Справа № 560/3436/18
РІШЕННЯ
іменем України
29 листопада 2018 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Михайлова О.О.
розглянувши адміністративну справу за позовом Державної служби геології та надр України до Приватного підприємства "Надра-Плюс" про припинення права користування,
ВСТАНОВИВ:
Державна служба геології та надр України звернулась до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Приватного підприємства "Надра-Плюс", в якій просить суд припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №5026 від 22.10.2009 наданого Приватному підприємству "Надра-Плюс".
Позовні вимоги обгрунтовані тим, що відповідач порушив вимоги, передбачені спеціальним дозволом на користування ділянкою надр, інформація щодо згоди відповідача на анулювання спеціального дозволу до позивача не надходила.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 22 жовтня 2018 року відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Відповідач, належним чином повідомлений про розгляд адміністративної справи, відзив на адміністративний позов до суду не подав.
Судом встановлено, що приватне підприємство "Надра-Плюс" є юридичною особою. якій 22 жовтня 2009 року Міністерством охорони навколишнього природного середовища України видано спеціальний дозвіл на користування надрами № 5026, яким надано право на видобування піску у Барсуківському родовищі (Хмельницька область, Новоушицький район, 0,5 км на південь від с.Барсуки), строком на 20 років.
Особливі умови спеціального користування надрами полягали в покладанні на надрокористувача низки обов'язків, а саме:
виконання умов Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Хмельницькій області (екологічна карта від 12.03.2009 №336);
щорічний радіаційний контроль за породами в кар'єрі та готовою продукцією на відповідність вимогам НРБУ-97;
своєчасна і в повному обсязі сплата обов'язкових платежів (у тому числі збору за геологорозвідувальні роботи) до Державного бюджету згідно з чинним законодавством;
щорічна звітність перед Державним науково-виробничим підприємством Геоінформ України щодо дослідно промислової розробки за формою 5-гр.
Невід'ємною частиною спеціального дозволу є Угода про умови користування надрами від 22 жовтня 2009 року №5026, укладеної між Міністерством охорони навколишнього природного середовища України та приватним підприємством "Надра-Плюс". Згідно з пунктом 2 розділу 10 Угоди надрокористувач зобов'язаний в установленому порядку подавати до ДНВП "Геоінформ України" щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності форми 5-гр.
Наказом Державної служби геології та надр України від 1 вересня 2016 року №287 відповідачу надано термін для проведення повторної державної експертизи та оцінки запасів корисних копалин. У встановлений термін, матеріалів, які б підтверджували проведення експертизи, відповідач не надав.
Наказом Державної служби геології та надр України від 11 січня 2017 року №5 прийнято рішення зупинити дію спеціального дозволу на користування надрами №5026 від 22 жовтня 2009 року з 1 березня 2017 року.
Наказом Державної служби геології та надр України від 1 лютого 2017 року №50 приватному підприємству "Надра-Плюс" продовжено терміни проведення експертизи і відтерміновано зупинення дії дозволу - з 1 листопада 2017 року.
Відповідно до листа Державного науково-виробничого підприємства "Державний інформаційний геологічний фонд України" (ДНВП "Геоінформ України") від 29 березня 2018 року № 03/303-0985 приватне підприємство "Надра-Плюс" не звітувало щодо руху запасів за формою ф. 5-гр за 2017 рік.
Листом від 6 липня 2018 року №12828/02/14-18 Державна служба геології та надр України просила відповідача надати у 15 денний строк власну позицію (згоду/незгоду) на припинення права користування надрами, згідно з спеціальним дозволом на користування надрами №5026 від 22 жовтня 2009 року.
Жодної відповіді від приватного підприємства "Надра-Плюс" позивач не отримував.
Вирішуючи питання про обгрунтованість позовних вимог, суд бере до уваги такі правові норми.
Згідно з частиною другою статті 24 Кодексу України "Про надра" користувачі надр зобов'язані: 1) використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; 2) забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; 3) забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; 4) приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві; 4-1) надавати та оприлюднювати інформацію про загальнодержавні та місцеві податки і збори, інші платежі, а також про виробничу (господарську) діяльність, необхідну для забезпечення прозорості у видобувних галузях, відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України; 5) виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції.
Відповідно до пункту 5 частини першої статті 26 Кодексу України "Про надра" право користування надрами припиняється у разі використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр.
За змістом частини другої статті 26 Кодексу України "Про надра" право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку. При цьому питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку.
Згідно з підпунктом 1 пункту 22 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 року № 615 дія дозволу може бути зупинена органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері здійснення державного гірничого нагляду, епідеміологічного нагляду (спостереження), державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, органів місцевого самоврядування, органів ДФС у разі порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр.
У пункті 23 вказаного Порядку визначено, що право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбаченому Кодексом України про надра та Законом України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" .
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Приватне підприємство "Надра-Плюс" не виконало перед Державним науково-виробничим підприємством Геоінформ України обов'язку звітувати за 2017 рік про стан запасів корисних копалин за формою 5-гр, про необхідність чого визначено у особливих умовах спеціального дозволу на користування надрами №5026 від 22.10.2009 та в Угоді про умови користування надрами №5026 від 22.10.2009, яка є невід'ємною частиною спеціального дозволу.
Не вжито також відповідачем заходів для усунення порушень, які стали підставою для зупинення дії спеціального дозволу.
Докази, які б свідчили про те, що Приватне підприємство "Надра-Плюс" повідомило позивача про згоду або незгоду на припинення права користування надрами згідно із спеціальним дозволом на користування надрами, судом не встановлено.
Таким чином, Приватне підприємство "Надра-Плюс" порушило вимоги, передбачені спеціальним дозволом на користування надрами, що є самостійною підставою для припинення права користування ними, а тому суд дійшов висновку про наявність правових підстав для припинення Приватному підприємству "Надра-Плюс" права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №5026 від 22.10.2009.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Державної служби геології та надр України до Приватного підприємства "Надра-Плюс" задовольнити.
Припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №5026 від 22.10.2009 наданого Приватному підприємству "Надра-Плюс"
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Державна служба геології та надр України (вул. Антона Цедіка, 16, м.Київ 57, 03057 , код ЄДРПОУ - 37536031) Відповідач:Приватне підприємство "Надра-Плюс" (вул. Старопоштова, 18, смт. Нова Ушиця, Новоушицький район, Хмельницька область, 32600 , код ЄДРПОУ - 34176006)
Головуючий суддя ОСОБА_1
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2018 |
Оприлюднено | 30.11.2018 |
Номер документу | 78190209 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Михайлов О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні