ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 червня 2018 року Справа № 804/3795/18 Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Врона О.В. розглянувши у спрощеному провадженні (письмовому провадженні) у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до товариства з обмеженою відповідальністю Лоекс , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Кам'янська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про надання дозволу на погашення податкового боргу,-
ВСТАНОВИВ :
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління ДФС у Дніпропетровській області з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Лоекс , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Кам'янська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, в якому просило надати дозвіл на погашення усієї суми податкового боргу ТОВ Лоекс (код ЄДРПОУ 19307965) за рахунок майна, яке перебуває у податковій заставі.
Позовні вимоги обґрунтовані наявністю несплаченого податкового боргу що утворився внаслідок несплати самостійно задекларованих податкових зобов'язань. На теперішній час згідно інформаційної системи ДФС України у відповідача відсутні відкриті розрахункові рахунки в банках та банківських установах, у зв'язку з чим та на підставі п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України позивач просить надати дозвіл на погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.05.2018 року відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.
Відповідач правом на подання відзиву на позовну заяву у строк встановлений судом не скористався.
Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), дослідивши в сукупності письмові докази, встановив наступні обставини.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що відповідно до інтегрованих карток по ТОВ Лоекс станом на 11.01.18р. обліковується податковий борг з податку на додану вартість у сумі 279 039,32 грн.
Податковий борг у ТОВ Лоекс виник 30.06.2013 з податку на додану вартість у сумі 275255,20 грн., у зв'язку з частковою несплатою узгодженої суми податкових зобов'язань самостійно визначених платником податків у податковій декларації з податку на додану вартість № НОМЕР_1 від 20.06.2013р.
На виконання вимог ст.59 Податкового Кодексу України, зі змінами та доповненнями Дніпродзержинською ОДПІ сформовано податкову вимогу від 25.07.2013 № 51-15 на загальну суму 275255,20 грн., яка була надіслана рекомендованим листом з повідомленням на юридичну адресу платника та 08.08.2013 отримана особою за довіреністю.
Відповідно до ст.89 Податкового кодексу України, керівником Дніпродзержинської ОДПІ (наразі - Кам'янська ОДПІ) було прийнято рішення від 06.08.2013 № 32 про опис майна ТОВ Лоекс (код ЄДРПОУ 19307965) у податкову заставу.
Актом опису від 09.09.2013 № 29 в податкову заставу описано 22 об'єкти балансовою вартістю 133574,33 грн. Податкову заставу на рухоме майно зареєстровано в державному реєстрі обтяжень рухомого майна від 27.09.2013 (термін дії до 27.09.2018) реєстраційний № 13925789.
15.06.2017 відбулася заміна обтяжувача з Дніпродзержинської ОДПІ на Головне управління ДФС у Дніпропетровській області.
Податкову заставу на нерухоме майно зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав та їх обтяжень 10.04.2014 за номером 5308598.
31.08.2017 змінено обтяжувача на Головне управління ДФС у Дніпропетровській області.
Також, актом опису №40 від 20.05.2014 відповідно до отриманої інформації від Центру надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів, підпорядкованого УДАІ ГУМВС України в Дніпропетровській області № 5882 від 12.11.2013 та від Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області № 07.1/13- 26/5980 від 24.09.13 було додатково описано майно боржника у кількості 9 одиниць, а саме 5 одиниць автотранспорту та 4 одиниці сільгосптехніки.
Листом від 20.05.2014 №10998/10/04-03-25-01 акт опису був направлений поштою на юридичну адресу підприємства для підписання його керівником.
Податкову заставу на рухоме майно зареєстровано в державному реєстрі обтяжень рухомого майна від 22.05.2014 (термін дії до 22.05.2019) реєстраційний № 14365262,
03.07.2017 обтяжувача змінено на Головне управління ДФС у Дніпропетровській області.
Самостійно ТОВ Лоекс податковий борг не сплачує, тому до підприємства були застосовані заходи стягнення податкового боргу згідно чинного законодавства, а саме:
постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.12.2013 у справі № 804/15557/13-а було задоволено адміністративний позов Дніпродзержинської ОДПІ про стягнення з ТОВ Лоекс податкового боргу в сумі 275309,73 грн. періодом виникнення з 30.06.13 по 01.10.13 (залишок нестягнутої суми за позовом - 271840,73 грн.).
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02.11.2016 у справі № 804/6538/16 було задоволено адміністративний позов Дніпродзержинської ОДПІ про стягнення з ТОВ Лоекс податкового боргу в сумі 6178,59 грн. періодом виникнення з 30.10.13 по 16.05.16 (залишок нестягнутої суми за позовом - 6178,59 грн.).
Таким чином, станом на 11.01.2018 несплачений залишок по постановам Дніпропетровського окружного адміністративного суду становить 278 019,32 грн.
Заходи стягнення вжиті податковим органом не призвели до погашення відповідачем податкового боргу, а тому, останній звернувся до суду з вимогою про надання дозволу на погашення податкового боргу відповідача за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Суд при вирішенні спору виходив з такого.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до ст. 16 Податкового кодексу України(надалі ПК України) платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених вказаним Кодексом та законами з питань митної справи і подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи (пункт36.1статті36 ПК України).
Згідно з п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно з п.87.1, 87.2 ст.87 ПК України джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених вказаною статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Сплата грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків з відповідного платежу може бути здійснена також за рахунок надміру сплачених сум такого платежу (без заяви платника) або за рахунок помилково та/або надміру сплачених сум з інших платежів (на підставі відповідної заяви платника) до відповідних бюджетів.
Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених вказаним Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Відповідно до п.88.1 ст.88 ПК України, яка регулює питання змісту податкової застави, з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених вказаним Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.
Отже, податковий борг може бути погашений як за рахунок грошових коштів так і за рахунок майна платника податків.
Згідно зст.89 ПК України право податкової застави виникає у разі:
- несплати у строки, встановлені вказаним Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку;
- несплати у строки, встановлені вказаним Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу.
З урахуванням положень вказаної статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 вказаної статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому.
У разі якщо балансова вартість майна, на яке поширюється податкова застава, є меншою ніж сума податкового боргу платника податків, право податкової застави поширюється на таке майно.
Згідно з п.89.3 ст.89 ПК України майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису. До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.
Пунктом 89.5 ст.89 ПК України передбачено, що у разі якщо на момент складення акта опису майно відсутнє або його балансова вартість менша від суми податкового боргу, право податкової застави поширюється на інше майно, на яке платник податків набуде право власності у майбутньому до погашення податкового боргу в повному обсязі.
Відповідно до п.п.95.1, 95.2, 95.3, 95.10 ст.95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу.
З метою реалізації майна, яке перебуває у податковій заставі, проводиться експертна оцінка вартості такого майна для визначення початкової ціни його продажу.
Така оцінка проводиться у порядку, визначеному Законом України Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні .
Відповідно до п.93.4 ст.93 ПК України у разі продажу майна, що перебуває у податковій заставі, відповідно до ст. 95 ПК України таке майно звільняється з податкової застави (із внесенням змін до відповідних державних реєстрів) з дня отримання контролюючим органом підтвердження про надходження коштів до бюджету від такого продажу.
Абзацом 2 п.95.3 ст.95 ПК України передбачено право контролюючого органу звертатися до суду щодо надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику.
ПК України визначено черговість вжиття контролюючим органом заходів щодо погашення податкового боргу, а саме спочатку приймаються заходи для стягнення коштів з платника податків, та лише у разі їх недостатності погашення податкового боргу здійснюється за рахунок майна платника податку, що перебуває у податковій заставі.
Тобто, звертаючись до суду з позовом про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі контролюючий орган має надати суду докази вчинення дій щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів з рахунків у банках, які обслуговують даного платника.
Суд встановив, що податковий орган звертався до суду з поданням про стягнення коштів в рахунок погашення заборгованості.
На розрахункові рахунки боржника направлялись інкасові доручення (платіжні вимоги), але ці заходи не призвели до погашення податкової заборгованості. Всі інкасові доручення повертаються установами банку без виконання, у зв'язку з відсутністю коштів на розрахункових рахунках та накладенням арешту за іншими виконавчими документами.
З огляду на зазначене, суд вважає, що контролюючим органом здійснено заходи щодо стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, на суму податкового боргу, який виник внаслідок несплати відповідачем податкового боргу. Тобто, Головне управління ДФС у Дніпропетровській області належним чином здійснило усі необхідні заходи, що передують зверненню контролюючого органу до суду щодо надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.3 ст. 95 ПК України передбачено, що контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу.
З огляду на викладене, беручи до уваги те, що податковий борг знайшов своє документальне підтвердження, та враховуючи відсутність у ТОВ Лоекс коштів для погашення наявного податкового боргу, а податкова застава майна відповідача оформлена у встановленому порядку, суд вважає, що адміністративний позов Головного управління ДФС у Дніпропетровській області підлягає задоволенню.
Відповідно до ст.139 КАС України судові витрати по справі стягненню не підлягають.
Керуючись ст. ст. 241-246, 263, 295 Кодексу адміністративного судочинства України,-
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (49000, місто Дніпро, вул. Симферопільська 17-а, код ЄДРПОУ39394856) до Товариства з обмеженою відповідальністю Лоекс (51925 Дніпропетровська область, м Кам'янське, АДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 19307965), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Кам'янська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (51931, Дніпропетровська область, м Кам'янське, вул. Медична, 9) про надання дозволу на погашення податкового боргу - задовольнити.
Надати дозвіл Головному управлінню ДФС у Дніпропетровській області на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна Товариства з обмеженою відповідальністю Лоекс (51925 Дніпропетровська область, м Кам'янське, АДРЕСА_1) яке перебуває у податковій заставі.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.В. Врона
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.06.2018 |
Оприлюднено | 02.12.2018 |
Номер документу | 78222754 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні