ч. 2. ст. 64 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.
Згідно статті 66 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Відповідно до п. 12 ч. 1. ст. 67 КЦЗ України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Відповідно до Указу Президента України від 16 січня 2013 року №20/2013 "Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій", Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України (далі - Міністр).
ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.
Основними завданнями ДСНС України є: реалізація державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб.
ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).
Крім цього, у відповідності до Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1052, основними завданнями ДСНС України є, зокрема: реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб; внесення на розгляд Міністра внутрішніх справ пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у зазначених сферах; реалізація в межах повноважень, передбачених законом, державної політики у сфері волонтерської діяльності.
ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Аналогічного змісту норми наведені і в Положенні про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області, затвердженого наказом ДСНС України від 20.03.2017 року №155.
Таким чином, Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області є територіальним органом центрального органу виконавчої влади, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а тому воно наділене повноваженнями здійснювати державний нагляд (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки і звертатись до суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Як зазначалось вище, відповідно до частини третьої статті 55 КЦЗ України забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.
Згідно частин першої, другої та третьої статті 68 КЦЗ України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.
У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 70 КЦЗ України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.
Згідно з ч. 2 ст. 70 КЦЗ України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Аналізуючи вказані правові норми, суд приходить до висновку, що застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів можливо в тому випадку, якщо суб'єктом господарювання не дотримано вимоги пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, за обов'язкової умови, що таке порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров'ю людей.
З характеру встановлених перевіркою порушень вбачається, що вони є суттєвими, адже можуть призвести до виникнення пожежі як неконтрольованого процесу знищування або пошкодження вогнем майна, під час якого виникають чинники, небезпечні для людей та навколишнього природного середовища. Виявлені територіальним органом ДСНС порушення можуть створювати і небезпеку завдання шкоди життю та здоров'ю людей у процесі самої пожежі.
Проте, на час розгляду та прийняття рішення у даній справі в Чернівецькому окружному адміністративному суді, належних та допустимих доказів усунення порушень, визначених Актом №149 від 07.06.2018 року, відповідачем не надано.
Відповідно до п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України, ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
З огляду на викладене, беручи до уваги положення частини другої статті 70 Кодексу цивільного захисту України та абзацу 1 частини п'ятої статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", та те, що доказів усунення порушень, визначених Актом №149 від 07.06.2018 року, відповідачем не надано, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для застосування до Комунального загальноосвітнього навчального закладу "Чернівецький обласний навчально-реабілітаційний центр №1", керівником якого є ОСОБА_3, заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов'язання зупинити експлуатацію і відключити від електромережі із залученням спеціалізованої організації з електропостачання корпусу КЗНЗ, розташованого на вул. Аксенина, 3 м. Чернівці до повного усунення в них порушень, визначених Актом Чернівецького міського відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 07.06.2018 року №149.
Водночас суд звертає увагу сторін, що відповідно до абзацу 2 частини п'ятої статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним встановлених судом порушень, що стали підставою для звернення до суду про застосування заходів реагування.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз. У зв`язку з відсутністю витрат позивача пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, то суд не вирішує питання про їх стягнення з відповідача.
Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України,
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (код ЄДРПОУ 38595868, вул. Комарова, 1-А, м. Чернівці, Чернівецька область, 58018) до Комунального загальноосвітнього навчального закладу "Чернівецький обласний навчально-реабілітаційний центр №1" (код ЄДРПОУ 14271109, вул. В. Аксенина, 6, м. Чернівці, Чернівецька область, 58022) про застосування заходу реагування у сфері державного нагляду - задовольнити повністю.
2. Застосувати до Комунального загальноосвітнього навчального закладу "Чернівецький обласний навчально-реабілітаційний центр №1", керівником якого є ОСОБА_3, захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов'язання зупинити експлуатацію і відключити від електромережі із залученням спеціалізованої організації з електропостачання корпусу КЗНЗ, розташованого на вул. Аксенина, 3 м. Чернівці до повного усунення в них порушень, визначених Актом Чернівецького міського відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 07.06.2018 року №149.
Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне найменування сторін:
Відповідач - Комунальний загальноосвітній навчальний заклад "Чернівецький обласний навчально-реабілітаційний центр №1" (код ЄДРПОУ 14271109, вул. В. Аксенина, 6, м. Чернівці, Чернівецька область, 58022).
Суддя В.О. Григораш
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2018 |
Оприлюднено | 29.11.2018 |
Номер документу | 78158169 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні