Рішення
від 15.11.2018 по справі 2540/3156/18
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 листопада 2018 року м. Чернігів Справа № 2540/3156/18

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Д'якова В.І.,

за участю секретаря - Федорок К.М.,

представника відповідача - ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Газ Експерт" до Головного управління ДФС у Чернігівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю Газ Експерт (далі- ТОВ Газ Експерт , позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом до Ніжинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління державної фіскальної служби у Чернігівській області, в якому просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Ніжинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління державної фіскальної служби у Чернігівській області від 13.07.2018 № НОМЕР_1, № НОМЕР_2.

Обґрунтовуючи вимоги, позивачем зазначено, що податкові повідомлення-рішення Ніжинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління державної фіскальної служби у Чернігівській області від 13.07.2018 №№ НОМЕР_1, НОМЕР_2 є протиправними та такими, які підлягають скасуванню, оскільки останні не відповідають формі та змісту, визначеним у Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2015 № 1204.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 20.09.2018 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження під головуванням судді Д'якова В.І. на 18 жовтня 2018 року о 10:00 год.

Ухвалою суду від 18.10.2018 без виходу до народної кімнати, занесеною секретарем судового засідання до протоколу судового засідання задоволено заяву представника позивача про заміну неналежного відповідача - Ніжинську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління державної фіскальної служби у Чернігівській області на належного - Головне управління державної фіскальної служби у Чернігівській області (далі - ГУ ДФС у Чернігівській області, відповідач) та відкладено розгляд справи на 07.11.2018.

Ухвалою суду від 07.11.2018 без виходу до народної кімнати, занесеною секретарем судового засідання до протоколу судового засідання задоволено заяву представника позивача про відкладення розгляду справи, наступне судове засідання призначене на 15.11.2018 о 11:00 год.

У судове засідання 15.11.2018 представник позивача не з'явився, належним чином повідомлений про дату час та місце розгляду справи, причини неявки суду не повідомив.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просив у їх задоволенні відмовити, з підстав викладених у відзиві на позов (а.с. 52-53), пояснив, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення є законними та такими, що прийняті у відповідності до норм податкового законодавства.

Заслухавши пояснення представників сторін, всебічно дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що 09.07.2018 працівниками Ніжинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління державної фіскальної служби у Чернігівській області було проведено камеральну перевірку податкової звітності ТОВ Газ Експерт .

За результатами проведеної перевірки було складено акт камеральної перевірки податкової звітності управління податків і зборів з юридичних осіб №1098/25-01-12-06-34139996 від 09.07.2018 (а.с. 10-15).

Так, згідно з п.2 вказаного акту встановлено порушення позивачем термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання по податкам, протягом строків, визначених п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України, а саме: 18010600 орендна плата з юридичних осіб.

На підставі Акту перевірки №1098/25-01-12-06-34139996 від 09.07.2018 ГУ ДФС у Чернігівській області було винесено податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_2 від 13.07.2018 року, яким позивачу нараховано штраф у розмірі 10% від суми основного зобов'язання, а саме - 4899, 69 грн. , та податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 13.07.2018 року, яким позивачу нараховано штраф у розмірі 20% від суми основного зобов'язання, а саме - 72089, 80 грн.

Позивач вважаючи, що такий висновок фіскального органу є безпідставним та необґрунтованим, а тому й оскаржувані вказані вище податкові повідомлення - рішення є незаконними та мають бути скасовані, звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку вказаним обставинам справи, суд зазначає наступне.

До функцій, які виконують контролюючі органи, зокрема, належить здійснення адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків (пп. 19-1.1.1, п. 19-1.1 ст. 19-1 Податкового кодексу України.

Відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України : контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення;

Підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов'язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Відповідно до пп. 14.1.156 п.14.1 ст. 14 ПК України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк);

Згідно з пп.16.1.4 п.16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно (п. 31.1 ст.31 ПК України).

Момент виникнення податкового обов'язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою.

Платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою (п. 54.1 ст. 54 країни).

Відповідно до п. 286.2 ст. 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (п.287.3 ст. 287 ПК України).

У той час, в разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.

Відповідно до п. 126.1 ст. 126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Верховним Судом у постанові від 20.02.2018 по справі № 810/700/17 (К/9901/1561/17), сформовано з цього приводу правову позицію та зазначено, що на платника податків покладено обов'язок здійснити встановлені строки сплату узгодженого грошового зобов'язання. Не сплачене у встановлений строк грошове зобов'язання визначається сумою податкового боргу платника податків. Передумовою нарахування штрафних санкцій з підстав, визначених п. 126.1 ст.126 ПК України, є несплата платником податків суми узгодженого податкового зобов'язання у встановлені законом строки.

З матеріалів справи вбачається, що станом на 28.04.2017 рік згідно ІКПП АІС Податковий блок ТОВ Газ Експерт мав борг з платежу Орендна плата з юридичних осіб у сумі 337 298,59 грн. (в т.ч. по основному платежу 16 278,64 грн.), в зв'язку з подачею уточнюючих розрахунків за 2014, 2015, 2016 роки, якими було самостійно відкориговано податкове зобов'язання до збільшення, в подальшому подана уточнююча податкова декларація з плати за землю № 8205 від 09.04.2018, де податкове зобов'язання було зменшено на суму 163 860,30 грн.

В результаті зменшення суми податкового боргу з земельного податку за наслідками подання платником уточнюючої декларації № 8205 від 09.04.2018 в АІС Податковий блок виникли умовно нараховані штрафні санкції.

Відділом камеральних перевірок податкової звітності Ніжинської ОДНІ управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у Чернігівській області було проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати земельного податку, за результатами якої складено акт від 09.07.2018 № 1098/25-01-12-06-34139996 та направлено платнику рекомендованим листом з повідомленням про вручення 09.07.2018, який отримано платником 10.07.2018.

Відповідно до норм чинного законодавства ГУ ДФС у Чернігівській області винесено податкові повідомлення-рішення від 13.07.2018 № НОМЕР_2, №0063641206, які було надіслано па юридичну адресу ТОВ Газ Експерт 13.07.2018, отримано підприємством 16.07.2018.

Статтею 58 Кодексу визначено, що до податкового повідомлення-рішення додається розрахунок податкового зобов'язання (за наявності) та штрафних (фінансових) санкцій. Форма та порядок надіслання податкового повідомлення-рішення і розрахунку грошового зобов'язання визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Крім того, форма та порядок надіслання податкового повідомлення-рішення визначено наказом Міністерства фінансів України від 28 грудня 2015 № 1204 Про затвердження Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків . Відповідно до пункту 9 Наказу №1204 - до податкового повідомлення-рішення додається розрахунок податкового зобов'язання, зменшення (збільшення) суми податкових зобов'язань та/або податкового кредиту та/або бюджетного відшкодування з податку на додану вартість та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком па прибуток або від'ємною значення суми податку на додану вартість, штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та непі із зазначенням у ньому дати та номера декларації (уточнюючого розрахунку), звіту за відповідний звітний період, щодо якою здійснюється розрахунок, та/або іншої інформації, необхідної для їх визначення .

Податкові повідомлення-рішення у відповідності до п. 86.8 статті 86 Податкового кодексу України приймається керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом десяти робочих днів з дня наступного за днем вручення платнику податків, йото представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, для надсилання (вручення) податкових повідомлень - рішень.

Щодо тверджень позивача про те, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення підписані не керівником податкового органу та не уповноваженою на те особою, що є порушенням діючого законодавства України, суд зазначає наступне.

З матеріалів справи вбачається, що оскаржувані податкові повідомлення - рішення від 13.07.2018 № 063641206, № НОМЕР_2, прийняті ОСОБА_2 - уповноваженою особою ГУ ДФС у Чернігівській області - начальником відділу камеральних перевірок податкової звітності Ніжинської ОДПІ управління податків і зборів з юридичних осіб (а.с. 16-19, 20-26).

Представником відповідача надано до суду до наказ ГУ ДФС у Чернігівській області від 15.08.2017 № 1199 Про надання повноважень у відповідності до якого ОСОБА_2 - начальнику відділу камеральних перевірок податкової звітності Ніжинської ОДПІ управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у Чернігівській області, надано повноваження на виконання певних функцій, передбачених ПКУ, контроль за дотримання яких покладено на контролюючі органи, вказаний наказ відповідає всім нормам чинного законодавства.

Щодо форми розрахунку штрафних санкцій та вимоги щодо посадових осіб, які повинні підписувати даний розрахунок, наказом № 1204 не визначені.

Враховуючи викладене суд дійшов висновку, що вимоги щодо порядку винесення та оформлення податкового повідомлення рішення органом державної фіскальної служби не порушені.

Таким чином, під час розгляду справи суд встановив наявність належних доказів та підстав, які підтверджують наявність порушень ТОВ Газ Експерт встановлених актом перевірки від 09.07.2018, у зв'язку з чим, суд дійшов висновку, що оскаржувані податкові повідомлення - рішення є обґрунтованими та винесеними на підставі та у відповідності до норм податкового законодавства.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до положень частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач як суб'єкт владних повноважень довів правомірність своїх рішень.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно і всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, а також усні та письмові доводи представників сторін, суд дійшов до висновку, що у задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «Газ Експерт» слід відмовити повністю.

У відповідності до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати стягненню не підлягають.

Керуючись статями 139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Газ Експерт» (вул. Незалежності, 56, м. Ніжин, Чернігівська область, 16600, код ЄДРПОУ - 34139996) до Головного управління державної фіскальної служби у Чернігівській області (вул. Реміснича, 11, м. Чернігів , 14000, код ЄДРПОУ - 39392183) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Повне рішення складено 30 листопада 2018 року.

Суддя В.І. Д'яков

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.11.2018
Оприлюднено02.12.2018
Номер документу78227239
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2540/3156/18

Рішення від 15.11.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

Рішення від 15.11.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

Ухвала від 20.09.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні