справа № 361/4351/17
провадження № 2-а/361/41/18
17.08.2018
РІШЕННЯ
Іменем України
17 серпня 2018 року м. Бровари
Броварський міськрайонний суд Київської області у складі:
головуючого-судді ОСОБА_1, за участю секретаря ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до ОСОБА_4 сільської ради Броварського району Київської області про визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в :
У липні 2017 року ОСОБА_3 звернулася до суду з позовом, у якому просила визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_4 сільської ради Київської області (далі - ОСОБА_4 с/рада) щодо ненадання їй публічної інформації за її запитом від 30 червня 2017 року та зобов'язати відповідача надати їй повну інформацію за цим запитом.
В обґрунтування позову зазначала, що 30 червня 2017 року вона звернулася до ОСОБА_4 с/ради із запитом щодо надання публічної інформації стосовно земельної ділянки з кадастровим номером 3221286801:01:033:0033, площею 0,50 га, що розташована по вулиці Набережній у селі Пухівка Броварського району Київської області, та надати належним чином завірені документи, що стосуються даної земельної ділянки, а саме: копію рішення ОСОБА_4 с/ради про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою земельної ділянки; копію протоколу громадських слухань з обговорення питання виділення земельної ділянки під будівництво багатоквартирного будинку і вказати, де було розміщено повідомлення про ці громадські слухання; копію рішення про виготовлення детального плану території земельної ділянки; копію протоколу громадських слухань з обговорення питання виготовлення детального плану території земельної ділянки під будівництво багатоквартирного будинку і вказати, де було розміщено повідомлення про ці громадські слухання, а також зазначити виконавця детального плану території земельної ділянки під будівництво багатоквартирного будинку. Також просила також надати їй копії документів, які підтверджують той факт, що вказана нею на наданому графічному матеріалі земельна ділянка знаходиться на території (неіснуючого) громадського центру.
Позивач посилалася на те, що на час її звернення до суду з цим позовом ОСОБА_4 с/рада як розпорядник публічної інформації всупереч вимогам ч. 1 ст. 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» , якої передбачено, що розпорядник інформації має надати відповідь на запит не пізніше п'яти робочих днів, не надала інформацію на її публічний запит. Вважає таку бездіяльність відповідача протиправною та такою, що порушує її права на отримання публічної інформації.
Представник позивача ОСОБА_5 у суді позовні вимоги підтримав, надав пояснення, аналогічні викладеному, просив суд задовольнити позов у повному обсязі.
Представник відповідача ОСОБА_4 с/ради ОСОБА_6 у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, проти їх задоволення заперечував, надав пояснення, аналогічні викладеному ним у запереченнях на позов, просив суд у задоволенні позову відмовити повністю, оскільки позов до суду ОСОБА_3 поданий передчасно, цей позов не спрямований на захист порушених прав позивача.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд встановив такі факти і відповідні їм правовідносини та дійшов наступних висновків.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Згідно із ч. ч. 1, 3 ст. 6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Звернення до адміністративного суду для захисту прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується.
У ч. 2 ст. 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Судом встановлено, що 30 червня 2017 року позивач ОСОБА_3 на підставі Закону України «Про доступ до публічної інформації» засобами поштового зв'язку, рекомендованим листом, звернулася до ОСОБА_4 с/ради із запитом про надання їй інформації щодо земельної ділянки з кадастровим номером 3221286801:01:033:0033, площею 0,50 га, що розташована по вулиці Набережній у селі Пухівка Броварського району Київської області, а саме: надати їй належним чином посвідчені документи, що стосуються даної земельної ділянки, зокрема, копію рішення ОСОБА_4 с/ради про дозвіл на виготовлення проекту землеустрою цієї земельної ділянки; копію протоколу громадських слухань з обговорення питання про виділення земельної ділянки під будівництво багатоквартирного будинку із зазначенням місця розміщення цього повідомлення про громадські слухання; копію рішення про виготовлення детального плану території земельної ділянки; копію протоколу громадських слухань з обговорення питання виготовлення детального плану території земельної ділянки під будівництво багатоквартирного будинку із зазначенням місця розміщення цього повідомлення про громадські слухання та виконавця детального плану території земельної ділянки під будівництво багатоквартирного будинку. Також позивач просила надати їй копії документів, які підтверджують, що вказана нею на графічному матеріалі земельна ділянка знаходиться на території (неіснуючого) громадського центру.
За змістом ч. 2 ст. 34 Конституції України кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір.
У преамбулі Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року № 2939-VI (далі - Закон № 2939-VI) зазначено, що цей Закон визначає порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес.
Згідно із ст. ст. 1, 2 вказаного вище Закону публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом. Метою цього Закону є забезпечення прозорості та відкритості суб'єктів владних повноважень і створення механізмів реалізації права кожного на доступ до публічної інформації.
Відповідно до ст. 3 Закону № 2939-VI право на доступ до публічної інформації гарантується: обов'язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом; визначенням розпорядником інформації спеціальних структурних підрозділів або посадових осіб, які організовують у встановленому порядку доступ до публічної інформації, якою він володіє; максимальним спрощенням процедури подання запиту та отримання інформації; доступом до засідань колегіальних суб'єктів владних повноважень, крім випадків, передбачених законодавством; здійсненням парламентського, громадського та державного контролю за дотриманням прав на доступ до публічної інформації; юридичною відповідальністю за порушення законодавства про доступ до публічної інформації.
Доступ до публічної інформації здійснюється на принципах: прозорості та відкритості діяльності суб'єктів владних повноважень; вільного отримання та поширення інформації, крім обмежень, встановлених законом; рівноправності, незалежно від ознак раси, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак (ст. 4 Закону № 2939-VI).
За змістом п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону № 2939-VI доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію.
Відповідно до ч. 1 ст. 12 даного Закону суб'єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об'єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб'єктів владних повноважень; розпорядники інформації - суб'єкти, визначені у статті 13 цього Закону.
Згідно із ч. 1 ст. 13 зазначеного Закону розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються суб'єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб'єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов'язковими для виконання.
У ч. ч. 1, 2 ст. 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації» визначено, що запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту. Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача. Письмовий запит подається в довільній формі.
За змістом ч. 1 ст. 20 даного Закону розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
Відповідно до положень ч. 4 ст. 20 Закону № 2939-VI у разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
Згідно із ч. 1 ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.
Судом встановлено, що інформаційний запит ОСОБА_3 від 30 червня 2017 року відповідачем ОСОБА_4 с/радою отримано 04 липня 2017 року, що підтверджується листом відділення поштового зв'язку села Пухівка Броварського району Київської області з печаткою відділення пошти.
Станом на день звернення до суду з цим позовом 19 липня 2017 року ОСОБА_3 відповіді на свій запит від 30 червня 2017 року від ОСОБА_4 с/ради щодо надання публічної інформації не отримала.
У ході розгляду цієї справи представником відповідача ОСОБА_4 с/ради надано до суду копію відповіді за вих. № 435 від 12 липня 2017 року на запит ОСОБА_3 від 05 липня 2017 року за вх. № 139.
Із даної відповіді вбачається, що ОСОБА_3 надано копії рішень ОСОБА_4 с/ради «Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення в постійне користування земельної ділянки для будівництва соціального будинку на 36 квартир» та «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування для будівництва соціального будинку на 36 квартир» , згідно із якими позивачу ОСОБА_3 надано частково запитувану нею інформацію щодо земельної ділянки площею 0,50 га, що розташована по вулиці Набережній у селі Пухівка Броварського району Київської області.
Доказів надання ОСОБА_4 с/радою іншої запитуваної у запиті від 30 червня 2017 року ОСОБА_3 інформації суду відповідачем до суду не подано.
На підтвердження направлення ОСОБА_3 зазначеної відповіді представник відповідача надав суду копію витягу з книги вихідної документації ОСОБА_4 с/ради, з якої візуальним оглядом вбачається, що прізвище ОСОБА_3 затерте коректором, що викликає у суду сумнів щодо достовірності даного доказу (запис за № 435).
Будь-яких інших доказів на підтвердження направлення ОСОБА_3 відповіді на її запит від 30 червня 2017 року ОСОБА_4 с/радою суду не надано.
У ст. ст. 75, 76 КАС України встановлено, що достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Згідно із ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Виходячи з наведеного, саме суб'єкт владних повноважень зобов'язаний довести, що він діяв у межах, установлених законом, відповідно до повноважень та у спосіб, що визначені законом.
Оцінивши досліджені у судовому засіданні докази в їх сукупності, враховуючи, що відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» на ОСОБА_4 с/раду покладено обов'язок щодо надання публічної інформації, доказів направлення відповіді позивачу ОСОБА_3 на її запит від 30 червня 2017 року відповідач не надав, суд дійшов висновку, що позов ОСОБА_3 є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Згідно із ч. 1 ст. 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов'язати суб'єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
З метою захисту прав позивача, суд вважає доцільним зобов'язати відповідача не пізніше тридцяти днів з дня набрання цим рішенням суду законної сили надати суду звіт про виконання даного судового рішення.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 5, 9, 72, 77, 90, 205, 242 - 246, 382 КАС України, суд
в и р і ш и в :
Позов задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_4 сільської ради Київської області щодо ненадання ОСОБА_3 публічної інформації за запитом від 30 червня 2017 року.
Зобов'язати ОСОБА_4 сільську раду Київської області надати ОСОБА_3 в повному обсязі інформацію, що запитувалась згідно із інформаційним запитом від 30 червня 2017 року.
Зобов'язати ОСОБА_4 сільську раду Броварського району Київської області не пізніше тридцяти днів з дня набрання цим рішенням суду законної сили надати суду звіт про виконання судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Київського апеляційного адміністративного суду через Броварський міськрайонний суд Київської області.
Учасники справи, які не були присутні у судовому засіданні під час ухвалення судового рішення, мають право подати апеляційну скаргу протягом тридцяти днів з дня отримання копії цього рішення.
Суддя Дутчак І. М.
Суд | Броварський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 17.08.2018 |
Оприлюднено | 02.12.2018 |
Номер документу | 78226096 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні