Справа № 539/4207/18
Провадження № 1-кс/539/1501/2018
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 листопада 2018 року м. Лубни
Слідчий суддя Лубенського міськрайонного суду Полтавської області ОСОБА_1 ,
за участю: секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
прокурора ОСОБА_3 ,
представника ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » - ОСОБА_4 ,
розглянувши клопотання слідчого СВ Лубенського ВП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_5 про тимчасовий доступ до речей та документів, -
ВСТАНОВИВ:
Слідчий Лубенського ВП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_5 звернувся до суду з клопотанням про надання тимчасового доступу до речей і документів з можливістю вилучення належним чином завірених копій документів щодо реконструкції автомобільної дороги Київ-Харків-Довжанський на ділянці км 202+000 км 207+00 за період часу із 27.07.2010 по 2018 рік включно, що перебувають у володінні товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за юридичною адресою АДРЕСА_1 , а саме:
- наказів про призначення відповідальних осіб, які відповідають за виконання будівельних робіт в ході реконструкції автомобільної дороги Київ-Харків-Довжанський на ділянці км 202+000 км 207+00;
- договорів оренди транспортних засобів, що використовуються при проведенні робіт;
- відомостей про працівників, які виконують будівельні роботи на об`єкті реконструкції автомобільної дороги Київ-Харків-Довжанський на ділянці км 202+000 км 207+00;
- договорів про закупівлю робіт за бюджетні кошти разом із додатками та додатковими угодами до них, договорів підряду та субпідряду щодо виконання робіт, пов`язаних із реконструкцією автомобільної дороги Київ-Харків-Довжанський;
- актів про надання гірничого відводу;
- спеціальних дозволів на користування ділянкою надр на території Полтавської області;
- єдиного журналу виконання робіт (включаючи роботи субпідрядників);
- актів приймання виконаних підрядних робіт форми КБ-2в із додатками;
- довідок про вартість виконаних підрядних робіт та витрат форми КБ-3в із додатками;
- журналів обсягів виконаних робіт форми КБ-6 із додатками;
- документів, що засвідчують якість використаних матеріалів;
- актів на приховані роботи та актів про проміжне прийняття окремих відповідальних конструкцій;
- рахунків на оплату виконаних робіт;
- накладних;
- платіжних доручень;
- товаро-транспортних накладних щодо перевезення піску та ґрунту;
- місячних звітів про хід виконання робіт із реконструкції автомобільної дороги Київ-Харків-Довжанський на ділянці км 202+000 км 207+00.
Клопотання мотивоване тим, що СВ Лубенського відділу поліції ГУ НП в Полтавській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження №12015170240001618 від 11.12.2015 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.239-2, ч.2 ст.240, ч.4 ст.191 КК України.
Встановлено, що 11.12.2015 року до чергової частини Лубенського ВП надійшло повідомлення про те, що невстановлені особи на 204 км автошляху Київ Харків Довжанський, в районі с. Вільшанка, Лубенського району, Полтавської області, незаконно видобували корисні копалини.
Окрім того, 21.09.2018 року до чергової частини Лубенського відділу поліції надійшла письмова заява від депутата ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_6 , про те, що 20.09.2018 останнім виявлено факт, того, що працівники ІНФОРМАЦІЯ_3 , спільно із працівниками ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » в с. Засулля Лубенського району Полтавської області, на водоймі, без відповідних дозволів здійснюють намив та вивіз піску.
Одночасно з цим, службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_3 , шляхом зловживання своїм службовим становищем, безпідставно перераховано бюджетні кошти виділені на фінансування автомобільної дороги Київ-Харків-Довжанський в обхід м. Лубни км 202+000 км 207+00 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », чим здійснено їх розтрату у великих розмірах.
В ході досудового розслідування кримінального провадження встановлено, що 27.07.2010 начальником ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_7 та генеральним директором Товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_1 » укладено договір підряду №14-02-10 на реконструкцію автомобільної дороги Київ-Харків-Довжанський на ділянці км 202+000 км 207+000 за рахунок коштів державного бюджету. При цьому, договірна ціна робіт, виконання яких доручається підряднику становить 34 840 000 грн. 00 коп. Статтею 9 вказаного договору передбачено, що підрядник має право залучати до виконання робіт субпідрядників. Залучення субпідрядників здійснюється підрядником з обов`язковим погодженням із замовником.
Відповідно до умов договору підрядник щомісячно повинен інформувати замовника про хід виконання робіт за звітний період. Підрядник забезпечує комплектацію та зберігання одного комплекту проектно-кошторисної документації та змін до неї на будівельному майданчику. Водночас, відповідно до п 11.6 підрядник забезпечує повне, якісне і своєчасне ведення передбаченої нормативними документами виконавчої документації.
Окрім того, розслідуванням встановлено, що у ІНФОРМАЦІЯ_3 на праві постійного користування перебувають земельні ділянки за кадастровими номерами 5322881200:09:007:0001, площею 10,6 га, 5322881200:09:007:0002, площею 0,11 га, 5322881200:09:007:0004, площею 0,5 га та 5322881200:09:007:0073, площею 0,79 га, які розміщені на території Засульської сільської ради Лубенського району для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства під намив ґрунту при проведенні робіт з реконструкції автомобільної дороги державного значення М-03 Київ-Харків-Довжанський.
Водночас, Полтавським обласним виробничим управлінням водного господарства « ІНФОРМАЦІЯ_5 » протягом 2007 року розроблено робочу документацію розчистки ділянки старого русла р. Сула у Полтавській області.
Вказаним проектом передбачено використання земельної ділянки поблизу с. Засулля для намиву ґрунту та покриття піщаних укосів насипу автомобільної дороги.
Таким чином, в ході виконання робіт ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в особі генерального директора ОСОБА_8 укладено договір субпідряду № ДСА/10/09/18-1 від 10.09.2018 із Товариством з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_6 » в особі директора ОСОБА_9 щодо розчистки ділянки старого русла р. Сула земснарядом та створення резерву ґрунту для реконструкції автомобільної дороги Київ-Харків-Довжанський.
Проте, під час огляду місця події від 02.10.2018 встановлено, що працівниками ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_6 » за допомогою земснарядів МЗ-10 КИВ 3386-К та УПМ-2 КМВ-3172-К здійснюється намив піску, який, в подальшому, використовується ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » для будівельних робіт об`їзної автодороги. Об`єм виявленого піску на земельній ділянці складає, близько, 18 тис куб. м.
Згідно інформації КДП « ІНФОРМАЦІЯ_7 », земельні ділянки з кадастровими номерами 5322881200:09:007:0001 та 5322881200:09:007:0004 станом на 1995 та 2010 роки частково накладаються на землі водного фонду водну поверхню і 50 метрові прибережні захисні смуги частин старого русла (стариць) в поймі р. Сула. Площа накладення складає відповідно для земельної ділянки з кадастровим номером 5322881200:09:007:0001 - 8,6180 га та для земельної ділянки з кадастровим номером 5322881200:09:007:0004 - 0,1710 га.
Станом на 2017 рік земельні ділянки з кадастровими номерами 5322881200:09:007:0001 та 5322881200:09:007:0004 повністю накладаються на землі водного фонду, а саме на водну поверхню і 50 метрові прибережні захисні смуги частин старого русла (стариць) в поймі р. Сула.
Земельні ділянки з кадастровими номерами 5322881200:09:007:0002 та 5322881200:09:007:0073 частково накладається на землі водного фонду. Площа накладення складає відповідно для земельної ділянки з кадастровим номером 5322881200:09:007:0002 - 0,0875 га та для земельної ділянки з кадастровим номером 5322881200:09:007:0073 - 0,5091 га.
Площа накладення земельних ділянок на землі водного фонду збільшилася через забір піску із старого русла (стариць) в поймі р. Сула.
Статтею 86 Водного кодексу України передбачено, що на землях водного фонду можуть проводитися роботи, пов`язані з будівництвом гідротехнічних, лінійних та гідрометричних споруд, поглибленням дна для судноплавства, видобуванням корисних копалин (крім піску, гальки і гравію в руслах малих та гірських річок), розчисткою русел річок, каналів і дна водойм, прокладанням кабелів, трубопроводів, інших комунікацій, а також бурові та геологорозвідувальні роботи.
Відповідно до вимог ст.19 Кодексу України Про надра надра надаються у користування підприємствам, установам, організаціям і громадянам лише за наявності у них спеціального дозволу на користування ділянкою надр.
Одночасно з цим, згідно інформації веб-порталу ІНФОРМАЦІЯ_8 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » не мають дозволів на видобування корисних копалин на території Лубенського району Полтавської області.
Таким чином, субпідрядником в особі ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_6 » за погодження ІНФОРМАЦІЯ_3 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » без наявності спеціального дозволу на користування ділянкою надр, здійснюється незаконне видобування корисних копалин піску, який, в подальшому, використовується підрядником в особі ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » для будівництва автомобільної дороги Київ-Харків-Довжанський в обхід м. Лубни км 202+000 км 207+00.
Згідно реєстру форми КБ-2в, станом на грудень 2012 року субпідрядними організаціями, які виконували роботи із розчистки русла річки Сула незаконно намито 346 166,00 м3 піску.
Окрім того, розслідуванням встановлено, що працівниками ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за допомогою автомобільної техніки здійснюється зняття, переміщення та використання ґрунтового покриву земель водного фонду без наявності спеціального дозволу та Акту рекультивації порушених земель.
Вищезазначені роботи з 2010 року безпідставно включаються до актів виконаних робіт форми КБ-2в, вартість яких фінансується за рахунок коштів державного бюджету.
Так, в ході досудового розслідування встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » безпідставно включено до Акту №11 приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в за червень 2011 року прямі витрати за пісок з кар`єру гідронимива в сумі 268 692,00 грн.
Таким чином, враховуючи, що службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », як генеральним підрядником, в ході виконання робіт з реконструкції автомобільної дороги Київ-Харків-Довжанський здійснюється незаконне використання піску та поверхневого ґрунтового шару земель водного фонду на території Засульської сільської ради Лубенського району, вартість виконання яких включено до актів виконаних робіт та оплачено ІНФОРМАЦІЯ_3 за рахунок коштів державного бюджету, наявна необхідність у ознайомленні та вилученні належним чином завірених копій проектно-кошторисної та бухгалтерської документації щодо реконструкції автомобільної дороги Київ-Харків-Довжанський на ділянці км 202+000 км 207+00 за період часу із 27.07.2010 по 2018 рік включно, що перебуває у користуванні товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
На думку слідчого, зазначені документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин вчинення кримінального правопорушення та можуть бути використані як докази у кримінальному провадженні.
Прокурор в судовому засіданні заявлене клопотання підтримав. При цьому вказав, що кримінальні провадження за ч.1 ст.239-2, ч.2 ст.240, ч.4 ст.191 КК України наразі об`єднані в одне провадження. Також, стверджує, що про незаконний видобуток піску свідчить довідка експерта, і кошти державного бюджету безпідставно списані під виглядом закупівлі піску.
Представник ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » проти задоволення клопотання заперечив, вважає його безпідставним, як і кримінальне провадження в цілому. Надав заперечення проти клопотання, згідно яких слідчий намагається підмінити слідчі дії заходами забезпечення кримінального провадження, що є неприпустимим. Крім того, слідчий не використав інших можливих способів отримання необхідних документів, а частина копій документів неодноразово надавалася ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на запит органу досудового розслідування. Слідчим не конкретизовані документи первинної бухгальтерської звітності, щодо яких він вимагає доступ. Крім того, слідчий не довів неможливість отримати необхідні документи без застосування заходів забезпечення кримінального провадження. Також, в запереченнях зазначено, що пісок з місця намиву згідно висновку експертизи є звичайним, не є копалиною загальнодержавного значення, а тому склад злочину передбаченого ч.2 ст.240 КК України взагалі відсутній. Крім того, в запереченнях вказано, що кримінальне провадження триває з 2015 року за ч.2 ст.240 КК України, однак до клопотання додані протоколи огляду від 22.09.2018, 02.10.2018 та 16.10.2018, а експертний висновок від 26.10.2018 отримано в межах іншого кримінального провадження. При цьому, в запереченнях вказано, що документи додані до клопотання слідчого належним чином не завірені, а кримінальні провадження за ч.1 ст.239-2, ч.2 ст.240, ч.4 ст.191 КК України не об`єднані в одне провадження. Згідно заперечень ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » виконує зобов`язання за договором, укладеним із ІНФОРМАЦІЯ_3 і проводить роботи з реконструкції автомобільної дороги державного значення М-03 Київ-Харків-Довжанський. Вказані роботи включають в себе операції з розчистки ділянки старого русла річки Сула зі створенням резерву ґрунту, який використовується у будівництві даної ділянки дороги. Однак, така діяльність не пов`язана з видобуванням корисних копалин, а тому не потребує спеціального дозволу на користування надрами та акту про надання гірничого відводу. Чинне законодавство розмежовує поняття «видобування корисних копалин» та «розчистка русел річок, каналів і дна водойм». У будь-якому випадку, незалежно від виду матеріалу, отриманого у результаті розчистки русла, вказані роботи не являються видобуванням корисних копалин. Надання дозволу на користування надрами для проведення робіт з розчистки русла не передбачено. Ґрунтовий покрив земельної ділянки, на якій проводились роботи, на підставі дозволу від 29.11.2010 знятий бульдозером у 2010-2011 роках і з того часу розміщується у визначених відвалах на території виконання робіт. Висновок слідчого про те, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » безпідставно перерахувало бюджетні кошти в сумі 268692 грн. за пісок з гідронамиву є помилковим, оскільки в акті приймання виконаних будівельних робіт №11 за червень 2012 року вартість за «пісок з кар`єру гідронамива» взагалі не зазначена, а зазначена лише за «пісок», який був придбаний за договором.
Заслухавши учасників процесу, ознайомившись з заявленим клопотанням запереченнями, наданими матеріалами, суд вважає, що заявлене клопотання задоволенню не підлягає.
Статтею 159 КПК України передбачено, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку здійснюється шляхом зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилучення. Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Відповідно до ч.2 ст.160 КПК України у клопотанні, серед іншого, зазначаються: речі і документи, тимчасовий доступ до яких планується отримати; підстави вважати, що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; значення речей і документів для встановлення обставин у кримінальному провадженні; обґрунтування необхідності вилучення речей і оригіналів або копій документів, якщо відповідне питання порушується стороною кримінального провадження.
Відповідно до ч.5 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з якими подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
З матеріалів доданих до клопотання вбачається, що, дійсно СВ Лубенського відділу поліції ГУ НП в Полтавській області здійснює досудове розслідування кримінального провадження №12015170240001618 від 11.12.2015 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.239-2, ч.2 ст.240, ч.4 ст.191 КК України.
Так, кримінальне провадження за ч.2 стю240 КК України розпочато 11.12.2015 року на підставі повідомлення про те, що невстановлені особи на 204 км автошляху Київ-Харків-Довжанський, в районі с.Вільшанка Лубенського району Полтавської області, незаконно видобували корисні копалини.
Кримінальне провадження за ч.1 ст.239-2 КК України розпочато 22.09.2018 року з формулюванням, що службові особи ІНФОРМАЦІЯ_9 спільно з працівниками ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в с.Засуллі Лубенського району Полтавської області, незаконно заволоділи поверхневим шаром земель водного фонду.
Кримінальне провадження за ч.4 ст.191 КК України розпочато 05.10.2018 року з формулюванням, що службові особи ІНФОРМАЦІЯ_3 , шляхом зловживання своїм службовим становищем, безпідставно перерахували бюджетні кошти виділені на фінансування автомобільної дороги Київ-Харків-Довжанський в обхід м.Лубни км 202+000 км 207+00 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », чим здійснено їх розтрату у великих розмірах.
Жодній особі підозру за вказаними кримінальними правопорушеннями не пред`явлено.
В своєму клопотанні про тимчасовий доступ до документів слідчий стверджує, що вчинено кримінальне правопорушення, що полягає у порушенні правил охорони або використання надр, незаконному заволодінні поверхневим (ґрунтовим) шаром земель водного фонду в особливо великих розмірах, та привласненні, розтраті бюджетних коштів шляхом зловживання службовими особами своїм службовим становищем.
В обґрунтування свого клопотання слідчий стверджує, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » здійснює зняття, переміщення та використання ґрунтового покриву земель водного фонду без наявності спеціального дозволу та Акту рекультивації, та вказані роботи з 2010 року безпідставно включаються до актів виконаних робіт форми КБ-2в, вартість яких фінансується за рахунок коштів державного бюджету.
Водночас, з доданих до клопотання матеріалів вбачається, що 27 липня 2010 року між ІНФОРМАЦІЯ_3 та Товариством з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_1 » укладено договір підряду на реконструкцію автомобільної дороги. Згідно вказаного договору ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » взяло на себе зобов`язання своїми силами та засобами, на власний ризик виконати роботи з реконструкції автомобільної дороги Київ-Харків-Довжанський на ділянці км 202+000 км 207+000, за рахунок коштів державного бюджету.
Згідно ст.3 Договору термін виконання робіт визначається відповідно до календарного плану виконання робіт. Ст.9 Договору передбачає можливість залучення до виконання робіт субпідрядників.
До клопотання також додано дозвіл на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки. Вказаний дозвіл виданий 29 листопада 2010 року ІНФОРМАЦІЯ_3 строком до 09 листопада 2015 року. Дозвіл передбачає можливість зняття верхнього, родючого (рослинного) шару ґрунту глибиною 0,30 м на площі 7,37 га об`ємом 22110 м3, на земельній ділянці, що розташована в адміністративних межах Войнихівської сільської ради Лубенського району, з метою розчистки ділянки старого русла р.Сула.
Відповідальними за отримання умов зняття, збереження та використання родючого шару ґрунту визначеного провідного інженера відділу якості, технічного контролю та нових технологій, а також виконроба ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Таким чином, дозвіл на зняття поверхневого (ґрунтового) шару земель водного фонду діяв з 29 листопада 2010 року до 09 листопада 2015 року.
Водночас, слідчий не навів даних з відповідними підтвердженнями, що зняття поверхневого (ґрунтового) шару земель відбулося поза межами строку дії вказаного дозволу. З протоколу огляду місця події від 22.09.2018 року вбачається, що купи знятого ґрунту площею близько 150х50 м знаходиться на березі річки. Вказані факти не вказують на заволодіння поверхневим шаром ґрунту. Отже, відсутні підстави вважати, що було вчинено кримінальне правопорушення передбачене ч.1 ст.239-2 КК України.
Щодо порушення строків повернення тимчасово зайнятих земель або невиконання обов`язків щодо приведення їх у стан, придатний для використання за призначенням, то відповідальність за дане правопорушення передбачена ст.54 КУпАП.
Що стосується твердження слідчого про вчинення злочину, передбаченого ч.2 ст.240 КК України, яке полягає в незаконному видобуванні корисних копалин, то воно також не знаходить жодних переконливих підтверджень.
Так, протоколом огляду від 02.10.2018 року зафіксовано роботу двох земснарядів на земельній ділянці неподалік с.Засулля Лубенського району з кадастровим номером 5322881200:09:007:0001.
Згідно протоколу огляду від 16.10.2018 року відібрано зразки піщаного ґрунту, завантаженого у вантажний автомобіль належний ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Згідно висновку експерта від 26.10.2018 року №18 вказана вилучена речовина відноситься до різновиду мілких олігоміктових пісків з низьким вмістом пилуватих і глинистих часток.
Відповідно до Переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 12 грудня 1994 р. N 827, пісок відноситься до корисних копалин місцевого значення. У відповідності до ст.23 ЗУ «Про надра» землевласники і землекористувачі в межах наданих їм земельних ділянок мають право без спеціальних дозволів та гірничого відводу видобувати корисні копалини місцевого значення і торф загальною глибиною розробки до двох метрів, а також підземні води (крім мінеральних) для всіх потреб, крім виробництва фасованої питної води, за умови, що обсяг видобування підземних вод із кожного з водозаборів не перевищує 300 кубічних метрів на добу. Видобування корисних копалин місцевого значення і торфу з застосуванням спеціальних технічних засобів, які можуть призвести до небажаних змін навколишнього природного середовища, погоджується з місцевими радами, Радою міністрів Автономної Республіки Крим та обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями.
Водночас, відповідно до ч.1 ст.86 Водного кодексу на землях водного фонду можуть проводитися роботи, пов`язані з розчисткою русел річок.
ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » проводились передбачені проектом роботи з розчистки ділянки старого русла р.Сула зі створенням резерву ґрунту, який використовується у будівництві дороги.
А ні слідчим, а ні прокурором не наведені дані, які б давали підстави вважати, що товариство здійснює діяльність пов`язану з користуванням надрами, яка потребує спеціального дозволу.
Стосовно безпідставного включення видобутого піску товариством до актів виконаних робіт форми КБ-2в, вартість яких фінансується за рахунок коштів державного бюджету, та таким чином, розтрати бюджетних коштів, то органом досудового розслідування не наведені обставини, які б вказували, що даний факт міг мати місце.
Так, надані реєстри форми КБ-2в є незрозумілими за своїм змістом та походженням, не зазначені в якості додатків до договору підряду.
При цьому, в наданому акті №11 приймання виконаних будівельних робіт навпроти розділу «пісок з кар`єру гідронамива» в графі з ціною поставлено прочерк. Тобто, витрати з державного бюджету на оплату вказаного піску не здійснювалися.
Витрати зазначені лише навпроти розділу «пісок». Однак, вказаний пісок не належить до видобутого з гідронамиву.
Крім того, в судовому засіданні представник ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » зазначив, що раніше товариство надавало необхідні документи органу досудового розслідування, і наразі готові надати всі необхідні документи.
Таким чином, слідчим всупереч п.п.5, 6 ч.2 ст.160 КПК України не обґрунтовано значення речей і документів для встановлення обставин у кримінальному провадженні, можливість використання як доказів відомостей, що містяться в речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Таким чином, клопотання про надання доступу до речей і документів обґрунтовано лише формально, до нього не додано жодного доказу на обґрунтування викладених слідчим доводів. Фактично такий доступ перетворюється у перевірку господарської діяльності товариства, що не відповідає меті кримінального провадження.
При цьому, суд зауважує, що перевірка дотримання земельного законодавства покладена на ІНФОРМАЦІЯ_10 та його структурні підрозділи, а перевірка надрокористувачів відноситься до компетенції Дергеонадра, і відповідно до постанови КМУ №1104 від 18.12.2017 на вказані органи не поширюється дія ЗУ «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
Враховуючи викладене, в задоволенні клопотання про тимчасовий доступ до документів слід відмовити.
Керуючись ст.ст.131, 132, 159-166, 309 КПК України,
УХВАЛИВ:
В задоволенні клопотання слідчого СВ Лубенського ВП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_5 , погодженого прокурором Лубенської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , про надання тимчасового доступу до документів з можливістю вилучення належним чином завірених копій документів у Товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_1 », відмовити.
Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає і набирає законної сили з моменту її проголошення.
Слідчий суддя Лубенського
міськрайонного суду ОСОБА_1
Суд | Лубенський міськрайонний суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2018 |
Оприлюднено | 01.03.2023 |
Номер документу | 78234352 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Лубенський міськрайонний суд Полтавської області
Даценко В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні