Ухвала
від 28.11.2018 по справі 405/8387/18
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КІРОВОГРАДА

Справа № 405/8387/18

1-кс/405/4439/18

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 листопада 2018 року слідчий суддя Ленінського районного суду м. Кіровограда ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у закритому судовому засіданні в м.Кропивницький клопотання слідчого слідчої групи - старшого слідчого в особливо важливих справах першого слідчого відділу управління спеціальних розслідувань управління спеціальних розслідувань Генеральної прокуратури України ОСОБА_3 у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудового розслідування за № 42017000000001712 від 25.05.2017, про надання дозволу на проведення обшуку,

встановив:

слідчий за погодженням з прокурором звернувся до суду з клопотання про надання дозволу на проведення обшуку за місцем розташування адміністративної будівлі Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області ГУ ДФС в Одеській області за адресою: м.Одеса, вул. Семиінарська, буд.5.

В обґрунтування клопотання слідчий зазначив, що слідчими управління спеціальних розслідувань Генеральної прокуратури України та прокуратури Кіровоградської області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42017000000001712 від 25.05.2017, за фактами створення злочинної організації та вчинення її учасниками тяжких та особливо тяжких злочинів у сфері господарської діяльності та службових злочинів, зокрема створення (придбання) суб`єктів підприємницької діяльності (юридичних осіб) з метою прикриття незаконної діяльності, чим завдано велику матеріальну шкоду державі, систематичного ухилення від сплати податків у особливо великих розмірах та подальшої легалізації (відмивання) доходів, здобутих злочинним шляхом, в особливо великих розмірах, зловживання службовим становищем службовими особами податкових та митних органів Державної фіскальної служби України, що спричинило тяжкі наслідки, а також за фактами сприяння учасникам злочинної організації та укриття їх злочинної діяльності, підроблення документів, які подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи, підроблення, збуту та використання інших офіційних документів, за ознаками складу кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 255, ч. 2 ст. 256, ч. 2 ст. 205, ч. 2 ст. 205-1, ч. 2 ст. 209, ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 366, ч. 1 ст. 358, ч. 4 ст. 358 КК України.

У ході досудового розслідування встановлено, що невстановленими особами створено стійке ієрархічнеоб`єднаннядекількох осіб(п`ятьі більше),члени якогоабо структурнічастини якогоза попередньоюзмовою зорганізувалисядля спільноїдіяльності зметою безпосередньоговчинення тяжкихабо особливотяжких злочинівучасниками цієїорганізації,керівництва чикоординації злочинноїдіяльності іншихосіб,або забезпеченняфункціонування яксамої злочинноїорганізації,так іінших злочиннихгруп,тобто створили злочинну організацію з метою систематичного ухилення від сплати податків у особливо великих розмірах та подальшої легалізації грошових коштів, здобутих злочинним шляхом.

Злочинна діяльність вказаних осіб здійснюється на території м. Києва, Київської, Одеської, Миколаївської, Херсонської областей та інших регіонах України та пов`язана з незаконним експортом сільськогосподарської продукції невстановленого походження без нарахування та сплати передбачених законом податків, зборів та інших обов`язкових платежів.

З метою досягнення своїх злочинних цілей організаторами через інших підпорядкованих їм членів злочинної організації регулярно реєструються суб`єкти підприємницької діяльності з ознаками фіктивності, а саме: ТОВ «Глобал Адвертайзінг» (код 35040267), ПП "Мітброк" (код 36156217), ТОВ "Агро-Рост-Компанія" (код 37201396), ТОВ «Проффі Теск» (код 38106215), ТОВ «Мінагро» (код 38155765), ТОВ "Алвіко" (код 38351146), ТОВ "Рубіна" (код 38512383), ТОВ "Компанія Мет-Інвест" (код 38517088), ТОВ "Пром-логістік" (код 38546831), ТОВ "Грано Євро Груп" (код 38780347), ТОВ "Глобалстройбуд" (код 39187871), ТОВ "Скайміст" (код 39187934), ТОВ «Таврія авто» (код 39242408), ПП «Агрокорп» (код 39264107), ТОВ "Істер Агро" (код 39267181), ТОВ «Майдан Центр Інвест» (код 39290802), ТОВ "Те Ом" (код 39358996), ТОВ "Сітірон" (код 39408177), ТОВ "Ізт-сайм" (код 39594928), ТОВ «Газ-Інвест Проект» (код 39755369), ТОВ «Трендіс Менеджмент» (код 39786795), ТОВ "Гермес Лоджистік" (код 39828075), ТОВ «Ньютек Трейд» (код 40255546), ТОВ "Приват Бізнес-Груп" (код 40466939), ТОВ «Флайлайн» (код 40474101), ТОВ "Стейлон" (код 40474617), ТОВ "Боудлер" (код 40474850), ТОВ«Зерноагропром» (код 40577392), ТОВ «Глобал-Ерідан» (код 40888609), ТОВ «Строй-Граніт» (код 38351565), ТОВ «ТК «Мегаторг» (код 40577591), ТОВ«Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Прайм» (код 32376631), ТОВ«Старквіль» (код 40148469), ПП "Приватріелті" (код 34234366), ТОВ"Проммегастіл" (код 39883211), "Фрайтлинг" (код 40611349), ТОВ"Логісстіл" (код 38760158), ПП «Солидарность» (код 40086717), ТОВ "Ипсилон" (код 37702273), ТОВ "Меркс Стайл" (код 39276987), ТОВ "Тамарін" (код 36671480), ТОВ «Карат Прайд» (код 40617466), ТОВ «Вінтервіт» (код 41023972), ТОВ «Джилонг» (код 41020259), ТОВ «Агрогранула Юг» (код 40981872), ТОВ «Сайнтрейд Юг» (код 40981799), ТОВ «Флайвел Інвест» (код 40739958), ТОВ «Толсен» (код 40650325), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «АО Евротрейд» (код 35639729), ПП «Норма-Україна» (код 33220593), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Ардіан Компані» (код 40805241), ТОВ«Бравітек» (код 40813051), ТОВ «Ліктарія» (код 40817763), ТОВ «Кристал Консалт» (код 40962687), ТОВ «Кінгмет» (код 30545482), ПП «Транссервіс» (код 32429232), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Зірка» (код 41386912), ТОВ«Укрфорвард» (код 31579347), ТОВ «ЦТР Сервіс» (код 40987099), ТОВ«Сингліт» (код 38722510), ТОВ «Маркетінвестстрой» (код 39106609), ТОВ«Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Агата Консалт» (код 39779751), ТОВ«Авірон Трейд» (код 39936706), ТОВ «Астера-Лайт»), (код 39955205), ТОВ«Отекс Лайн», (код 40255394), ТОВ «Пром Гравіс» (код 40421683), ТОВ«Примстрой» (код 40012797), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Астан Лав» (код 40607835), ТОВ «Легалід» (код 40611726), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Колос» (код 39982087), ТОВ «Тонсі» (код 40875371), ВКП у формі ТОВ «Стенк» (код 13339527), ТОВ «Амаіт» (код 39939877), ТОВ «Бенгаус» (код 40809705), ТОВ «Онкрейд» (код 40890665), ТОВ «Торгівельний - Ряд» (код 39031240), ТОВ «Финагро» (код 40172072), ТОВ «Рінгмонт» (код 40740020), ТОВ «Авенсіс-Агро» (код 32487095), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Промінь» (код 40470160) та інші.

Після, цього у фермерських господарствах, підприємств-зернотрейдерів та у невстановлених осіб підпорядкованими членами злочинної організації скуповуються зернові культури у великій кількості, при цьому у фінансово-господарській документації та податковій звітності вказані відомості не відображаються, податки до державного бюджету не сплачуються.

Далі, учасники злочинної організації, використовуючи корупційні зв`язки на митниці, яка знаходиться у морських портах, оформлюють експортні контракти з підприємствами нерезидентами на поставку зерна за кордон.

Здобуті злочинним шляхом грошові кошти у особливо великому розмірі розподіляються між учасниками злочинної організації, спрямовуються для фінансування подальшої злочинної діяльності злочинної організації, надаються у якості неправомірної вигоди посадовим та службовим особам державних органів влади, місцевого самоврядування, правоохоронних та контролюючих органів за сприяння останніх у незаконній діяльності злочинної організації.

При цьому джерела походження таких коштів приховуються або маскуються учасниками злочинної організації.

На теперішній час здійснюються слідчі (розшукові) заходи, направлені на встановлення повного переліку підприємств, що пов`язані з вказаною злочинною групою осіб та якими здійснюється зазначена протиправна діяльність.

Під час досудового розслідування кримінального провадження № 42017000000001712 від 25.05.2017 слідчими отримано ухвалу Жовтневого районного суду м. Маріуполя Донецької області від 09.10.2017, якою надано дозвіл на проведення документальної позапланової перевірки низки підприємств, в тому числі ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430) (далі Підприємства) з питань дотримання податкового законодавства щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати усіх передбачених Податковим кодексом України податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, в тому числі при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з контрагентами за період з 01.01.2016 по 09.10.2017.

Термін проведення перевірки згідно ухвали з 16.10.2017 по 27.10.2017 включно, тобто на протязі 10 робочих днів.

Організація та проведення документальних позапланових перевірок вказаних Підприємств, здійснювалась співробітниками ГУ ДФС в Одеській області.

Виявлені факти вказують на те, що Головним управлінням ДФС в Одеській області, незважаючи на встановлені ухвалою слідчого судді умови та строки проведення перевірки, змінено дату початку перевірки, її тривалість і період, який підлягав перевірці, та не дотримано законодавчих норм, якими передбачено організацію проведення документальних позапланових невиїзних перевірок.

Так, на виконання вимог п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.78.1.11 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України та на підставі ухвали слідчого судді Жовтневого районного суду м. Маріуполя Донецької області ОСОБА_4 , начальником ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_5 прийнято накази від 12 жовтня 2017 року №5044, №5045, №5046, №5047, №5048 та від 25 жовтня 2017 року №5412 про проведення документальних позапланових виїзних перевірок Підприємств за період з 01.01.2016 по 30.09.2017, з 17.10.2017 та з 27.10.2017 відповідно.

Однак встановлено, що перевірки у визначені ухвалою слідчого судді строки, тобто з 16.10.2017 по 27.10.2017, проведені не були.

Під час виїзних перевірок службовими особами ГУ ДФС в Одеській області було встановлено, що Підприємства та їх керівники за вказаними податковими адресами не знаходяться. Ці обставини унеможливили вручити накази, пред`явити направлення на проведення перевірок та розпочати документальні позапланові виїзні перевірки, про що складено акти від 17.10.2017 №670/15-32-14-01/39881060, №667/15-32-14-01/38760158, №666/15-32-14-01/39955844, №669/15-32-14-01/40097430, №003747/15-32-14-15/39406515 та від 27.10.2017 №707/15-32-14-01/39109945. Після чого, направлено службові записки до оперативного підрозділу ГУ ДФС в Одеській області для здійснення заходів щодо встановлення місцезнаходження підприємств та їх посадових осіб.

Таким чином, строк дії ухвали слідчого судді від 09.10.2017 про надання дозволу на проведення документальних позапланових перевірок сплинув ще під час здійснення оперативним підрозділом ГУ ДФС в Одеській області заходів по встановленню місцезнаходження підприємств.

У свою чергу, сплив строку дії ухвали, постановленої в порядку Кримінального процесуального кодексу України для забезпечення кримінального провадження в частині збирання доказів, свідчить про припинення такої дії для осіб, яких вона стосувалась і вчинення будь-яких дій на її реалізацію.

Однак, у ході досудового розслідування встановлено, що 21.11.2017 виконуючою обов`язки начальника першим заступником начальника ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_6 видано і підписано накази №6125, №6126, №6127, №6128, №6129, №6130 про внесення змін до наказів ГУ ДФС в Одеській області від 12.10.2017 та від 25.10.2017 якими, враховуючи доповідні записки виконуючої обов`язки заступника начальника ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_7 , змінено вид перевірки (з виїзної на невиїзну) та дату її початку (з 21.11.2017).

При цьому, перевірки Підприємств наказано провести з підстав визначених підпунктом 78.1.11 пунктом 78.1 статті 78Податкового кодексуУкраїни (далі ПКУ), незважаючи, що термін дії ухвали закінчився станом на час прийняття наказів. Отже, призначення проведення перевірок наказами від 21.11.2017, здійснено поза межами строку дії вказаної ухвали.

При цьому, наведені в актах перевірок обставини, вказують про наявність на той час, інших достатніх підстав, які б і так надали ГУ ДФС в Одеській області право на проведення документальних позапланових перевірок Підприємств, тобто не посилаючись на ухвалу слідчого судді, строк дії якої сплинув.

В подальшому, на підставі зазначених наказів, відповідно до п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.78.1.11 п.78.1 ст.78 ПКУ та ухвали слідчого судді Жовтневого районного суду м. Маріуполя ОСОБА_4 від 09.10.2017, службові особи ГУ ДФС в Одеській області з 21 листопада 2017 року (тобто в день прийняття наказів) розпочали документальні позапланові невиїзні перевірки зазначених Підприємств.

За результатами перевірок ГУ ДФС в Одеській області складено наступні акти та виписано податкові повідомлення-рішення на загальну суму ухилення від сплати податку на прибуток та податку на додану вартість 193млн. 680тис. 792 грн., а саме:

- акт від 04.12.2017 року № 000752/15-32-14-15/39406515 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Зернолідер»;

- акт від 05.12.2017 року № 1787/15-32-14-01/39881060 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Карго-Тім 20»;

- акт від 05.12.2017 року за № 1788/15-32-14-01/38760158 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «ФО «Початок»;

- акт від 05.12.2017 року за № 1794/15-32-14-01/39955844 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Скайконс»;

- акт від 06.12.2017 року № 1795/15-32-14-01/40097430 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Суперстроун»;

- акт від 06.12.2017 року № 1796/15-32-14-01/39109945 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Люкс Лойєрс Компані».

Встановлені досудовим розслідуванням факти вказують на те, що рішення прийняті виконуючою обов`язки начальника першим заступником начальника ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_6 про проведення документальних позапланових невиїзних перевірок Підприємств, оформлені наказами від 21.11.2017 не відповідають вимогам ч.2ст.19 Конституції України, п.3.1 ст.3, п.п.21.1.1 п.21.1 ст.21, п.п.78.1.11 п.78.1 ст.78, п.79.1, п.79.2 ст.79, з урахуванням п.78.4 ст.78 ПКУ, п.п.1.2.3, п.п.1.2.7 п.1.2 розділу І Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків, затверджених наказом ДФС України від 31.07.2014 року №22 (далі Методичні рекомендації).

Зокрема, невідповідність рішень виконуючою обов`язки начальника першим заступником начальника ГУ ДФС в Одеській області вимогам нормативно-законодавчих актів полягає у прийнятті рішення:

- посилаючись на ухвалу слідчого судді, строк дії якої сплинув, змінивши передбачені нею умови та строки проведення перевірок (ч.2ст.19 Конституції України, п.3.1 ст.3, п.п.21.1.1 п.21.1 ст.21, п.п.78.1.11 п.78.1 ст.78 ПКУ);

- розпочати перевірки Підприємств в день прийняття наказів (п.79.2 ст.79, з урахуванням п.78.4 ст.78 ПКУ);

- видати накази про внесення змін, не враховуючи положення п.п.1.2.3, п.п.1.2.7 п.1.2 розділу І Методичних рекомендацій.

До того ж, накази ГУ ДФС в Одеській області від 21.11.2017 за №6125, №6126 та №6128, стали підставою для проведення перевірок, наслідком яких стало прийняття ГУ ДФС в Одеській області оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, які, в подальшому, визнані судами незаконними та такими, що підлягають скасуванню.

Так, рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 02.04.2018 позовні вимоги представника ТОВ «Скайконс» до ГУ ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 26.12.2017 №0049951401, №0049961401, №0049971401, №0049981401 задоволено, податкові повідомлення-рішення скасовано. Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 21.06.2018 по справі № 815/235/18 рішення Одеського окружного адміністративного суду від 02.04.2018 залишено без змін, ГУ ДФС в Одеській області на користь Державного бюджету України зобов`язано сплатити судовий збір за подачу апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції у розмірі 925050, 00 грн.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 02.04.2018 позовні вимоги представника ТОВ «Суперстроун» до ГУ ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 22.12.2017 №0049571401, №0050611401, №0050621401, №0049581401, №0051061402 задоволено, податкові повідомлення-рішення скасовано, ГУ ДФС в Одеській області на користь Державного бюджету України зобов`язано сплатити судовий збір за подачу апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції у розмірі 616700, 00 грн.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 13.08.2018 позовну заяву ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» до ГУ ДФС в Одеській області про визнання протиправними дій, скасування наказів №5412від 25.10.2017 та №6126 від 21.11.2017,визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №№0051121401, 0051131401, 0051151402, 0051141402, 0206281307, 0206271307, 0206261307 від 20.12.2017, рішення № 0206301307, 0206311307 від 20.01.2018 та вимогу про сплату боргу №0206291307 від 20.01.2018, рішення та вимоги про сплату боргу - задоволено частково, а саме: скасовано накази ГУ ДФС в Одеській області року, визнано протиправним та такими що підлягають скасуванню податкові повідомлення-рішення, рішення та вимогупро сплату боргу (недоїмки) ГУ ДФС в Одеській області. Також, ГУ ДФС в Одеській області на користь Державного бюджету України зобов`язано сплатити судовий збір за подачу апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції у розмірі 516 272, 73 грн.

У своїх рішеннях суди звертають увагу на не дотримання ГУ ДФС в Одеській області умов порядку проведення перевірок щодо ознайомлення платників з наказами про перевірку, відомостями про дату її початку та місце проведення у встановлений законом спосіб до її початку (дані актів перевірок свідчать, що вони розпочаті в день видання наказів про їх проведення), що призводить до визнання перевірки незаконною та відсутності її правових наслідків.

Також суди враховують факт скасування ухвалою колегії суддів апеляційного суду Донецької області від 27.12.2017, за апеляційною скаргою представника юридичної особи ТОВ «Меркс Стайл», ухвали слідчого судді Жовтневого районного суду м. Маріуполя від 09.10.2017 про надання дозволу ДФС України та її територіальним підрозділам на проведення документальної позапланової перевірок Підприємств.

Зокрема, суд вважає, що із скасуванням апеляційним судом Донецької області ухвали слідчого судді від 09.10.2017 як незаконної, підстава для призначення та проведення позапланових документальних перевірок не існувала, адже судове рішення, скасоване апеляційною інстанцією, не може породжувати будь-які правові наслідки, у тому числі можливість проведення за нею спірної перевірки, оформлення її результатів та винесення податкових повідомлень-рішень.

Таким чином, незаконні рішення службових осіб ГУ ДФС в Одеській області призвели до унеможливлення держави, в особі ДФС України, вимагати сплати нарахованих сум податків на прибуток та на додану вартість із власників та керівників Підприємств у розмірі 193 млн. 680 тис. 792 грн. та навпаки призвели до обов`язку сплати судового збору у розмірі 2млн. 058тис. 023 грн.

Органом досудового розслідування отримано висновки спеціаліста від 04.05.2018, згідно яких встановлено, що зокрема, ТОВ «Скайконс» в порушення п.44.1, п.44.2 ст.44, пп.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями), занижено податок на прибуток на загальну суму 85 735 160 грн. та в порушення п. 185.1 ст.185 Податкового кодексу України, занижено податок на додану вартість всього на суму 633 022 грн. за період, що перевірявся.

Аналогічний висновок отримано і щодо ТОВ «Суперстроун», яким підтверджено заниження податку на прибуток у розмірі 28 590 289, 55 грн. та податку на додану вартість на суму 838 387, 40 грн. за період, що перевірявся.

У ході досудового розслідування, згідно інформації ДЗЕ Національної поліції України встановлено, що реалізація експортної схеми (далі - Схема) із легалізації незаконно придбаної сільськогосподарської продукції організована за участі та прикриття службових осіб ГУ ДФС в Одеській області, які входять до складу злочинної групи (далі - Група) і скоїли/скоюють корупційні злочини в інтересах Групи з метою одержання неправомірної вигоди.

Під час митного оформлення документів щодо таких експортних операцій зернових та технічних культур, службові особи митних органів ГУ ДФС в Одеській області, які входять до складу Групи та діють в її інтересах, зловживають своїм службовим становищем всупереч інтересам служби, з метою одержання неправомірної вигоди умисно не вживали та не вживають заходів для припинення здійснення експортних операцій на підставі підроблених документів, погоджували/погоджують надані документи, чим сприяють Групі в реалізації Схеми.

Установлено, що після використання в Схемі, українські суб`єкти господарювання штучно ліквідуються Групою з метою приховання факту вчинення злочинів.

Зазначені вчинені протиправні дії Групи та реалізація Схеми також стали можливими у зв`язку з використанням службовими особами ГУ ДФС в Одеській області свого службового становища всупереч інтересам служби з метою одержання неправомірної вигоди, якими у період 2015-2018 років умисно не відображаються порушення податкового законодавства України в ході проведення планових та позапланових податкових перевірок ряду задіяних в Схемі транзитно-конвертаційних підприємств, що призвело до тяжких наслідків.

Органом досудового розслідування перевіряється факт прикриття та сприяння вчиненню вказаних кримінальних правопорушень ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , яка займає посаду першого заступника начальника Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області.

Установлено, що начальник ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_8 , перший заступник начальника ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_6 , начальник управління аудиту ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_7 під час перебування на посаді можуть сприяти незаконній діяльності «конвертаційних центрів» Одеського регіону шляхом супроводження такої діяльності та надання вказівок на не проведення перевірок підприємств, що входять до таких центрів, не вжиття передбачених законом заходів реагування, спрямованих на припинення протиправної діяльності та відшкодування збитків завданих державі, внаслідок вчинення безтоварних операції з метою мінімізації податкових зобов`язань та формування незаконного податкового кредиту тощо.

За прикриття злочинної діяльності «конвертаційних центрів» та реальних суб`єктів господарювання особисто ОСОБА_8 може систематично отримувати неправомірну вигоду у вигляді готівкових грошових коштів близько 1 млн. грн. щомісячно, що є особливо великим розміром.

Завдяки наявним корумпованим зв`язкам серед керівництва ГУ ДФС в Одеській області невстановлені особи продовжують здійснювати експортні операції з легалізації незаконного придбаної сільськогосподарської продукції, що супроводжується ухиленням від сплати податків, неповерненням валютної виручки із за кордону тощо. За попередніми підрахунками вказаною злочинною групою за період 2015-2018 років експортовано за кордон незаконно придбаного зерна на суму близько 8 млрд. 463 млн. грн. без повернення валютної виручки, унаслідок чого злочинцям до бюджету не сплачено ані копійки.

Згідно оперативної інформації, за вказівкою ОСОБА_8 його радник ОСОБА_9 безпосередньо контактує із підприємцями для отримання незаконної вигоди, яку передає особистому водію ОСОБА_8 ОСОБА_10 .

Крім того, ОСОБА_9 отримує від першого заступника начальника ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_6 та начальника управління аудиту ОСОБА_7 готівкові грошові кошти, отримані від незаконної діяльності суб`єктів підприємницької діяльності регіону та «конвертаційних центрів», які також через водія ОСОБА_10 передає особисто ОСОБА_8 .

У подальшому, готівкові грошові кошти, які отримані від зазначеної злочинної діяльності використовуються для особистого збагачення, передачі керівництву ДФС України, надання неправомірної вигоди іншим особам, уповноваженим на виконання функцій держави або місцевого самоврядування тощо.

Враховуючи, що оригінали документів, пов`язаних з організацію проведення документальних позапланових виїзних та невиїзних перевірок ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430) та їх результатами, наказів про розподіл обов`язків, призначення на посаду, посадових інструкцій/функціональних обов`язків, чорнових записів та рукописних документів (резолюцій) службових осіб ГУ ДФС в Одеській області, інших документів, які містять зафіксовані відомості, що можуть бути використані як доказ фактів чи обставин у кримінальному провадженні, а також комп`ютерна техніка, на якій вироблялися документи, записні книжки із чорновими записами, флеш-накопичувачі, персональні та планшетні комп`ютери, ноутбуки, мобільні телефони, грошові кошти, цінності, інше майно, здобуте унаслідок вчинення кримінального правопорушення, інші речі, які мають значення для здійснення розслідування у кримінальному провадженні, можуть бути використані як доказ фактів та обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, у слідства є потреба у відшуканні та вилученні вищевказаних речей та предметів щодо яких надалі будуть проведенні відповідні слідчі дії та експертні дослідження, у зв`язку з чим, виникла необхідність у проведенні обшуку за місцем розташування адміністративної будівлі Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області за адресою: м. Одеса, вул. Семінарська, буд. 5, де можуть знаходитись відшукуванні речі та документи.

Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 145948018 від 19.11.2018, право власності на будівлю за адресою: м. Одеса, вулиця Семінарська, будинок 5, зареєстровано за Державною фіскальною службою України.

Перевірка вищевказаної інформації та здобуття необхідних важливих для кримінального провадження доказів, окрім як через проведення слідчої дії обшуку, є неможливим у зв`язку з обґрунтованим ризиком знищення, приховання та спотворення доказів особами, що сприяють діяльності злочинної організації або особами, що є її учасниками.

В судовому засіданні слідчий підтримав клопотання та просив його задовольнити, зважаючи на підстави, викладені в ньому.

Заслухавши сторону кримінального провадження та вивчивши матеріали клопотання, слідчий суддя прийшов до наступних висновків.

Положення пункту 6 ч. 1 ст. 7 КПК України визначають, що зміст та форма кримінального провадження повинні відповідати загальним засадам кримінального провадження, до яких, зокрема, відносяться: недоторканність житла чи іншого володіння особи.

Відповідно до ст. 13 КПК України не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим судовим рішенням, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

Згідно ч. 1 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Встановлено,що слідчими управління спеціальних розслідувань Генеральної прокуратури України та прокуратури Кіровоградської області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42017000000001712 від 25.05.2017, за фактами створення злочинної організації та вчинення її учасниками тяжких та особливо тяжких злочинів у сфері господарської діяльності та службових злочинів, зокрема створення (придбання) суб`єктів підприємницької діяльності (юридичних осіб) з метою прикриття незаконної діяльності, чим завдано велику матеріальну шкоду державі, систематичного ухилення від сплати податків у особливо великих розмірах та подальшої легалізації (відмивання) доходів, здобутих злочинним шляхом, в особливо великих розмірах, зловживання службовим становищем службовими особами податкових та митних органів Державної фіскальної служби України, що спричинило тяжкі наслідки, а також за фактами сприяння учасникам злочинної організації та укриття їх злочинної діяльності, підроблення документів, які подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи, підроблення, збуту та використання інших офіційних документів, за ознаками складу кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 255, ч. 2 ст. 256, ч. 2 ст. 205, ч. 2 ст. 205-1, ч. 2 ст. 209, ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 366, ч. 1 ст. 358, ч. 4 ст. 358 КК України (витяг з ЄРДР від 25.05.2017).

Згідно протоколу від 20.11.2018 року в якості свідка допитано ОСОБА_11 , який вказав, що під час проведення оперативних заходів встановлено, що ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , займає посаду першого заступника начальника ГУ ДФС в Одеській області. Прийняті останньою рішення про проведення документальних позапланових невиїзних перевірок підприємств, оформлені наказами від 21.11.2017 не відповідають вимогам закону та можуть зберігатися за адресою розташування адміністративної будівлі Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, а саме: м. Одеса, вул. Семінарська, буд. 5.

Тобто, за даним клопотанням слідчого, з урахуванням наданих матеріалів, встановлено наявність достатніх підстав вважати, що були вчинені кримінальні правопорушення, відомості про які внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42017000000001712 від 25.05.2017, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 255, ч. 2 ст. 256, ч. 2 ст. 205, ч. 2 ст. 205-1, ч. 2 ст. 209, ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 366, ч. 1 ст. 358, ч. 4 ст. 358 КК України; відшукувані речі та документи мають значення для досудового розслідування, відомості, які містяться в них, можуть бути доказами під час судового розгляду та знаходяться в адміністративній будівлі Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області за адресою: місто Одеса, вулиця Семінарська, будинок 5.

При цьому, не підлягає задоволенню клопотання в частині надання дозволу на відшукання та вилучення інших документів пов`язаних з організацією, проведенням документальних позапланових виїзних та невиїзних перевірок підприємств та їх результатами; грошей у будь-якій валюті, цінних паперів, розрахункових документів за допомогою яких можуть здійснюватися безготівкові розрахунки: акредитивів, розрахункових чеків (чеки), чекових книжок, банківських платіжних карток, векселів, інкасових доручень (розпоряджень), платіжних доручень, платіжних вимог, платіжних вимог-доручень тощо; інших предметів та речей, які підшукані, виготовлені, пристосовані чи використані як засоби чи знаряддя вчинення кримінального правопорушення та (або) зберегли на собі його сліди, оскільки слідчим у клопотанні не визначено індивідуальні або родові ознаки речей, документів, іншого майна, яких планується відшукати, а також їхній зв`язок із вчиненим кримінальним правопорушенням, як того вимагає п. 7 ч. 3 ст. 234 КПК.

Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 145948018 від 19.11.2018 право власності на будівлю за адресою: м. Одеса, вулиця Семінарська, будинок 5, зареєстровано за Державною фіскальною службою України.

Враховуючи викладене, слідчий суддя вбачає наявність передбачених законом підстав для надання дозволу на проведення обшуку у вищевказаній адміністративній будівлі Головного управління ДФС в Одеській області, у зв`язку з чим клопотання слідчого підлягає частковому задоволенню.

Керуючись ст.ст. 234-235, 369-372 КПК України,

постановив:

клопотання слідчого слідчої групи - старшого слідчого в особливо важливих справах першого слідчого відділу управління спеціальних розслідувань управління спеціальних розслідувань Генеральної прокуратури України ОСОБА_3 у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудового розслідування за № 42017000000001712 від 25.05.2017, про надання дозволу на проведення обшуку задовольнити частково.

Надати дозвілна проведенняобшуку за місцем розташування адміністративної будівлі Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області за адресою: місто Одеса, вулиця Семінарська, будинок 5, право власності на яке зареєстровано за Державною фіскальною службою України, з метою відшукання і вилучення речей та документів, а саме:

- документів, пов`язаних з організацію проведення документальних позапланових виїзних та невиїзних перевірок ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430) та їх результатами:

- супровідного листа Генеральної прокуратури України з копією ухвали слідчого судді Жовтневого районного суду м. Маріуполя ОСОБА_4 від 09.10.2017;

- службової записки на управління ГУ ДФС в Одеській області для виділення фахівців для проведення перевірки ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430);

- протоколу робочої наради з питань взаємодії підрозділів ДФС та Генеральної прокуратури України щодо організації та проведення контрольно-перевірочних заходів під час досудового розслідування кримінального провадження №42017000000001712;

- листа ДФС України від 31.10.2017 №29519/7/99-99-14-05-02-17 та відповіді на нього;

- наказів ГУ ДФС в Одеській області про проведення камеральних, документальних позапланових виїзних та невиїзних перевірок ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430), про внесення змін до наказів з аркушами погодження до них та доповідними записками;

- направлень на проведення документальних позапланових виїзних перевірок та повідомлення про проведення документальних позапланових невиїзних перевірок ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430);

- документів листування (доповідні та службові записки, запити на встановлення місцезнаходження (місце проживання) посадових осіб платника податків, вхідна та вихідна кореспонденція: повідомлення, листи та запити, відповіді на них та інші) з внутрішніми структурними підрозділами ДФС, ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430), банківськими установами, митними органами;

- документів - поштових відправлень наказів, повідомлень, листів, актів, податкових повідомлень-рішень, тощо (конверти, повідомлення про вручення поштового відправлення, чеки), які стосуються перевірки ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430);

- матеріалів перевірок (акти про незнаходження ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430) за податковою адресою та неможливість проведення виїзних документальних позапланових перевірок; акти перевірок ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430) з всіма додатками, податкові повідомлення-рішення, вимоги, заперечення на акти, відповіді на заперечення, скарги на податкові повідомлення-рішення (вимоги), відповіді на скарги, позовні заяви, судові рішення);

- наказів про розподіл обов`язків, призначення на посаду, посадових інструкцій/функціональні обов`язки начальника ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_5 , першого заступника начальника ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_6 , службових осіб ГУ ДФС в Одеській області, що організовували та здійснювали перевірки ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430);

- чорнових записів та рукописних документів (резолюцій) службових осіб ГУ ДФС в Одеській області щодо виконання ухвали слідчого судді Жовтневого районного суду м. Маріуполя від 09.10.2017 та проведення перевірки ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430);

- чорнових записів, блокнотів, щоденників, комп`ютерної техніки (комп`ютерів, ноутбуків), накопичувачів флеш пам`яті, жорстких дисків, переносних носіїв інформації, засобів зв`язку (мобільні телефони, планшети), на яких можуть зберігатися дані, що стосуються підприємств: ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430), обладнання (серверів) та програмного забезпечення з можливістю виготовлення та вилучення його копій.

В іншій частині клопотання відмовити.

Строк дії ухвали визначити до 28.12.2018.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_13 Льон

Дата ухвалення рішення28.11.2018
Оприлюднено02.03.2023
Номер документу78199474
СудочинствоКримінальне
Сутьнадання дозволу на проведення обшуку

Судовий реєстр по справі —405/8387/18

Ухвала від 28.11.2018

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Льон С. М.

Ухвала від 28.11.2018

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Льон С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні