Рішення
від 29.11.2018 по справі 826/16051/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м.  Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 29 листопада 2018 року                      № 826/16051/18 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Каракашьяна С.К., розглянувши в спрощеному позовному провадженні без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу   за позовомНаціональної ради України з питань телебачення і радіомовлення доТовариства з обмеженою відповідальністю «Діджиталфлай Юкрейн»    простягнення штрафу, ОБСТАВИНИ СПРАВИ: Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення (далі – позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою про стягнення штрафу з товариства з обмеженою відповідальністю «Діджиталфлай Юкрейн»  ( далі- відповідач/ТОВ «Діджиталфлай Юкрейн») в розмірі 43452,00 грн. Позовні вимоги обґрунтовані несплатою відповідачем у добровільному порядку суми штрафу, визначеної в рішенні Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 12.07.2018 №966. Відповідач у визначений судом строк відзив на позовну заяву не надав, заяви про визнання позову також до суду не надходило. Відповідачу була надіслана ухвала про відкриття провадження за адресою, зазначеною у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Надіслана на адресу відповідача рекомендованим листом № 0105103103491 копія вказаної ухвали була повернута до суду разом з  поштовим відправленням з відміткою пошти “за закінченням встановленого строку зберігання”. Станом на вирішення справи по суті , до суду будь-які відомості про зміну місцезнаходження відповідача не надходили. Згідно частини 11 статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Відповідно до пункту 4 частини першої статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративні справи щодо стягнення грошових сум, що ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження та сума яких не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Згідно частини третьої  статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, визначених частиною першою цієї статті, заявами по суті справи є позов та відзив.           З огляду на викладене вище та відсутність клопотань сторін про розгляду справи у судовому засіданні, справа розглядається в порядку спрощеного провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, на підставі наявних у справі матеріалів (у письмовому провадженні). Оцінивши повідомлені позивачем та відповідачем обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд – В С Т А Н О В И В: Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення 12 липня 2018 року прийнято рішення №966, яким визнано порушення ТОВ «Діджиталфлай Юкрейн»: - частини четвертої статті 12 (суб'єкт інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення щороку подає Національній раді інформацію про свою структуру власності в порядку та за формою, що встановлюються Національною радою. Неподання, несвоєчасне подання такої інформації або подання інформації, що не відповідає дійсності, є підставою для застосування Національною радою санкцій відповідно до цього Закону); - частини дев'ятої статті 40 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» (провайдер програмної послуги зобов'язаний: а) щороку, до 31 березня, оприлюднювати на своєму офіційному веб-сайті та подавати до Національної ради звіт за попередній (звітний) рік діяльності, в якому будь-які зміни у структурі власності за звітний рік; відомості про всіх кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) пов'язаних осіб (для кожної з осіб - прізвище, ім'я, по батькові, народження, громадянство, адреса); відомості про осіб, які впродовж звітного року надавали провайдеру програмної послуги фінансування (кредити, позики, фінансову допомогу тощо), якщо загальна сума такого фінансування від особи впродовж звітного року становила 125 і більше мінімальних заробітних плат; б) розміщувати на своєму офіційному веб-сайті інформацію про структуру власності). Зобов'язано ТОВ «Діджиталфлай Юкрейн» шляхом видачі і розпорядження, вчасно та у повному обсязі надати до Національної ради до 31.03.2019 року звіт за попередній (2018 звітний) рік діяльності про свою структуру власності та у тридцятиденний термін з дня отримання цього рішення сплатити до Державного бюджету України штраф розмірі 30 600 грн. 00 коп. Позивач зазначає, що ТОВ «Діджиталфлай Юкрейн» у встановлений термін не сплатило до Державного бюджету України штраф, визначений вказаним вище рішенням. Враховуючи вказане, Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення прийнято рішення від 06.09.2018 №1423, яким визнано порушення ТОВ «Діджиталфлай Юкрейн» пункту 3 рішення Національної ради від 12.07.2018 №966 та вирішено звернутись до суду з позовом про стягнення з ТОВ «Діджиталфлай Юкрейн» штрафу у розмірі 30600 грн. та пені у розмірі 12852 грн., яка нарахована у розмірі 1% від суми штрафу за кожен день прострочення сплати, кількість днів прострочення – 42, а загалом у розмірі 43452,00 грн. Оскільки вказані штрафні санкції  не були сплачені відповідачем, Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення звернулась з даним позовом до суду. Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України “Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення” Національна рада є конституційним, постійно діючим колегіальним органом, метою діяльності якого є нагляд за дотриманням законів України у сфері телерадіомовлення, а також здійснення регуляторних повноважень, передбачених цими законами. Згідно з частиною 4 статті 7 Закону України “Про телебачення і радіомовлення” єдиним органом державного регулювання діяльності у сфері телебачення і радіомовлення незалежно від способу розповсюдження телерадіопрограм і передач є Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення. У відповідності до частини 2 статті 59 Закону України “Про телебачення і радіомовлення” телерадіоорганізація зобов'язана щороку, до 31 березня, подавати до Національної  ради звіт за попередній (звітний) рік діяльності про свою структуру власності, в якому зазначаються: відомості про структуру власності станом на 31 грудня звітного року; відомості про зміни у структурі власності, що відбувалися впродовж звітного року; відомості про всіх осіб, які володіють або володіли впродовж звітного року прямою або опосередкованою істотною участю, із зазначенням підстав такого володіння (дата укладення відповідних правочинів або настання інших юридичних фактів), включаючи відомості про осіб, які діяли на підставі відповідних доручень, а також відомості про всіх пов'язаних осіб (для кожної з осіб - прізвище, ім'я, по батькові, дата народження, громадянство, адреса). Частиною 4 статті 12 Закону України “Про телебачення і радіомовлення” також передбачено, що суб'єкт інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення щороку подає Національній раді інформацію про свою структуру власності в порядку та за формою, що встановлюються Національною радою. Неподання, несвоєчасне подання такої інформації або подання інформації, що не відповідає дійсності, є підставою для застосування Національною радою санкцій відповідно до цього Закону. За приписами частини 1, 2 статті 72 Закону України “Про телебачення і радіомовлення” санкції за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення застосовуються за рішенням суду або, у встановлених цим Законом випадках, за рішенням Національної ради. Національна рада застосовує санкції до телерадіоорганізацій у разі порушення ними вимог цього Закону та/або умов ліцензії. Згідно частини 6 статті 72 Закону України “Про телебачення і радіомовлення” Національна рада може застосовувати до телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги, крім іншого, санкції у вигляді стягнення штрафу. Частинами 1 та 3 статті 75 Закону України “Про телебачення і радіомовлення” з метою виконання рішення про застосування санкції Національна рада повідомляє ліцензіата про прийняте щодо нього рішення шляхом оприлюднення відповідного повідомлення про прийняте рішення на офіційному веб-сайті Національної ради та надсилає ліцензіату копію відповідного рішення протягом трьох робочих днів з дня його прийняття. Ліцензіат вважається належно повідомленим Національною радою про прийняте рішення через п'ять днів з моменту надсилання йому копії такого рішення рекомендованим листом. У разі застосування санкції у вигляді штрафу ліцензіат зобов'язаний сплатити штраф у тридцятиденний термін з дня повідомлення Національною радою про прийняте рішення. За кожен день прострочення сплати нараховується пеня у розмірі одного відсотка суми штрафу. У разі несплати ліцензіатом штрафу штраф стягується за рішенням суду. Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Суд звертає увагу, що в матеріалах справи відсутні докази оскарження відповідачем рішення Національної ради від 12.07.2018 №966 про накладання штрафу на ТОВ «Діджиталфлай Юкрейн». Вказане рішення було направлено рекомендованим листом на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю ТОВ «Діджиталфлай Юкрейн» 12 липня 2018 року, згідно списку згрупованих поштових відправлень рекомендованих листів (за №01001633719856), що підтверджується поштовим штампом та додатком до реєстру розсилки рішень Національної ради. Між тим, поштове відправлення не вручене з незалежних від позивача причин  та повернуто відправнику. Доказів, які могли б свідчити про сплату штрафу у повному обсязі на час розгляду справи відповідачем не надано. Аналіз вищенаведених норм з урахуванням встановлених обставин справи дає підстави вважати, що позивачем надано належні та допустимі докази підтвердження застосування Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення до відповідача штрафу та нарахування пені, що в сумі складає 43452 грн., а також надано докази, що ТОВ «Діджиталфлай Юкрейн» належно повідомлене про прийняте рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 12.07.2018 №966  “Про накладення штрафу. З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню. Керуючись статтями 2, 72, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, - ВИРІШИВ:           Позов Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення задовольнити.           Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Діджиталфлай Юкрейн»  (01011, м. Київ, вул. П. Мирного, 16/13, ЄДРПОУ 35760600) на користь Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення штраф та пеню, у розмірі 43452,00 грн. (сорок три тисячі чотириста п'ятдесят дві гривні 00 коп.). Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України. Суддя                                                                                                С.К. Каракашьян

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.11.2018
Оприлюднено03.12.2018
Номер документу78189134
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/16051/18

Рішення від 29.11.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

Ухвала від 03.10.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні