Рішення
від 21.11.2018 по справі 1940/1496/18
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 1940/1496/18

21 листопада 2018 рокум.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючої судді Подлісної І.М.

за участю:

секретаря судового засідання Павловського Ю.Б.

представника позивача Станчак А.І.

представника відповідача Рибачка А.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області до Тернопільської обласної філармонії, третіх осіб: Управління культури Тернопільської обласної державної адміністрації, Тернопільський міський район електричних мереж ВАТ "Тернопільобленерго" про зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області звернулось до суду з позовною заявою до Тернопільської обласної філармонії в якій з урахуванням заяви про зміну позовних вимог від 15.08.2018 просило суд застосувати захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації Тернопільської обласної філармонії за адресою Тернопільська область, м. Тернопіль, вул. Князя Острозького, 11 шляхом повного знеструмлення із залученням Тернопільського району електромереж ВАТ Тернопільобленерго .

В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що з 11.04.2018 по 17.04.2018 у Тернопільській обласній філармонії проведено планову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки. За наслідками планового заходу складено Акт за результатами проведення планової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 17.04.2018 №20, яким встановлено ряд порушень вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. Позивач вказує, що подальша експлуатація зазначеного об'єкту із порушеннями правил пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров'ю людей, та є підставою, відповідно до статті 68 Кодексу цивільного захисту України для звернення до суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи об'єкта.

Ухвалою суду від 20 серпня 2018 року відкрито провадження у справі та визначено проводити її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи. Залучено до участі у розгляді справи у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Тернопільський міський район електричних мереж ВАТ "Тернопільобленерго".

Ухвалою суду від 05 вересня 2018 року постановлено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін та призначено у справі судове засідання на 19 вересня 2018 року.

Ухвалою суду від 19 вересня 2018 року залучено до участі у справі в якості третьої особи Управління культури Тернопільської обласної державної адміністрації та відкладено розгляд справи до 17 жовтня 2018 року.

Ухвалою суду, постановленою в судовому засіданні без виходу до нарадчої кімнати згідно ч.7, 8 ст.243 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), в судовому засіданні 17 жовтня 2018 року розгляд справи було відкладено до 06 листопада 2018 року.

Ухвалою суду від 06 листопада 2018 року розгляд справи відкладено до 21 листопада 2018 року.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав, що викладені в позовній заяві та просив суд задовольнити їх в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечив проти позовних вимог Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області та просив суд відмовити в їх задоволенні. Надав пояснення аналогічні викладеним у відзиві на позовну заяву де зазначено, що порушенні які викладені в Акті перевірки від 17.04.2018 №20 відповідачем виконано в повному обсязі. А відтак підстави для повного зупинення експлуатації Тернопільської обласної філармонії шляхом повного знеструмлення - відсутні.

Суд, заслухавши в судовому засіданні пояснення учасників справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши матеріали, що містяться у справі, встановив наступне.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що у період з 11 квітня 2018 року по 17 квітня 2018 року, на підставі повідомлення про проведення планової перевірки та посвідчення на проведення перевірки, провідним інспектором Тернопільського міського відділу Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області Колісником Василем Григоровичем в присутності інженера з охорони праці Тернопільської обласної філармонії ОСОБА_4 проведено планову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки Тернопільської обласної філармонії за адресою: Тернопільська область, м. Тернопіль, вул. Князя Острозького, 11 та встановлено ряд порушень законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.

За результатами перевірки складено Акт за результатами проведення планової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 17.04.2018 №20, з яким ознайомлено інженера з охорони праці Тернопільської обласної філармонії ОСОБА_4, та вручено директору тернопільської обласної філармонії ОСОБА_5.

В Акті перевірки зафіксовані порушення вимог нормативних актів у сфері пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а саме:

1.Дерев'яні елементи покриття не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;

2.Дерев'яні конструкції сценічної коробки не оброблені сертифікованими вогнезахисними сумішами, що забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;

3.Усі горючі декорації, сценічне оформлення, драпірування в залі для глядачів не оброблені вогнезахисними засобами;

4.З другого поверху філармонії відсутній другий евакуаційний вихід відповідно до вимог держаних будівельних норм;

5.З'єднання, відгалуження та окінціювання жил проводів і кабелів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів;

6.В приміщенні електрощитової не влаштовані сертифіковані протипожежні двері з класом вогнестійкості не менше ЕІ 30;

7.Приміщення філармонії не до забезпечене первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками);

8.Не проведено технічне обслуговування наявних вогнегасників;

9.Пожежні кран-комплекти №2,3 не забезпечені важелями для полегшення відкривання вентилів;

10.Шафки всіх пожежних кран-комплектів не забезпечені отворами для провітрювання;

11.На території пожежний щит не забезпечений засобами пожежогасіння відповідно до норм, а саме: вогнегасники - 3 шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсть розміром 2х2 м - 1 шт., гаки - 3 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт.

12.В кабінеті візерунку електролампи не закриті ковпаками (розсіювачами);

13.В приміщенні художнього відділу розподільча коробка не закрита кришкою з негорючого або важкогорючого матеріалу;

14.Не проведено ідентифікацію об'єкта.

Також позивачем, 17.04.2018 складено Припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки №19, який отримано директором Тернопільської обласної філармонії ОСОБА_5

Позивач вказує, що подальша експлуатація зазначеного об'єкту із порушеннями правил пожежної та техногенної безпеки створює загрозу життю та здоров'ю людей, а відтак у відповідності до статті 68 Кодексу цивільного захисту України звернувся до суду з даною позовною заявою.

Надаючи правову оцінку обґрунтованості застосування до відповідача заходів реагування шляхом повного зупинення експлуатації Тернопільської обласної філармонії, суд зазначає наступне.

Державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (далі - Закон №877-V), Кодексу цивільного захисту України, інших нормативно-правових актів, стандартів, норм і правил (ч.1 ст.47 Кодексу цивільного захисту України).

Відповідно до ч.1, 2 ст.64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Згідно Положення про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області, затвердженого наказом ДСНС України №507 від 21.09.2017, Управління ДСНС у тернопільській області здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи на відповідній території нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки та цивільного захисту за місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб'єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.

При цьому згідно з ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Так, відповідно до п.7 ст.7 Закону №877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Порушення, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, Кодексом цивільного захисту України не визначено, отже, віднесення до зазначеної категорії є оцінкою суб'єкта владних повноважень, а тому, в кожному окремому випадку суб'єкт владних повноважень має визначати чи створюють виявлені порушення загрозу життю та здоров'ю людей у взаємозв'язку із встановленими обставинами, що мають значення для вирішення даного питання.

Важливою умовою застосування запобіжних заходів є наявність обґрунтованих підстав для застосування саме конкретного заходу реагування та його співмірність виявленим порушенням.

Як слідує з матеріалів даної адміністративної справи, а саме: договору №22/18 від 09.07.2018, акт здачі-приймання робіт №41 від 10.07.2018; договору №31/18 від 16.08.2018, акт здачі-приймання робіт №46 від 20.08.2018; договору №52 від 25.10.2018, акт наданих послуг №5; договору №58/18, акт здачі-приймання робіт №72; договору №392 від 04.09.2018, рахунок-фактура №Бю-0000917 від 03.09.2018; договору №347/в від 23.04.2018, акт здачі-приймання послуг №335 від 23.04.2018; договору №317 від 05.09.2018, накладна №Воз/ТР-0014780 від 05.09.2018; копії Ідентифікації суб'єкта господарської діяльності Тернопільська обласна філармонія - відповідачем усунуто 12 із 14 виявлених порушень, зазначених в Акті перевірки 17.04.2018 №20.

Отже, відповідачем було частково виконано вимоги контролюючого органу та усунуто виявлені порушення, а саме 12 з 14 порушень, окрім:

1.З другого поверху філармонії відсутній другий евакуаційний вихід відповідно до вимог державних будівельних норм;

2.В приміщення електрощитової не влаштовані сертифіковані протипожежні двері з класом вогнестійкості не менше ЕІ 30.

Разом з тим, суд зазначає, що відповідно до інформації від 31.10.06 №01-13/674, Управління містобудування та архітектури Тернопільської обласної державної адміністрації, рішенням Тернопільського облвиконкому віл 05.12.1986 №343 Будинок Міщанського братства по вул. Кн. Острозького, 11 у м. Тернополі (Тернопільська обласна філармонія) взятий на державний облік як пам'ятка архітектури місцевого значення (охоронний номер 12М).

Відповідач листом №272/01 від 17.09.2018, звертався до управління культури Тернопільської обласної державної адміністрації про можливість влаштування евакуаційного виходу з другого поверху будівлі обласної філармонії.

У відповідь на лист №272/01 від 17.09.2018 Управління культури Тернопільської обласної державної адміністрації повідомило відповідача про те, що влаштування евакуаційного виходу з другого поверху будівлі пам'ятки архітектури місцевого значення на вул. Кн. Острозького, 11 у м. Тернополі відповідно до вимог ДБН В.1.1-7:2016 вимагає часткової зміни конструкти вів несучих стін та додаткової прибудови до пам'ятки архітектури. Така масштабна реконструкція призведе до зміни планувальної структури приміщень історичної будівлі, спотворить її візуальне сприйняття та може нанести серйозну шкоду об'єкту культурної спадщини. Враховуючи наведене управління культури облдержадміністрації як орган охорони культурної спадщини не погоджує влаштування евакуаційного виходу з другого поверху будівлі обласної філармонії, що знаходиться на вул. Кн. Острозького, 11 у м. Тернополі.

Щодо сертифікованих протипожежних дверей з класом вогнестійкості не менше ЕІ 30, відповідач надав суду копію Договору на закупівлю товарів №112-1/0918 від 07.09.2018, укладеного між Тернопільською обласною філармонією та Товариством з обмеженою відповідальністю Укртехнобез , у відповідності до п.1.1 якого Продавець зобов'язується в порядку та на умовах, визначених цим Договором, здійснити поставку товару (код ДК 021:2015:44221220-3 Протипожежні двері), а Покупець зобов'язується оплатити за поставлений Товар в порядку та на умовах, що зазначені в даному Договорі.

В судовому засіданні представник відповідача пояснив, що протипожежні двері, які визначені Договором №112-1/0918, 19.11.2018 були поставлені на адресу обласної філармонії, однак, через те, що вони відкриваються не на потрібну сторону, їх повернено Продавцю для заміни на інші.

Таким чином, як слідує з викладеного вище, відповідачем було в основному виконано вимоги контролюючого органу та усунуто виявлені порушення, окрім одного порушення пожежної безпеки, яке не створює загрозу життю та здоров'ю людей, але відповідачем на даний час проводяться роботи і вживаються заходи для його усунення, чого не заперечив представник позивача.

Відсутність доведеної загрози життю та здоров'ю людей є підставою для відмови в позові Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області про застосування заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю).

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про відсутність беззаперечних підстав для застосування до відповідача заходів реагування у вигляді повного зупинення його роботи та відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Таким чином, адміністративний позов задоволенню не підлягає.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

В позові Управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області (46011, м. Тернопіль, вул. Лесі Українки, 6, код ЄДРПОУ 38535547) до Тернопільської обласної філармонії (46001, м. Тернопіль, вул. Острозького 11, код ЄДРПОУ 02225720), третіх осіб Управління культури Тернопільської обласної державної адміністрації, Тернопільський міський район електричних мереж ВАТ "Тернопільобленерго" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації шляхом повного знеструмлення - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 27 листопада 2018 року.

Головуючий суддя Подлісна І.М.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.11.2018
Оприлюднено30.11.2018
Номер документу78189423
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1940/1496/18

Рішення від 21.11.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Рішення від 21.11.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 06.11.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 19.09.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 05.09.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 02.08.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 20.08.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні