465/990/18
РІШЕННЯ
Іменем України
28.11.2018 року м.Львів
Франківський районний суд м. Львова в складі:
головуючого судді - Кузь В.Я.
при секретарі - Янковській С. Ю.
розглянувши у відкритому судовому засіданні, в залі суду, в м. Львові, справу за адміністративним позовом Голови ОСББ "Байки+" ОСОБА_1 до Франківської районої адміністрації Львівської міської ради про скасування постанови адміністративної комісії № 21 від 22.02.2018 року про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення за ст. 152 КУпАП, -
в с т а н о в и в:
Позивач звернувся в суд з адміністративним позовом до Франківської районної адміністрації Львівської міської ради про скасування постанови адміністративної комісії № 21 від 22.02.2018 року про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення за ст. 152 КУпАП.
В обґрунтування своїх позовних вимог покликається на те, що 22 лютого 2018 року Адміністративною комісією при Франківській районній адміністрації Львівської міської ради винесено постанову № 52 про притягнення його, як голови ОСББ до адміністративної відповідальності за ст. 152 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 1360 грн.
Згідно даної постанови його, позивача, притягнуто до адміністративної відповідальності за те, що він будучи головою ОСББ не забезпечив влаштування контейнерного майданчика на прибудинковій території будинку № 1 та №3 по вул. Моршинській у м. Львові".
Вважає дану постанову такою, що не відповідає дійсності, оскільки ОСББ "Байки+" не брало участі у розробленні та погодженні проектної документації на будівництво будинків № 1 та № 3 та не зобов'язувалось обладнувати контейнерні майданчики. Всіма вищезазначеними діями займалось ТзОВ "Байки", оскільки останнє було і залишається власником земельної ділянки де необхідно обладнати контейнерний майданчик.
Таким чином, ОСББ "Байки+" не має права і можливості впливати на прийняття відповідних рішень спрямованих на встановлення контейнерного майданчика.
Оскільки ОСББ "Байки+" не с власником земельної ділянки на якій ЛКП "Затишне" просить обладнати контейнерний майданчик, що не входить до службових обов'язків Голови правління ОСББ "Байки+", відповідно відсутня правова підстава для складення протоколу та притягнення службової особи (Голови правління) ОСББ "Байки+" до адміністративної відповідальності, передбаченої ст. 152 КупАП.
Окрім того, вказує, що для виконання договору укладеного між ОСББ "Байки +" та ТзОВ "АВЕ ЛЬВІВ" № Ф/ЗА-12/Н, від 18 листопада 2016р. про надання послуг з вивезення побутових відходів, а саме п. 4 Договору, для вивезення побутових відходів споживач зобов'язаний накопичувати побутові відходи у найближче розташованих спеціальних контейнерах, що знаходяться на території ЛКП "Затишне" або виставити у місцях погоджених Виконавцем закриті ємкості з відходами.
Оскільки контейнери для збору побутових відходів знаходяться неподалік будинку на території ЛКП "Затишне" в межах не менше 20 метрів але не більше 100 метрів, то встановлення додаткових контейнерів біля будинку як це зазначено у вимозі є недоцільним і суперечитиме вимозі стосовно мінімальної відстані 20 метрів від дверей житлового будинку.
Із цих підстав, просить суд визнати протиправною та скасувати постанову про притягнення його до адміністративної відповідальності за ст. 152 КУпАП.
У чергове судове засідання позивач та його представник не прибули, подали заяву про розгляд справи у їх відсутності. Просять адміністративний позов задовольнити, із підстав викладених у ньому.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив, подав відзив на позов та докази які, як на його домку, спростовують позовні вимоги покликавшись при цьому на Наказ департаменту містобудування Львівської міської ради від 29.12.2011 року № 156 , яким затверджено містобудівні умови та обстеження забудови земельної ділянки на проектування та будівництво ТзОВ " Байки" житлового комплексу з підземним паркінгом та нежитловими приміщеннями по вул. Горбачевського, 4а зі знесенням існуючих нежитлових будівель. Пунктом 9 вказаних містобудівних умов та обмежень передбачено нормативне розміщення гостьової автостоянки , дитячого ігрового майданчика та господарського майданчика. ТзОВ " Байки" після введення будинку в експлуатацію передали його у фактичне користування ОСББ " Байки+", які повинні забезпечити задовільне функціонування будинку в цілому , в тому числі і будівельного майданчика. Просить відмовити у задоволенні позову.
В чергове судове засідання представник відповідача не прибув, причини неявки суду не повідомив, жодних клопотань, щодо можливості завершення розгляду справи по суті, суду не надав.
З урахуванням встановлених обставин справи та приймаючи до уваги поданий відзив, в якому викладена позиція сторони відповідача, суд приходить до висновку про можливість продовження розгляду справи у відсутності представника відповідача та ухвалення судового рішення.
У відповіді на відзив відповідача, позивач 12.09.2018 року вказав, що ОСББ " Байки+" не є правонаступником ТзОВ " Байки", а тому не відбулось переходу жодних прав та обов"язків , в тому числі і щодо встановлення господарського майданчика.
Заслухавши пояснення позивача та його представника, а також представника відповідача, дослідивши докази наявні в матеріалах справи, суд приходить до переконання, що позовні вимоги слід задоволити в повному обсязі.
Судом встановлено, що 22 лютого 2018 року, адміністративною комісією Франківської районної адміністрації Львівської міської ради винесено постанову № 21 про притягнення Голови ОСББ " Байки+" ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст.152 КУпАП , тобто за правопорушення, яке полягало у тому, що він будучи головою ОСББ не забезпечив влаштування контейнерного майданчика на прибудинковій території будинку № 1 та №3 по вул. Моршинській у м. Львові" та накладено на нього стягнення у вигляді штрафу в розмірі 1360 грн..
Відповідно до ст. 152 КУпАП України, порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян - суб'єктів підприємницької діяльності - від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Однак, у матеріалах справи відсутні докази, крім протоколів про адміністративне правопорушення, які складені працівниками підпорядкованого відповідачу ЛКП Затишне , а отже складені зацікавленими особами. Доказів які б підтверджували фактичні дані, що викладені у протоколах відсутні.
Окрім того, судом встановлено, що 29.02.2016р. зареєстровано ОСББ "БАЙКИ +", код ЄДРПОУ 40306003, яке є юридичною особою. Згідно ст.6 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного житлового будинку", колишній балансоутрнмувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об'єднання, у тримісячний строк з дня державної реєстрації об'єднання забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуа тацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж.
До зазначеного переліку документів належить документація стосовно прав на земельну ділянку, на якій розташовані будинки, які входять до складу ОСББ "БАЙКИ +" та земельна ділянка, де ЛКП "Затишне" пропонує обладнати контейнерний майданчик.
Таким чином, ОСББ "Банки+" не є власником земельної ділянки на якій ЛКП "Затишок" просить обладнати контейнерний майданчик, відповідно розпорядження чужою земельною ділянкою не входить до службових обов'язків Голови правління ОСББ "Байки+".
Відповідно до п. 7.1.4. "Правил благоустрою м. Львова" , підприємства та організації, які надають послуги з утримання будинків і прибудинкових територій, житлово-будівельні кооперативи, молодіжно-житлові комплекси, а також об'єднання співвласників багатоквартирних будинків зобов'язані:
1)своєчасно укладати зі спеціалізованими підприємствами і організаціями договори на перевезення, оброблення та захоронення твердих побутових відходів;
2)проводити інформаційно-роз'яснювальну роботу з населенням щодо виконання ними зобов'язань стосовно дотримання санітарних норм і правил утримання прибудинкових територій та сортування твердих побутових відходів за фракціями;
3)обладнати майданчики водонепроникним покриттям та встановити необхідну кількість контейнерів для збирання твердих побутових відходів, враховуючи сортування за фракціями;
4)організовувати та забезпечувати регулярне миття і дезинфекцію сміттєприймальних камер, контейнерних ємностей, майданчиків і ніш, у яких встановлені сміттєві накопичувачі. Юридичні та фізичні особи, які є власниками вбудованих або прибудованих приміщень чи здійснюють господарчу діяльність у вбудованих або прибудованих приміщеннях житлових будинків укладають договори на збирання та вивезення побутових відходів із організацією, яка надає послуги із збирання та вивезення відходів на даній території. Підприємства та організації, які надають послуги з утримання будинків і прибудинкових територій, повинні сприяти у впровадженні роздільного збирання, системи сортування твердих побутових відходів відповідно до затвердженого у встановленому порядку механізму.
Підприємства зі збирання та перевезення твердих побутових відходів зобов'язані:
1) вчасно здійснювати (згідно з договорами) вивезення твердих побутових відходів з територій житлових будинків, підприємств, організацій та установ у спеціально відведені місця;
2)складати на кожну спецмашину маршрутні графіки зі схемами руху і забезпечувати їх виконання;
3)корегувати маршрутні графіки відповідно до змінених експлуатаційних умов;
Контейнерні майданчики влаштовують на відстані не менше 20 м від вікон та дверей житлових будинків, дитячих закладів, спортивних та дитячих майданчиків, а також місць відпочинку населення, але не більше 100 м від входів до під'їздів житлових будинків.
У разі неможливості дотримання зазначених вимог контейнери для твердих побутових відходів встановлюються на відстані, яка визначається міжвідомчою комісією (за участю районного архітектора, уповноважених представників санітарно-епідеміологічних служб та управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення, громадських та житлово-експлуатаційних організацій).
Із матеріалів справи вбачається, що між ОСББ "Байки +" та ТзОВ "АВЕ ЛЬВІВ" укладено договір № Ф/ЗА-12/Н, від 18 листопада 2016р. про надання послуг з вивезення побутових відходів. Відповідно до п. 4 Договору для вивезення побутових відходів споживач зобов'язаний накопичувати побутові відходи у найближче розташованих спеціальних контейнерах, що знаходяться на території ЛКП "Затишне" або виставити у місцях погоджених Виконавцем закриті ємкості з відходами.
Оскільки контейнери для збору побутових відходів знаходяться неподалік будинку , що по вул. Горбачевського, 4а у м. Львові на території ЛКП "Затишне" в межах не менше 20 метрів але не більше 100 метрів, що не заперечується відповідачем, то встановлення додаткових контейнерів біля будинку як це зазначено у вимозі недоцільним , відтак ОСББ "Байки+" не має правових підстав та не бачить доцільності встановлювати додаткові контейнери для побутових відходів.
Відповідно до ст. 280 КпАП України, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
У відповідності до ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Проте, відповідно до ч. 2 даної норми, в адміністративних справах про протиправність рішень дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності, покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відтак, на підставі вищенаведеного, суд приходить до висновку, що постанову № 21 адміністративною комісією Франківської районної адміністрації Львівської міської ради від 22.02.2018 року прийнято протиправно, без дотримання відповідних процесуальних вимог, а відтак, відповідно до ст.293 ч.3 КУпАП, її слід скасувати.
Судові витрати підлягають стягненню відповідно до вимог та правил, встановлених ст. 139 КАС України.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 3, 8, 19, 21,22, 43, 46, 55, 64, п.п. 1, 6, ч. 1 ст. 124 Конституції України ; ст. 6, 14 Конвенції Про захист прав людини і основоположних свобод ; ст.ст. 2, 5 - 9, 11, ч. 2 ст. 77, 132, 139, 241-246, 251 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Адміністративний позов Голови ОСББ "Байки+" ОСОБА_1 до Франківської районої адміністрації Львівської міської ради про скасування постанови адміністративної комісії № 21 від 22.02.2018 року про накладення адміністративного стягнення за ст. 152 КУпАП, задовольнити.
Постанову Адміністративної комісії при Франківській районній адміністрації Львівської міської ради № 21 від 22 лютого 2018 року про притягнення до адміністративної відповідальності Голову ОСББ "Байки+" ОСОБА_1 за ст. 152 КУпАП із накладенням адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 1360 ( одна тисяча триста шістдесят ) грн., визнати протиправною та скасувати.
Стягнути з бюджетних асигнувань Франківської районної адміністрації Львівської міської ради на користь держави судовий збір з розгляду даної справи в розмірі 704 (сімсот чотири) грн. 80 коп.
Апеляційна скарга на рішення може бути подана до восьмого апеляційного адміністративного суду через суд, що ухвалив рішення протягом тридцяти днів з дня отримання його копії.
Суддя В. Кузь
Суд | Франківський районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2018 |
Оприлюднено | 02.12.2018 |
Номер документу | 78227659 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Франківський районний суд м.Львова
Кузь В. Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні