ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
21 листопада 2018 року о/об 14 год. 05 хв.Справа № 0840/3767/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Агаєві Р.А., розглянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного провадження адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ ЗАПОРІЖПІДШИПНИК (69068, м.Запоріжжя, вул.Червона, буд.1-А; код ЄДРПОУ 34975392)
про визнання протиправними та скасування наказів,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ ЗАПОРІЖПІДШИПНИК (надалі - позивач, ТОВ ТД ЗАПОРІЖПІДШИПНИК ) звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Запорізькій області (надалі - відповідач, ГУ ДФС у Запорізькій області), в якому позивач, з урахуванням уточнення позовних вимог, просить суд: 1) визнати протиправними дії відповідача з призначення проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ТД ЗАПОРІЖПІДШИПНИК на підставі наказу №122 від 18.01.2018 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки та дії щодо поновлення терміну проведення перевірки на підставі наказу №2995 від 30.08.2018 Про поновлення терміну проведення документальної позапланової перевірки ; 2) визнати протиправними та скасувати накази відповідача №122 від 18.01.2018 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки та №2995 від 30.08.2018 Про поновлення терміну проведення документальної позапланової перевірки .
Позивач в адміністративному позові (а.с.4-11, 90-98) зазначив, що позивачем отримано запит ГУ ДФС у Запорізькій області від 04.08.2017 за №10555/10/08-01-14-06-13 з проханням надати інформацію (пояснення та їх документальні підтвердження) і копії документів стосовно взаємовідносин з контрагентами-постачальниками ТОВ Ретранс Груп (код ЄДРПОУ 40624426), ТОВ Едіт Гранд (код ЄДРПОУ 41123466), ТОВ Делфи Плюс (код ЄДРПОУ 40711471) у травні 2017 року. Відповідача повідомлено (лист від 12.08.2017 №б/н) про відмову у наданні інформації на вказаний вище запит через його невідповідність вимогам діючого законодавства та про звільнення від обов'язку надавати відповідь на цей запит через невідповідність запиту вимогам п.73.3 ст.73, пп.78.1.1 та пп.78.1.4 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України. Незважаючи на це, генеральним директором позивача отримано наказ ГУ ДФС у Запорізькій області №122 від 18.01.2018 Про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ ТД ЗАПОРІЖПІДШИПНИК . При цьому підставами для проведення такої перевірки було вказано наступне: у зв'язку з отриманням податкової інформації, що свідчить про порушення платником податків податкового законодавства та виявлення недостовірних даних, що містяться у податкових деклараціях по податку на додану вартість за періоди травень, липень 2017 року, а також податковій декларації з податку на прибуток за півріччя 2017 року поданих ТОВ ТД ЗАПОРІЖПІДШИПНИК та враховуючи, що на письмовий запит контролюючого органу від 04.08.2017 за №10555/10/08-01-14-06-13 листом вх.№10217/10 від 23.08.2017 платником податків відмовлено в наданні документів . У запиті згадувалась лише податкова декларація травня 2017 року, у наказ же включено з незрозумілих підстав період більш тривалий, а саме податкові декларації по податку на додану вартість за періоди травень, липень 2017 року, а також податковій декларації з податку на прибуток за півріччя 2017 року . По періоду липень 2017 року від відповідача не надходило запитів про надання пояснень та їх документальних підтверджень, тому цей період було безпідставно включено до наказу для проведення позапланової перевірки. Під час проведення перевірки позивачу вручено лист б/н від 19.01.2018 Про надання документів та пояснень за підписом головного державного ревізора-інспектора відділу перевірок з окремих питань управління аудиту ГУ ДФС у Запорізькій області Бочкової Н.Ю., у якому, запропоновано надати первинні бухгалтерські документи для перевірки та, зокрема, пояснення та документальне підтвердження щодо відображення у бухгалтерському та податковому обліку взаємовідносин позивача з ТОВ Ретранс Груп (код ЄДРПОУ 40624426) за травень 2017 року, ТОВ Едіт Гранд (код ЄДРПОУ 41123466) за травень 2017 року (сума ПДВ включена до податкового кредиту травня та липня 2017 року), ТОВ Делфи Плюс (код ЄДРПОУ 40711471) за травень 2017 року. У відповідь на вказаний запит позивач листом №1901 від 19.01.2018 повідомив, що на підставі ухвали Печерського районного суду міста Києва від 14.12.2017 про тимчасовий доступ та вилучення майна, слідчим в особливо важливих справах четвертого відділу з розслідування кримінальних проваджень управління з розслідування особливо важливих справ Головного слідчого управління Генеральної прокуратури України Усенком С.А. проведено вилучення деяких первинних бухгалтерських документів ТОВ ТД ЗАПОРІЖПІДШИПНИК , в тому числі по взаємовідносинам з ТОВ Ретранс Груп (код ЄДРПОУ 40624426), ТОВ Едіт Гранд (код ЄДРПОУ 41123466), ТОВ Делфи Плюс (код ЄДРПОУ 40711471) за травень 2017 року, та надано копію ухвали слідчого судді та опис вилучених документів. Враховуючи фактичну відсутність у позивача документів, які необхідні для проведення перевірки, головним державним ревізором-інспектором відділу перевірок з окремих питань управління аудиту ГУ ДФС у Запорізькій області Бочковою Н.Ю. складено акт від 19.01.2018 за №57/08-01-14-06/34975392 про ненадання документів до перевірки. У зв'язку з вищевикладеним, наказом ГУ ДФС у Запорізькій області №163 від 22.01.2018 Про перенесення термінів проведення документальної позапланової виїзної перевірки , терміни проведення перевірки позивача з питань визначених у наказі №122 від 18.01.2018 перенесено до дати отримання копій необхідних документів або забезпечення доступу до них. 03.09.2018 генеральному директору товариства було вручено наказ ГУ ДФС №2995 від 30.08.2018 Про поновлення терміну проведення документальної позапланової перевірки ТОВ ТД ЗАПОРІЖПІДШИПНИК . Разом із копією зазначеного наказу пред'явлено направлення на проведення перевірки №2005 від 31.08.2018 на головного державного ревізора-інспектора відділу перевірок з окремих питань управління аудиту ГУ ДФС у Запорізькій області радника податкової та митної справи II ранку Бочкову Н.Ю. Ознайомившись із підставами призначення проведення перевірки та текстом наказу №2995 від 30.08.2018, позивачем повідомлено посадову особу відповідача Бочкову Н.Ю., що проведення перевірки на підставі зазначених наказів є незаконним, оскільки відсутні підстави, передбачені ст.78 Податкового кодексу України, для її проведення, тому їй відмовлено у допуску до проведення перевірки. У зв'язку із цим, головним державним ревізором-інспектором Бочковою Н.Ю. складено акт №1218/08-01-14-07/34975392 від 03.09.2018 про відмову у допуску до проведення/відмову від проведення документальної позапланової виїзної перевірки, який підписаний генеральним директором підприємства. Позивач звертає увагу суду, що основною правовою підставою призначення та проведення перевірки в наказі від 18.01.2018 за №122, а так само й наказу №2995 від 30.08.2018, зазначено саме пп.78.1.4 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, який передбачає право податкового органу провести позапланову перевірку у випадку, якщо виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальне підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту. При цьому, посилання на пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, який співвідносився б зі словами у наказі у зв'язку з отриманням податкової інформації, що свідчить про порушення платником податків податкового законодавства , в наказах відповідача від 18.01.2018 за №122 та №2995 від 30.08.2018 взагалі відсутнє. В той же час, у письмовому запиті ГУ ДФС у Запорізькій області від 04.08.2018 за №10555/10/08-01-14-06-13 взагалі відсутнє посилання на будь-які податкові декларації позивача, так само як і відсутнє зазначення в них виявленої недостовірності даних. Враховуючи все вищевикладене, позивач вважає, що дії ГУ ДФС у Запорізькій області з призначення проведення документальної позапланової виїзної перевірки позивача на підставі наказу №122 від 18.01.2018 та поновлення термінів її проведення та на підставі наказу №2995 від 30.08.2018, є протиправними.
Позивач позов підтримав.
Відповідачем подано до суду відзив на позов (а.с.103-108, 161-164), в якому зазначено, що у зв'язку з виявленням фактів, що свідчать про допущене ТОВ ТД ЗАПОРІЖПІДШИПНИК порушення норм пп. а п.198.1, п.198.3, п.198.6 ст.198, п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, внаслідок неправомірного визначення за звітний період травень 2017 суми ПДВ 318420,75 грн. (віднесена до складу податкового кредиту декларації травня 2017 у сумі 318420,75 грн.) та ст.134.1 Податкового кодексу України, внаслідок відображення у бухгалтерському обліку суми у розмірі 15921103,75 грн., за 1 півріччя 2017 року по взаємовідносинам з контрагентом-постачальником ТОВ Ретранс груп , ТОВ Едіт Гранд , ТОВ Делфи плюс при придбанні товарів (робіт, послуг) підшипник 5-32210Р (ЕТУ 100/1), тощо, відповідно проведеного аналізу по ланцюгу постачання не здійснювало придбання по ланцюгу постачання реалізованих в адресу ТОВ ТД ЗАПОРІЖПІДШИПНИК товарів (робіт, послуг), а від так неможливий рух за ланцюгом всіх платників податків, які брали участь у здійсненні взаємопов'язаних нереальних господарських операцій, платнику надіслано Запит Про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень) №10555/10/08-01-14-06-13 від 04.08.2017. За результатами аналізу показників, що містяться у звітності (даних податкової декларації з податку на прибуток, звіті про фінансові результати, податкових деклараціях з ПДВ) ТОВ ТД ЗАПОРІЖПІДШИПНИК , даних Єдиного реєстру податкових накладних та податкової інформації, отриманої й опрацьованої відповідно до ст.ст.72, 73, 74 Податкового кодексу України, в порушення норм частини першої ст.9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні та пунктів 2.1 і 2.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку , затвердженого 24.05.1995 наказом Міністерства фінансів України №88, встановлено документальне оформлення господарських операцій за відсутності факту їх реального здійснення, оскільки відсутнє реальне (законне) джерело походження (введення в обіг при первинному продажу товару (робіт, послуг) за період І півріччя 2017 року). Таким чином, відповідач мав усі підстави для надіслання позивачу Запиту №10555/10/08-01-14-06-13 від 04.08.2017 Про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень) . Однак на зазначений запит ТОВ ТД ЗАПОРІЖПІДШИПНИК надано відповідь без надання пояснень та документального підтвердження щодо питань порушених у запиті. У зв'язку з відмовою платника від надання пояснень та документального підтвердження господарських операцій контролюючим органом оформлено Наказ №122 від 18.01.2018 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки та Направлення на перевірку №67 від 18.01.2018, які вручені директору підприємства того ж дня. Під час виходу на адресу позивача вручено запит Про надання документів та пояснень від 19.01.2018. У зв'язку із ненаданням жодного документу на перевірку станом на 19.01.2018, головним державним ревізором-інспектором відділу перевірок з окремих питань управління аудиту ГУ ДФС у Запорізькій області Бочковою Н.Ю., складено Акт про ненадання документів до перевірки від 19.01.2018 за №57/08-01-14-06/34975392. В цей же день директором підприємства Тарасенко С.В. надано відповідь за вих.№1901, де зазначено, що всі первинні документи по взаємовідносинам з контрагентами зазначеними у запиті - вилучені та додано ухвалу Печерського районного суду м.Києва по справі №757/74753/17-к, а також опис речей і документів, які були вилучені на підставі ухвали слідчого судді, суду від 27.12.2017. На підставі вищевикладеного контролюючим органом прийнято наказ №163 від 22.01.2018 Про перенесення термінів проведення документальної позапланової виїзної перевірки до моменту отримання копій документів, які було вилучено, або забезпечення доступу до них, який вручено представнику підприємства за довіреністю - Колодочек Т.Д. 04.06.2018 головним державним ревізором-інспектором відділу перевірок з окремих питань управління аудиту ГУ ДФС у Запорізькій області Балаком І.О. у присутності слідчого з ОВС ГСУ Генеральної прокуратури України Усенка С.А. складено акт №714/08-01-14-06 про ознайомлення з документами які були вилучені у ТОВ ТД ЗАПОРІЖПІДШИПНИК згідно протоколу обшуку від 27.12.2017, які мають відношення до проведення документальної позапланової виїзної перевірки, згідно наказу ГУ ДФС у Запорізькій області від 18.01.2018 за №122 та зазначено перелік документів наданих для ознайомлення. У зв'язку із вищевикладеним 30.08.2018 контролюючим органом оформлено наказ Про поновлення терміну проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ТД ЗАПОРІЖПІДШИПНИК №2995. 03.09.2018 здійснено вихід на юридичну адресу ТОВ ТД ЗАПОРІЖПІДШИПНИК : 69068, м.Запоріжжя, вул.Червона буд.1А, з метою ознайомлення з направленнями на проведення перевірки від 31.08.2018 за №2005. Директором ТОВ ТД ЗАПОРІЖПІДШИПНИК Тарасенком С.В. у допуску посадових осіб контролюючого органу до проведення перевірки відмовлено. На підставі вимог п.81.2 ст.81 Податкового кодексу України складено акт від 03.09.2018 за №1218/08-01-14-01/34975392 про відмову платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення перевірки.
Відповідач проти позову заперечував.
Ухвалою суду від 21.11.2018 позовну заяву ТОВ ТД ЗАПОРІЖПІДШИПНИК до ГУ ДФС у Запорізькій області в частині визнання протиправними дій з призначення проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ТД ЗАПОРІЖПІДШИПНИК на підставі наказу ГУ ДФС у Запорізькій області №122 від 18.01.2018 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки та скасування наказу ГУ ДФС у Запорізькій області №122 від 18.01.2018 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки - залишено без розгляду.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.
Як з'ясовано судом і не заперечується сторонами, позивачем отримано запит ГУ ДФС у Запорізькій області №10555/10/08-01-14-06-13 від 04.08.2017 Про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень) про надання пояснень та документів стосовно взаємовідносин позивача з контрагентами-постачальниками ТОВ Ретранс Груп (код ЄДРПОУ 40624426), ТОВ Едіт Гранд (код ЄДРПОУ 41123466), ТОВ Делфи Плюс (код ЄДРПОУ 40711471) у травні 2017 року (а.с.27-29).
Відповідача повідомлено (лист від 12.08.2017 №б/н) про відмову у наданні інформації на вказаний вище запит через невідповідність, на думку позивача, запиту №10555/10/08-01-14-06-13 від 04.08.2017 вимогам п.73.3 ст.73, пп.78.1.1 та пп.78.1.4 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України (а.с.30-35).
18.01.2018 заступником начальника ГУ ДФС у Запорізькій області Пужай-Череда А.М. підписано Наказ №122 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки , в якому зазначено наступне: … 1.Провести документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ ТД ЗАПОРІЖПІДШИПНИК (код за ЄДРПОУ 34975392) з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на прибуток за півріччя 2017 року та з податку на додану вартість при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ "РЕТРАНС ГРУП" (код за ЄДРІЮУ 40624426) за травень 2017 року, ТОВ "ЕДІТ ГРАНД" (код за ЄДРПОУ 41123466) за травень 2017 року (сума ПДВ включена до податкового кредиту травня 2017 року та липня 2017 року), ТОВ "ДЕЛФИ ПЛЮС" (код за ЄДРГЮУ 40711471) за травень 2017 року. Тривалість перевірки - 5 робочих днів, починаючи з 18.01.2018 … (а.с.81).
Зазначений Наказ №122 від 18.01.2018 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки та Направлення на перевірку №67 від 18.01.2018 вручені директору ТОВ ТД ЗАПОРІЖПІДШИПНИК 18.01.2018 (а.с.116).
У зв'язку із ненаданням жодного документу на перевірку станом на 19.01.2018, головним державним ревізором-інспектором відділу перевірок з окремих питань управління аудиту ГУ ДФС у Запорізькій області Бочковою Н.Ю. складено Акт про ненадання документів до перевірки від 19.01.2018 за №57/08-01-14-06/34975392 (а.с.41).
19.01.2018 позивачем за вих.№1901 надано відповідь на запит відповідача, в якій зазначено, що всі первинні документи по взаємовідносинам з контрагентами зазначеними у запиті вилучені за ухвалою Печерського районного суду м.Києва по справі №757/74753/17-к та підтверджується описами речей і документів, які були вилучені на підставі ухвали слідчого судді, суду від 26.10.2017 та від 27.12.2017 (а.с.38-40, 42-69).
На підставі вищевикладеного відповідачем прийнято наказ №163 від 22.01.2018 Про перенесення термінів проведення документальної позапланової виїзної перевірки до моменту отримання копій документів, які вилучені, або забезпечення доступу до них (а.с.70-71).
Наказ відповідача №163 від 22.01.2018 Про перенесення термінів проведення документальної позапланової виїзної перевірки отримано представником позивача Колодочкою Т.Д. 22.01.2018 (а.с.128-129).
04.06.2018 головним державним ревізором-інспектором відділу перевірок з окремих питань управління аудиту ГУ ДФС у Запорізькій області Балак І.О. у присутності слідчого з ОВС ГСУ Генеральної прокуратури України Усенка С.А. складено Акт №714/08-01-14-06 Про ознайомлення з документами які були вилучені у ТОВ ТД ЗАПОРІЖПІДШИПНИК згідно протоколу обшуку від 27.12.2017, які мають відношення до проведення документальної позапланової виїзної перевірки, згідно Наказу ГУ ДФС у Запорізькій області від 18.01.2018 за №122 , вказано перелік документів наданих для ознайомлення (а.с.130).
У зв'язку з цим, 30.08.2018 ГУ ДФС у Запорізькій області видано Наказ №2995 Про поновлення терміну проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ТД ЗАПОРІЖПІДШИПНИК з 03.09.2018 тривалістю 2 робочих дні (а.с.72, 131).
03.09.2018 здійснено вихід на юридичну адресу ТОВ ТД ЗАПОРІЖПІДШИПНИК з метою ознайомлення з направленням на проведення перевірки №2005 від 31.08.2018, однак директором ТОВ ТД ЗАПОРІЖПІДШИПНИК Тарасенком С.В. у допуску посадових осіб контролюючого органу до проведення перевірки відмовлено. Тому відповідачем складено Акт про відмову в допуску до проведення/відмову від проведення документальної позапланової виїзної перевірки №1218/08-01-14-01/34975392 від 03.09.2018 (а.с.73-74, 132-133).
В Акті про відмову в допуску до проведення/відмову від проведення документальної позапланової виїзної перевірки №1219/08-01-14-01/34975392 від 03.09.2018 причиною не допуску до перевірки вказано оскарження у судовому порядку наказу ГУ ДФС у Запорізькій області від 30.08.2018 №2996. Ті ж самі причини не допуску до перевірки зазначені і у Направленні на перевірку №2005 від 31.08.2018 (а.с.73-74, 132-133).
Вирішуючи по суті переданий на розсуд публічно-правовий спір суд з урахуванням викладеного вище виходить з наступного.
При наданні оцінки підставам проведення документальної позапланової виїзної перевірки позивача судом вивчені приписи пп.20.1.2, пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.61.1 ст.61, пп.75.1.2 п.75.1 ст.75, пп.78.1.1, пп.78.1.4 п.78.1 ст.78, ст.81, п.85.9 ст.85 Податкового кодексу України, абз.1 п.10 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом , затвердженого 27.12.2010 постановою Кабінету Міністрів України №1245 (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Оскільки Наказ №122 від 18.01.2018 ГУ ДФС у Запорізькій області Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки не скасований, то він є чинним.
Як передбачено п.85.9 ст.85 Податкового кодексу України, у разі коли до початку або під час проведення перевірки оригінали первинних документів, облікових та інших регістрів, фінансової та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів, а також виконання вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, були вилучені правоохоронними та іншими органами, зазначені органи зобов'язані надати для проведення перевірки контролюючому органу копії зазначених документів або забезпечити доступ до перевірки таких документів. Такі копії, засвідчені печаткою та підписами посадових (службових) осіб правоохоронних та інших органів, якими було здійснено вилучення оригіналів документів, або яким було забезпечено доступ до перевірки вилучених документів, повинні бути надані протягом трьох робочих днів з дня отримання письмового запиту контролюючого органу. У разі якщо документи, зазначені в абзаці першому цього пункту, було вилучено правоохоронними та іншими органами, терміни проведення такої перевірки, у тому числі розпочатої, переносяться до дати отримання вказаних копій документів або забезпечення доступу до них.
Згідно з Актом №714/08-01-14-06 Про ознайомлення з документами які були вилучені у ТОВ ТД ЗАПОРІЖПІДШИПНИК згідно протоколу обшуку від 27.12.2017, які мають відношення до проведення документальної позапланової виїзної перевірки, згідно Наказу ГУ ДФС у Запорізькій області від 18.01.2018 за №122 складеного 04.06.2018 головним державним ревізором-інспектором відділу перевірок з окремих питань управління аудиту ГУ ДФС у Запорізькій області Балак І.О. доступ до вилучених документів забезпечено саме у зазначену дату - 04.06.2018.
Відтак, за приписами п.85.9 ст.85 Податкового кодексу України терміни проведення перевірки, у тому числі розпочатої, переносяться до дати отримання вказаних копій документів або забезпечення доступу до них.
Наказ №2995 Про поновлення терміну проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ТД ЗАПОРІЖПІДШИПНИК прийнятий ГУ ДФС у Запорізькій області - 30.08.2018.
Згідно з абз.1,2 п.82.2 ст.82 Податкового кодексу України тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, для фізичних осіб - підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому - восьмому цього пункту, - 3 робочі дні, інших платників податків - 10 робочих днів. Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.
У Методичних рекомендаціях щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків затверджених наказом ДФС України від 31.07.2014 №22 (у редакції наказу ДФС від 23.03 №398), зокрема, зазначено: … 1.2.6. За рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) органу ДФС, який здійснює (очолює) перевірку, терміни проведення документальної планової або позапланової перевірки платника податків можуть бути перенесені у випадках та на строк, які визначені пунктом 44.5 статті 44 та пунктом 85.9 статті 85 Кодексу. Про перенесення термінів проведення перевірки видається відповідний наказ із зазначенням строку та обставин, що спричинили таке перенесення, копія якого вручається платнику податків (посадовим особам платника податків або його законним (уповноваженим) представникам) під підпис або надсилається у порядку, передбаченому статтею 42 Кодексу. Такий наказ видається на підставі складеного посадовими особами органу ДФС акта довільної форми, в якому зафіксовано документально підтверджені факти, що призвели до неможливості проведення перевірки у терміни, вказані у направленні та наказі. При цьому орган ДФС, який здійснює (очолює) перевірку, забезпечує оформлення документів та вжиття заходів у порядку, передбаченому підпунктом 1.4.7 пункту 1.4 розділу І Методичних рекомендацій. 1.2.7. Після усунення причин, передбачених підпунктами 1.4.5 - 1.4.6 пункту 1.4 розділу І Методичних рекомендацій, через які своєчасно не розпочато перевірку, видається наказ про внесення відповідних змін до попереднього наказу на проведення перевірки, або видається новий наказ про її проведення (з дотриманням порядку, встановленого пунктом 1.2 розділу І Методичних рекомендацій), копія якого вручається платнику податків у встановленому Кодексом порядку. У разі якщо після видання наказу про проведення перевірки платника податків виникли або виявлені обставини, які унеможливлюють її проведення на підставі цього наказу, керівником структурного підрозділу, що повинен здійснювати (очолювати) таку перевірку, готується доповідна (службова) записка на ім'я керівника (заступника керівника, уповноваженої особи) органу ДФС, який видавав цей наказ, з наведенням обставин, що унеможливлюють його реалізацію та проведення перевірки. У цьому випадку на підставі зазначеної доповідної записки видається відповідний наказ про скасування наказу на проведення перевірки, як такого, що нереалізований. … .
Відтак, на момент складання Акту про відмову в допуску до проведення/відмову від проведення документальної позапланової виїзної перевірки №1219/08-01-14-01/34975392 від 03.09.2018 строки дії наказу ГУ ДФС у Запорізькій області №122 від 18.01.2018 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки - вже сплинули, а наказ ГУ ДФС у Запорізькій області №2995 від 30.08.2018 Про поновлення терміну проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ТД ЗАПОРІЖПІДШИПНИК прийнято з порушенням встановленого п.85.9 ст.85 Податкового кодексу України строку.
Беручи до уваги викладене вище та приписи ч.2 ст.2 КАС України суд вважає, що Наказ №2995 від 30.08.2018 Про поновлення терміну проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ТД ЗАПОРІЖПІДШИПНИК прийнятий ГУ ДФС у Запорізькій області відповідачем не обґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, не розсудливо, а отже є не правомірним і підлягає скасуванню.
У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).
Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на викладене вище, позовні вимоги ТОВ ТД ЗАПОРІЖПІДШИПНИК в частині визнання протиправним та скасування Наказу №2995 від 30.08.2018 та визнання протиправними дій щодо його винесення є обґрунтованими і підлягають задоволенню. Доводи відповідача не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.
Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).
Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Визнати протиправними дії Головного управління ДФС у Запорізькій області з винесення Наказу №2995 від 30.08.2018 Про поновлення терміну проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ТД ЗАПОРІЖПІДШИПНИК .
Визнати протиправним та скасувати Наказ Головного управління ДФС у Запорізькій області №2995 від 30.08.2018 Про поновлення терміну проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ТД ЗАПОРІЖПІДШИПНИК .
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ ЗАПОРІЖПІДШИПНИК (69068, м.Запоріжжя, вул.Червона, буд.1-А; код ЄДРПОУ 34975392) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, 166; код ЄДРПОУ 39396146) судовий збір в сумі 3524 грн. 00 коп.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.255 КАС України.
Рішення суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.292, 295, 297 КАС України.
Повний текст судового рішення складено 21.11.2018.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2018 |
Оприлюднено | 02.12.2018 |
Номер документу | 78223788 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні