Рішення
від 29.11.2018 по справі 1340/3676/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1340/3676/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 листопада 2018 року

Львівський окружний адміністративний суд в складі :

головуючого - судді Кухар Н.А.

секретаря судового засідання Шавель М.М.

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1

представників третіх осіб - ОСОБА_2, ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові адміністративну справу за позовом ОСОБА_4 до державного реєстратора Філії комунального підприємства Київської обласної ради Аквабіоресурси ОСОБА_5 , треті особи без самостійних вимог на стороні позивача - ОСОБА_6, ОСОБА_7, треті особи без самостійних вимог на стороні відповідача - ОСОБА_8, Комунальне підприємство Київської обласної ради Аквабіоресурси , Товариство з обмеженою відповідальністю Динамо-Інвест про визнання протиправними та скасування реєстраційних дій,

в с т а н о в и в :

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_4 до державного реєстратора ОСОБА_5 (Філія комунального підприємства Київської обласної ради Аквабіоресурси ), треті особи - ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 про визнання протиправними та скасування реєстраційних дій.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що вчинені у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань 18.07.2018 державним реєстратором ОСОБА_5 реєстраційні дії щодо Товариства з обмеженою відповідальністю Динамо-Інвест не відповідають вимогам чинного законодавства України (проведені з порушенням таких вимог). Зокрема, йдеться про Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у його системному зв'язку із Законом України Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю . Реєстраційні дії здійснені державним реєстратором (в розумінні Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань ) з порушенням встановленої процедури реалізації його владно-управлінських функцій.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив їх задоволити.

Відповідач у судове засідання не з'явився, хоч був належним чином повідомлений про його дату та час, будь-яких документів, у т.ч. відзиву на адміністративну позовну заяву ОСОБА_4, не подав.

Треті особи, ОСОБА_6 та ОСОБА_7, подали суду спільні пояснення, в яких зазначили, що їх корпоративні права у Товаристві з обмеженою відповідальністю Динамо-Інвест перебували і перебувають у заставі позивача відповідно до договору застави корпоративних прав від 12.02.2015. Вказали, що перебуваючи за межами території України, 25.07.2018 з наявної у вільному доступі в мережі Інтернет інформації довідалися, що відбулося рейдерське захоплення Товариства з обмеженою відповідальністю Динамо-Інвест . Ствердили, що жодних документів стосовно переходу прав на частки у Товаристві з обмеженою відповідальністю Динамо-Інвест не вчиняли, перебували за кордоном у період з 14.07.2018 по 26.07.2018, з приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу на ім'я ОСОБА_9 не знайомі, з приводу вчинення будь-яких нотаріальних дій до неї ніколи не зверталися, за місцем її роботи в м. Києві не перебували. Звернули увагу, що з державним реєстратором на ім'я ОСОБА_5 не знайомі, стосовно вчинення будь-яких реєстраційних дій до нього не звертались і намірів звертатись не мали.

В судовому засіданні представник ОСОБА_6 просив адміністративний позов ОСОБА_4 задоволити повністю з підстав, викладених у поясненнях.

В судовому засіданні представник ОСОБА_7 просив адміністративний позов ОСОБА_4 задоволити повністю з підстав, викладених у поясненнях.

Треті особи - ОСОБА_8, Комунальне підприємство Київської обласної ради Аквабіоресурси , Товариство з обмеженою відповідальністю Динамо-Інвест - явку в судове засідання не забезпечили, хоч були належним чином повідомлені про його дату і час, будь-яких документів, зокрема заперечень, пояснень щодо адміністративної позовної заяви ОСОБА_4, не подали.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 17.08.2018 адміністративну позовну заяву ОСОБА_4 залишено без руху для усунення встановлених недоліків позову.

23.08.2018 ухвалою Львівського окружного адміністративного суду:

- прийнято позовну заяву ОСОБА_4 до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження;

- залучено до участі у справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: 1) ОСОБА_6; 2) ОСОБА_7; 3) ОСОБА_8.

13.09.2018 протокольною ухвалою Львівського окружного адміністративного суду залучено до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Комунальне підприємство Київської обласної ради Аквабіоресурси .

16.10.2018 протокольною ухвалою Львівського окружного адміністративного суду залучено до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Товариство з обмеженою відповідальністю Динамо-Інвест .

Підготовче засідання по справі, котре було призначене на 13.09.2018, відкладалось неодноразово, зокрема з 13.09.2018 на 26.09.2018, з 26.09.2018 на 16.10.2018, з 16.10.2018 на 15.11.2018.

15.11.2018 Львівським окружним адміністративним судом було постановлено ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 29.11.2018.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши та оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступне.

Згідно з ч. 1 - 3, 5 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства (КАС) України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин. Докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом. Якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів.

18.07.2018 державним реєстратором ОСОБА_5 (Філія комунального підприємства Київської обласної ради Аквабіоресурси ) (відповідач) вчинено реєстраційні дії, внаслідок яких модифіковано (змінено) цілий ряд відомостей в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань стосовно Товариства з обмеженою відповідальністю Динамо-Інвест (третя особа-5):

- ОСОБА_6 (третя особа-1) та ОСОБА_7 (третя особа-2) з 18.07.2018 вилучено з числа учасників третьої особи-5;

- єдиним учасником (частка - 100%) третьої особи-5, а відтак єдиним кінцевим бенефіціарним власником Товариства з обмеженою відповідальністю Динамо-Інвест з 18.07.2018 є ОСОБА_8 (третя особа-3);

- керівника Товариства з обмеженою відповідальністю Динамо-Інвест 18.07.2018 змінено з ОСОБА_10 на третю особу-3;

- адресу місцезнаходження третьої особи-5 18.07.2018 модифіковано з 79058, Львівська обл., місто Львів, Шевченківський район, ВУЛИЦЯ ЗАМАРСТИНІВСЬКА, будинок 76 на 04205, м. Київ, Оболонський район, ПРОСПЕКТ ОБОЛОНСЬКИЙ, будинок 20 .

Як вбачається з витягу від 26.07.2018 № НОМЕР_1, 18.07.2018 відповідачем вчинено наступні реєстраційні дії у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань щодо третьої особи-5:

1. державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи; 18.07.2018 14151050024000047; ОСОБА_5; Філія комунального підприємства Київської обласної ради Аквабіоресурси ; зміна місцезнаходження, зміна складу або інформації про засновників;

2. внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах; 18.07.2018 14151070025000047; ОСОБА_5; Філія комунального підприємства Київської обласної ради Аквабіоресурси ; зміна керівника юридичної особи.

Як це слідує з витягу від 01.08.2018 № НОМЕР_2 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, станом на 16.07.2018:

- третя особа-1 та третя особа-2 є учасниками (частка кожного - 50%) та кінцевими бенефіціарними власниками третьої особи-5;

- керівником Товариства з обмеженою відповідальністю Динамо-Інвест є ОСОБА_10;

- адреса місцезнаходження третьої особи-5 - 79058, Львівська обл., місто Львів, Шевченківський район, ВУЛИЦЯ ЗАМАРСТИНІВСЬКА, будинок 76 .

Згідно з ч. 2 ст. 6 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (тут і надалі - в редакції станом на 18.07.2018), державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Відповідно до ч. 1 - 3, 6 ст. 29 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , реєстраційна справа формується в паперовій та електронній формі після внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, державну реєстрацію фізичної особи - підприємця і державну реєстрацію включення відомостей про юридичну особу та фізичну особу - підприємця. Реєстраційна справа має реєстраційний номер, що присвоюється при внесенні до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, державну реєстрацію фізичної особи - підприємця і державну реєстрацію включення відомостей про юридичну особу та фізичну особу - підприємця. Суб'єкт державної реєстрації, який провів реєстраційну дію, протягом трьох робочих днів з дня її проведення надсилає документи, подані для проведення реєстрації, відповідному суб'єкту державної реєстрації, уповноваженому зберігати реєстраційні справи. Порядок формування та зберігання реєстраційних справ визначається Міністерством юстиції України.

Як вбачається з п. 14 розділу ІІ, п. 1 розділу VІ, підп. 2 п. 1, п. 2 розділу VІІ Порядку формування та зберігання реєстраційних справ, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 18.11.2016 № 3267/5, документи реєстраційної справи систематизуються у хронологічному порядку за часом їх надходження таким чином, щоб документи, які надійшли раніше, знаходились на початку, а документи, які надійшли пізніше, - наприкінці реєстраційної справи. Передача у випадках, передбачених законом, реєстраційної справи або документів для долучення до реєстраційної справи суб'єкту, що забезпечує зберігання реєстраційних справ, здійснюється державним реєстратором, нотаріусом або уповноваженою особою фронт-офісу, що забезпечував прийняття, зберігання та видачу документів, поданих для державної реєстрації, протягом трьох робочих днів з дати проведення відповідної державної реєстрації поштовим відправленням за описом або нарочно за описом. Опис має містити відомості про реєстраційний номер справи із зазначенням кількості аркушів, прізвища, імені та по батькові державного реєстратора, нотаріуса або уповноваженої особи фронт-офісу, що забезпечував прийняття, зберігання та видачу документів, поданих для державної реєстрації, який передає зазначену реєстраційну справу, та повне найменування відповідного суб'єкта державної реєстрації, фронт-офісу, найменування нотаріального округу або назви нотаріальної контори. У разі передачі документів для долучення до реєстраційної справи, що знаходиться на зберіганні у суб'єкта державної реєстрації, опис, крім відомостей, передбачених абзацом другим цього пункту, має містити також відомості про повний перелік документів, які передаються, із зазначенням кількості аркушів кожного окремого документа. Опис підписується державним реєстратором, нотаріусом чи уповноваженою особою фронт-офісу, що забезпечував прийняття, зберігання та видачу документів, поданих для державної реєстрації, та скріплюється власною печаткою такої особи. Підставою для передачі реєстраційної справи між суб'єктами, що забезпечують зберігання реєстраційних справ, є: 2) у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи: реєстраційна дія, проведена державним реєстратором, що пов'язана зі зміною місцезнаходження юридичної особи, громадського формування або фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці. У разі коли передача реєстраційної справи до іншого суб'єкта, що забезпечує зберігання реєстраційних справ, відбувається з підстави, передбаченої абзацом другим підпункту 2 пункту 1 цього розділу, така передача здійснюється протягом десяти робочих днів з дати надходження до суб'єкта, що забезпечує зберігання реєстраційних справ, документів, поданих для проведення державної реєстрації, пов'язаної зі зміною місцезнаходження юридичної особи, громадського формування або фізичної особи - підприємця, від державного реєстратора, нотаріуса чи уповноваженої особи фронт-офісу, що забезпечував прийняття, зберігання та видачу документів, поданих для державної реєстрації.

01.08.2018 видано витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, у відповідності з котрим Шевченківським відділом поліції Головного управління Національної поліції у Львівській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12018140090002882 від 28.07.2018 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 190 КК України.

18.10.2018, на підставі ухвали слідчого судді Шевченківського районного суду м. Львова від 18.09.2018 по справі № 466/7565/18, в рамках досудового розслідування кримінального провадження № 12018140090002882 від 28.07.2018 вилучено реєстраційну справу № 1_415_000047_38 щодо Товариства з обмеженою відповідальністю Динамо-Інвест (20812935).

Реєстраційна справа № 1_415_000047_38 не містить жодного документа, котрий стосувався би реєстраційних дій, вчинених відповідачем 18.07.2018. Більше того, останній документ в згаданій реєстраційній справі датований ще 18.05.2015.

У відповідності з п. 4 ч. 2 ст. 25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру (юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань).

В ході судового розгляду встановлено, що здійснюючи 18.07.2018 реєстраційні дії щодо третьої особи-5 відповідачем на виконання п. 4 ч. 2 ст. 25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань копії наступних документів:

- заяви від 27.06.2018 про вихід третьої особи-1 й третьої особи-2 зі складу учасників третьої особи-5 та відступлення часток ОСОБА_6 та ОСОБА_7 на користь третьої особи-3. Судячи зі змісту, заява посвідчена приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_9 та зареєстрована в реєстрі за № 634;

- акту від 16.07.2018 приймання-передачі частки у статутному капіталі Товариства з обмеженою відповідальністю Динамо-Інвест від третьої особи-2 до третьої особи-3. За змістом документа, справжність підпису ОСОБА_7 засвідчена приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_9 Анатолієвною; нотаріальна дія зареєстрована в реєстрі за № 725;

- акту від 16.07.2018 приймання-передачі частки у статутному капіталі Товариства з обмеженою відповідальністю Динамо-Інвест від третьої особи-1 до третьої особи-3. Виходячи зі змісту документа, справжність підпису ОСОБА_6 засвідчена приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_9 Анатолієвною; нотаріальна дія зареєстрована в реєстрі за № 726;

- статуту Товариства з обмеженою відповідальністю Динамо-Інвест (нова редакція, Київ-2018), затвердженого загальними зборами учасників Товариства з обмеженою відповідальністю Динамо-Інвест (протокол № 10 від 16.07.2018) та скріпленого підписом третьої особи-3.

Суд приймає до уваги, що в ході проведення досудового розслідування в рамках кримінального провадження № 12018140090002882 від 28.07.2018, ухвалою слідчого судді Шевченківського районного суду м. Львова від 21.08.2018 по справі № 466/6720/18 надано тимчасовий доступ до оригіналів документів, які перебувають у володінні приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_9, а саме оригіналів заяви від 27.06.2018 про вихід третьої особи-1 й третьої особи-2 зі складу учасників третьої особи-5 (зареєстровано в реєстрі за № 634), актів від 16.07.2018 приймання-передачі частки у статутному капіталі Товариства з обмеженою відповідальністю Динамо-Інвест від третьої особи-2 до третьої особи-3 (зареєстровано в реєстрі за № 725) та від третьої особи-1 до третьої особи-3 (зареєстровано в реєстрі за № 726). Як вбачається з листа від 10.09.2018 вих. № 43/01-16, приватний нотаріус Киїівського міського нотаріального округу ОСОБА_9 на винесену слідчим суддею Шевченківського районного суду м. Львова ухвалу від 21.08.2018 по справі № 466/6720/18 повідомила, що не в змозі надати ніяких оригіналів, копій документів та відеозаписів присутності громадян щодо перелічених в ухвалі нотаріальних дій, оскільки третя особа-1, третя особа-2 та третя особа-3 ніколи до вказаного нотаріуса не зверталися ані за посвідченням справжності підпису на заяві, ані за іншою нотаріальною дією. За переліченими в ухвалі записами в реєстрі нотаріальних дій (від 27.06.2018 № 634, від 16.07.2018 №№ 725 та 726) приватним нотаріусом ОСОБА_9 вчинені абсолютно інші нотаріальні дії.

Суд також враховує, що третя особа-1 та третя особа-2 були відсутні на території України в період з 10 год. 28 хв. 14.07.2018 по 01 год. 06 хв. 26.07.2018 (листи від 02.08.2018 №№ 184/В-10807 та 184/В-10809).

Додатково суд зважає і на те, що в межах кримінального провадження № 12018140090002882 від 28.07.2018, ухвалою слідчого судді Шевченківського районного суду м. Львова від 21.08.2018 по справі № 466/6720/18 надано тимчасовий доступ до всіх оригіналів документів, які перебувають у володінні Філії комунального підприємства Київської обласної ради Аквабіоресурси , а саме документів, які 18.07.2018 стали підставою для внесення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань щодо зміни учасників, керівників та юридичної адреси третьої особи-5. Як це слідує з інформації від 10.09.2018 вих. № 2, надати доступ до речей та документів Філії комунального підприємства Київської обласної ради Аквабіоресурси , а також їх вилучення із Комунального підприємства Київської обласної ради Аквабіоресурси (третя особа-4) не має можливості, оскільки відповідна філія зареєстрована за іншою адресою в м. Києві, яка третій особі-4 не відома. До створення філії в.о. генерального директора третьої особи-4 ОСОБА_11 ніякого відношення не має.

Як це слідує з п.п. 1 - 6, 8, 9, 11 ч. 1 ст. 15 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати таким вимогам: 1) документи мають бути викладені державною мовою та додатково, за бажанням заявника, - іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію); 2) текст документів має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами); 3) документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст; 4) документи в електронній формі мають бути оформлені згідно з вимогами, визначеними законодавством; 5) заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена; 6) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству. Рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, що подається для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами). Справжність підписів на такому рішенні нотаріально засвідчується, крім випадків, передбачених законом; 8) установчий документ юридичної особи, положення, регламент, список суддів постійно діючого третейського суду, статут (положення) громадського формування, що не має статусу юридичної особи, повинен містити відомості, передбачені законодавством, та відповідати законодавству; 9) установчий документ викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами, крім випадків заснування юридичної особи). Справжність підписів на установчому документі нотаріально засвідчується, крім випадків, передбачених законом; 11) внесення змін до установчого документа юридичної особи, положення, регламенту, списку суддів постійно діючого третейського суду, статуту (положення) громадського формування, що не має статусу юридичної особи, оформляється шляхом викладення його в новій редакції.

Всупереч п. 5 ч. 1 ст. 15 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань заява, на підставі якої відповідачем мали б вчинятись спірні реєстраційні дії, взагалі відсутня.

В порушення п. 6 ч. 1 ст. 15 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань рішення уповноваженого органу управління третьої особи-5, що подається для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, зокрема протоколу загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю Динамо-Інвест від 16.07.2018 № 10, теж не надано.

Згідно з ст. 11 Закону України Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю , установчим документом товариства є статут. Перша редакція статуту товариства підписується всіма учасниками товариства. Справжність підписів учасників засвідчується нотаріально. Зміни до статуту товариства та перша редакція статуту товариства, створеного в результаті реорганізації, підписуються учасниками товариства, які голосували за рішення про внесення таких змін чи про затвердження першої редакції статуту, або особою, уповноваженою на це органом, який прийняв таке рішення, якщо це передбачено статутом. Справжність підписів учасників або уповноваженої особи засвідчується нотаріально. Якщо товариство створюється в результаті реорганізації, і при цьому учасники товариства матимуть менший обсяг прав щодо відчуження своїх часток або щодо виходу з товариства, ніж мали учасники (акціонери) правопопередника, або якщо такі права є вужчими або більш обмеженими порівняно з правами учасників (акціонерів) правопопередника, перша редакція статуту такого товариства приймається одностайним рішенням всіх учасників і підписується в порядку, визначеному частиною другою цієї статті. У статуті товариства зазначаються відомості про: 1) повне та скорочене (за наявності) найменування товариства; 2) органи управління товариством, їх компетенцію, порядок прийняття ними рішень; 3) порядок вступу до товариства та виходу з нього. Статут товариства може містити інші відомості, що не суперечать закону.

Статут Товариства з обмеженою відповідальністю Динамо-Інвест (нова редакція, Київ-2018), затверджений загальними зборами учасників третьої особи-5 (протокол № 10 від 16.07.2018), вимогам п.п. 8 та 9 ч. 1 ст. 15 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у їх системному зв'язку з ст. 11 Закону України Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю не відповідає, оскільки в установчому документі юридичної особи не зазначено порядку вступу до третьої особи-5, а факт нотаріального засвідчення справжності підпису третьої особи-3 зі змісту характеризованого статуту не слідує.

У відповідності з п.п. 1, 2, 7, 8, 10 ч. 4, ч. 5 ст. 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, крім змін до відомостей, передбачених частиною п'ятою цієї статті, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою; 7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону; 8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі; 10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи. Для державної реєстрації змін до відомостей про розмір статутного капіталу, розміри часток у статутному капіталі чи склад учасників товариства з обмеженою відповідальністю або товариства з додатковою відповідальністю (далі в цій частині - товариство) подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію змін до цих відомостей; 2) документ про сплату адміністративного збору; 3) один із таких відповідних документів: а) рішення загальних зборів учасників товариства про визначення розміру статутного капіталу та розмірів часток учасників; б) рішення загальних зборів учасників товариства про виключення учасника з товариства; в) заява про вступ до товариства; г) заява про вихід з товариства; ґ) акт приймання-передачі частки (частини частки) у статутному капіталі товариства; д) судове рішення, що набрало законної сили, про визначення розміру статутного капіталу товариства та розмірів часток учасників товариства; е) судове рішення, що набрало законної сили, про стягнення з (повернення з володіння) відповідача частки (частини частки) у статутному капіталі товариства. Справжність підписів учасників, які голосували за рішення, зазначені у підпунктах "а" і "б" цієї частини, засвідчується нотаріально. Якщо у випадках, передбачених законом (смерть учасника, реорганізація тощо), таке рішення приймається без урахування голосів учасника у зв'язку з настанням певної обставини, подається також доказ настання такої обставини (оригінал документа або його копія, вірність якої засвідчена нотаріально або тим, хто видав документ). Справжність підписів на документі, зазначеному в підпункті "в" цієї частини, засвідчується нотаріально. Разом з таким документом подається доказ набуття права на спадщину або доказ правонаступництва (оригінал документа або його копія, вірність якої засвідчена нотаріально або тим, хто видав документ). Якщо відповідно до статуту товариства вимагається згода інших учасників на вступ до товариства, подається також така згода, справжність підписів на якій засвідчується нотаріально. Справжність підписів на документі, зазначеному в підпункті "г" цієї частини, засвідчується нотаріально. Якщо відповідно до закону або статуту товариства вимагається згода інших учасників на вихід з товариства, подається також така згода, справжність підписів на якій засвідчується нотаріально. Справжність підписів на документі, зазначеному в підпункті "ґ" цієї частини, засвідчується нотаріально. Одночасно може бути надана довідка про формування резервного капіталу товариства. Документи подаються такими особами: товариством - якщо подаються документи, зазначені в підпунктах "а" і "б" цієї частини; спадкоємцем чи правонаступником учасника товариства - якщо подається документ, зазначений у підпункті "в" цієї частини; учасником, який виходить з товариства, або його спадкоємцем чи правонаступником - якщо подається документ, зазначений у підпункті "г" цієї частини; особою, яка набула частку (частину частки) у статутному капіталі товариства, або особою, яка передала її, - якщо подається документ, зазначений у підпункті "ґ" цієї частини; позивачем - якщо подаються документи, зазначені в підпунктах "д", "е" цієї частини.

Всупереч п. 1 ч. 4 ст. 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, у відповідності з котрою 18.07.2018 відповідачем мали вчинятись спірні реєстраційні дії, відсутня.

В порушення п. 2 ч. 4 ст. 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань примірника оригіналу (нотаріально засвідченої копії) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, також немає.

Як вбачається з абз. 8 ч. 1 ст. 36 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , за державну реєстрацію справляється адміністративний збір у такому розмірі: 0,3 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу (крім громадських об'єднань та благодійних організацій), що містяться в Єдиному державному реєстрі, крім внесення змін до інформації про здійснення зв'язку з юридичною особою. Якщо відповідно до частини четвертої статті 25 цього Закону певним особам має надсилатися виписка з Єдиного державного реєстру, розмір адміністративного збору збільшується на добуток 0,01 прожиткового мінімуму для працездатних осіб та кількості таких осіб.

Факт сплати адміністративного збору за вчинення відповідачем спірних реєстраційних дій матеріалами справи не підтверджується, а отже державним реєстратором ОСОБА_5 проігноровано вимоги п. 7 ч. 4 ст. 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань .

Всупереч п.п. 1 та 2 абз. 1 ч. 5 ст. 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань знову-таки відсутні як заява про державну реєстрацію змін до відомостей про розміри часток у статутному капіталі та склад учасників третьої особи-5, так і докази сплати адміністративного збору за проведення реєстраційних дій.

З іншого боку, під час вчинення спірних реєстраційних дій відповідачем не забезпеченого дотримання вимог абз. 6 ч. 5 ст. 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , де визначено, що документ, зазначений у підпункті "г" цієї частини (заява про вихід з товариства) подається учасником, який виходить з товариства, або його спадкоємцем чи правонаступником. В матеріали справи не надано доказів того, що заява від 27.06.2018 (про вихід третьої особи-1 й третьої особи-2 зі складу учасників Товариства з обмеженою відповідальністю Динамо-Інвест та відступлення часток згаданих третіх осіб на користь третьої особи-3) могла бути та була подана відповідачу саме ОСОБА_6 та ОСОБА_7, особливо в світлі документально підтвердженого факту перебування останніх за кордоном станом на день проведення оскаржуваних реєстраційних дій.

П. 1 ч. 1, ч. 2 - 4 ст. 25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань визначено, що державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі: 1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації. Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів; 10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі). Виписка з Єдиного державного реєстру у паперовій формі надається з проставленням підпису та печатки державного реєстратора. У разі проведення державної реєстрації змін до відомостей Єдиного державного реєстру щодо виключення або виходу учасника (спадкоємця або правонаступника) товариства з обмеженою або додатковою відповідальністю, а також пов'язаних з переданням (набуттям) частки (частини частки) у статутному капіталі самому товариству з обмеженою або додатковою відповідальністю, державний реєстратор одночасно вносить запис про зменшення розміру статутного капіталу на розмір відповідної частки (частини частки) у статутному капіталі. Ця частина не застосовується, якщо товариство з обмеженою або додатковою відповідальністю, яке набуває частку (частину частки) у своєму статутному капіталі, разом із заявою про державну реєстрацію надасть довідку про формування резервного капіталу у розмірі, який відповідно до закону допускає володіння часткою (частиною частки) у своєму статутному капіталі. У день проведення державної реєстрації змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов'язаних із зміною складу учасників товариства з обмеженою чи додатковою відповідальністю або зміною розмірів їхніх часток, суб'єкт державної реєстрації повинен видати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) виписку з Єдиного державного реєстру заявнику, товариству, особам, які були зазначені у цьому реєстрі як учасники товариства до проведення реєстраційної дії, та особам, які зазначені у цьому реєстрі як учасники товариства після проведення реєстраційної дії. Якщо суб'єкту державної реєстрації відома електронна пошта осіб, яким надсилається ця виписка, він у той самий день додатково надсилає копію виписки зазначеним особам електронною поштою.

Наслідком порушення ст.ст. 15 та 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань стало проведення спірних реєстраційних дій без дотримання відповідачем вимог п.п. 5, 6 та 8 ч. 2 ст. 25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань .

Таким чином, відповідач, вчиняючи щодо третьої особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань реєстраційні дії від 18.07.2018 № 14151050024000047 державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи та від 18.07.2018 № 14151070025000047 внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах , на викладені вище обставини уваги не звернув, допустив порушення вимог Законів України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю .

При вирішенні спору суд також враховує наступне.

Виходячи з наявних у матеріалах справи доказів, позивач не належав та не належить до числа засновників та/або учасників Товариства з обмеженою відповідальністю Динамо-Інвест (ідентифікаційний код: 20812935), а відтак у нього відсутні будь-які корпоративні права у третій особі-5 й спору з приводу таких прав також об'єктивно бути не може.

Як не заперечується позивачем, третьою особою-1 та третьою особою-2, 12.02.2015:

- між ОСОБА_4, як позикодавцем, та ОСОБА_6, як позичальником, було вчинено договір безпроцентної позики (посвідчений 12.02.2015 приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу ОСОБА_12 та зареєстрований в реєстрі за № 314);

- між ОСОБА_4, як заставодержателем, ОСОБА_6, як заставодавцем-позичальником, і ОСОБА_7, як заставодавцем-майновим поручителем, було вчинено договір застави корпоративних прав у Товаристві з обмеженою відповідальністю Динамо-Інвест (посвідчений 12.02.2015 приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу ОСОБА_12 та зареєстрований в реєстрі за № 316).

Свій адміністративний позов позивач не обґрунтовує порушенням (невиконанням чи неналежним виконанням) згаданих вище двох правочинів, датованих 12.02.2015, прямо зазначаючи, що позовні вимоги заявляються не у зв'язку з виконанням чи невиконанням (неналежним виконанням) договору безпроцентної позики від 12.02.2015 та договору застави корпоративних прав від 12.02.2015, а у зв'язку з вчиненням відповідачем реєстраційних дій з порушенням, на думку ОСОБА_4, встановленої процедури їх (реєстраційних дій) проведення , а також наголошуючи, що 10.08.2018 позивач звернувся з окремим цивільним позовом до ОСОБА_6, ОСОБА_7 та ОСОБА_8 про стягнення коштів за договором безпроцентної позики від 12.02.2015 та звернення стягнення на предмет застави за договором застави корпоративних прав від 12.02.2015 . Вказує, що права, свободи та інтереси позивача порушуються з огляду на внесення відповідачем до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань 18.07.2018 відомостей про зміну складу учасників Товариства з обмеженою відповідальністю Динамо-Інвест та виключення з числа таких учасників ОСОБА_6 та ОСОБА_7

Згідно з ч. 1 ст. 7 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , Єдиний державний реєстр (юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань) створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

Відповідно до ч. 1, 2, 4 ст. 10 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру (юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою. Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру (юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), є недостовірними і були внесені до нього, третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними. Відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі (юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), використовуються для ідентифікації юридичної особи або її відокремленого підрозділу, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, фізичної особи - підприємця, у тому числі під час провадження ними господарської діяльності та відкриття рахунків у банках та інших фінансових установах.

У контексті підвідомчості даної справи, суд також зважає на правову позицію Великої палати Верховного Суду, викладену в постанові від 30.05.2018 по справі № 813/1211/17 (провадження № 11-442апп18), у відповідності з котрою спір є публічно-правовим, якщо дослідженню підлягають виключно владні управлінські рішення та дії державного реєстратора, а обставини виконання чи невиконання умов цивільно-правового договору не є безпосередньою підставою для звернення до адміністративного суду.

Судові витрати належить стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст. 72,77,94, 241 -246 КАС України , суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_4 до державного реєстратора Філії комунального підприємства Київської обласної ради Аквабіоресурси ОСОБА_5 , треті особи без самостійних вимог на стороні позивача - ОСОБА_6, ОСОБА_7, треті особи без самостійних вимог на стороні відповідача - ОСОБА_8, Комунальне підприємство Київської обласної ради Аквабіоресурси , Товариство з обмеженою відповідальністю Динамо-Інвест про визнання протиправними та скасування реєстраційних дій задоволити повністю.

Визнати протиправними і скасувати вчинені державним реєстратором Філії комунального підприємства Київської обласної ради Аквабіоресурси ОСОБА_5 (04071, м. Київ, Подільський р-н, вул. Ярославська, 26) реєстраційні дії в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань щодо Товариства з обмеженою відповідальністю Динамо-Інвест (ідентифікаційний код: 20812935):

- державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи; 18.07.2018 14151050024000047; ОСОБА_5; Філія комунального підприємства Київської обласної ради Аквабіоресурси ; зміна місцезнаходження, зміна складу або інформації про засновників;

- внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах; 18.07.2018 14151070025000047; ОСОБА_5; Філія комунального підприємства Київської обласної ради Аквабіоресурси ; зміна керівника юридичної особи.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з державного реєстратора Філії комунального підприємства Київської обласної ради Аквабіоресурси ОСОБА_5 (04071, м. Київ, Подільський р-н, вул. Ярославська, 26) на користь ОСОБА_4 (79060, АДРЕСА_1; РНОКПП: НОМЕР_3) 1 409,60 ( одна тисяча чотириста дев ять грн..60 коп) грн. судового збору.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного розгляду.

Апеляційна скарга на рішення подається протягом 30 днів з дня складання повного судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду. Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Львівський окружний адміністративний суд

Повний текст рішення складено 30 листопада 2018 року.

Суддя Кухар Н.А.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.11.2018
Оприлюднено02.12.2018
Номер документу78225182
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1340/3676/18

Рішення від 29.11.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 23.08.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 17.08.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні