ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
30 листопада 2018 року № 826/9515/17
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Качура І.А. розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю ГВВ-Груп до Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
В С Т А Н О В И В:
З позовом до Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось товариство з обмеженою відповідальністю ГВВ-Груп (далі - позивач, ТОВ ГВВ-Груп ) до Головного управління ДФС у м. Києві (далі - відповідач, ГУ ДФС у м. Києві), в якому просить скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у м. Києві від 12.05.2017 №0000924001.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що не погоджується з висновками, викладеними в акті перевірки, які зроблені на припущеннях контролюючого органу без дослідження відповідних документів, а тому прийняте на їх підставі податкове повідомлення-рішення про збільшення суми грошового зобов'язання з акцизного податку є протиправним та підлягає скасуванню.
Представник відповідача проти задоволення позову заперечував, посилаючись на правомірність висновків контролюючого органу, зроблених при проведенні перевірки, вважає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення винесене відповідно до вимог чинного законодавства, просив у задоволенні позовних вимог відмовити.
Враховуючи положення частини третьої статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України за згодою сторін судом прийнято рішення про подальший розгляд та вирішення справи у порядку письмового провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
ТОВ ГВВ-Груп в період з 01.03.2016 по 31.12.2016 перебувало на загальній системі оподаткування та зареєстроване платником акцизного податку від 26.02.2016, оскільки займалось оптовою торгівлею підакцизним паливом.
Судом встановлено, що на підставі наказу ГУ ДФС у м. Києві від 30.03.2017 № 2373, відповідно до підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75, підпункту 78.1.18 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України та у зв'язку із виявленням розбіжностей даних, що містяться у зареєстрованих акцизних накладних та деклараціях з акцизного податку відповідачем ГУ ДФС у м. Києві проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ ГВВ-Груп (код ЄДРПОУ 38942551) з питань дотримання норм законодавства під час придбання та реалізації підакцизного пального (УКТ ЗЕД 2710124192, 2710124199, 2710124500, 2710124512, 2710194300) за період з 01.03.2016 по 31.12.2016, за результатами якої складено акт від 13.04.2017 № 3/26-15-40-01/38942551.
За результатами перевірки встановлено порушення ТОВ ГВВ-ГРУП підпункту 213.1.12 пункту 213.1 статті 213, підпункту 215.3.4 пункту 215.3 статті 215, пункту 232.3 статті 232 Податкового кодексу України, в результаті чого встановлено заниження суми акцизного податку, який підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет на загальну суму 1 063 438,05 грн., у тому числі: за березень 2016 на суму 820 850,86 грн.; за жовтень 2016 на суму 242 587,19 грн.
Не погоджуючись із висновками акта перевірки, 24.04.2017 директором ТОВ ГВВ-Груп подано до ГУ ДФС у м. Києві заперечення від 24.04.2017 № 645 на акт від 13.04.2017 № 3/26-15-40-01/38942551, на які листом від 05.05.2017 №11711/10/26-15-40-01-24 ГУ ДФС у м. Києві висновки акту залишені без змін.
На підставі висновків акта перевірки ГУ ДФС у м. Києві прийнято податкове повідомлення-рішення від 12.05.2017 №0000924001, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем пальне на 1 329 297,56 грн., в тому числі за основним платежем 1 063 438,05 грн., за штрафними санкціями - 265 859,51 грн.
За результатами адміністративного оскарження, рішенням Державної фіскальної служби України від 14.07.2017 №15283/6/99-99-11-03-01-25 залишене без змін податкове повідомлення-рішення від 12.05.2017 №0000924001, а скарга позивача - без задоволення.
Не погоджуючись із прийнятим податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся за захистом своїх порушених прав з відповідним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Положеннями підпункту 14.1.4 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що акцизний податок - непрямий податок на споживання окремих видів товарів (продукції), визначених цим Кодексом як підакцизні, що включається до ціни таких товарів (продукції).
Відповідно до підпункту 212.1.15 пункту 212.1 статті 212 Податкового кодексу України платником акцизного податку є особа, яка реалізує пальне.
Як свідчать матеріали справи, під час проведення перевірки ТОВ ГВВ-Груп посадовими особами ГУ ДФС у м. Києві використано електронну звітність підприємства подану до ДПІ у Дніпровському районі ГУ ДФС у м. Києві в електронному вигляді за підписом керівника підприємства ОСОБА_1 та відповідно до Архіву електронної звітності (реєстр акцизних накладних) використано акцизні накладні.
За результатами перевірки встановлено формування позивачем від'ємного значення залишку підакцизного пального:
- бензинів моторних із вмістом свинцю 0,013 г/л або менше: із вмістом не менше як 5 мас. % біоетанолу або не менш як 5 мас. % етил-трет-бутилового ефіру або їх сумішей УКТ ЗЕД 2710124192 станом на 23.03.2016 в об'ємі 139 327,52 літрів, виникло у зв'язку з тим, що за період з 14.03.2016 по 23.03.2016 ТОВ ГВВ-Груп було реалізовано в адресу контрагентів-покупців даний об'єм бензинів без їх придбання у контрагентів-постачальників;
- інших бензинів УКТ ЗЕД 2710124199 станом на 22.03.2016 в об'ємі 43 194,65 літрів, виникло у зв'язку з тим, що за період з 21.03.2016 по 22.03.2016 ТОВ ГВВ-Груп було реалізовано в адресу контрагентів-покупців даний об'єм бензинів без їх придбання у контрагентів-постачальників;
- інших бензинів УКТ ЗЕД 2710124512 станом на 20.10.2016 в об'ємі 48 648,96 літрів, виникло у зв'язку з тим, що за період з 11.10.2016 по 20.10.2016 ТОВ ГВВ-Груп було придбано дане підакцизне пальне в об'ємі 20 580,00 літрів, а реалізовано в адресу контрагентів-покупців в об'ємі 99 043,35 літрів.
Отже, ТОВ ГВВ-Груп реалізовано на адресу контрагентів-покупців підакцизне пальне понад обсяги залишку пального, а саме:
- за березень 2016 року - в об'ємі 182 522,17 літрів, у тому числі в об'ємі 139 327,52 літрів код УКТ ЗЕД (2710124192), в об'ємі 43 194,65 літрів код УКТ ЗЕД (2710124199);
- за жовтень 2016 року - в об'ємі 48 648,96 літрів код УКТ ЗЕД (2710124512).
На виконання вимог пункту 9 підрозділу 5 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України ТОВ ГВВ-Груп подано до контролюючого органу за основним місцем реєстрації акт проведення інвентаризації обсягів залишку пального (№ 9038672684 від 18.03.2016), в якому зазначено, що станом на 0 годин 01.03.2016 на підприємстві обліковуються наступні залишки підакцизного пального, а саме:
- важкі дистиляти (газойлі) (УКТ ЗЕД 2710194300) у кількості 107 351 літрів;
- бензини моторні з вмістом свинцю 0,013 г/л або менше: інші бензини (УКТ ЗЕД 2710124194) у кількості 130 766 літрів;
- бензини моторні з вмістом свинцю 0,013 г/л або менше: інші бензини (УКТ ЗЕД 2710124512) у кількості 129 694,5 літрів.
Згідно акта ГУ ДФС у м. Києві від 19.04.2016 № 26/47/40/38942551 Про результати проведення перевірки акта інвентаризації обсягів залишку пального перевіркою було підтверджено відображені ТОВ ГВВ-Груп інвентаризаційні залишки пального станом на 01.03.2016.
Згідно з підпунктом 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 Податкового кодексу України об'єктами оподаткування є операції з: реалізації будь-яких обсягів пального понад обсяги, що:
отримані від інших платників акцизного податку, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних;
ввезені (імпортовані) на митну територію України, що засвідчені належно оформленою митною декларацією;
вироблені в Україні, реалізація яких є об'єктом оподаткування відповідно до підпункту 213.1.1 цього пункту, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Такий облік отриманого та витраченого (реалізованого) пального ведеться з метою виявлення об'єкта оподаткування акцизним податком, а саме: обсягів перевищення витраченого (реалізованого) пального над отриманим.
Платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування, а також коригування до заявок на поповнення обсягу залишку пального в Єдиному реєстрі акцизних накладних на обсяг реалізованого пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД.
Реалізація пального для цілей розділу VI Кодексу - це будь - які операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів купівлі - продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення (в тому числі передача на комісійну/довірчу реалізацію), поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду, іншого компетентного державного органу чи органу місцевого самоврядування за плату (компенсацію) або без такої, які передбачають перехід права власності або права розпорядження, а також передачу (відпуск, відвантаження) пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника. Не вважаються реалізацією пального операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів зберігання (п.п.14.1.212 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України).
З 01.01.2016 року набрав чинності Закон України від 24.12.2015 № 909-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році (далі - Закон № 909), яким розширено перелік платників акцизного податку.
Законом № 909 з 01.03.2016 запроваджено систему електронного адміністрування реалізації пального та введено акцизну накладну - обов'язковий електронний документ, який складається при всіх операціях реалізації пального на внутрішньому ринку та реєструється в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Відповідно до пункту 231.1 статті 231 Податкового кодексу України платник податку при реалізації пального зобов'язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.
Згідно з пунктом 231.3 статті 231 Податкового кодексу України акцизна накладна складається платником податку в день реалізації пального при кожній повній або частковій операції з реалізації пального.
Тобто, в розумінні положень пунктів 231.1, 231.3 статті 231 Податкового кодексу України факт реєстрації акцизної накладної є підтвердженням реалізації пального.
ТОВ ГВВ-Груп не надано до суду документального підтвердження на спростування вищезазначених фактів щодо реалізації підакцизного пального.
Відповідно до підпункту 232.4.2 пункту 232.4 статті 232 Податкового кодексу України передбачено, якщо у платника акцизного податку виникає потреба поповнити обсяги залишків пального в системі електронного адміністрування реалізації пального, він може зареєструвати заявку на поповнення обсягу залишку пального за умови наявності на обліковій картці сум коштів сплаченого акцизного податку, не менше ніж сума акцизного податку, розрахованого з обсягу пального у такій заявці.
Кошти сплаченого акцизного податку, які обліковуються в системі електронного адміністрування реалізації пального, зараховуються на окремі рахунки, відкриті платнику акцизного податку в центральному органі виконавчої влади, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Відповідно до підпункту 232.4.1 пункту 232.4 статті 232 Податкового кодексу України, заявки на поповнення обсягу залишку пального в системі електронного адміністрування реалізації пального повинні містити такі обов'язкові поля (реквізити):
а) порядковий номер заявки; б) дата складання заявки; в) повна або скорочена назва юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник акцизного податку, - особи, що реєструє заявку на поповнення обсягу залишку пального; г) код ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) платника податку, що реєструє заявку на поповнення обсягу залишку пального; ґ) код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД; д) опис пального; е) обсяг пального в літрах, приведених до t 15° С до зарахування в Системі електронного адміністрування реалізації пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД; є) ставка акцизного податку на відповідне пальне, що встановлена на дату реалізації пального; ж) курс Національного банку України, що діє на перший день кварталу, в якому здійснюється реалізація пального; з) сума акцизного податку за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, розрахованого за ставкою акцизного податку, передбаченою підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу, та обсягами пального, що містяться в таких заявках; и) номер та дата заявки на поповнення обсягу залишку пального у випадку складання коригування до заявок на поповнення обсягу залишку пального в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Таким чином, якщо обсяги реалізованого (витраченого) пального перевищують обсяги отриманого пального від інших платників акцизного податку, за які сплачено акцизний податок, то у цьому випадку для реалізації такого пального суб'єкту господарювання до реєстрації акцизної накладної необхідно:
- перерахувати до бюджету суму коштів у розмірі акцизного податку за відповідний обсяг пального, самостійно розрахованого за ставками, передбаченими п.п.215.3.4 п.215.3 ст.215 Податкового Кодексу України;
- зареєструвати заявку на поповнення обсягу залишку пального в системі електронного адміністрування реалізації пального.
Як свідчать матеріали справи, на підставі підпунктів 20.1.6, 20.1.9 пункту 20.1 статті 20, пункту 85.2, пункту 85.4 статті 85 Податкового кодексу України працівниками ГУ ДФС у м. Києві надіслано позивачу запит від 03.04.2017 № б/н з проханням надати до перевірки первинні документи бухгалтерського та податкового обліку, які засвідчували б придбання та подальшу реалізація пального за період діяльності з 01.03.2016 по 31.12.2016.
Проте, ТОВ ГВВ-Груп не надано відповідачу витребуваних документів, як і не надано вказаних документів до суду.
Разом з тим, як вбачається з акту перевірки, що не спростовано жодними доказами позивачем, за результатами перевірки було встановлено формування від'ємного значення залишку інших бензинів (УКТ ЗЕД 2710124192, 2710124199, 2710124512) за рахунок реалізації в адресу контрагентів-покупців бензину без його придбання у контрагентів-постачальників понад обсяги залишку пального.
Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ ГВВ-Груп не надано документального підтвердження на спростування вищезазначених фактів щодо реалізації підакцизного пального понад обсяги їх залишку.
Таким чином, оскільки що позивачем не спростовано висновків перевірки щодо відсутності придбання протягом періоду 01.03.2016 по 31.12.2016 пального по вказаним кодам та наявну реалізацію даного виду товару, суд погоджується з доводами відповідача про наявність у платника обов'язку задекларувати податкові зобов'язання з акцизного податку за відповідні звітні періоди, що ТОВ ГВВ-Груп не було зроблено.
Відтак, висновки податкового органу про порушення платником підпункту 213.1.12 пункту 213.1 статті 213, підпункту 215.3.4 пункту 215.3 статті 215, пункту 232.3 статті 232 Податкового кодексу України та, як наслідок, заниження податкових зобов'язань з акцизного податку на суму 1 063 438,05 грн., є правомірними і підтвердженими належними доказами, а тому підстави для задоволення позовних вимог ТОВ ГВВ-Груп відсутні.
Згідно із частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Всупереч наведеним вимогам позивачем не надано достатньо належних доказів в підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги.
Натомість, відповідач як суб'єкт владних повноважень довів суду правомірність винесення ним спірного рішення.
За таких обставин, системно проаналізувавши приписи законодавства України, надавши оцінку з урахуванням усіх доказів у справі в їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог та відсутність підстав для їх задоволення.
Відповідно, враховуючи те, що у задоволенні позову слід відмовити, судові витрати відшкодуванню позивачу не підлягають.
Керуючись ст.ст. 72-77, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України суд,
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю ГВВ-Груп (02002, м. Київ, вул. Степана Сагайдака, 101, ідентифікаційний код 38942551) відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя І.А. Качур
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2018 |
Оприлюднено | 02.12.2018 |
Номер документу | 78228530 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Качур І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні